Miután mindenféle rendszámmal foglalkozó topic-kal találkoztam, de olyannal nem ami az 1990 előtt kiadott rendszámokkal, azok történetével foglalkozik, vettem a bátorságot, egy ilyent nyitni.
Arra kérem az ide írókat, az általuk feltett rendszámokkal kapcsolatban a lehető legtöbb információt, képet, évjáratot tegyék fel.
Gyári munkások motorkerékpárjai az Ózdi Acélművek előtti parkolóban, 1971. május:
EG-19-60
NC-65-02
KP-78-97
OH-16-##
A bal szélen levő motoré nem olvasható, viszont van itt még csehszlovák rendszámú motor is, ha jól látom. Talán egy átingázó felvidéki munkásé valamelyik határ menti településről.
1990 februártól-augusztusig Kaposváron a füredi 2 laktanyában voltam sorkatona , az általam vezetett ZIL 157-es nyergesvontató rendszáma: HV 38-02,a félpótkocsi rendszáma: HX 34-52 volt. Krug rakétaszállító. Fénykép sajnos nincs róla.
A prototípus ikarus 282 miért kaphatott új rendszámot, mikor újra állomanyba vette a BKV?GC 96-10 volt az 1. rendszáma,majd visszavette az Ikarus valami gond volt a kocsival, és 1977.augusztus 5 én már GC 96-17 rendszámon állt forgalomba.(BKV nál)
Egyébként 1980 ban megint visszakerült az Ikarusba,utána nem tudni mi lett vele
Van aki tudja?
A későbbi 282 esek a BKV tól többnyire a Szabolcs volanhoz kerültek
Volanbusznál is volt ex BKV s 282.
Sajnálom hogy jóval születésem előtt kihalt a típus, pécsen maradt legtovább forgalomban, 1979 töl 1994 ig.Akkoriban nem volt akkora divat 15 évig járatni buszokat.A többi 282 is 8-9 écet ment átlagban.
A BKV BU 06-71 e volt a cégnél az 1., ami elérte a 20 évet
Nem voltunk se barátok, se jóban, de egy lakótelepen laktunk.
Neki az volt a becsípődése már 1964-től, hogy számára érdekes rendszámokat fotózott.
(amiért akkoriban se a rend éber őrei, se az adott jármű vezetői nem voltak oda)
Például :
- GA 99-99,
- GC 00-01,
- FC 44-44,
- SC 11-11,
- YG 33-33,
stb.
Ritka sokat motorozott az akkori rossz utakon egy-egy fotó kedvéért.
Párszor elkapták helyi civilek és nagy verést ígértek be neki, de azután látták, hogy kamasz hülye gyerek és pár pofonnal elengedték.
Azután 1973 körül le és megbukott.
Nem ezen.
Bizonyos tulajdon elleni bűncselekményeken.
Amíg előzetesben volt, édesanyja, tartva attól, hogy ezeket a fotókat felhasználhatja a rendőrség - ha megtalálja - a fia ellen, kidobta a több száz, de szerintem már ezernél is több fotót..................:-(((
Egyik jellegzetessége volt a gyárilag szerelt lebillenő vonófej.
A hátsó lámpák NDK (IFA) lámpákra cserélve. (Ez utóbbi érdekessége, hogy az egész lámpabúra sárga, de két foglalat -helyzetjelző és féklámpa- felett piros betét volt.)