Az épület könnyűszerkezet, 5 méter széle, 8 méter hosszú. fa oszlopok, kívül osb, vagy valami más, most még fogalmam sincs, ahogy emelkednek az árak. Belül gipszkarton, közötte gyapotszigetelés, cserepes lemez tetővel. A garázsban középen pedig egy szerelőaknával.
Na ennek kellene valami alap. Lemezalap, vagy sávalap aljzatbetonnal, fogalmam sincs melyiket, milyen méretezéssel, vasalattal esetleg. A terület homokos nagyrészt, így ezzel is számolnom kellene azt hiszem.
Tehát a kérdésem:
Milyen alapban gondolkodjak, és milyen vasalattal, már ha szükséges. A pénztárca vékony, így még csak reménykedek, hogy valahogyan meg tudom csinálni.
Köszönöm a részletes választ! Tudom, hogy egyben lenne a legjobb, de az több mint másfélszer annyi keverést jelente egyszerre.
A lemez vasalásához 15x15-ös hegesztett hálót gondoltam, elég lenne? Milyen vastag legyen? Ha a sávalap síkjából 3cm-t emelkedik ki a vasalat, amihez a a lemez vasalatát kell kötnöm, akkor a lemez also negyedébe kerülne a vas, jól gondolom?
- Hogy elég-e a 80*30cm ez sok mindentől függ. Kis terhet kap, viszont nem tudjuk mennyire mászik a talaj. De első blikkre azt mondom, hogy elég. Ekkora épületnek, ekkora tehernek én sem építenék nagyobbat.
- Alapárkot vizszigetelőzni teljesen felesleges, a vízszigetelés majd a szerelőbetonra kell
- Sávalapba vasalás úgy kell, hogy utána a szerelőbetonnal a vasalást össze tudd dolgozni. Én a sávalapot a felső övben vasalnám, azaz egy 20*25cm (szé*ma) vasalással 6-os kengyellel és 10-es hosszanti vasakkal (de lehet, hogy elég a 8-as). A 25cm magasságú kengyelnek valójában magasabbnak kell lenni, hogy a sávalap felső síkja fölé érjen, azaz a betonlemez rétegében legyen a teteje, azaz 28cm magas legyen (25cm magasan fut a 2 hosszanti 10-es betonvas). Így 3cm-t kiáll a kengyel a sávalap felső sikjából.
- 10cm helyett 12cm vastag szerelőbetont csinálnék, bevasalva. Azaz ez betonlemez lenne. Erre kell majd a vízszigetelés. Lehet a sávalaptól külön betonozni, nagyjából mindenhol így csinálják. Persze jobb lenne ha egy műveletben lenne, de ez nem az az épület. A sávalapból 3cm-t kiálló kengyelre ültetném a betonlemez acélhálóját. A vasakat össze kell kötni (drótozni) a keresztezéseknél.
- sávalap alá nem kell kavicságy. Egy stabil talaj legyen alatta.
Persze statikus is megtervezheti, ha tutibiztosra akarsz menni. De 2 statikus 2 külön eredményt, megoldást fog mondani.
Sziasztok! Egy 6x4-es alapterületű faház alapozásával lenne pár kérdésem. A faház szeglemezes tetőszerkezetű lesz. A helyszín domboldal, köves talaj. Kérdések:
-sávalapnak elég a 80x30cm? A kiöntés előtt kibéleljem az árkot vízszigetelővel?
-a sávalapba kell-e vasalás, ha igen milyen méretben?
-kell e vasalt szerelőbetont készítenem a sávalapra? Ha igen 10cm elég?
-Ha kell szerelőbeton, megtehetem, hogy nem a sávalappal egyszerre öntöm ki? Domboldal, a mixer nem tud feljönni és így egyszerre fele annyi betont kéne kézzel megkeverni.
A külön műveletben betonozott két réteg nem fog egymáshoz kötni.
A meglévő repedezett betonlemezedről kéne megállapítani, hogy mennyire hajlamos mozogni. Mert ha csak repedezett de már nem mozog jelentősen, akkor 10-12cm-nél vastagabb betonlemezt én nem betonoznék rá.
Van egy kis sufni.Ha ezt elbontom marad alatta egy itt ott repedt betonlemez.Ha erre rakok egy 20 centis vasbeton lemezalapot nem fog gondot okozni? A lemezalapra szendvicspanel épület kerülne.
Az nem elég probléma,hogy alá van állványozva? Nekem ugy tűnik,hogy alátámaszt a gerendázat és nem "állványzat" szerepet tölt be.
Van két kép a gerendás rêszről,de van mellette egy olyan rész ahol nincs gerenda és ott mintha lebetonozták volna a pince plafonját,míg az alátámasztott részen részen vakolat van.
üdv.,szerintetek nézessem meg statikussal ezt a pince födémet? az első két kép az alátámasztott, aggályos részt mutatja,a 3. kép a közvetlen mellette lévő területről készült és olyan mintha ott valami munkát végezték volna el
Van egy kész, teljes vasbeton 90cm mély,20cm vastag sáv-betonalapom. Kis alapterületű(22,5m2) jövőbeli szendvicspanel épülethez. A betont egy szénacél M8 csavarral több ponton is kézzel vésni lehet.Van ahol nem. Erre merjek építetni?A föld sárga agyag.Esetleg egy különálló vasbeton lemezt még rá?
Hát, ahogy írtad, távtartókkal rögzíteném. Vagy az árkon keresztbe deszka vagy tetőléc fektetve és ahhoz hozzádrótozva az alatta levegőben lévő vasalást. Ez is nyilván többletmunka, de ott lesz a vas ahol lenni kell. A felhúzom kampóval a ráöntött betonon keresztül, ez sacc-per-kábé lesz. Ha egyáltalán fel tudod húzni.
Behelyezed a munkaárokba a vasszerelést a sarkoknál normálisan összekötve. Majd beleengedsz annyi betont ami a megfelelő szint a vasalásnak és egy kampó segítségével megemeled a vasszerelést aztán teleengeded a gödröt szintig aztán gyorsan beleszurkálod a megfelelő mennyiségű és méretű függőleges vasat a lábazathoz ha lesz.
Köszönöm , hogy rászántad az időd a válaszokra! Sokat segítettél a döntésemben. Még egy utolsó kérdésem lenne:
Arra lenne egy technikád , hogy a kengyeles vasalást hogyan támasszam/tartsam e felső öveben? Előre elkészítve várná a munkaárokban a mixerbetont. Valamint 5-10cm betontakarás elég neki?
Jó dolog a mixerbeton, nagymennyiségű betonozáshoz nem is érdemes más alternatívában gondolkodni.
Az aljzatbeton készítéséhez pl. C12-16/KK mixerbeton kell, ami elvileg 16 mm-es maximális méretű összetevőket (kavics, zúzottkő, stb.) tartalmazhat, ellenben a valóságban sokkal nagyobb méretű dolgok is előfordulnak benne :-(
Arra kell figyelni, hogy ha nagy kövek vannak benne, akkor azokat ki kell szedni az aljzatbetonból még a megszilárdulás előtt, mert utána keserves lesz levésegetni a kidudorodásokat.
Saját tapasztalat, mi sem gondoltuk volna, hogy mi minden belekerülhet egy elvilág zárt technológiával készülő mixerbetonba :-)
Jól döntöttél. Akkor sírnád el magad kézi keveréskor, amikor az első talicskányit beborítod az alapárokba. És tudatosul benned, hogy ez meg sem látszik, de soká lesz ez kész. Főleg ha a szélén a föld leomlik a betonra, tisztogathatnád azt is.
A vasalást a feszültség határozza meg és a talajviszonyok. A betonnak nagyon jó a nyomószilárdsága, de a húzószilárdsága nem. Vagyis a húzott övbe rakják a vasalást.
Nagyjából alaptestnél az egész keresztmetszetet vasalják. Lehet, hogy indokolt, lehet hogy nem.
Felülre rakva mint egy vasalt talpgerenda viselkedne, szerintem ez is elég. Sok helyen csak így vasalják. Van ahol egyáltalán nem casalják, ezt én már nem vállalnám be.
Én nagyon lebeszéllek helyszíni betonkeverésrôl. Hidd el, nem működne, megszivatnád magad. A következő hidegebb napokon meg jobb 1 nap alatt letudni.
A mixerbetonhoz lényegében elég 1 v. 2 ember (jobb a 2 nyílván) plusz a mixeres, aki irányítja betont a csúszdával.
Továbbá számold ki hogy odafuvaroztatod az összetevőket stb, köbéteremként maximum 4000 ft-ot spórolsz. Cserébe 20 napon keresztül keverhetnéd a betont. Közben még le is sérülhetsz, időjárási viszontagságok stb. A mixeres beton minőségéről már nem is beszélve, főleg, hogy 1 nap alatt kész, egyszerre köt az egész.
Inkább máshol fogd meg a pénzt.
Én raknék bele vasalást fölülre, mint egy koszorú vasalás. Kb 4 db 10-es bordás (periódikus) vas, 25-35cm-enként kengyel 6-os vasból.