Keresés

Részletes keresés

Zugbegleiter Creative Commons License 7 órája 0 1 35500

Ne nevezd légyszíves agyhalottnak a topictársakat. 

A BKV-ból nyilván folydogál ki a pénz a helyi haveroknak, de a szolgáltatás, amit nyújt, nem rossz, össze sem vethető a MÁV-val.

Ha egy nemzetközi multi az üzemeltető, akkor az, ami kifolydogál a haveroknak, az elmegy profit formájában valahová külföldre. Kb. ugyanott vagyunk. Persze tudom, elvileg a verseny miatt olcsóbbnak kéne lennie így, de nem lesz ez soha tökéletes versenypiac, lássuk be.

Előzmény: 18-09 (35493)
18-09 Creative Commons License 8 órája 0 0 35499

Amúgy van: Odense, Dánia. Tulajdonos: helyi önkori, üzemeltető: Keolis 

Előzmény: 18-09 (35498)
18-09 Creative Commons License 8 órája 0 0 35498

Vasútnál het, villamosnál nem? Ilyenről nem nagyon hallottam... 

Előzmény: timetable (35497)
timetable Creative Commons License 9 órája 0 0 35497

Ma már van elég sok piaci szereplő aki tud villamost, metrót üzemeltetni, oldják meg.

Pályahálózatot is? Írj európai példát olyanra, ahol a város tulajdonában lévő kötöttpályás hálózat üzemeltetése teljesen ki van adva, vagy olyat ahol a pályaüzemeltetés náluk van, de a járműveket más hozza. 

 

Buszközlekedés terén is úgy gondolom, hogy stratégiai jelentőségű hogy legyen saját érdekeltségű vállalata egy fővárosnak, ne csak a szabad piaci szereplők. Abban viszont gond van, hogy abba belenyugodtunk, hogy ők más pályákon játszanak - kinek ilyen, kinek amolyan hiányosságnál nézünk félre. Feltételezem, ez azért az erős megrendelői szervezettel rendelkező városokban nem jellemző.

Előzmény: 18-09 (35492)
exvérmezö15 Creative Commons License 9 órája -1 1 35496

Miért BKK mi .....az teljesen felesleges cég .

Előzmény: 18-09 (35493)
18-09 Creative Commons License 9 órája 0 1 35495

Senki nem beszélt nyereség orientáltlságról. Nincs is értelme, mert közszolgáltatást nyújtó feladatról beszélünk. De azt sem ész nélkül kell nyújtani. 

Előzmény: laszlo86 (35459)
exvérmezö15 Creative Commons License 9 órája -2 0 35494

És ki venné át villamost és metró üzemeltetést, a MÁV na akkor tudná meg város lakossága milyen "jó kis cég volt a BKV"

 

Ahogy tönkre tett a kormány bocsánat a Lázár János a vasutat

Előzmény: 18-09 (35492)
18-09 Creative Commons License 9 órája -2 1 35493

Aki nem érti, mert van itt pár agyhalott... az nézze meg a kontorll nélkül működő MÁV-Volán csoportot. Ömlik bele a közpénz, aztán minek? A szolgáltatás minősíthetetlen, olyan mint az ablakon kidobott pénz.

 

Az ilyen BKV-féle szocilusta nagyvállalatoknak már csak az emlékeinkben kéne szerepelniük. 

Előzmény: 18-09 (35492)
18-09 Creative Commons License 9 órája -3 1 35492

A BKV felszámolásával kellene folytatni a racionalizálást. 

 

Ma már van elég sok piaci szereplő aki tud villamost, metrót üzemeltetni, oldják meg. A busz pedig nem kérdés. 

Előzmény: exvérmezö15 (35491)
exvérmezö15 Creative Commons License 10 órája -3 3 35491

"a racionalizálás meg valami csúnya, döbbenetes dolog"

 

Miért nem a  BKK-nál kezdjük meg a racionalizálást? Nagyon de nagyon sok pénzt meglehetne spórolni.

Nem fizetős utasokon kell kezdeni a nadrág szíj meg húzást főleg azokon, akik hajnalba járnak dolgozni még hozzá ezt vasárnap és ünnepnap merik megtenni.

Előzmény: 08-73 (35475)
Farkasvölgyi Creative Commons License 11 órája 0 0 35490

1.,,Hát igen, egyik sem egy "tisztességes" versenyző."

Előzmény: hamzsabusz (35489)
hamzsabusz Creative Commons License 11 órája 0 0 35489

Megpróbálom, de melyik része érdekel?

Előzmény: Farkasvölgyi (35488)
Farkasvölgyi Creative Commons License 11 órája 0 0 35488

konkrétan ezt kifejtenéd?!

Előzmény: hamzsabusz (35484)
exvérmezö15 Creative Commons License 11 órája -1 0 35486

Amikor elkezdetek sírni az első ajtózás miatt Csepel es Pestszenterzsébeten egyböl a visszakozott a BKK egyrészestől miközben város más rész a BKV-s vonalakon  sz@pnak vele

Előzmény: hamzsabusz (35479)
exvérmezö15 Creative Commons License 12 órája -3 2 35485

Hány ember küldene el téged valahova ha ezt bevezetnék. Lehet hogy neked az furcsa az vasárnap és ünnepnap is dolgoznak az emberek pedig igy van. Azokkal nem kellene kibaszni akik dolgozni jár olyankor vagy haza felé jón munkából.

Saját bejáróson ilyen napokon, nappali járattal alap 20-25 perc ami éjszakai járattal lenne 2*20 perc séta +20 perc busz

 

Előzmény: 08-73 (35456)
hamzsabusz Creative Commons License 12 órája 0 1 35484

Hát igen, egyik sem egy "tisztességes" versenyző. De ez még mindig nem jelenti azt, hogy csak az A betűs lehet a legjobb szolgáltató. És ismerve a magyarországi helyzetet, az ember alaptól úgy indul neki minden hasonló történetnek, hogy értjük amit kommunikálnak, meg leírnak, meg akarják hogy elhiggyük, de hogy mindig valamilyen teljesen más érdek van a háttérben, és természetesen mind mi fizetjük extrán, az teljesen biztos. :-(

Előzmény: torqmatic (35483)
torqmatic Creative Commons License 13 órája -1 4 35483

Ja, milyen jó vége lett például a T&J sztorinak is... Meg ugye ahol pl az ITK van, ott a farok csóválja a kutyát, magyarán úgy alakítják a szabályokat (sokszor utólag), hogy nekik jó legyen... 

Előzmény: hamzsabusz (35479)
torqmatic Creative Commons License 13 órája -1 5 35482

Pff, megkérdezhetem, hogy te eddig hányszor váltottál munkahelyet?

Vannak vándormadarak, de azért egy jelentős rétegnél ez nem úgy megy, hogy megrántja a vállát, aztán másnap már valami tök ismeretlen céghez jár be, egy másik telephelyre... Az arriváról meg szerintem 10 összefüggő, bővített mondatot nem tudnál leírni, csakúgy, ahogy többi indulóról se, úgyhogy a minősítgetést otthonról a fotelből hanyagoljuk már. Valami vidéki helyijáratot 2-3 busszal üzemeltetni lehet, hogy nem nagy kunszt, de egy fővárosi flotta több tucat járművel azért nem az a kategória, amire bármelyik random Bütyök Bt. képes. Abban az esetben szerinted mi lenne, ha most odaítélik nekik, aztán 1-2 év múlva kiderül, hogy ennyiből tényleg nem tudják kihozni? Árat emelnek? Csődöt jelentenek? Mert akkor lenne csak igazán "hiszti"...

Előzmény: MXP--1991 (35478)
MXP--1991 Creative Commons License 13 órája -2 4 35481

Mintha azért lett volna a kiszervezés, hogy versengő magáncégek minél olcsóbban üzemeltesennek 8-10 évig új buszokat.

 

Ezzel szemben a valóság az lett , hogy az Arriva révén létrejött egy új BKV amely gond nélkül nyer minden tendert már több mint 10 éve.

 

Éppen itt az ideje, hogy másoknak is sikerüljön egyet egyet megnyeni. Aztán meglátjuk mire mennek. 

Előzmény: hamzsabusz (35479)
bz79 Creative Commons License 14 órája -1 0 35480

Biztosan tudna,a tavalyi beszámolójuk alapján 35,2 milliárdos árbevétel mellett 3,4 milliárd profitot termeltek.Lehet más megelégedne kevesebbel is.

Előzmény: hamzsabusz (35479)
hamzsabusz Creative Commons License 14 órája -3 3 35479

Kicsit fura számomra, hogy az Arriva megmondja, hogy biza ő náluk olcsóbban senki sem képes olcsóbban üzemeltetni. Mert még a végén kiderülne, hogy dehogyisnem, sőt!

Előzmény: MXP--1991 (35478)
MXP--1991 Creative Commons License 14 órája -3 3 35478

Akit kirúgnak, azt nyilván várja a nyertes cég.  Azért az Arriva színvonalát csak tudják hozni,  körülményekben, az azért nem megugorhatatlan feladat.

Előzmény: torqmatic (35467)
MXP--1991 Creative Commons License 14 órája -4 0 35477

Infinitours csak ne ugraljon annyit, elég sok kormányközeli megrendelést kap, volt itt már vonat pótlás, fideszes egyesületek, sportszövetségek, munkásjáratok, még a végén megsertodnek rájuk, aztán marad a 4 darab állandó Flixbusz megrendelésük.

Előzmény: Plagueis (35465)
toto92 Creative Commons License 15 órája 0 4 35476

Szerintem az utolsó metró/ első éjszakai mindig relatíve tele lesz, legalábbis abból kiindulva hogy anno az én társaságomban sokan ahhoz igazították az esti program végét hogy még az utolsó metrót/buszt elérjék. Ha fél-egy órát tolsz rajta, mindenki marad fél-egy órával tovább ott ahol van, de ugyan úgy az utolsó valamit fogja becélozni.

Előzmény: Zugbegleiter (35469)
08-73 Creative Commons License 16 órája -10 0 35475

Hagyd, szerintük jó, ha ègetik a közpénzt az üres buszokkal, a racionalizálás meg valami csúnya, döbbenetes dolog... :/ Borzasztó.

Előzmény: Zugbegleiter (35473)
bz79 Creative Commons License 18 órája -2 2 35474

Oké,nem akartam személyeskedni (csak kicsit).Ha 6-ra megy valaki akkor ha 5 -kor indul akkor lehet bezuhan 5 .48-ra.Lehet olyan a munka hogy át kell öltöznie,lehet inna egy kv-t,vagy enne valamit,vagy mit tudom én.Én pl egy 4.15-.ös kezdésre is odamegyek (igaz csak kocsival járok) 4-re . Az éjszakai hálózat sehogy nem lesz jó,lehet reszelgetni de nem lehet lefedni ugyanazt a területet 100 járművel (hasraütöttem) amit nappal 1500-al (se teljesen) tudnak.És nem az utasmennyiség az oka,hanem a terület nagysága.

Előzmény: Zugbegleiter (35473)
Zugbegleiter Creative Commons License 18 órája -2 3 35473

Lehet személyeskedni, de nem ezt írtam. Fél óra tolást vetettem föl. Ha 6-ra megy valaki, akkor az 5-kor induló közlekedéssel már be tud menni dolgozni, hacsak nem lakik iszonyú messze a munkahelyétől, de ez esetben el tud menni az útja elején éjszakaival. Nyilván, ha van 1-2 hely, ahol nincs normális irányba járó éjszakai (Rákospalota, Rákoshegy, Gyál, stb.), de igény van, ott lehet korrigálni - bár ott inkább az a kérdés, hogy miért nincs normális éjszakai szolgáltatás.

Előzmény: bz79 (35472)
bz79 Creative Commons License 18 órája -3 7 35472

Segítek kicsit...a 3 műszakosokáltalában 6-ra járnak délelőttben,a rendőrség,tűzoltóság,máv,eü jórésze is 6 órai reggeli váltással működik,a legtöbb multi ami 7-kor nyit 6 órára tervezi a délelőttös műszakkezdést,hogy legyen valami a polcon,mire kinyitnak...de ne járjon 8 előtt semmi szerinted,hiszen te 9-re jársz zabot hegyezni.

Előzmény: Zugbegleiter (35469)
bz79 Creative Commons License 18 órája -2 5 35471

Így van.Olvasom itt néha a világmegváltó ötleteket és nem hiszem el hogy ezt komolyan gondolják..természetesen a bürökrácia,és a vízfej (pl a "megrendelő") csökkentése fel sem merül egyiknél sem..bezzeg ha valahol lehet 1 autót spórolni,na az igen,abban van a milliárdok megmentésének a lehetősége.:D

Előzmény: laszlo86 (35470)
laszlo86 Creative Commons License 18 órája 0 10 35470

Nagyon sok helyen kezdődik a munka 5 és 6 óra között, ahhoz már bőven kell hogy 4:30-tól járjanak a tömegközlekedési eszközök. Az elég furcsa hozzáállás, hogy ha valakinek olyan munkája van hogy kora reggel kell járni, akkor így járt, gyalogoljon, de azért a csilivili helyen dolgozó aki 9-re jár, közben elvárja, hogy reggel már legyen neki friss áru a közértben, pékségben, legyen tiszta az irodája, stb.

Előzmény: Zugbegleiter (35469)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!