Keresés

Részletes keresés

mosogep-szerelo Creative Commons License 25 órája 0 1 140270

Fiatal koromban a Luppa-szigeten reggel-este megállt a nagyhajó, sok nyaralótulajdonos utazott így!

Előzmény: zjakabfi (140253)
zjakabfi Creative Commons License 26 órája 0 0 140269

Igen egy időben a budapesti seta is megállt a Bem téren, nrm csak a menetrendi.

Előzmény: trizs77 (140268)
trizs77 Creative Commons License 27 órája -1 0 140268

Például 1958-1962 között Gyereknapon (nemsokára lesz) amilyen hajó csak mozgott a Dunán az mind sétázott.

 

Költői túlzással a Bem tértől olyan sűrűn indultak a sétahajók mint körúton a 6-os villamos.

 

A gyerekek egy része azt kapta a szüleitől gyerek napra ajándékba, hogy kapott nem egy hanem aznap 2=kettő gombóc fagyit = 1 Ft.- és a szülők befizették a családot egy Bem tér- Északi összekötő - Bem tér séta hajózásra.

 

'oszt Jézus.

Megvolt a gyereknap.

 

Gazdagabbak elvitték a kölköt a vidám parkba de azon a napon oda beférni se  lehetett.

 

A hajó a Bem tértől a budai ágban felment az északi összekötő vasúti hídig.

Átment alatta.

Ott megfordult .

És a pesti ágban visszajött.

Dugig volt gyerekekkel, szülőkkel.

 

Nem a Bem tértől indult hanem a Vígadó tértől de a Bem téren megállt (egyetlen megállója volt) mi ott szálltunk fel/le rá.

 

Előzmény: gigabursch (140267)
gigabursch Creative Commons License 28 órája 0 1 140267

...és tényleg!

 

Köszönöm az emlékek reaktiválását.

 

 

Közben azon merengtem, hogy mi változott meg harminc-harmincöt év alatt, hogy ennyire pang a dunai sétahajózás.

Az biztos, hogy élnek idehaza majdnem másfél millióval kevesebben.

Az is, hogy az szgk állomány meg kb a tízszerese lett, a gyerekszám meg a negyede-ötöde.

S talán még az is igaz lehet, hogy sok embernek akkor nem volt másra lehetősége, hogy kikapcsolódjon, mint az, hogy felül egy hajóra, beszélget, sörözik, a táj meg megy arrébb.

Előzmény: zjakabfi (140258)
cseuztompi Creative Commons License 29 órája 0 0 140266

Sziasztok! 

 

Nem tudom, hogy mennyire kérdezem jó helyen és, hogy tárgyaltátok-e az utóbbi időben, de az INOTA sorsa felől érdklődnék.

 

Egy ideje Újpesten áll, nagyjából ott, ahol a szétbontása előtt a SZOMBAHELY is állt. Mivel a SOPRON mellett ő a régi középdunai-flotta utolsó képviselője, így gondolom valamiféle védettséges élvez. 

 

Ki a tulajdonosa? Mikor mozgott utoljára önerőből? Milyen a mostani műszaki állapota?

 

üdv,

cseuztompi

trizs77 Creative Commons License 1 napja -1 1 140265

Nagyon lényeges az életkor.

 

A 10 év alatti gyerekeknek az 5-6 órás utazás, akár hajóval, akár vonattal, akár busszal igen unalmas.

Van egy iciri kis százalék akinek érdekes, belőlük lesznek majd az ágazati eszköz fanok, de a többségnek az 5-6 óra, ebben a korban még sok.

 

Előzmény: Una Vestrum (140264)
Una Vestrum Creative Commons License 1 napja 0 2 140264

Nekem ez 1979-ben a HUNYADI-val volt meg. Egy percet se UNAtkoztam.

Előzmény: csecsaba2 (140261)
zjakabfi Creative Commons License 1 napja 0 0 140263

Abban a 3 évben biztos.

 

Előzmény: rezgaras (140262)
rezgaras Creative Commons License 1 napja 0 0 140262

Biztos a dátum? Mert én jóval későbbre emlékszem. De tényleg, a Cadca volt.

Előzmény: zjakabfi (140258)
csecsaba2 Creative Commons License 1 napja 0 0 140261

Egy 8:30-as Bem tér-Kisoroszi nekem is megvolt 84 körül egy Moszkvával. 10 évesen hosszú volt.

Előzmény: zjakabfi (140253)
jakyg Creative Commons License 1 napja 0 0 140260

Ilyen sincs.

Előzmény: Atis57 (140254)
révész64á Creative Commons License 1 napja 0 0 140259

Volt még Budapest- Surány-Vác járat,  Esztergom-Budapest járat ami 13 óra körül ért  Budapestre. Ráckeve-Dömsöd-Tass járat, hol van már.  

Előzmény: zjakabfi (140253)
zjakabfi Creative Commons License 1 napja 0 2 140258

A Ćadca nevű Moszkvát a Mahart bérelte 1989 és 1991 között, rendes magyar személyzettel ment, járt a Nagy Dunába is. Akkor már volt rádió, makogónak becézték és azzal egyeztettek.

Azelőtt kürtölt a hajó, és ha volt beszálló az állomasvezető kitette a kezét a kikötő mellé függőlegesen, lefelé irányban, azaz állj a ponton mellé.

 

 

Előzmény: rezgaras (140256)
gigabursch Creative Commons License 1 napja -1 1 140257

Akkor nincs más megoldás, mint keresztben elvágni a Táncsicsot, beletoldani 30-70 métert és belülről átszabni szállodahajónak...

 

:-/

 

Akkor ki lenne használva.

 

S ráadásul lenne oldalfedélzete, ami mára nem jellemző a szállodahajókon.

Ki lehet használni bowling pályának...

Előzmény: viking star (140243)
rezgaras Creative Commons License 1 napja 0 1 140256

Volt egy - talán rövid - időszak, amikor szlovák lobogójú Moszkva jött a kiságban. Dömösön akkor állt meg, ha volt felszálló (nem sikerült kiderítanem, hogy tudták meg a hajón - nyilván valami rádióval, mert akkor még talán nem volt mobil telefon). A szlovák-magyar személyzet intenzíven maxizott.

Előzmény: zjakabfi (140253)
Mwin Creative Commons License 1 napja 0 1 140255

Sokkal több van benne, de nyilván csak azoknak, akik szeretik az ilyesmit.

A hajókon legtöbbször menetben is dolgozunk, mindig történik valami, akár a hajón, akár a folyón, vagy annak partjain. Ritka vendég az unalom - ,  de ismétlem, csak annak, aki ezt szereti, képes felfedezni az említett zöld falban is az érdekességet, értő és szerető szemmel nézni a folyót.

Előzmény: Atis57 (140254)
Atis57 Creative Commons License 1 napja 0 0 140254

Szia!

 Hajós topikokban szokott megjelenni --akár itt is.

De drága hobbi --bár élményt is nyujt.Naplemente-napfelkelte, + a táj  ?

Előzmény: laci 53 (140252)
zjakabfi Creative Commons License 1 napja 0 0 140253

Nyilván a hajóbarátok egy része kipróbálna egy Mohács-Bp. hajóutat.

De előtte tegyük a szívünkre a kezünket, egy Bp-Visegrád utat az elmúlt években ki hányszor ült végig?

Tavaly mindkét Duna-ágban volt közvetlen hajó, sajnos a Nagy Duna-ágban idén már nincs.

Biztos vagyok benne, hogy ha minden hétvégén 300 ember ott állna a Vigadón, időnként beröffentenék valamelyik nagyot...

 

Nekem kb 87-től van képem a menetrendi hajózásról akkor egy hétvégi napon ezek a hajók indultak Bp.ről menetrend szerint:

 

06:45 Esztergom Nagyágban     Tahi vagy Moszkva

07:00 Esztergom Nagyágban     Moszkva vagy Tahi

07:30 Esztergom Kiságban        sok esetben 2 Moszkva vagy nagyhajó

08:30 Leányfalu Kiságban          Moszkva

10:00 Visegrád Nagyágban        2 Moszkva vagy nagyhajó

14:00 Esztergom Kiságban         Moszkva

15:0   Leányfalu  Kiságban         Moszkva

 

Ennek visszaállítása nyilván esélytelen, de azért hétvégenként egy Bp-Visegrád hajót jó lenne ha el tudnánk tartani, és megmaradna...

 

Bár pont a Bp.-Visegrád viszonylatra nem érvényes, azért ez nem egy rossz ajánlat:

 

https://www.mavcsoport.hu/mav-start/belfoldi-utazas/dunakanyar-napijegy-korlatlan-szamu-utazas-dunakanyarban

 

 

 

 

laci 53 Creative Commons License 1 napja 0 0 140252

Szia! 

    Manapság hol lehet ilyen lehetőségre  "meghívót" kapni, esetleg befizetni? 

Előzmény: Atis57 (140242)
VAG Creative Commons License 2 napja 0 0 140251

Nem tudja valaki, hol van most a Györök vízibusz? Úgy néztem ma, hogy Sóskútról eltűnt. Vagy csak arrébb tolták, nem látható helyre?

zjakabfi Creative Commons License 2 napja 0 0 140250

Volt persze.

Előzmény: trizs77 (140248)
jakyg Creative Commons License 2 napja 0 0 140249

Ugye ez az, aminek köze sincs a személyszállításhoz, főleg nem a taglalt járatokhoz.
Tehát nem hirdetnek meg Mohács/Baja-Bp hajót.

Előzmény: Atis57 (140242)
trizs77 Creative Commons License 2 napja -1 0 140248

Még a Petőfi mint hajó név ugrik be.

Volt olyan?

 

 

Előzmény: zjakabfi (140246)
trizs77 Creative Commons License 2 napja -1 0 140247

Hajónevek ?

 

A Felszabadulás biztos volt közöttük.

Mindegyik lapátkerekes gőzhajó volt.

Nagy hajó.

 

Egyetlen egyszer mentünk kis hajóval, olyan TAHI méretűvel amikor csak 3-4 osztály (?) ment a Vöröskői-i járőr versenyre.

 

Sok osztály vittek egyszerre.

Ment a harc a matróz bácsi kegyeiért, ki segíthet neki a hajó kémény lehúzásában a hidaknál...............:-)))

 

Azt megszervezték nekünk - 4-5 órákba belefért - hogy osztályonként vagy fél osztályonként (hisz akkoriban 40-42 gyerek volt egy osztály) levittek bennünket a kazánházba.

Ott egy bácsi valamit magyarázott.

 

A Hunyadi, Rákóczi, Táncsics már nem a mi világunk volt.

Addigra elköltöztünk a Szász Károly utcából.

 

A Márvány utcai iskola (V.-VIII.osztály) pedig nem vitt bennünket hajóval sehová.

Ott Budapesten belül a külön villamos volt divat, Budapesten kívüli kirándulásnál pedig Különjárati busz.

 

Jók voltak ezek az utak.

 

A Visegrádi vagy Esztergomi kirándulásoknál (az utak hossza miatt) a gyerekek hisztiztek, a kísérő felnőttek morogtak, a tanárok aggódtak.

 

 

 

Előzmény: zjakabfi (140246)
zjakabfi Creative Commons License 2 napja 0 0 140246

Leanyfalu 1 óra 50 per  , kikötes nélkül kevesebb esetleg.

Ezek külön vagy menetrendi hajók voltak? Te milyen hajónevekre emlékszel?

 

Előzmény: trizs77 (140245)
trizs77 Creative Commons License 2 napja -1 2 140245

Az kb. másfél-két órás út ?

 

A Medve utcai iskola igen szoros szövetséget/barátságot ápolt anno a MAHART-tal.

 

Emiatt minden osztály (14-16 osztály volt) évente minimum egyszer de inkább évente kétszer hajókirándult.

 

 - Szentendrére,

 - Tahitótfalu környékére,

 - Visegrádra,

 - Esztergomba,

 

egyetlen egyszer a DCM-be (üzem látogatás).

 

A Szentendrei kirándulás a Bem tértől még csak-csak jó volt.

De a Bem tér - Esztergom - Bem tér egy reggel 6-kor induló és este sötétben végződő út volt.

Jó időben de kockára fáztunk mi alsósok is.

És a kétszer 5 óra (?) hajóút egy nap alatt nem kicsiknek való.

 

 

Előzmény: mosogep-szerelo (140244)
mosogep-szerelo Creative Commons License 2 napja 0 1 140244

Általános iskolás koromban jutalom-kirándulásra vittek minket a Vigadó térről Leányfalura a Táncsics (Hunyadi-Rákóczi) hajón!

Mai napig meghatározó élményem. (Akkor még nem volt okostelefon, igazi élményeket gyűjtöttünk)

Előzmény: viking star (140243)
viking star Creative Commons License 2 napja 0 4 140243

A Mohács-Budapest a mai világban felejtős ha nem szárnyashajó, de ha az, ilyen üzemeltetési költségek mellett akkor is. 

 

Kikötés nélkül hegymenet szállodahajóval 16 óra, ezt éjszaka teszik meg, indulás Mohácsról 16:00, érkezés Budapest reggel 08:00.

Kivétel, ha a program szerint benne van Kalocsa és/vagy Solt, ilyenkor a hajó nappal megy üresen, az utasok pedig busszal megismerik a nagy magyar pusztai varázslatot.

Mohács-Solt/Meszes üresen, utána visszaszállnak a hajóra. Nem mai találmány.

 

 

A tematikus utakat kínáló magyar lobogójú, közismert személyszállító hajó is nagyrészt utasok nélkül teszi meg ezt az utat. Ha leszámítjuk azt a maroknyi, menthetetlenül fanatikus topiktársat, aki begerjed ezen a szakaszon, nincs olyan élő ember, aki végigszenvedné. Erre pedig sem vállalkozást, sem menetrendet nem lehet építeni. Főleg nem a HUNYADI-t. Már a Budapest-Dunakanyar is necces, mert ahogy elhagyod a Margit hidat, Visegrádig semmi sincs, de már ezt is kitárgyaltuk itt hatvanszor.

A HUNYÁS-t betenném fixen dunakanyari hajónak, ha ideális lenne a gazdasági helyzet és a szakértői hozzáállás. De egyelőre örüljünk, hogy a Moszkvák egyáltalán még mennek ma bárhonnan bárhová.

Meg időnként a RÁKÓCZI.

Előzmény: Atis57 (140242)
Atis57 Creative Commons License 2 napja 0 1 140242
Előzmény: jakyg (140240)
Atis57 Creative Commons License 2 napja 0 0 140241

Szia!

 Remélem felismered?

 

Előzmény: jakyg (140240)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!