Ne nevezd légyszíves agyhalottnak a topictársakat.
A BKV-ból nyilván folydogál ki a pénz a helyi haveroknak, de a szolgáltatás, amit nyújt, nem rossz, össze sem vethető a MÁV-val.
Ha egy nemzetközi multi az üzemeltető, akkor az, ami kifolydogál a haveroknak, az elmegy profit formájában valahová külföldre. Kb. ugyanott vagyunk. Persze tudom, elvileg a verseny miatt olcsóbbnak kéne lennie így, de nem lesz ez soha tökéletes versenypiac, lássuk be.
Ma már van elég sok piaci szereplő aki tud villamost, metrót üzemeltetni, oldják meg.
Pályahálózatot is? Írj európai példát olyanra, ahol a város tulajdonában lévő kötöttpályás hálózat üzemeltetése teljesen ki van adva, vagy olyat ahol a pályaüzemeltetés náluk van, de a járműveket más hozza.
Buszközlekedés terén is úgy gondolom, hogy stratégiai jelentőségű hogy legyen saját érdekeltségű vállalata egy fővárosnak, ne csak a szabad piaci szereplők. Abban viszont gond van, hogy abba belenyugodtunk, hogy ők más pályákon játszanak - kinek ilyen, kinek amolyan hiányosságnál nézünk félre. Feltételezem, ez azért az erős megrendelői szervezettel rendelkező városokban nem jellemző.
Aki nem érti, mert van itt pár agyhalott... az nézze meg a kontorll nélkül működő MÁV-Volán csoportot. Ömlik bele a közpénz, aztán minek? A szolgáltatás minősíthetetlen, olyan mint az ablakon kidobott pénz.
Az ilyen BKV-féle szocilusta nagyvállalatoknak már csak az emlékeinkben kéne szerepelniük.
"a racionalizálás meg valami csúnya, döbbenetes dolog"
Miért nem a BKK-nál kezdjük meg a racionalizálást? Nagyon de nagyon sok pénzt meglehetne spórolni.
Nem fizetős utasokon kell kezdeni a nadrág szíj meg húzást főleg azokon, akik hajnalba járnak dolgozni még hozzá ezt vasárnap és ünnepnap merik megtenni.
Amikor elkezdetek sírni az első ajtózás miatt Csepel es Pestszenterzsébeten egyböl a visszakozott a BKK egyrészestől miközben város más rész a BKV-s vonalakon sz@pnak vele
Hány ember küldene el téged valahova ha ezt bevezetnék. Lehet hogy neked az furcsa az vasárnap és ünnepnap is dolgoznak az emberek pedig igy van. Azokkal nem kellene kibaszni akik dolgozni jár olyankor vagy haza felé jón munkából.
Saját bejáróson ilyen napokon, nappali járattal alap 20-25 perc ami éjszakai járattal lenne 2*20 perc séta +20 perc busz
Hát igen, egyik sem egy "tisztességes" versenyző. De ez még mindig nem jelenti azt, hogy csak az A betűs lehet a legjobb szolgáltató. És ismerve a magyarországi helyzetet, az ember alaptól úgy indul neki minden hasonló történetnek, hogy értjük amit kommunikálnak, meg leírnak, meg akarják hogy elhiggyük, de hogy mindig valamilyen teljesen más érdek van a háttérben, és természetesen mind mi fizetjük extrán, az teljesen biztos. :-(
Ja, milyen jó vége lett például a T&J sztorinak is... Meg ugye ahol pl az ITK van, ott a farok csóválja a kutyát, magyarán úgy alakítják a szabályokat (sokszor utólag), hogy nekik jó legyen...
Pff, megkérdezhetem, hogy te eddig hányszor váltottál munkahelyet?
Vannak vándormadarak, de azért egy jelentős rétegnél ez nem úgy megy, hogy megrántja a vállát, aztán másnap már valami tök ismeretlen céghez jár be, egy másik telephelyre... Az arriváról meg szerintem 10 összefüggő, bővített mondatot nem tudnál leírni, csakúgy, ahogy többi indulóról se, úgyhogy a minősítgetést otthonról a fotelből hanyagoljuk már. Valami vidéki helyijáratot 2-3 busszal üzemeltetni lehet, hogy nem nagy kunszt, de egy fővárosi flotta több tucat járművel azért nem az a kategória, amire bármelyik random Bütyök Bt. képes. Abban az esetben szerinted mi lenne, ha most odaítélik nekik, aztán 1-2 év múlva kiderül, hogy ennyiből tényleg nem tudják kihozni? Árat emelnek? Csődöt jelentenek? Mert akkor lenne csak igazán "hiszti"...
Kicsit fura számomra, hogy az Arriva megmondja, hogy biza ő náluk olcsóbban senki sem képes olcsóbban üzemeltetni. Mert még a végén kiderülne, hogy dehogyisnem, sőt!
Infinitours csak ne ugraljon annyit, elég sok kormányközeli megrendelést kap, volt itt már vonat pótlás, fideszes egyesületek, sportszövetségek, munkásjáratok, még a végén megsertodnek rájuk, aztán marad a 4 darab állandó Flixbusz megrendelésük.
Szerintem az utolsó metró/ első éjszakai mindig relatíve tele lesz, legalábbis abból kiindulva hogy anno az én társaságomban sokan ahhoz igazították az esti program végét hogy még az utolsó metrót/buszt elérjék. Ha fél-egy órát tolsz rajta, mindenki marad fél-egy órával tovább ott ahol van, de ugyan úgy az utolsó valamit fogja becélozni.
Oké,nem akartam személyeskedni (csak kicsit).Ha 6-ra megy valaki akkor ha 5 -kor indul akkor lehet bezuhan 5 .48-ra.Lehet olyan a munka hogy át kell öltöznie,lehet inna egy kv-t,vagy enne valamit,vagy mit tudom én.Én pl egy 4.15-.ös kezdésre is odamegyek (igaz csak kocsival járok) 4-re . Az éjszakai hálózat sehogy nem lesz jó,lehet reszelgetni de nem lehet lefedni ugyanazt a területet 100 járművel (hasraütöttem) amit nappal 1500-al (se teljesen) tudnak.És nem az utasmennyiség az oka,hanem a terület nagysága.
Lehet személyeskedni, de nem ezt írtam. Fél óra tolást vetettem föl. Ha 6-ra megy valaki, akkor az 5-kor induló közlekedéssel már be tud menni dolgozni, hacsak nem lakik iszonyú messze a munkahelyétől, de ez esetben el tud menni az útja elején éjszakaival. Nyilván, ha van 1-2 hely, ahol nincs normális irányba járó éjszakai (Rákospalota, Rákoshegy, Gyál, stb.), de igény van, ott lehet korrigálni - bár ott inkább az a kérdés, hogy miért nincs normális éjszakai szolgáltatás.
Segítek kicsit...a 3 műszakosokáltalában 6-ra járnak délelőttben,a rendőrség,tűzoltóság,máv,eü jórésze is 6 órai reggeli váltással működik,a legtöbb multi ami 7-kor nyit 6 órára tervezi a délelőttös műszakkezdést,hogy legyen valami a polcon,mire kinyitnak...de ne járjon 8 előtt semmi szerinted,hiszen te 9-re jársz zabot hegyezni.
Így van.Olvasom itt néha a világmegváltó ötleteket és nem hiszem el hogy ezt komolyan gondolják..természetesen a bürökrácia,és a vízfej (pl a "megrendelő") csökkentése fel sem merül egyiknél sem..bezzeg ha valahol lehet 1 autót spórolni,na az igen,abban van a milliárdok megmentésének a lehetősége.:D
Nagyon sok helyen kezdődik a munka 5 és 6 óra között, ahhoz már bőven kell hogy 4:30-tól járjanak a tömegközlekedési eszközök. Az elég furcsa hozzáállás, hogy ha valakinek olyan munkája van hogy kora reggel kell járni, akkor így járt, gyalogoljon, de azért a csilivili helyen dolgozó aki 9-re jár, közben elvárja, hogy reggel már legyen neki friss áru a közértben, pékségben, legyen tiszta az irodája, stb.