Volt ilyen sejtésem, hogy Sajószentpéteren keresztül, pont az elintézési lehetőségek miatt.
Felváltás jelző: Amelyik kézi váltósban van, azoknál rendre úgy váltok, hogy hangyányival a felvillanás után - gyenge autókat hajtottam régen és utálom morgatni a motorokat. Hiába na; a szocializáció.
Én már Múcsonyba menet is átszoktam az elkerülő útra, hiába hosszabb vagy másfél kilométerrel az adott címre.
Több okból:
1, Szélesebb, még kiváló állapotú út, szélesebb padka, nem kell az újabban irreálisan meghosszabbított "lakot területű"Dusnokpusztán cammogni (kereseti lehetőség a traffipaxnak):
Hogy egyes dízelek hogy be tudnak "trakorosodni!"!?
Egy benzinesnek nagyon kajlának kell lennie ahhoz, hogy ugyanannyira leépüljön. (Főleg a szívó háromhengeresek)
Hogy ez mennyire konstrukciós hajlam és mennyire használat kérdése, az gondolom típusfüggő.
Már említettem, hogy a munkahelyemnek van 3 második generációs Skoda Superbje. Most fejből pontosan nem tudom, de 2010-2012 közötti évjáratúak, kiválóan felszereltek.
Kettő sofőrös volt: 140 lovasok, egyet maga hajtott az igazgató, az 170 lovas.
Mind a három kézi váltós, s mind valós 400 ezer kilométer felett van.
Kettő (egy 140 és a 170 Le) pár éve kulcsos autó lett, a harmadik maradt annál, aki az első perctől egyedül vezeti (kivéve szabadság).
Az elmúlt nem naptári év alatt úgy alakult, hogy mindegyikkel voltam Budapesten céges ügyeket intézni - utasok nélkül.
Az "egysofőrös" döbbenet: Csendesebb, kifinomultabb, urasabb még most is, mint a két éves I30-am! A Hyundai (motorja) minimálisan lett hangosabb; időnként halkan morog 80-100 között. Hiába na; 3 henger. (Erre, mint írtam a népítéletben, már a megrendelés előtt számítottam).
De a másik kettő, amelyik mindenki pokróca lett, az olyan lelakott lett műszakilag, hogy elkeserítő:
A futóművük, a váltójuk, kormányuk, futóművük - hogy milyen falábú emberek vannak!? Amikor az Albea finanszírozását intéztük, a régióigazgató le volt nyűgöződve, hogy a Nagypolszkim olyan állapotban van, olyan vezetni, mintha új lenne, pedig szegény már 18 éves volt, s felújításra szorult volna a motorja... ő meg akkor már S80-as Volvóval járt, s még udvariaskodnia sem kellett, hiszen osztálytársam volt - szívtuk egymás vérét eleget...
Na de a Superbeknek a felsoroltak még hagyján...de a motorjaik; mintha a tűzfal hiányzott volna, s ezek a motorok egy időben szántó MTZ-ben nyúzódtak volna!
Rokonom beújított egy megkímélt dízel Fusionra, ugyanolyanra, mint amivel előtte oktatott; felszereltség, évjárat, motor, még a szín is stimmelt.
3 hónap alatt utolérte minden, de leginkább a motor leöregedésben az elődjét az oktatástól.
Üdvözlöm! Sajószentpéteren keresztül szoktam menni Miskolcra, ott néha meg szoktunk állni vásárolni, még nem próbáltam ki az elkerülő szakaszt. A sebességet a motor hangja alapján szoktam váltani, de már korábban jelez a műszerfalon hogy feljebb kellene váltani. Kb 2500-3000 fordulatig pörgetem. Sajószentpéteren 5. fokozatban szoktam haladni végig, ha szabad a pálya. Ma hazafelé Sajószentpéter után utól értem két autót akik 50-el döcögtek előttem a 70-es sebesség korlátozó feloldása után is.
Egyelőre mindösszesen 70-80km-t mentem vele. 2013-as 2.0 CR TDI, 6-os DSG váltóval. Nyilván használt (erősen) autóról lévén szó, ami több mint 10éves.... köszönő viszonylatban sincs az i30-al. Persze új autó esetében más lenne.... de most kb egy műszert hasonlítunk egy traktorhoz.
Holnap lemegyek vele Debrecen-be, végülis erre való a Diesel...
Régebben sokat jártam Dieselekkel.... Peugeot,Renault,Toyota,Fiat... de egyrészt jóval többet is mentem, másrészt azok is szinte mind új autók voltak.
De a Hyundai úgy látszik kicsit elkényelmesített.... :-) ... a jót könnyű megszokni. Csendesebb, nekem egyelőre kényelmesebb is.... és persze feszesebb, precízebb.
Érdekes, mert alapvetően kedvelem a Skodákat. Nekem is volt anno 3évig, és akkoriban nagyon szerettem. Kicsit talán vártam is, hogy visszatér az érzés.... de még nem gyütt.... :-)
Az 1.4-es Albeával a rekordom csendes hétköznap, Felsőzsolca-Keszthely útvonalon 100-as benzinnel, 118-al (nyomatékcsúcson), 2.2 helyett 2.5 baros guminyomással (az autópályán nincsenek aknafedők...) volt mérve 4,7 l/100km.
De az általad írtakat hozta egyébként az is átlagosan.
Ma voltam Felsőzsolca-Kazincbarcika útvonalon; az ERV-nél voltam intézkedni.
A fogyasztás kijelezve 4,2-re jött ki 66.4 kilométeren 1 óra 13 perc alatt.
A Miskolc Sajószentpéter közötti négysávos részen a belső sávon közlekedtem annak a tempójával, viszont a Sajószentpétert elkerülő szakaszon kifogtam oda és vissza is olyan autóst, aki 85-el "szüttyögöt".
Alkalmam ha csak épphogy is, de lett volna előzni nagyobb rössel, de utána a négysávos útszakaszon a három közlekedési lámpa miatt úgysem a tempó számít, hanem hogy milyen lámpára érsz oda...
Aki Barcikánál egy Mini Cooperrel megelőzte az egész sort, az előttem állt a lámpánál a szirmabesenyői lámpánál...
23 fok volt, klímát nem használtam, elég volt a ventilátor, egyedül utaztam.
Ráadásul egy szerencsére fals riasztás miatt benzinkútra is be kellett kanyarodnom ellenőrizni a guminyomást (a kettő tizeddel kisebb nyomás a bal hátsóban az elkerülő folyamatosan balra ívelő első szakaszával együtt pont elég volt ehhez), s Kazincbarcikán is rendre meg kellett állnom a zebráknál, stb.
S e hozzászólásod kapcsán - amiben egy 7.2 l/100 km-es fogyasztást írtál Miskolc Kazincbarcika vonalon - merült fel bennem egy kérdés és két gondolat.
Te általában Sajószentpéteren szoktál átmenni, vagy az elkerülőt használod?
A fogyasztás odáig 4.8-ra ment le az indulástól. Hidegindítás, meg ugye folyásiránnyal szemben is mentem.
Amikor Múcsonyba megyünk és még viszonylag meleg motorral indulunk onnan haza, akkor is mindig a visszaúton megy le öt liter alá az átlag.
Ennyit számít még az is, hogy mennyit megy az autó a hidegindítás után.
Ha - hipotetikusan - egyszer úgy alakulna (nem számítok rá; sokat változott a világ) hogy összejönne egy típustalálkozó és még hipotetikusabban egymás autóját is vezetnénk egy szakaszon "konvojban", akkor is más és más fogyasztás jönne ki csupán attól, hogy kire milyen hatással lenne a szívó vagy turbó, abból a kisebb vagy nagyobb, kézi vagy automata, meg a pillanatnyi hangulat.
Egy szónak is száz a vége: Az, hogy neked egy alkalommal 7.2 jött ki egy ki tudja milyen miskolci dzsungelforgalommal (nem tartozik rám) az nem mérvadó a tekintetben, hogy nekem, most összejött a 4.2.
"lala 1961" és a spritmonitor adatai is azt bizonyítják, hogy mindegyikféle benzines motor képes konstrukciósan az I30-ban keveset fogyasztani, s a pillanatnyi körülmények miatt meglehetősen sokat is.
(Pl. télen, Miskolcon a reggeli/délutáni csúcsban jó ha 8 liter alá le tudom szorítani, de volt már 12 felett is)
Tartósan országúton haladva (tartósan 80-90km/órás sebességgel..) biztosan menne még lejjebb is. Ebben a tankolásban volt autópálya, és az országutas szakaszokon is inkább 100-110-es tempóval, sok előzéssel...
Az imént vitték el az autót szervizelni, kaptam addig helyette egy Skoda Ocatvia Diesel-t....
80 felett már nem kapcsol be a motor hűtő ventilátor, elég a menetszél. Kamion mögött haladva ezt a menetszelet spóroljuk el, ami miatt melegszik a motor, párolog a hűtőfolyadék, bekapcsol a hűtőventilátor, ezáltal egy kicsit megnő a fogyasztás.
80-95 km/h közötti tempóval nekem eddig mindhárom kocsim (Nissam Almera 1.5, Kia Picanto 1.25 és Hyundai 1.5 T-GDI MHEV) valahol 4.8 és 5.2 közötti fogyasztást írt, ír ki. Többször teszteltem Mór-Székesfehérvár viszonylatban, Móron megtankolva és a számlálót nullázva. A különbséget az adja, kell-e kamion mögött 70-80-al andalogni, vagy lehet a saját, óra szerinti 90-95-ös tempómban haladni.
A vasárnapi klíma nélküli... :-) ... kirándulás eredményeképp sikerült összehozni az eddigi legjobb tankátlagot... ami 5,3l lett... így az elmúlt 18.000km-re vonatkoztatott átlag is bekúszott 6l alá...
Hülyeség, mert ugyebár a benzint nem én fizetem... de azért mégis valahogy jó érzés .... :-)
Egy villanásnyi pillanatra bedőltem az első sorodnak! :-) :-) :-)
A Dacia motorja sokkal észszerűbben volt méretezve, mint a Nagypoláké. Az utóbbinak olyan karburátor-, szívótorok, leömlő átmérői voltak, mint a 70-es, 80-as évek 2000 köbcentis motorjainak...
Egyszer kisérletképpen rápróbáltam egy egytorkú Dacia karburátort (a tippet a Robi autószerelő apukája adta, amikor egy rohangálós kocsinak vett 1.5-ös Golf I. motorjára rakott Dacia karburátort olcsón javításképpen, s kiválóan működött!).
A közepes fordulatszámtartományban sokkal készségesebb volt így az 1.5-ös Polák motor, mint a kéttorkú gyárival, felette nyilván nem, illetve kis fordulaton sem, hiszen a vákuumot nem tudtam rákötni.
...mindenesetre később a jóval kisebb 1410-es Dacia kipufogócsővek átmérőjével hajtattam le a komplett rendszert - hiszen alig volt köbcentiben különbség - kivéve természetesen az összeömlőket és elhagytam a hátsó dobot.
Így kellett volna gyártani tervezésétől; sokkal nyomatékosabb lett kis fordulaton - alapjáraton könnyedén elindult - s csendesebb, meggazdaságosabb is lett, s ugyanolyan készségesen forgott, mint a nagyobb rendszerrel.
...azt tudtad, hogy a 12-es Renault volt az első sorozatgyártott autó a világon, aminek számítógéppel tervezték a karosszériáját?
Mint írtam, barátom nagymamája élt ott - neki már a szülei Tatabányára költöztek, ott is élnek, azt hiszem, hogy az ő apukája (Robi is apumnak szólítja. Hátha még ismered is őket, Lőcseiék)
Na szóval a kilencvenes évek elején járunk, barátomnak egy gyönyörű fényű piros háromajtós Szamarája volt sötétített hátsó üvegekkel, sávos(!) szélvédővel, fehér feliratos gumikkal. Azért akkoriban na...
Barátom egy koccanással meghorpasztotta az egyik első sárvédőt. Kijavították, s lefényezték Neoluxal.
Felhívták a figyelmét, hogy egy hónapig nehogy lemossa, ha lehet még Porsche érje!
(Ugye emlékszünk régi motorosok erre az időszakra?;-) Akkoriban a fóliasátorban fújás volt a hőkamrában fényezés...
Na szóval elutaztak Dégre a családdal, barátnővel.
Szülők bent a templomban, fitalok, kint a templom előtt a 2száradó" Szamarával.
(Most néztem utcanézetben szép kis falu, s nagyjából úgy néznek ki a templomok környéke, ahogy képzeltem.
Egyszer csak a egy (hátsókerekes) ladás el (szó szerint) porzott előttük.
Oda, meg vissza, oda meg vissza.
Barátom megállította és (mai napig szelíd srác) megkérte szépen, hogy ne porozzon, mert frissen van fújva a Szamara.
Mire a porozó srácból kijött a HMCS és közölte, hogy itt ő az úr, atzt csinál amit akar s ha ő megy el Tatabányára, akkor majd ő fog igazodni a barátomhoz!
A Csanyikba menet olyan mint ha elfelejtettem volna kiengedni a kéziféket. Sokszor mentem arrafelé biciklivel Lillafüredre hétvégén kikapcsolódásnak megtette.
Üdv! Dehogy számolgatom, mutatja/látom, ami egy adat a sok közül! Most a klímázás "mellékhatása "volt górcső alatt és a közbeni menetteljesítmény esetleges változása!:-) Ezek az adatok csak akkor értékelődnek fel ,ha az autó amúgy szumma jól/olcsón teljesít és ezek még grátiszban értékelik fel autónkat. Főleg egy olyannal összehasonlítva aminek esetleg nagyobb a szervíz igénye és mellete grátiszban fogyaszt egy v 10 l -t ! :-) Na itt erről lenne CSAK szó!:-) Szerintem.
Én mindig kiírom a fed.comp adatait tankoláskor egy füzetkébe s utána nullázok - na a lányom már nem...
Amikor az Albeával Felsőzsolcáról jártunk dolgozni még a Szent Ferenc Kórházba Miskolcra, akkor még az is számított, hogy - mikor a többi lámpa még sárgán villogot- az egyszem működő közlekedési lámpa pirosat mutatott e vagy zöldet...
Még régebben a Csanyikban levő (hivatalosan nem) szanatóriumban dolgoztam, akkor pedig reggel, a hűvösebb levegőben a folyamatosan emelkedő úton -azonos napon - fél liter volt a különbség a forgalmasabb, de délutáni, lejtős visszaúton.
6.5 kontra 6 liter.
Most meg a Megyei Kórházba járok, amikor kénytelen vagyok a 2 kilométerrel rövidebb városi útvonalon menni, akkor a számított elfogyasztott üzemanyag rendre több, mint amikor szintén hideg motorral egyből a a várost osszabban elkerülő autópálya szakaszra megyek fel (igaz, igyekszem a kamionok tempójánál nem gyorsabban menni, ráadásul a hideg motor miatt nem engedem hetedikbe váltani, amikor is ilyenkor még rendre többet is fogyasztana).
Ott születtem és nőttem fel, szüleim a nevelőotthonban voltak nevelők, Apumat (82 éves) vittem egy 1983-ban ballagott osztály találkozójára, mint tanárt (nevelőotthoni nevelőjüket) hívták a volt növendékei. Most "haza" már Pusztavámra megyek.
ON
Igen, Brünn és Prága között van dimbes-dombos szakasz, de a sztrádán az útburkolat egy majd 10 évig tartó felújítás után tavaly óta végre végig jó azon a 200 kilométeren. Ez szerintem még több embert bátorít a 160-180-as utazóra, igyekszem ezeket sem feltartani, ha buszt vagy kamiont kell előzni és látom, hogy valaki "dinamikusan" jön, 140-160-ig arra a pár másodpercre felgyorsítok, kikotródok jobbra és visszaáll a kocsi szépen a tempomatos 130-ra. Ezt gyakran pont emelkedőn kell megtenni, itt a Picanto azért nem volt már olyan fürge még négyesbe visszapakolva sem, annál ilyenkor inkább elvettem a gázt, most meg 6-osban is dinamikusan gyorsul a Hyundai emelkedőn is 130-ról.
Palvin Barbi óriásposztert nem tudom/nem tudtam, nem járok gyakran a belvárosban, akár még kint is lehet :)
Régebben számolgattam hogy mennyit fogyaszt az éppen ami most van autóm, de rájöttem, hogy sok a változó tényező, és csak körül belülre sikerült megállapítani. A jelenlegi típuson már van napi fogyasztás mérő ami most éppen 7.2 l/100 km. fogyasztást mutatott Miskolc-Kazincbarcika vonalon. A városban az vegyes, már mutatott 11 l/ 100 km. attól függ, mennyit állok meg bevásárolni az egyik boltból a másikba autózva.
A magam nevében azt mondom, mindenféle tapasztalat, sztori, negatív vagy pozitív, bármelyik i30 kivitellel, motorizációval és évjárattal, érdekel, ezért kedvenceltem be a topikot!
Üdv ! Hátha valakit érdekel az 1,5 Dpi sw használatából fakadó tapasztalatom! 2400 km van az autóban ,ma kb 100 km pálya 30 km Pécsi nem túl nagy városi forgalom, ami plusz az eddigiekhez képest, hogy ezt szinte végig automata kimászással tettem(22 c fokra állítva)meg, amit szerintem nem igazán érzett meg (110 Le) ,igaz nagy előzésekben sem kezdtem (pálya 130-140km/h) ! A fogyasztás is szerintem szenzációs, (5,8 l/100 km) a napi szerint!:-) Holnap ellenőrzöm a kipufogó tisztaságát(most forró még) ,olaj+hűtőfolyadék szintet(mindig hideg állapotot nézek) és persze a teljes motorteret minden tekinteben ! Ezek teljesen rendben vannak az eddigi 500 km -ti ellenörzés során !:-) Remélhetőleg marad a full elégedettség !:-)
Üdvözlök minden fórumozót! Az én autóm 1.5 benzines szívó DPI motoros 110 lóerővel. Úgy látszik nem kell ehhez túl bonyolítani a hátsó futóművet. A karosszéria 5 ajtós, nem kombi.