nem hiszem, hogy minden negyedévben ennyit fog nőni, mert a hajók száma véges, de hiszem, hogy hasonló ugrások lesznek minden alkalommal, amikor elkészül egy újabb hajójuk...
(úgy rémlik egy korábbi cikkből, hogy 2030-ig 80db minimum készülni fog)
Az egyszerüsített Model 3/Y autó ötlete mindössze egy spekuláció volt egy a piacot monitorozó szakértötöl. Amennyit most tudni lehet, az olcsóbb/kisebb modell nem a tavaly beharangozott, részben az új -dolgok jelenlegi állása alapján sanszosan meg sem épülö-, mexikói gyárban készíteni tervezett Redwood lesz (mert azt a koncepciót kukázták), hanem a jelenlegi gyártósorokon is egyszerüen gyártható, a jelenlegi modellek egyes alkatrészein osztozó autó lesz. Valószínüleg pl. üvegtetö, autopilot hardwer és hasonló költséges felszerelések kihagyásával fognak tudni faragni a költségeken, megtartva pl. a remek fedélzeti infotainment, az etalon hatékonyságú hajtáslánc és a dedikált töltöhálózat elönyeit.
Sztem szükség van egy kisebb Tesla modellre, amit a megalakulás óta ígérnek. M3, MY nem pici autók egyáltalán. Népautó. Mint amilyen a Golf volt egy időben vagy a Corolla.
A teslák így is meglehetősen takarékosak, hogy sokszor két nagy motorral vannak hajtva, nagy és nehéz akkujuk van és hatalmas kerekeik, fékrendszerük. Az aerodinamikai szempontból kevésbé előnyös Model Y átlagos felhasználóknál 20kWh/100km-t, a Model 3 18,5 kWh/100km-t fogyaszt sok száz Spritmonitor felhasználó saját adatai alapján.
Egy kimondottan spórolósra épített Model 3 szerintem még kis 50-es akkuval is tudná a 300km-t különösebb trükközés nélkül, a nagyobb Y meg 55-ös akkumérettel.
És ugye nem azt mondom, hogy ne legyen ennél nagyobb, csak azt hogy biztosan vannak akik egy kis E-Corsa, BYD Dolphin vagy ID3 helyett megvennének szívesebben olcsóbban egy Teslát, ilyen lefogyasztott verzióban. Most 40.000 egy új Model 3, 35.000-ért jó sok típust golyózna ki árban...
Jelenleg az a hír járja, hogy a Tesla rövid távon nem egy olcsó új modellel fog előrukkolni, hanem a meglevő Model 3 és Y egy egyszerűbb változatával.
Ezt már én is többször megfogalmaztam, hogy felesleges alap modellben a kb 300Le, a minimum 60-as akku és az ezekhez kapcsolódó nagy fékek, kerekek, stb.
Egy sima, 200Le körüli, 50-60kWh-sakkumérettel rendelkező, nem extrém nagy kerekekkel és fékkel gyártott modell sokkal olcsóbban lenne gyártható.
Legalábbis annyival olcsóbban, hogy konkurenciája lehessen még egy csomó olcsóbb, kisebb, gyengébb típusnak.
Nem a technológia tehet a hibás tervezésről, kivitelezésről...Olyan is van amikor a diesel buszok állnak a hideg miatt, vagy nincs rajtuk fűtés, mert elromlik...
Ah, megtaláltam, önjelölt várkonyigábor csupakisbetüvel autoipariszakértö....ha meglátom a nevét, el sem olvasom. Ennél kártékonyabb, korruptabb, ostobább fasz nincs jelenleg az autós szegmensben magyarországon...
Így röhögték ki koreát is, mikor kezdtek megjelenni a szerencsétlen Opel koppintásikkal, mint a Daewoo Racer, Nexia, meg az első SsangYong-ok, mint Korando és Musso, aztán mostanra meg mégis egy hatalmas szeletet hasítottak ki az európai és amerikai piacból a két legnagyobb márkájukkal, a Kia/Hyundai-al. Majd kínában is így lesz. van 15-20 márkájuk, majd marad belöle 3-4 nagy, ami kihasítja a maga szeletét a tortából..
"A szívem szakad meg szegény óriási veszteségeket elszenvedő európai autógyártókért, gyűjtést kellene rendezni nekik, de legalábbis abban segíteni, hogy tovább növeljék a hátrányukat a kínai és US elektromosautó gyártókkal szemben.
Ne kényszerítsük az EU autógyárakat olyanra, amihez nem értenek! Maradjon csak Európa a jó öreg, százéves üzemanyag-barátbelsőégésűeknél.
Legfeljebb körbebástyázzuk Európát védővámokkal, vagy magas vámokkal, adókkal, nehogy beszivárogjon a gonosz kínai elektromosutó gyártó és aláássa szegény európai üzemanyag-barát SUV gyárak profitját.
Meg kell védenünk az európai piacot a fejlődéstől, bármibe is kerül!!!!!!!"
Az elektromos autók terjedését hosszú éveken át komoly támogatásokkal segítette az Európai Unió a kontinensen, amelyből az amerikai Tesla és a kínai elektromos autógyártók kerültek ki győztesen.
(A komoly támogatások ideje alatt kínai elektromosautót nem látott Európa. Kína úgy győzött, hogy nem is indult a versenyen.)
...a legendás európai márkák veszteségeit látva úgy véli, hátraarc jöhet a belső égésű motoros autók uniós tiltásában.
Az Európai Unió döntéseinek hatására a nagy múltú, többségében európai gyártók kénytelenek átállni az egyre üzemanyag-barátabb belső égésű technológia fejlesztéséről az elektromos gyártásra – hívja fel a figyelmet a hírportál.
(Kénytelenek átállni szegények, a gonosz EU szabályozások miatt. A kínai konkurencia nem zavarná őket, a piacot majd megoldják valahogy.)
A szívem szakad meg szegény óriási veszteségeket elszenvedő európai autógyártókért, gyűjtést kellene rendezni nekik, de legalábbis abban segíteni, hogy tovább növeljék a hátrányukat a kínai és US elektromosautó gyártókkal szemben.
Ne kényszerítsük az EU autógyárakat olyanra, amihez nem értenek! Maradjon csak Európa a jó öreg, százéves üzemanyag-barátbelsőégésűeknél.
Legfeljebb körbebástyázzuk Európát védővámokkal, vagy magas vámokkal, adókkal, nehogy beszivárogjon a gonosz kínai elektromosutó gyártó és aláássa szegény európai üzemanyag-barát SUV gyárak profitját.
Meg kell védenünk az európai piacot a fejlődéstől, bármibe is kerül!!!!!!!