az a mérete. 2db,befelé egyirányú. ajánlott a kettő közé zsírt tenni,amennyi elfér.
a kiszerelés helyesen:
a lehúzóval leveszed a fedelet,majd ez után a blokkot felmelegítve (100-120 fok és a közepét érdemes gyorsan melegíteni) kitolod a főtengelyt. ha kinyomattad préssel hidegen,akkor én a helyedben ellenőrizném a főtengely futását-ütését és a felületet is a házban + a labirint tömítés külső felületét. a bemaródásokat sérüléseket ki kell javítani.
beszerelésnél a főtengelyre felpakolod zsírba a görgőket (ne felejtsd ki alóla az acél alátétet) majd a felmelegített csapágyházat-fedelet feltolod rá és félre teszed lehűlni. a szimeringet ráérsz a legvégén betenni. a blokkba bele teszed a 2 szimeringet,majd felmelegíted a blokkot és ezek után a főtengelyt a fedéllel együtt bele tolod a helyére. ha kellően fel van melegítve és nincs össze baszva a labirint tömítés fészke a blokkban, és vagy nem görbítetted el a főtengelyt,akkor szépen bele kell mennie kézzel is. érdemes előtte készíteni olyan távtartókat,ami középen tartja a labirint tömítést,mikor teszed be a helyére a főtengelyt. a fedél pozíciójára is figyelni kell,nem mindegy hogyan van a helyén.
6204 megy oda. természetesen a csapágy porvédőt ki kell venni,ha olyat vettél.
A főtengely szimering mérete 20x31x7? Létezik, hogy alul 2 db van benne? Az enyémben annyi volt. A beépítési helyzete egyirányú? Már amennyiben 2 kell bele...
Mi a helyes módja a főtengely kiszerelésének? Műhelypréssel sikerült kinyomni.
A beszerelés nem megy. A főtengely támcsapágy ház nagyon passzos. A főtengelyt betettem 1 napra a fagyasztóba, de így sem megy a helyére. Ütni, préselni nem merem. A forgattyús ház melegítése a szimering miatt nem megoldható.
A zárt csapágy tömítőgyűrűjét kipattintsam? Méréseim szerint 6204 kell bele.
Köszi a választ, most nem kell semmi mèg, csak ha tèlen unatkozok akkor gondolkodtam egy a motor generálon dugó, gyűrű cserèn esetleg ha a henger kopott akkor annak is a fúrásán. Mondjuk első körben lehet egy kompressziót mèrek, ha az jó akkor lehet felesleges megbontani. Csak nem tudom a vákum pumba membrán a kemèny ès azèrt nem szívja fel a benzint a tankból, vagy a motor kopott már ès azèrt nincs annyi vákum, vagy a kettőnek van e köze egymáshoz?
kb ez az egy gyártó van.... nálam lehet venni pl. :-)
alkatrészek,ami itthon nem elérhető,vízkerék tűgörgő..... ukrán-orosz vonalról jött- eddig (van kb minden). bár már szóltak,hogy van lehetőség ismét,de kibebaszott drága lett.
gyűrű dugó csapszeg ilyenek,ami mondjuk nincs,azt a táboritól szoktam beszerezni. legutóbb a sehol sem fellelhető selvához tudott adni 2db dugócsapszeget. egyedi méretben is készítenek gyűrűt,nem létező túl méretet is-elviszed a dugót hengert.
a sima 8 210x190, 8e 202x190, a 8m pedig 210x160 és 202x190
a 12 lovas mérete típustól függetlenül (12,12e,12m) 210x225
fizikailag felcserélhetőek,de hogy hogyan is megy majd a hajód,az próbákkal derül csak ki. max annyi,hogy a régebbi kiadásúaknál 4mm a stift,az újabbaknál meg már 5mm. de ezt egyébként is ajánlott felfúrni 5mm-re. a stiftnek kemény forrasztó réz pálca tökéletesen megfelel,csak méretre kell vágni a kapható méteres szálat.
Szerbusztok ,a vetyerokmárkaszerviztöl kérdezném ha nem gond . Mekkora külömbség van a 8-as és a 12 -es vetyi propellere között ? És az alkatrészek mennyire csereszabatossak .
értéke? kinek mennyi.... nem lehet ezt így meghatározni. retro technika egy lada fogyasztásával kb. akinek van pénze jobbra,az megszabadul tőle olcsón,csak vigyék.
egy kis pénzű és magának sikeresen barkácsoló embernek többet is érhet. azért csak 20 ló közeli. :-) a hasonló nyugati és távol keleti cuccok ennyi lóval valahol ennek a 4-5-6x árban vannak, és azok is már vagy 30-40 évesek.
nézz körül a hirdető oldalakon,mindig szokott fent lenni pár darab. nem nagyon kapkodják el....
Szia, bocsi de kèpeket nem csináltam az összerakásról, mosmár rendesen veszi a sebessègeket, kicsit mèg kell majd állítani a karburátoron, de szèpen jár. Sajnos videót ide nem tudok feltölteni, de ha kíváncsi vagy rá ès kapok egy elèrhetősèget szívesen elküldöm a videót.
Mèg annyi hogy körübelül mennyit èrhet egy ilyen vihar 20 as ami jó állapotú?
Nem itt kiszedtem a hèzagolókat, hèzagolva úgy volt hogy kb 0.1-0.2mm foghèzag volt ahogy kell, a tengely se lötyögött. A csavar vagy eredeti vagy nem, rèz volt benne, de a csavar ès a villa furata is kopva van, ezèrt újat csinálok. Hőkezelni nem fogom, mivel csak a fogas ív van, gondolom indukciósan, ezèrt is nem kemèny a fogaskerèk közepe. Kapott egy kis heggesztèst kazamasszal, de csak ahol kopva van a reteszelő rèsz, ès kimartam 08 as új maróval, így most teljesen jónak tűnik. A fogaskerèken a fogak meg teljesen èpek, ezèrt se akarom cserèlni a fogaskerekeket. De ha már így szètszedtem akkor a váltó rúdja is kap kis átalakítást, szelepszár szimeringet, meg a hajtás vègènèl csak egy szimering van abba úgy elfèr kettő hogy tovább esztergálom a perselyt plusz mèg a bronz perselybe is 3 mm et beljebb megyek így elfèr dupla szimering,mert a gyári 1 szimering meg o gyűrűt kevèsnek tartom, a kihajtó tengely is kopott, viszont elèg jól fut, azt heggeszteni nem akarom nehogy görbüljön, viszont leszedem a külselyèt pár mm et ès kap rá egy pontos perselyt
az a kerék megérett a cserére. hegesztés után hőkezelni is fogod? ..............
lehet csak nem jól látom a képen,de azt mondom ez nincs rendesen összerakva-kihézagolva. a végéből hiányzik a bronz hézagoló. több irányból is csinálj már képet. :-)
mikor rakod össze,ne tedd rá a kapcsoló agyat (amit a villa mozgat). a villát is felhajtva hagyod és látod,hogyan kapcsolódnak a fogak és melyik kerék milyen távol van a hajtó fogastól. ennek megfelelően kell kihézagolni,hogy a jó is legyen és ne is lógjon a tengely. ezt természetesen nem a meglévő hézagolókkal kell megtenni,hanem olyanokkal,amilyen méret szerint kellenek.
jóval kevesebb pasztát használj,ha kell kicsit húzd meg a két felületet egy síklapra tett csiszoló lapon.