Nem tudom, személyvonati mozdonyszolgálattal már nagyon rég nem foglalkoztam. Pontosan hogyan is néz ki ez a 8225-8226 forduló?
A kétoldali táplálással az lehet a gond, hogy a transzformátorok bajmentes párhuzamos kapcsolásának vannak feltételei. Mondjuk, ha azonos mozdonytípusról táplálják a két végét, akkor ez nem játszik. Amúgy a Traxx AC2 P160-nál nincs fűtési feszültségvédelem a feszültségre kapcsolás ellen? MS3-nál van.
Hát, ezeknél a fránya tótoknál már a hálózati üzletszabályzatban sem lehet megbízni... :)
(ha jól megnézzük, akkor a 24/25 menetrendi időszaktól a Zsolna-Csáca oh. szakasz lesz 3 kV-ról 25 kV-ra átállítva. Egyébként a 3 kV= felsővezetékrendszert is úgy építik ki (pl. az említett Enyicke-Szepsi szakaszon), hogy már 25 kV-ra van kiszigetelve, hogy az átálláskor már a hardvert ne kelljen piszkálni.
Szerintem régen is volt olyan hogy egy vonatból az útja valamelyik közbenső állomásán leválasztottak egy pár kocsit, és a vonat végére kapcsolt mozdony egyből elkezdhette húzni őket visszafelé. Nem létezik hogy csak manapság találták volna fel, a 8225 - 8226 -os kanyarban például.
És biztosra veszem hogy ha traxokkal csinálnák ezt a fordulót, akkor azokon ssimán le lehetne égetni a fűtési tekercset a főtrafókban - mert azokon nincsen reteszelő relé.
Illetve mondd kérlek : milyen bajt rejtegethet, ha két irányból táplálnák a fűtési fővezetéket?
SK-ban a Kassa-oderbergi vasút, meg az ahhoz keletről kapcsolódó villamosított vonalak 3 kV= villamosításúak. (No meg a Kassa-Hernádcsány és a Kassa-Szepsi (bár ez utóbbi a szlovák útvonalkönyv szerint csak Enyickéig van villamosítva, tehát lehet, hogy nem lettek készen még) szakaszok)
Hát Endrebá' elgondolkodtam ezen, de nem nagyon érzem életszerűnek. Az általad leírt helyzet akkor fordulhat elő, ha a vonaton kapcsolt toló van, amit a fűtésbe is bekötöttek ÉS fűtenek ÉS közrefogják a fázishatárt. Nem tudom, hogy milyen gyakran fordul ez elő. Megjegyzem, két gépről fűteni egy vonatot (ha végig össze van rakva a fűtés) akkor sem jó ötlet, ha ugyanazon a fázison vannak a mozdonyok. Távvezérelt, csatolt mozdonynál meg a csatolt gép fűtési kontaktorát akkor sem tudnám bekapcsolni, ha akarnám (legalábbis a gyári kapcsolás szerint).
Persze a tudálékos stílusod nem javult, de mi mindent el nem néz a zember a barátainak.. :-P
Fényképezni a fényképezőgéppel, telefonálni a telefonnal - személyes adatot kiszolgáltatni pedig a háromperhármas ügyosztály segítségével kell : deee te mindenre a lehallgatókészüléket használod.
Ami ráadásul okos..
Mi van veled? Lehet már látogatni? Képzeld, még van abból a borodból, amit legutóbb adtál.. de csak azért mert tavalyelőtt visszaköltöztem ide édesanyámtól, a boros flakont meg ott felejtettem és ki is ment a fejemből. És tegnapelőtt megtaláltam, csak már nagyon kevés van benne.
Félsz még a kovidfertőzéstől, vagy már beengedsz ha megyek?
A személykocsik világítása telepről megy, mert ott nem csak a szünetmentesség a lényeg, hanem, hogy ne maradjanak az utasok sötétben, ha elmegy a küldő energiaellátás. Másik nagy akkuköri fogyasztó a sínfék. 3×400 V-ról gyakorlatilag csak a fűtés/hűtés/szellőzés, meg a takarítókonnektorok mennek (a fűtőregiszterek adott esetben lehetnek nagyfeszültségűek, közvetlen a villamosfűtési fővezetékről táplálva). A statikus töltésű kocsiknál azért kisebb a telepkapacitás, mert állóhelyzetben és kis sebességnél is megbízhatóan töltve vannak a telepek. De ekkor is mondjuk tíz, 320 Ah-s, kétcellás telepláda van beépítve.
Mert biztosan még mindig buta telefonod van. 😀 Az enyém okos...ha beállítom,lefényképez,még a horkolásomat is felveszi ! De ezt a képességét, mindig az asszonnyal szemben demonstrálom 💨😎 nah.. Áldás békesség ..