Keresés

Részletes keresés

gezaFater Creative Commons License 5 perce 0 0 71152

sajnos csak km/h   :) :) :)

Előzmény: Boarhunter (71148)
spapda Creative Commons License 7 órája 0 0 71151

Annyi pont elég! :) 

Előzmény: Béci 72 (71150)
Béci 72 Creative Commons License 14 órája 0 0 71150

Valószínű,hogy kicsivel jobb lesz.

Előzmény: spapda (71149)
spapda Creative Commons License 19 órája 0 0 71149

Az új motor viszonylag nehéz (51 kg), a csónak meg könnyű (39 kg) és rövid (3.2 méter), így amíg nem siklik, ágaskodik. Ráadásul az utasok elhelyezése miatt csak a fartükörhöz közel jut hely a 24 literes tanknak és a bónusz súlyoknak (horgony, lánc, mindenféle kellék). A hydrofoiltól azt várom, hogy csökken az ágaskodási hajlam és persze csökken az a sebességtartomány, amíg ágaskodik, mert jellemzően előbb tud siklásba menni.

Kb. ezt várom tőle (nekem főleg a dőlésszög a lényeg, nem a végsebesség, hiszen az 4 fővel is közel 40 km/h, ami bőven több a kelleténél):

https://youtu.be/ezNOn9BbGYs

 

Amúgy nem létfontosságú, de komfortfokozó tényező lenne, főleg akkor, ha a hullámosabb víz miatt nem lehet a normál utazósebességgel (20-30 km/h) közlekedni.

Előzmény: Béci 72 (71146)
Boarhunter Creative Commons License 21 órája 0 0 71148

Km/h vagy mph? :-)

Előzmény: gezaFater (71139)
Béci 72 Creative Commons License 23 órája 0 0 71147

Az is jó sok!

Előzmény: gezaFater (71139)
Béci 72 Creative Commons License 23 órája 0 0 71146

Miért kell tenned a motorra ilyen lemezt?

Nagyon ágaskodik,míg nem siklik meg,vagy/és nehéz úgy menni a csónakkal,hogy ne hintázzon hosszirányban?

Előzmény: spapda (71145)
spapda Creative Commons License 23 órája 0 0 71145

Típusfüggő. Vannak "no drill" kivitelű konstrukciók, ahol muszáj az antikavitációs lap alá egy ellendarab, aminek van előnye és hátránya is. Meg vannak a csavaros megoldások, ahol 2 vagy 4 csavar tartja a hydrofoilt, és nem kell ellendarab. A Stingray kínálatában például megtalálható mindegyik: 

https://www.stingrayhydrofoil.com/#installation-section

 

Egyébként erről a konkrét típusról lenne szó:

https://www.stingrayhydrofoil.com/products/airo

 

Előzmény: Béci 72 (71143)
Béci 72 Creative Commons License 23 órája 0 0 71144

Igen

Előzmény: aamen (71141)
Béci 72 Creative Commons License 23 órája 0 0 71143

Minek kell azt kifúrni?

A motoromnál olyan van,ami két félből áll,közrefogják az antikavitációs lapot,csavarokkal van összefogatva.Amúgy a natúr fémet nem árt lefesteni.

Előzmény: spapda (71140)
dqr79 Creative Commons License 23 órája 0 0 71142

Mi meg innen a fővárosból vágyakozva nézzük, és legalább egy egyszerű, gumicsík nélküli betoncsíkban reménykedünk továbbra is (és még ezért is lehurrognak).

Előzmény: spapda (71129)
aamen Creative Commons License 24 órája 0 0 71141

mostanában több motoron is láttam ilyen antikavitációs izét fúrás nélkül rögzíteni
rá lehet szorítani az antikavitációs lapra, és nem merül fel a fúrásból adódó rohadási/garanciális más kérdés

Előzmény: spapda (71140)
spapda Creative Commons License 25 órája 0 0 71140

Hydrofoil felszerelésekor az antikavitációs lemezen ejtett furatokat szokták valamivel kezelni/passziválni? Mert a videós ismertetőkben csak átfúrják a lemezt és felcsavarozzák az "uszonyt", de a furatoknál a natúr fém érintkezik a vízzel - nem okoz ez korróziót? Érdemes a furatokat tehát lefesteni/bekenni/kinyomni/zsírozni? 

gezaFater Creative Commons License 26 órája 0 0 71139

Lófaszt, kb 70-el mentem... :)

Előzmény: Béci 72 (71136)
gezaFater Creative Commons License 26 órája 0 0 71138

Kb a keel 2/3-ig ért el. 

Előzmény: Béci 72 (71137)
Béci 72 Creative Commons License 26 órája 0 0 71137

A futó első görgőjéig volt feltéve,vagy a görgő alatt is?

Előzmény: gezaFater (71135)
Béci 72 Creative Commons License 26 órája 0 0 71136

Aki "fénysebesség" körüli tempóval tud menni,az könnyen így jár🙂

Előzmény: gezaFater (71135)
gezaFater Creative Commons License 27 órája 0 0 71135

Nekem volt ilyen, csak az volt a baj, hogy a hajó súlya miatt gyűrődőtt. 

Görögországban nagyobb tempónál, szépen lejött. 

Kisebb hajónál viszont jó lehet.

Előzmény: fehervari2 (71133)
Béci 72 Creative Commons License 30 órája 0 0 71134

Rendben

Előzmény: fehervari2 (71133)
fehervari2 Creative Commons License 1 napja 0 0 71133

A karcot nem esztétikai okból kell elkerülni, hanem az ozmózis csónaktestre gyakorolt romboló hatása miatt. Amikor a géllakk megsérül, a víz behatol, és teljesen már talán sosem megy ki, felhólyagzik a test.

Előzmény: Béci 72 (71124)
iigloo Creative Commons License 1 napja 0 0 71132

Van egy eladó Intex Excursion 5 + 55 librás motor + 120ah banner akku, mind kiváló állapotban, ha érdekel, írj!

Béci 72 Creative Commons License 1 napja 0 0 71131

Én használom,de alapból kicsit trehányabb vagyok.☹️

Előzmény: dqr79 (71126)
Béci 72 Creative Commons License 1 napja 0 0 71130

Ott voltam,beszéltünk is röviden.

(Kérdeztem,hogy most húztad-e ki a hajót,vagy épp mennél be)

Utána raktam össze,hogy a Dodi ismerőse lehetsz.

Előzmény: asdsasda (71127)
spapda Creative Commons License 1 napja 0 0 71129

Pakson a sólyapálya ezért kapott mindkét oldalon egy-egy gumiszalagot, hogy ne a betonra fussanak ki a csónakok, jetskik:

További előnye, hogy ha már rajta a csónak orra, akkor a sodrás sem viszi el olyan könnyen a jó tapadás miatt.

Előzmény: killmark (71128)
killmark Creative Commons License 1 napja 0 0 71128

Mikor a sóderra kell kifuttatni,urambocsá a betonra , akkor biztosan jó.

Előzmény: ntom2020 (71125)
asdsasda Creative Commons License 1 napja 0 1 71127

Köszi, de legközelebb gyere oda, nem harapok.

Előzmény: Béci 72 (71124)
dqr79 Creative Commons License 1 napja 0 2 71126

hát igen, ennek az éremnek is két oldala van, egyrészről jó érzés lehet egy szép makulátlan tárgyban/hajóban gyönyörködni, másrészt meg mikor már a széltől is óvná az ember szinte, az egy bizonyos pont felett már szerintem elkezd a használhatóság kárára válni.

Előzmény: Béci 72 (71124)
ntom2020 Creative Commons License 1 napja 0 0 71125

Facebookon láttam.

jó e? Passz. 

Előzmény: Béci 72 (71124)
Béci 72 Creative Commons License 2 napja 0 0 71124

Ti általában szép,új dolgokat vesztek,érthető,ha óvjátok őket.Engem a kocsimnál sem érdekel különösebben,ha koszos,karcos,és itt-ott van rajta horpadás.Fék legyen rajta,és viszonylag takarékosan menjen.

Tegnap Érden láttam egy szép ribet,egy 580-as Grand Golden line-t,150-es Hondával.A tréleren állva hatalmasnak tűnt,az én kis 380-asom eltörpült mellette.Oda is szólt valamit az egyik pasi a másiknak a csónak méretével kapcsolatban,de nem értettem pontosan.Mindegy is,valakinek szép,új,nagy hajója van,másoknak pont az ellenkezője.Tény,hogy a Wiking eléggé pattog a hullámokon,rosszabb időben fedezékbe kell majd vonulnom,nem is lehet minden problémára felkészülni,de várom már a túrát.

Előzmény: fehervari2 (71123)
fehervari2 Creative Commons License 2 napja 0 1 71123

Győr mellett talán egy órára raktam ki a sóderra a hajó orrát, és egy csomó, nem is sekély karc lett a testen, munka volt eltüntetni. Akkor gondolkodtam keelguardon, de aztán a görögök lebeszéltek róla: rontja a hajó viselkedését gyors haladáskor. A Dunán persze aligha lehet megoldani ezt máshogy ott, ahol nincs kikötő. Alumínium hajónak valószínűleg nem árt.

Előzmény: gezaFater (71014)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!