Van már egy csavargatós nyomáscsökkentő a boiler mellett, ahogy láttam az a csatlakotatható szivattyú bejővő pontjánál van, elvileg az tudja biztosítani a 1,5 bart is ha jól állítom be, igaz?
És akkor már csak a szivattyú csövét kell kettévágnom, és arra már ha mással nem, csőszorítóval rá tudom húzni a slagcsövet. Így működhet a külső vízhálózat csatlakoztatás?
Termèszetesen nem sèrtettèl meg. :) Teljesen igazad van valóban ezekről a dolgokról csak konkrètan èrdemes beszèlni. Arra számítottam, hogy ha van közöttünk olyan aki jártas ezekben ès hajlandó segíteni, akkor annak leírom a pontos adatokat, illetve elküldöm a kapcsolási rajzot.
A másik kèrdèsedre: nem vagyok szakember, de nem ijedek meg tőle. Általában megoldom a problèmáimat, ha valami nem világos kèrdezek.
Ezt?--Egyik kèrdèsem pèldául, hogy ennek a vezetèkezèse elbírja-e az akkutöltèst?--meg kell nézni , keresztmetszetett megmérni. utána tudok válaszolni.
"Ha minden igaz a gyártótól hamarosan megkapom a hivatalos kapcsolási rajzot, úgy talán már egyszerűbb lesz."
Üdv mindenkinek! Tudna nekem valaki segíteni az elektromos hálózat fejlesztèsèben?
Kèrdèseim az akkumulátor (gyárilag nincs benne, így hiányzik a bekötès is), plusz, nagyobb teljesítmènyű, stabilabb trafó beèpítèsère, a visszáramok elkerülèsère, bekötèsi pontokra, biztositèkolásra, szüksèges kapcsolókra vonatkozna.
A tervezett használat miatt szüksèges egy-egy èjszakára az üzembiztos akkumulátoros üzemmód, ami után minden esetben több órás autózás következik. Így, gondolom az akku visszatöltèse megoldható a vontatóról, hiszen a normál csatlakozón keresztül a lakókocsinak van 12 v-os ellátása. Egyik kèrdèsem pèldául, hogy ennek a vezetèkezèse elbírja-e az akkutöltèst?
Az általános használat viszont kempinges, partiáramos lesz. Az elóbbiek miatt azonban a hűtő (bár ez hármas üzemü) ès egy átfolyós vízmelegítő kivételével, minden (ledek, tv stb) 12v-os.
Ha minden igaz a gyártótól hamarosan megkapom a hivatalos kapcsolási rajzot, úgy talán már egyszerűbb lesz.
Az Amazonról rendeltem beèpíthető, hálózativíz csatlakozót, ebben már benne van a 1,5 Bar-os nyomáscsökkentő is. Egy 60-as fúrat, 4 csavar ès belül csatlakoztatod egy Gardena (visszafolyásgátlós) elosztóval vízrendszerhez.
A nemrég vásárolt lakókocsimon nem találok csatlakozási pontot a vízhálózatra, csak ilyen-olyan szivattyú csatlakozást. Hogy lehet hálózati vizet (pl slagot) csatlakoztatni a lakókocsi vízrendszerére?
Kempingekben van vizesblokk nem kell a lakóba semmi sőt lakó sem kell vannak faházak. Nekem alap volt vásárláskor a hideg melegvízes zuhany külön wc plusz napelem rendszer amennyivel többe került már rég a dupláját is visszahozta hogy nem vagyok a lehúzós kempingekre szorulva Mindenem megvan kemping nélkül is persze aki szereti a tömeget zajongást stb annak jó a kemping
Kezdőként lakókocsi keresésben vagyok. A cél 2 felnőtt és egy gyermek kényelmesen elférjen, csak kempingben szállnánk meg néhány napos kiruccanások erejéig. A keret 2 M. Beyerland 390 méretűeket néztem, van aki ismeri ezeket, mennyire "élhetőek"? Mi az ajánlott típus ezekben a kis méretű lakókban? Láttam olyat amiben nincs fürdő, de van + fekvőfelület. Mennyire hátrány ha nincs fürdő?
Ezek szerint nagyon szűk a súly intervallum B kat jogsival, mert alulról az a szabály határolja, hogy a vontató jármű saját súlya több kell legyen, mint a lakókocsi max megengedett tömege, fülölről pedig a 3,5 tonna együttes tömeg...Igen kevesen esnek bele ebbe a szúk tartományba... BE jogsi pedig most néztem q drága és vmiért újra kell kresz-elni- meg rakatsok oktatott óra is kell, csak tudnám minek...
Hali, csak a túlsúlyhoz, kamionozok is és egyetlen kg túlsúly sem engedélyezett még 40 tonnánál sem, a büntetés %-ban van meghatározva ami 0-5, 6-9.9%-ig tengelyenként adott ft/km afölött pedig fix tarifával kezdődik, régebben mikor utoljára büntettek 400000 volt plusz amit hozzászámoltak, nem tudok arról, hogy van súlyhatár ami alatt tűréshatárt engednek.
Pontosítsunk egy kicsit : "Ha a szerelvényed a forgalmi engedély szerinti adatok alapján meghaladja a 3500 kg-ot," , de a gépkocsid után könnyű pótkocsi van kapcsolva + 750 kg akkor lehet a"B " kategóriás jogsival ezt a szerelvényt húzni 4250 kg -ig.
Léteznek már nagyon klassz lakókocsik 750 kg-ig (Predom stb. )
A mennyiben a gépjárművel 750kg-nál nehezebb utánfutót azaz nehéz pótkocsit húzol és a vonó járműved nehezebb a vontatványnál akkor érvényes csak a 3500 kg-os súlyhatár.
A túlsúlyosság : elég érdekes dolog 5-8 % os tűrés határ van . Sohasem értettem miért kell túlsúlyosra pakolni a lakót. Vajon mi lehet az a kötyű amit nem lehet otthon hagyni ? Nem vagyok teljesen biztos abban, hogy pont azt a 8 hintaszéket , 3 asztallal föltétlen szükséges a 200 literes fagyasztószekrényes hűtő mellett megspékelve a 4 bicikli, roller kombóval minden nyaralásra cipelni.. .
Egyértelmű az, Ha a szerelvényed a forgalmi engedély szerinti adatok alapján meghaladja a 3500 kg-ot, akkor nem vezetheted B kategóriával, ill. megvalósítod az engedély nélküli vezetés szabálysértést. Az egy másik eset, ha a papírok szerint beleférsz, viszont túlsúlyosra pakolod a szerelvényt, és belefutsz egy mérésbe.
Vettem egy szép lakókocsit, de nem egyértelmű, hogy B kat jogsimmal milyen autóval tudom húzni. Elvileg 3,5 tonnánál nem lehet nehezebb az autó+lakókocsi, de ez a forgalmikban levő max súlyra vonatkozik, vagy az aktuális,,valós súlyra kiváncsiak ellenőrzésnél?
hallottam olyat is, hogy mérlegre állítva ellenőriznek, hogy benne van e a szerelvény a 3,5 tonnában...
Ettől függ, hogy tudom-e a jóval nehezebb céges autóval vontatni itthon és Szlovéniában-Olaszoban-Svájcban amerre tervezünk.menni...
Miképp lehet kivenni a hűtőt? Találtam egy vékony csövet alatta ami gondolom lecsúszott az oldaláról, de nem férek hozzá így azt hiszem ki kéne húzni, hogy visszategyem.
Próbáltam értelmezni a szabályt, de inkább megkérdezlek Titeket nyilván jobban képben vagytok autópályadíjban, a kocsi D1-es és a lakó össztömege 800kg, kell rá valami pluszt venni vagy a sima D1-el húzhatom pályán?