Keresés

Részletes keresés

H_CS Creative Commons License 4 napja -6 4 34641

Gondolom ennek sincs semmi köze a MÁV-hoz, csak a közút tehet róla.

 

...meg a Karácsony, a Gyurcsány, meg a Soros. Esetleg Brüsszel, Zelenszkij, meg a Joe Biden.

 

ON

Előzmény: jbaal (34632)
1047 005-2 Creative Commons License 4 napja -1 0 34640

"de a munkák mind el vannak végezve.  Legalábbis alá vannak írva"

 

 

Nincsenek.

Előzmény: HBweb hu (34635)
D F T Creative Commons License 4 napja -1 1 34639

Csak azért nem látható olyan távolságról, mert túl nagy a "V".

Előzmény: H_CS (34638)
H_CS Creative Commons License 4 napja 0 2 34638

De egyik sem látható 10V/3 távolságból.

Előzmény: D F T (34637)
D F T Creative Commons License 4 napja -2 3 34637

Van a másik vágány mellett is egy jelző.

Előzmény: scsabi (34636)
scsabi Creative Commons License 4 napja -1 2 34636

Ha jól sejtem:

 

Előzmény: zjakabfi (34634)
HBweb hu Creative Commons License 4 napja 0 5 34635

Tán a jelzők jelzőképének folyamatos láthatóságának erős hiányát a pályamenti, buja giz-gaz karban nem tartása miatt? 

Mivel jómagam már csak kívülről élvezem a vaskerék varázsát, az egészből az zavar, hogy a korábbi, jól bejáratott fotóhelyeimen már egy szóló Bz motorkocsi sem fér be egy fotóra két, idén nem trimmelt buja vad növény közzé. Valamint a korábban jól járható vasúti töltéseken is méteres pampafű nő. 

Elhanyagoltság a köbön - de a munkák mind el vannak végezve. 

Legalábbis alá vannak írva. 

Előzmény: zjakabfi (34634)
zjakabfi Creative Commons License 4 napja -2 0 34634

Itt mit kell nézni?

Előzmény: jbaal (34632)
turntable Creative Commons License 4 napja 0 1 34633

Ezt is letagadná a vezetőség, ha tehetné.

Előzmény: jbaal (34632)
jbaal Creative Commons License 4 napja -2 6 34632

Na akkor az elmúlt 1-2 hét vitáit megkoronázva itt egy kis érdekesség.
Gondolom ennek sincs semmi köze a MÁV-hoz, csak a közút tehet róla.

Alien Angel Creative Commons License 4 napja -1 0 34631

Csapórudas sorompókról meg ebbe a topikba is érdemes benézni.

Előzmény: Zugbegleiter (34630)
Zugbegleiter Creative Commons License 5 napja -4 7 34630

Nem lehetne a topicot arra használni, ami a címe? A futó érdekes, de nem ide való témák menjenek át a megfelelő helyre, ez pedig maradjon arra, ami a tárgya.

1047 005-2 Creative Commons License 5 napja 0 2 34629

Ez egyre inkább nélkülözi a tényeket.

 

 

Maradjunk a kérdéseimnél!

Előzmény: Gordon Zsigmond (34626)
Gordon Zsigmond Creative Commons License 5 napja 0 3 34628

Ez nem így megy.

 

Még a megállóhelyeken a legegyszerűbb az emelt peron kialakítása, bár az épület miatt sokszor ott sem, de állomásnál az esetek túlnyomó többségében a vágányokhoz is hozzá kell nyúlni (fél-egy méter széles helyre nem lehet bezsúfolni egy sk+55-ös peront).

Előzmény: Adani_ (34625)
Gordon Zsigmond Creative Commons License 5 napja -1 1 34627

Sokra megyünk azzal, ha a hajtáslánc jó (bár jellemzően az se jó, úgy esnek-kelnek a Bz-k, mint a frontkatona), ha egy kényelmetlen, a mai elvárásoknak nem megfelelő, toldozott-foltozott kasztniba van beépítve...

Előzmény: r1232 (34619)
Gordon Zsigmond Creative Commons License 5 napja 0 0 34626

Tekintve, hogy jellemzően minden nagyobb(acska) hibával megálló gépet nem javítunk, hanem bányagépet csinálunk belőle, azért elég sok alkatrész tekintetében lehetnek problémák.

Előzmény: 1047 005-2 (34615)
Adani_ Creative Commons License 5 napja -2 3 34625

Mert olyan nagy kihívás lenne építeni? Amúgy is az a standard.  Az érintett önkormányzatokkal egyeztetve nem hiszem, hogy megoldhatatlan lenne, hogy beszálljanak a peronépítésbe, nem egy helyen társadalmi munkában is megcsinálták a peronépítést. Viacolor helyett aszfalt is megteszi és nem kell egy táblás megállónál olyan széleset csinálni, amit szokás az EU-s felújításoknál. Kaptok új vonatokat, amik komfortosabbak mint a Bz-k cserébe szálljatok be a peronépítésbe. Volánbusz sem épít se megállót se peront, ha kell az utasoknak építse meg az önkormányzat, itt miért ne működne ugyanez a módi?

Előzmény: r1232 (34623)
turntable Creative Commons License 5 napja -1 1 34624

A Máv-Vagon-tól nem kell sokat várni, elavult, beázó csarnokok, a céget nem érdekli, ha megdöglesz a vas a festék meg a rákkeltő glettportól, anyag és eszközhiány. Melós is egyre kevesebb, csak az adminisztratív munkakörök szaporodnak

Előzmény: 1047 005-2 (34558)
r1232 Creative Commons License 5 napja 0 2 34623

És hány dízeles viszonylaton van olyan magasságú peron?

Előzmény: Adani_ (34622)
Adani_ Creative Commons License 5 napja -2 0 34622

SK+55-ös peronnál sem?

Előzmény: r1232 (34621)
r1232 Creative Commons License 5 napja -1 1 34621

Nem voltak azok beharangozva, már amikor napvilágra került a hír, tudni lehetett, hogy nem alkalmasak itthoni használatra a padló magasság miatt.

Előzmény: Adani_ (34620)
Adani_ Creative Commons License 5 napja -4 0 34620

Gumiorrúakról sincs szó azóta se, hogy be lettek harangozva, pedig IR vonatokra azok kiválóak lennének, még hosszabbítani is lehetne viszonylatokat vele, kihasználva, hogy tud 120-al menni, így kimehet  fővonalra és nem akadályozza a forgalmat úgy, mint egy 80-as Bz. Komárom-Győr között pl. ki lehetne használni vagy Gyoma-Békéscsaba között

r1232 Creative Commons License 5 napja 0 1 34619

Üzemeltetési szempontból ez lényeg.

Előzmény: segélyvonókészülék (34617)
Adani_ Creative Commons License 5 napja -2 1 34618

Kéne és lett is volna lehetőség rá az elmúlt 15 évben többször is, csak mindig volt valami kifogás lásd. Jenbacher, Db628. sokat fogyaszt ( Bz-hez képest minden), nem alacsonypadlós (Bz sem az) stb. Ideális jármű, az lenne, amit 100számra nyomják és és kb. úgy dobálják az ember után, mert másnak nem kell. Csak ezt Credonak hívják. 

Előzmény: Gordon Zsigmond (34613)
segélyvonókészülék Creative Commons License 5 napja 0 0 34617

Ami a hajtásláncot illeti, persze.

És a többi?

Előzmény: r1232 (34616)
r1232 Creative Commons License 5 napja -1 3 34616

Azok a 40 éves Bézék műszakilag 20-25 év körüliek, a Desirokkal egyidős, sőt itt-ott kompatibilis beltartalommal.

Előzmény: Gordon Zsigmond (34610)
1047 005-2 Creative Commons License 5 napja 0 1 34615

Nem kell,vannak megfelelő cégek rá.

 

 

Mi az ami az 50 éves Csörgők alkatrészei közül nem:

 

- javíthatók,

 

- kaphatók,

 

- gyárthatók,

 

- kiválthatók?

Előzmény: Gordon Zsigmond (34614)
Gordon Zsigmond Creative Commons License 5 napja -1 0 34614

Most komolyan rendezzünk be alkatrészgyártó üzemet Csörgőhöz/Bz-hez?

Előzmény: 1047 005-2 (34612)
Gordon Zsigmond Creative Commons License 5 napja -1 3 34613

Nah most akkor üljünk le.

Uzsgyiból van negyven (a plusz egyet rég szétszedtük), Desiroból 31.

71 jármű, ebből 27 nem üzemképes.

62 százalékos rendelkezésre állás. 

20-22 éves járműveknél szégyen és gyalázat.

Ami még rátesz egy lapáttal, hogy a 44 jármű sincs kiadva, jellemzően mindkettőből 18-20 mozog egyidőben.

Ha most belegondolunk, hogy 36-40 helyett 64 lenne kiadva, az már egy jelentős javulás lenne.

 

Ezzel együtt nagyon gyorsan kellene új (vagy használt) dízel jármű, főleg mozdony, mert a Csörgőkkel nagyon ramatyul állunk. A Bz-ket is ki kell váltani rövid távon (5, legfeljebb 10 év).

 

Megjegyzés:

elképzelhető, hogy az Uzsgyik és Desirok jelentős részét már ésszerű keretek között nem lehetne használhatóvá tenni a szétkannibalizálás miatt.

Akkor vagyunk bajban... mert ezek még csak az élettartamuk fele körül járnak.

Előzmény: Fizolti (34609)
1047 005-2 Creative Commons License 5 napja -1 1 34612

"Azért nem mindegy, hogy ötvenéves Csörgőbe/negyvenéves Bz-be kell új életet lehelni (pláne, ha egyedileg kell alkatrészt gyártani, mert ezekhez már nem sok minden van)"

 

 

Ez a mai szerszám- és alkatrészipar mellett gyenge kifogás.Ráadásul nem is fedi teljesen a valóságot.

Előzmény: Gordon Zsigmond (34610)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!