Keresés

Részletes keresés

scsabi Creative Commons License 8 órája 0 0 214852

Nem tudom, személyvonati mozdonyszolgálattal már nagyon rég nem foglalkoztam. Pontosan hogyan is néz ki ez a 8225-8226 forduló?

 

A kétoldali táplálással az lehet a gond, hogy a transzformátorok bajmentes párhuzamos kapcsolásának vannak feltételei. Mondjuk, ha azonos mozdonytípusról táplálják a két végét, akkor ez nem játszik. Amúgy a Traxx AC2 P160-nál nincs fűtési feszültségvédelem a feszültségre kapcsolás ellen? MS3-nál van.

Előzmény: endrebá (214848)
scsabi Creative Commons License 1 napja 0 1 214851

Hát, ezeknél a fránya tótoknál már a hálózati üzletszabályzatban sem lehet megbízni... :)

 

(ha jól megnézzük, akkor a 24/25 menetrendi időszaktól a Zsolna-Csáca oh. szakasz lesz 3 kV-ról 25 kV-ra átállítva. Egyébként a 3 kV= felsővezetékrendszert is úgy építik ki (pl. az említett Enyicke-Szepsi szakaszon), hogy már 25 kV-ra van kiszigetelve, hogy az átálláskor már a hardvert ne kelljen piszkálni.

Előzmény: Atis57 (214845)
endrebá Creative Commons License 1 napja 0 0 214850

kieg :   ..a fázis-zárlat lehetőségén kívül, milyen bajt rejtegethet..

Előzmény: endrebá (214848)
endrebá Creative Commons License 1 napja 0 0 214849

Szerintem azt akarta hangsúlyozni hogy fázis-zárlat nélkül se jó..

Előzmény: schlumberger (214840)
endrebá Creative Commons License 1 napja 0 0 214848

  Szerintem régen is volt olyan hogy egy vonatból az útja valamelyik közbenső állomásán leválasztottak egy pár kocsit, és a vonat végére kapcsolt mozdony egyből elkezdhette húzni őket visszafelé.  Nem létezik hogy csak manapság találták volna fel, a 8225 - 8226 -os kanyarban például.

   És biztosra veszem hogy ha traxokkal csinálnák ezt a fordulót, akkor azokon ssimán le lehetne égetni a fűtési tekercset a főtrafókban - mert azokon nincsen reteszelő relé.

 

 

Illetve mondd kérlek : milyen bajt rejtegethet, ha két irányból táplálnák a fűtési fővezetéket?

Előzmény: scsabi (214839)
endrebá Creative Commons License 1 napja 0 0 214847

Lényeg hogy amíg az "Arckönyv" felé ment, nem égetett fel minden INDEX -es hidat maga mögött.  :-)

Előzmény: Negyvenes nő (214835)
scsabi Creative Commons License 1 napja 0 0 214846

Elméletben, ha Endrebá' példáját nézzük és közrefogják a fázishatárt.

 

Előzmény: schlumberger (214840)
Atis57 Creative Commons License 1 napja 0 0 214845

Szia!

 Kassán a szigetelők már 25kV-sak...Azóta már csak az átalakitott Skoda mozdonyok járnak arra.

 

 

 

Előzmény: scsabi (214844)
scsabi Creative Commons License 1 napja 0 0 214844

Hát, én is csak hozott anyagból dolgozom.

Előzmény: Atis57 (214842)
szolo001 Creative Commons License 1 napja 0 0 214843

Így a reformátusok köszöntik egymást!Nincs velük bajom...

Előzmény: MTZ-FREDDY bá (214823)
Atis57 Creative Commons License 1 napja 0 0 214842

Szia!

 Én ezt a térképet ismerem...A szines "Déli áramlat "25kV-s . Az idén már Kassán is 25kV van.

Meg a Kassai Vasműhöz  menő széles vágányon 3kV DC.

Előzmény: scsabi (214841)
scsabi Creative Commons License 1 napja 0 0 214841

SK-ban a Kassa-oderbergi vasút, meg az ahhoz keletről kapcsolódó villamosított vonalak 3 kV= villamosításúak. (No meg a Kassa-Hernádcsány és a Kassa-Szepsi (bár ez utóbbi a szlovák útvonalkönyv szerint csak Enyickéig van villamosítva, tehát lehet, hogy nem lettek készen még) szakaszok)

Előzmény: Atis57 (214838)
schlumberger Creative Commons License 1 napja 0 0 214840

ugyanazon a fázison vannak a mozdonyok. 

 

Egy drót alatt huzamosan lehetnének másik fázison is?

Előzmény: scsabi (214839)
scsabi Creative Commons License 1 napja 0 0 214839

Hát Endrebá' elgondolkodtam ezen, de nem nagyon érzem életszerűnek. Az általad leírt helyzet akkor fordulhat elő, ha a vonaton kapcsolt toló van, amit a fűtésbe is bekötöttek ÉS fűtenek ÉS közrefogják a fázishatárt. Nem tudom, hogy milyen gyakran fordul ez elő. Megjegyzem, két gépről fűteni egy vonatot (ha végig össze van rakva a fűtés) akkor sem jó ötlet, ha ugyanazon a fázison vannak a mozdonyok. Távvezérelt, csatolt mozdonynál meg a csatolt gép fűtési kontaktorát akkor sem tudnám bekapcsolni, ha akarnám (legalábbis a gyári kapcsolás szerint).

Előzmény: endrebá (214814)
Atis57 Creative Commons License 2 napja 0 0 214838

Szia!

 Lehagyta ; Szlovákiában teljesen vegyes, mert DC 3000V van , s az ujabb vonalakon meg 25 000V AC

Előzmény: _Nyuszi (214836)
Atis57 Creative Commons License 2 napja 0 0 214837

Szia!

 Akkor pontosabban?

 

Ha DC a vontatási feszültség--akkor DC a fűtés is.

 

Nálunk AC a vontatási feszültség---Ac vel fűtenek.

 

s irtam kivéve......Metró, ....stb

Előzmény: _Nyuszi (214836)
_Nyuszi Creative Commons License 2 napja 0 0 214836

... illetve van olyan ország, ahol DC-vel fűtenek, nem egyeduralkodó Európa ezen felén sem az 1500V AC.

Előzmény: Atis57 (214825)
Negyvenes nő Creative Commons License 3 napja 0 0 214835

Lehet, megint eltelik pár év, mire ideír…

Előzmény: endrebá (214831)
endrebá Creative Commons License 3 napja 0 0 214834

Egyetértek veled.

 

   ..de ha a tények mást mutatnak, akkor a kérdésre nem elég annyit mondani hogy ilyen eset nem fordul elő a szabályzatban.

Előzmény: Mlle. Grenelle (214833)
Mlle. Grenelle Creative Commons License 3 napja 0 0 214833

Vasúti kocsiknál elméletileg szünetmentesnek kellene lennie a világításnak...

Előzmény: endrebá (214832)
endrebá Creative Commons License 4 napja 0 0 214832

Szia Atis, a mozdonyon a világítási átkapcsolók kapcsolási késedelme miatt volt fázishatárnál világításkimaradás.

Kocsiknál is valószínűleg ez lehet a magyarázat.

Előzmény: Atis57 (214829)
endrebá Creative Commons License 4 napja 0 0 214831

Én is biztos voltam benne hogy ez a nick sem létezik már..

Előzmény: Negyvenes nő (214826)
endrebá Creative Commons License 4 napja 0 0 214830

Zdravo Alfréd, de jó látni hogy létezel még !  :-)

 

Persze a tudálékos stílusod nem javult, de mi mindent el nem néz a zember a barátainak..  :-P

Fényképezni a fényképezőgéppel, telefonálni a telefonnal - személyes adatot kiszolgáltatni pedig a háromperhármas ügyosztály segítségével kell :  deee te mindenre a lehallgatókészüléket használod.

Ami ráadásul okos..

 

Mi van veled?  Lehet már látogatni?  Képzeld, még van abból a borodból, amit legutóbb adtál.. de csak azért mert tavalyelőtt visszaköltöztem ide édesanyámtól, a boros flakont meg ott felejtettem és ki is ment a fejemből.  És tegnapelőtt megtaláltam, csak már nagyon kevés van benne.

Félsz még a kovidfertőzéstől, vagy már beengedsz ha megyek?

Előzmény: MTZ-FREDDY bá (214823)
Atis57 Creative Commons License 4 napja 0 0 214829

Bocs -lemaradt.

 

Fázis határnál miért alszik ki a világitás ?

 

Még Szentlőrinc után az algútnál is....

Előzmény: scsabi (214827)
Atis57 Creative Commons License 4 napja 0 0 214828

Szia!

 Köszi --ebben már rég nem vagyok naprakész.

 

Én úgy emlékszem, hogy régen az I oszt kocsiban  250Ah NiFe , a II oszt, kocsiban 150-180Ah akku volt.

Ma meg szemmel láthatólag kisebb az akku láda.

Előzmény: scsabi (214827)
scsabi Creative Commons License 4 napja 0 0 214827

Legnagyobb tisztelettel, de nem.

 

A személykocsik világítása telepről megy, mert ott nem csak a szünetmentesség a lényeg, hanem, hogy ne maradjanak az utasok sötétben, ha elmegy a küldő energiaellátás. Másik nagy akkuköri fogyasztó a sínfék. 3×400 V-ról gyakorlatilag csak a fűtés/hűtés/szellőzés, meg a takarítókonnektorok mennek (a fűtőregiszterek adott esetben lehetnek nagyfeszültségűek, közvetlen a villamosfűtési fővezetékről táplálva). A statikus töltésű kocsiknál azért kisebb a telepkapacitás, mert állóhelyzetben és kis sebességnél is megbízhatóan töltve vannak a telepek. De ekkor is mondjuk tíz, 320 Ah-s, kétcellás telepláda van beépítve.

Előzmény: Atis57 (214825)
Negyvenes nő Creative Commons License 4 napja 0 0 214826

Hogy kik bukkannak fel a múlt ködéből… 😮

Szia 🙂

Előzmény: MTZ-FREDDY bá (214823)
Atis57 Creative Commons License 4 napja 0 1 214825

Szia!

 Régen kétféle volt;

 A fűtés 1500V AC vel ment .

A többit a tengelygenerátor látta el 24V DC vel , akkutöltés, világitás.

 

Ma; a fűtési vezetéken van 1500V AC   .A fűtés továbbra is erről megy.

Ma statikus átalakitónak hivják a töltőt. Ez 24V DC és 230V Ac-t csinál.

Erről megy a világitás, klima , dugaljak.

 

A 24V csak a szabályzás, kocsi zárlámpák részére van sokkal kisebb akkuval.

Előzmény: Mlle. Grenelle (214824)
Mlle. Grenelle Creative Commons License 4 napja 0 0 214824

A vasúti kocsik energiaellátása váltakozóáramú...?

Én mindig egyenáramnak hittem, akkor ma is tanultam valamit ...

Előzmény: Atis57 (214821)
MTZ-FREDDY bá Creative Commons License 4 napja 0 1 214823

Mert biztosan még mindig buta telefonod van.  😀 Az enyém okos...ha beállítom,lefényképez,még a horkolásomat is felveszi ! De ezt a képességét, mindig az asszonnyal szemben demonstrálom 💨😎 nah.. Áldás békesség .. 

Előzmény: endrebá (214794)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!