Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

toromon36 Creative Commons License 1,5 órája 0 0 142288

Meg a gyárépítések Európában. 

Előzmény: bananatree (142285)
Panzerbear Creative Commons License 2 órája 0 0 142287

Legyen igazad. Szimpatikus elgondolás.

Előzmény: R. Scherbotsky (142284)
Panzerbear Creative Commons License 2 órája 0 0 142286

Mostanra egy Golf és egy Corolla is ekkora.

Előzmény: ShaReRe (142282)
bananatree Creative Commons License 4 órája 0 1 142285

2024 Q1, +23% a kínai export növekedése az EU irányába

 

https://www.vg.hu/nemzetkozi-gazdasag/2024/05/hasit-a-kinai-autoexport-a-byd-mar-a-negyedik-helyen-all

 

nem hiszem, hogy minden negyedévben ennyit fog nőni, mert a hajók száma véges, de hiszem, hogy hasonló ugrások lesznek minden alkalommal, amikor elkészül egy újabb hajójuk...

(úgy rémlik egy korábbi cikkből, hogy 2030-ig 80db minimum készülni fog)

 

R. Scherbotsky Creative Commons License 4 órája 0 0 142284

Az egyszerüsített Model 3/Y autó ötlete mindössze egy spekuláció volt egy a piacot monitorozó szakértötöl. Amennyit most tudni lehet, az olcsóbb/kisebb modell nem a tavaly beharangozott, részben az új -dolgok jelenlegi állása alapján sanszosan meg sem épülö-, mexikói gyárban készíteni tervezett Redwood lesz (mert azt a koncepciót kukázták), hanem a jelenlegi gyártósorokon is egyszerüen gyártható, a jelenlegi modellek egyes alkatrészein osztozó autó lesz. Valószínüleg pl. üvegtetö, autopilot hardwer és hasonló költséges felszerelések kihagyásával fognak tudni faragni a költségeken, megtartva pl. a remek fedélzeti infotainment, az etalon hatékonyságú hajtáslánc és a dedikált töltöhálózat elönyeit.

toromon36 Creative Commons License 4 órája 0 0 142283

Fapados Tesla most mennyi elenne? (1) Fapados Tesla Model 3 teszt - YouTube

Előzmény: Panzerbear (142280)
ShaReRe Creative Commons License 5 órája 0 0 142282

Sztem szükség van egy kisebb Tesla modellre, amit a megalakulás óta ígérnek. M3, MY nem pici autók egyáltalán. Népautó. Mint amilyen a Golf volt egy időben vagy a Corolla.

Előzmény: Panzerbear (142280)
Panzerbear Creative Commons License 6 órája 0 0 142281
Panzerbear Creative Commons License 8 órája 0 0 142280

A teslák így is meglehetősen takarékosak, hogy sokszor két nagy motorral vannak hajtva, nagy és nehéz akkujuk van és hatalmas kerekeik, fékrendszerük. Az aerodinamikai szempontból kevésbé előnyös Model Y átlagos felhasználóknál 20kWh/100km-t, a Model 3 18,5 kWh/100km-t fogyaszt sok száz Spritmonitor felhasználó saját adatai alapján. 

Egy kimondottan spórolósra épített Model 3 szerintem még kis 50-es akkuval is tudná a 300km-t különösebb trükközés nélkül, a nagyobb Y meg 55-ös akkumérettel.

 

És ugye nem azt mondom, hogy ne legyen ennél nagyobb, csak azt hogy biztosan vannak akik egy kis E-Corsa, BYD Dolphin vagy ID3 helyett megvennének szívesebben olcsóbban egy Teslát, ilyen lefogyasztott verzióban. Most 40.000 egy új Model 3, 35.000-ért jó sok típust golyózna ki árban...

Előzmény: bananatree (142278)
Panzerbear Creative Commons License 8 órája 0 0 142279
bananatree Creative Commons License 8 órája 0 0 142278

Ha a hatásfok (alacsony fogyasztás) lehetővé teszi a 300km körüli hatótávot, akkor van értelme akkuméretet csökkenteni.

 

A 64es Niro-ban is pont azt imádom (sok más emberrel együtt), hogy képes erre.

De a 39es akkuval már nem venném meg.

 

Szerintem "felhasználói élményben" ez a minimum.

 

Persze sokan megveszik a kisakkusat is, de sokan meg is bánják...

Előzmény: Panzerbear (142277)
Panzerbear Creative Commons License 8 órája 0 0 142277

Jelenleg az a hír járja, hogy a Tesla rövid távon nem egy olcsó új modellel fog előrukkolni, hanem a meglevő Model 3 és Y egy egyszerűbb változatával.

Ezt már én is többször megfogalmaztam, hogy felesleges alap modellben a kb 300Le, a minimum 60-as akku és az ezekhez kapcsolódó nagy fékek, kerekek, stb.  

Egy sima, 200Le körüli, 50-60kWh-sakkumérettel rendelkező, nem extrém nagy kerekekkel és fékkel gyártott modell sokkal olcsóbban lenne gyártható.

Legalábbis annyival olcsóbban, hogy konkurenciája lehessen még egy csomó olcsóbb, kisebb, gyengébb típusnak.

 

Panzerbear Creative Commons License 8 órája 0 0 142276

Nem a technológia tehet a hibás tervezésről, kivitelezésről...Olyan is van amikor a diesel buszok állnak a hideg miatt, vagy nincs rajtuk fűtés, mert elromlik...

Előzmény: FeZ_ (142272)
brand22 Creative Commons License 8 órája 0 0 142275

brand22    0 0 142266

 

vanak sokan akiket elvakit kina, mások meg a helyén kezelik

Előzmény: szilvatövis (142261)
Panzerbear Creative Commons License 8 órája 0 1 142274

Ah, megtaláltam, önjelölt várkonyigábor csupakisbetüvel autoipariszakértö....ha meglátom a nevét, el sem olvasom. Ennél kártékonyabb, korruptabb, ostobább fasz nincs jelenleg az autós szegmensben magyarországon...

Előzmény: brand22 (142271)
brand22 Creative Commons License 8 órája 0 0 142273

 szilvatövis (142261) Irtaá

 

nem pedig brand22 csak idézni akart, de elnyomta a gombot

ámen

FeZ_ Creative Commons License 8 órája 0 0 142272

"Nem kell mindennek elektromosnak lennie, pláne nem azonnal. "

 

Csak a (hülye) politikai nyomásnak engedve ilyen ostoba helyzetek is kialakulnak (lásd a cikket), ami egy bohózat szerintem. 

 

https://totalcar.hu/magazin/kozelet/2024/05/06/az-elektromos-buszok-miatt-kerult-csod-szelere-egy-norveg-buszuzemelteto/?fbclid=IwZXh0bgNhZW0CMTEAAR23sN_aZ7hIsk1ojJDY7XAAgoL0LglAnjDaHENQbOlS76QhloIMJyzjFEI_aem_AYEAg4BKnyP_Q1VDXORN0UCjlhBN3e8Rbc899vowFJN9I7CnP6J1rdluu6CucYh8PunqUd4GxB2H6h7ZJhVFc86p

Előzmény: R. Scherbotsky (142255)
brand22 Creative Commons License 8 órája 0 0 142271

Nem a én beszolásom volt (bocs)

Előzmény: Panzerbear (142267)
Panzerbear Creative Commons License 8 órája 0 0 142270

Ki hoz be és mit? Komolyan, már megint mit olvastál?

Előzmény: mica-r (142264)
Panzerbear Creative Commons License 8 órája 0 2 142269

Ne kényszerítsük az EU autógyárakat olyanra, amihez nem értenek! 

Mintha nem ök maguk döntenének minden olyan kérdésről, ami öket érinti...

Előzmény: brand22 (142263)
brand22 Creative Commons License 8 órája 0 0 142268

Ez Nem a Én beszolásom volt

csalk rlnyomtam a gombot.😎

Előzmény: mica-r (142264)
Panzerbear Creative Commons License 8 órája 0 0 142267

Így röhögték ki koreát is, mikor kezdtek megjelenni a szerencsétlen Opel koppintásikkal, mint a Daewoo Racer, Nexia, meg az első SsangYong-ok, mint Korando és Musso, aztán mostanra meg mégis egy hatalmas szeletet hasítottak ki az európai és amerikai piacból a két legnagyobb márkájukkal, a Kia/Hyundai-al. Majd kínában is így lesz. van 15-20 márkájuk, majd marad belöle 3-4 nagy, ami kihasítja a maga szeletét a tortából..

Előzmény: brand22 (142262)
brand22 Creative Commons License 9 órája 0 0 142266

Ezt a baszolást muszály voltam beidézni, ami a Elektromos autok fejlesztésére vonatkozott

Egyesek szerinit

Amit a idö fog eldönteni, De mamár látszik, hogy Europa nem alszik

és nemcsak kina a jövövö

 

Europpába épült a egyik legnagyob Gigafactory amiröl a Index meg a Porffolio egy kukott sem tud

mert ezek ugy le kinaiaznak mindent (bocs kina)

 

Ha valki hallot egy városrol amit Skelefteá nak hivnak észak Svédbe

Northvolt Gigafactory pár ezer dolgozik ott

info

 

 

Panzerbear Creative Commons License 9 órája 0 0 142265

Ragaszkodnak az autójukhoz...és? Az autózás Németországban szemtelenül olcsó, a keresetek meg magasak...

Majd ragaszkodnak a villanyautójukhoz is ugyan így.

Előzmény: mica-r (142259)
mica-r Creative Commons License 9 órája 0 0 142264

Sok évtizedes lesz az átállás (ha egyáltalán létezhet a teljes átállás), nem kell ezt erőltetni, 10-15 évre "behozni".

Előzmény: brand22 (142263)
brand22 Creative Commons License 9 órája -2 0 142263

"A szívem szakad meg szegény óriási veszteségeket elszenvedő európai autógyártókért, gyűjtést kellene rendezni nekik, de legalábbis abban segíteni, hogy tovább növeljék a hátrányukat a kínai és US elektromosautó gyártókkal szemben.

Ne kényszerítsük az EU autógyárakat olyanra, amihez nem értenek! Maradjon csak Európa a jó öreg, százéves üzemanyag-barát belsőégésűeknél.

Legfeljebb körbebástyázzuk Európát védővámokkal, vagy magas vámokkal, adókkal, nehogy beszivárogjon a gonosz kínai elektromosutó gyártó és aláássa szegény európai üzemanyag-barát SUV gyárak profitját.

Meg kell védenünk az európai piacot a fejlődéstől, bármibe is kerül!!!!!!!"

 

 


eyt

Előzmény: szilvatövis (142261)
brand22 Creative Commons License 10 órája 0 0 142262

Kinai elektronos auto  megöl mindent?

ez messze csak hit semi más

Most volt Pekingbe eg nagy kiálitás, ott legaláb tizenött kinai elektromos automárka volt

De a kinai elektromos autokrol márkákrol  alig tud a világ

csak anyit hiresztelnek, hogy Tesla verö mindegyik

 

hihetettlen kilométereket tesznek meg Egy töltésel

de aalig tudni, hogy a valoságba mi a igaz ezekböl, egyenlöre a nagy reklámozásbol élnek

a kinai használoktol, megmég nemtudni sokat ezekröl a csilivili autokrol

 

De anyit tudunk, hogy a kinai Jol kopiroz , és miért is Ne tenné? hiszen Minden a szemeelött van.

 

De szerncsénkre Van Tesla amiröl mamár minden "csavart"  tudunk

A Toyota meg a Honda ismert a egészvilágon a technikájárol

Europát meg nemkell féltei

 

Előzmény: szilvatövis (142261)
szilvatövis Creative Commons License 10 órája -1 2 142261

Az elektromos autók terjedését hosszú éveken át komoly támogatásokkal segítette az Európai Unió a kontinensen, amelyből az amerikai Tesla és a kínai elektromos autógyártók kerültek ki győztesen.

(A komoly támogatások ideje alatt kínai elektromosautót nem látott Európa. Kína úgy győzött, hogy  nem is indult a versenyen.)

 

...a legendás európai márkák veszteségeit látva úgy véli, hátraarc jöhet a belső égésű motoros autók uniós tiltásában.

(Óriási volt a BMW éves nyeresége

https://168.hu/penz/oriasi-volt-a-bmw-eves-nyeresege-254744)

 

Az Európai Unió döntéseinek hatására a nagy múltú, többségében európai gyártók kénytelenek átállni az egyre üzemanyag-barátabb belső égésű technológia fejlesztéséről az elektromos gyártásra – hívja fel a figyelmet a hírportál. 

(Kénytelenek átállni szegények, a gonosz EU szabályozások miatt. A kínai konkurencia nem zavarná őket, a piacot majd megoldják valahogy.)

https://index.hu/gazdasag/2024/05/07/magyarorszag-nemetorszag-kina-auto-autogyartas-ipar-tesla-byd-elektromos-auto-benzin/

 

A szívem szakad meg szegény óriási veszteségeket elszenvedő európai autógyártókért, gyűjtést kellene rendezni nekik, de legalábbis abban segíteni, hogy tovább növeljék a hátrányukat a kínai és US elektromosautó gyártókkal szemben.

Ne kényszerítsük az EU autógyárakat olyanra, amihez nem értenek! Maradjon csak Európa a jó öreg, százéves üzemanyag-barát belsőégésűeknél.

Legfeljebb körbebástyázzuk Európát védővámokkal, vagy magas vámokkal, adókkal, nehogy beszivárogjon a gonosz kínai elektromosutó gyártó és aláássa szegény európai üzemanyag-barát SUV gyárak profitját.

Meg kell védenünk az európai piacot a fejlődéstől, bármibe is kerül!!!!!!!

bananatree Creative Commons License 10 órája 0 0 142260

Debrecenben van egy cég, aki ilyeneket (is) átépít

Előzmény: R. Scherbotsky (142255)
mica-r Creative Commons License 17 órája 0 0 142259
Előzmény: Panzerbear (142247)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!