Az Ön által felkeresett topic fegyverek, ill. annak látszó eszközök
forgalmazásával kapcsolatos adatokat is tartalmazhat.
Felhívjuk figyelmét, hogy csak akkor lépjen be, ha Ön fegyverek forgalmazásával
vagy felhasználásával hivatásszerűen foglalkozik, és a honlap látogatása nem
eredményezi valamely Önre vonatkozó jogszabály vagy egyéb szabályozás
rendelkezéseinek megsértését.
Az Port.hu Kft. a fórum számára kizárólag tárhelyet szolgáltat, a honlapon
megjelenő információk vonatkozásában szerkesztői felelősséget nem vállal.
Amennyiben megítélése szerint a honlapon jogellenes tartalom jelenik meg, úgy
azt kérjük, jelezze az Port.hu Kft. mint tárhelyszolgáltató felé.
Sport és hobby célú légpukkancs topik. Ilyen fegyverekkel élő állatra a -magyar törvények szerint- tilos lőni. Aki ilyesmit propagál, a MM szerinti törlést-tiltást kapja.
Évente kétszer lementek vele Monokra, a falujukba.
Előtte egy hónappal már lázban égtek, szerelték a haverjával, állítgatták a gyújtást, porlasztót, míg el nem baszták. Akkor meg már azért ittak, összevesztek. A következő héten újra...
Hazajöttek, és mesélték, hogy Hatvannál megelőzött egy teherautót, de nagyon észnél kellett lenni!
Egy teherautót, a 200 km alatt.
Más világ volt.
Amúgy ügyes ember volt. A körúti házak homlokzatán a dísz szobrok, kiugrók jó része a keze munkája.
Ok, ez tiszta sor, ez eddig sem volt számomra ismeretlen információ, de köszönöm. Tulajdonképpen most csak a szóban forgó tömítést akarom pótolni, mert anélkül nyilván nem tudom/fogom használni. Versenyre nem járok, csak nagyon ritkán otthoni (szerencsére van tér és terület) és lőtéri céllövészetre használom. Minekutána azonban másfél évtizede nem látta szaki, feltehetően érdemes lenne ránézetni. Előtte bizonyosan volt szervizelve, mert így vettem anno, ha jó rémlik sako közreműködésével. Azért az már rég volt. bár az is igaz, azóta max. 1-2 doboz lövedék ment ki belőle.
HA nagyobb a sebesség, mint a megengedett, és mondjuk versenyre mész, ahol ellenőrizni fogják, AKKOR kell csökkentened a kilépő sebességet és ezzel az energiát.
Ezt úgy teheted meg, hogy csökkented azt a furatot, amin áthalad a levegő.
A legegyszerűbben úgy érheted el, hogy a 3 mm-es gumitömítés alá beteszel egy kis fémlemezt (mondjuk egy sörösdobozból kivágva), és arra fúrsz kezdésnek egy 2 mm-es furatot - aztán mérsz.
Ha túl jól sikerült a beavatkozás és leestél a 160-170 m/s alá, akkor lépésről lépésre bővítsd a furatot.
Mondjuk 0,1 mm-enként, ha van tizedes fúród, de ha nincs, keríts egy tűreszelőt és azzal.
Ez egy gyakori és bevált módszer, hogy a puskád megfeleljen az előírásoknak.
De nyugodj meg, nem a puskád rossz, vagy viselkedik rendellenesen, arról van csak szó, hogy amikor ezeket a puskákat gyártották, még a szabályzás volt más, az akkori engedélyezett energia a mai rendszerben 10-11 J-nak felel meg. Tehát ha a ma törvényes 7,5 J felett van a puskád, akkor működik jól - de nem maradhat úgy, mert belerúgnak az ülőkédbe.
Még nem volt mérve a lövedéksebesség, tehát az energia, illetve nem volt hozzányúlva sem, amióta nálam van. A D75-ön 7,5J beütött értékből indultam ki. Azt tudtam a fórum(ok)on olvasottakból, hogy a lövedékesdoboz tetejéből szokás lemezt vágni és az azon lévő lyukkal megfelelő értéket beállítani. De a gumitömítésre gondoltam, azaz, hogy mennyi a gyári tömítés lyukátmérője. Olyat is olvastam (ponggi), hogy a tömítés, vagy ha alátétlemez is van, akkor együtt a kettő max. 2 mm lehet. Ez érdekes, ugyanis a most ki és szétesett tömítés kb. 2,7 mm, ami valószinüleg már összezömült az évek alatt, tehát inkább 3 mm lehetett és nincs alátétlemez.
A sebesség csökkentéshez a lemez betéten érdemes 2mm-s furattal kezdeni. Általában megfelel a 172-175 m/s lövedék sebességhez. Amennyiben kisebb a lövedék sebesség, akkor csak tizedenként szabad bővíteni a furatot.
Gondolom a vastagság a 3 mm. Viszont a lyuknak mekkorának kell lennie ideálisan? Nem tudom, mekkora a csapbetét tömítésé, de nem akarnám, hogy a szükségesnél szűkebb legyen, mert esetlegesen levenne az energiából, ami azért 7.5J-nál sem túl acélos.
Kösz a válaszokat, ha komolyabban szét kell szedni, akkor - bár van ilyesmihez érzékem - inkább rábízom hozzáértőre. Persze jól jönne, ha egyáltalán tudnék pár megbízható embert, aki ilyet vállalna Bp-en vagy környékén. A csőfartömítés nyilván nem nagy ügy, azt kicserélem, de sajnos mégsem találtam itthon "csaptömítést", majd elugrok a szerelvényeshez, de elvileg mi lenne a megfelelő méret (külső/belső átmérő és vastagság)?
A kérdfésem az lenne, hogy a D75 esetében hol szerezhető be tömítés, ami a betöltőnyílásra fekszik fel és a zárást végző "dugattyún" van? Vagyis a kettő közötti tömítést látja el záráskor. Kb. 13 mm átmérő és 2,8 mm vastag. Ma elővettem hosszú évek után a légpuskát és amikor tölteni akartam, szétmállva esett ki belőle ez a tömítés. Vagy esetleg pótolható a gyári helyett mással?