Keresés

Részletes keresés

szintetikusdizelolaj Creative Commons License 15 perce 0 0 164893

Ma is kell pl a pesti telepeken a csillagos márka kocsijait mínusz 5 alatt jàratni. Legfőképp ajtó elektronika miatt (és egyéb okból€.

Előzmény: riezaK (164891)
trizs77 Creative Commons License 1,5 órája 0 6 164892

Tudom.

Átéltem.

A Fürst-ben is a Récseiben is.

 

akkoriban az éjszakai minusz 10 fok (vagy több) természetes volt.

Ráadásul úgy, hogy a mínusz 10 már este 22.00-re megvolt és reggel 6-ig, 7-ig nem is melegedett feljebb.

 

Amúgy az, hogy kb. 1500 busz ketyegett éjszakánként semmilyen műszaki zavart nem okozott.

Egy Ik-280 kb. 1 litert ketyegett el óránként, azaz egy éjszaka 4-5 litert.

Mivel a napi fogyasztás kb. 150-220 liter között volt, az éjszaka buszonként elketyegett üzemanyag oly kevés volt, hogy a kerekítési hiba kategóriába is sorolhatták.

nem oda sorolták, de mindegy volt.

 

Az év 365 napjából max. 10-15 éjszaka volt akkoriban olyan hideg, hogy ketyegtetni kellett a buszokat.

 

Viszont reggel mindenki pontosan kiindult.

 

Előzmény: riezaK (164891)
riezaK Creative Commons License 1,5 órája 0 0 164891

Arra vigyázni kell, hogy ne fordulhasson elő olyan helyzet, hogy a szükséges töltési idő miatt a másnapi üzemkezdet elcsúszna, később kezdődne.

 

Nem is volt olyan rég, amikor kelenföldön egész éjjel ketyegtek a buszok, mert nem indultak volna el a hajnali hidegben... 

 

Előzmény: trizs77 (164889)
morgó mh. Creative Commons License 2 órája 0 0 164890

Igen, most ez a megközelítés látszik, de gondolom van egy olyan határ, amikor azt mondja a cég, hogy egy adott típust már nem érdemes üzemben tartani. Most 15 körül van a legkisebb flotta, meddig megy ez le? 10? 5? És ha egy fő típuson belül is eltérőek a kocsik műszakilag? Vagy üzemel az utolsó mohikán, amíg szét nem hullik?

A második rész: rémlik nekem olyan sztori, hogy kritikus helyzetben mégis sikerült szerződést hosszabbítani. Reméljük, szükség esetén meg tudják oldani...

Előzmény: hamzsabusz (164886)
trizs77 Creative Commons License 2 órája 0 2 164889

A hosszú napozó buszok kb. 90%-a 18-20 órát van forgalomban.

 

A két részesek, egy részesek, tartalékok, stb pedig 10-12 órát.

 

Valóban van minden állományban pár százaléknyi olyan busz mely 21-24 órát órát fut, de ezek rotálásával megoldható a töltési idő biztosítása.

 

Arra vigyázni kell, hogy ne fordulhasson elő olyan helyzet, hogy a szükséges töltési idő miatt a másnapi üzemkezdet elcsúszna, később kezdődne.

 

Előzmény: söröm (164887)
torqmatic Creative Commons License 2 órája -1 6 164888

Ki lehet ragadni ilyen extrám példákat, de a flotta egészére nézve azért egyáltalán nem az a jellemző, hogy minden busz napi 24 órát legyen forgalomban, amúgy van már párszáz város európaszerte (beleértve a hazaiakat) ahol évek óta üzemeltetnek elektromos buszokat, aztán mégsem dőlt össze a világ, én nem hiszem, hogy a BKV az egyetlen cég a világon, akinek ez nem menne...

Előzmény: söröm (164887)
söröm Creative Commons License 16 órája 0 0 164887

Mikor töltöd a buszt,és hol? Van olyan hogy 24 órát kint van forgalomba. Majd beáll a garázsba tunkolják, takarítják, és már 2 óra múlva újra forgalomban van.   

Előzmény: torqmatic (164885)
hamzsabusz Creative Commons License 16 órája 0 0 164886

Már volt téma. Kb. az a szemlélet, hogy a selejtezés nem típus szerinti elsősorban, hanem a soron következő műszaki vizsgára történő felkészítés "egyszerűsége", ill. ennek anyagi ráfordítása a döntő. Ha túl sokba kerülne a vizsgáztatás és/vagy összetett a megoldandó probléma, akkor elengedik. Pont ennek kapcsán felmerült bennem, hogy mi lesz akkor, ha a BKK mostanában eredménnyel zárult tenderénél kialakult "cicaharc" jócskán elhúzódik? Ha még sokáig nem lesz eredmény (vagy esetleg még újra ki is kell írni az egészet) közben a jelenlegi szerződések már lejártak, nem hosszabbíthatók, az új buszokat is el kellene kezdeni legyártani. S közben azért valakinek csak el kellene vinni az utasokat...

Előzmény: morgó mh. (164882)
torqmatic Creative Commons License 17 órája 0 4 164885

Hát az elektromos járművek mellett pont azokat az érveket szokták felsorakoztatni, hogy csomó kényes alkatrész nincs bennük, egyszerűbb, olcsóbb a karbantartásuk, és a motor szinte örök életű... Amúgy ha az Euro VI-os buszokkal és a legkorszerűbb trolikkal is elboldogulnak úgy-ahogy, akkor kétlem, hogy az elektromos busz nagyobb fejtörést okozna.

Előzmény: söröm (164883)
torqmatic Creative Commons License 17 órája 0 0 164884

Máskor meg azt mondták, hogy már új korukban is korszerűtlenek voltak, aztán pár éve még mindig szarok voltak, most éppen kurva jók, de vajon milyenek lesznek 2 év múlva? :D

 

Előzmény: zsig (164876)
söröm Creative Commons License 17 órája -1 0 164883

BKV-nak se lenne jó az elektromos busz. Ilyen rideg tartás mellett főleg nem.  

Előzmény: szintetikusdizelolaj (164880)
morgó mh. Creative Commons License 18 órája 0 0 164882

Hogy néz ki most a csuklós-halállista, milyen sorrendben selejtezné a BKV a buszokat, ha érkeznének újabbak?

Kb. 15 VanHool AG300, kb. 80 Volvo, kb. 20 különböző életkorú Citaro...

100 csuklóssal kint lenne a kávé a vízből? Vagy nagyon nem?

Előzmény: MIHI (164881)
MIHI Creative Commons License 18 órája -1 1 164881

és a 7700A-asok még mindíg bírják és gyaníthatóan még van is előttük pár év, ha folytatódik a jelenlegi trend.

...mármint az a 80-valahány példány, ami megmaradt a 150-ből...

Előzmény: BX 59-76 (164878)
szintetikusdizelolaj Creative Commons License 18 órája 0 2 164880

Ott a sz@rnak is más íze van ahogy néhai sógorom mondta.

De azért van ott is öreg busz. Se pénz nincs cserèlni, se az üzemeltetök nem akarnak elektromos csodákat ha csak rajuk nem melegítik.

Előzmény: söröm (164879)
söröm Creative Commons License 19 órája -2 0 164879

Elég szomorú ez. Bezzeg a rothadó  nyugaton nincs ilyen. 

Előzmény: szintetikusdizelolaj (164873)
BX 59-76 Creative Commons License 23 órája 0 5 164878

és a 7700A-asok még mindíg bírják és gyaníthatóan még van is előttük pár év, ha folytatódik a jelenlegi trend.

Előzmény: zsig (164877)
zsig Creative Commons License 23 órája 0 8 164877

Előzmény: zsig (164876)
zsig Creative Commons License 23 órája 0 2 164876

csak kíváncsiságból megnéztem e topik legkorábbi hozzászólásait, és tessék, már akkor is megmondta mindenki: 

Előzmény: szintetikusdizelolaj (164873)
Portwest Creative Commons License 25 órája 0 2 164875

A 412-esekbe is pezsgőt bontottunk, mikor kiszerelték őket.

Előzmény: gracza (164872)
6243 Creative Commons License 25 órája 0 6 164874

Azóta minden más zörög rajtuk :D

Előzmény: gracza (164872)
szintetikusdizelolaj Creative Commons License 26 órája 0 6 164873

a napokban voltak az elsô csuklós Volvók 20 évesek…

Előzmény: gracza (164872)
gracza Creative Commons License 1 napja 0 10 164872

Hogy örültünk, mikor kiszerelték. Nehezen bírta az akkor még kockaköves Thököly utat. Na meg mi is nehezen bírtuk a zörgését. :-)

 

MCA-001 Creative Commons License 1 napja -1 2 164871

Dp.-en nem sok Citaro van.
Annyira nem nehéz kitalálni, hogy miről is írtam:)

Előzmény: 08-73 (164868)
MCA-001 Creative Commons License 1 napja 0 0 164870

Diszlexiás lettem:)
Köszi a javítást

Előzmény: Portwest (164867)
08-73 Creative Commons License 1 napja 0 0 164869

*AE-LD-k

Előzmény: 08-73 (164868)
08-73 Creative Commons License 1 napja -2 1 164868

Mármint AE-LED-k, tehát ex MHU-k. Légyszi írd oda a betűket is, mert csak a szám alapján nehéz rájönni.

Előzmény: MCA-001 (164866)
Portwest Creative Commons License 1 napja 0 1 164867

552, 559 a többi stimmel. :D

Előzmény: MCA-001 (164866)
MCA-001 Creative Commons License 1 napja 0 0 164866

A Dp. - i Citarok Kelenföldön vizsgáznak?

592 és 599 most gurult át.

 

Alien Angel Creative Commons License 1 napja 0 1 164865

Tudom, de jól hangzana.

Előzmény: gumikrumpli74 (164864)
gumikrumpli74 Creative Commons License 1 napja -1 0 164864

Nincs olyan hogy oktatócsacsi.

Előzmény: Alien Angel (164863)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!