Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Capt.IQ229 Creative Commons License 2 órája 0 1 219805

Hülyeségeket beszélsz. 

A mindenhol magában foglalja az egyet. Válassz magadnak.

Aki elbukott és bevallani valója van az egyelőre te vagy, mert latszólag fogalmad sincs hol milyen terhelesek ébrednek.

Vizsgalj csak egy egyszerű veztengelybütyköt. Vajon miért készül keményfémből?

Nem azért száltam ki mert nem értem miről van szó hanem mert a hozzád hasonló fogalmatlan arrogansoknak nincs időm oktatást tartani

Előzmény: Paco155 (219800)
kisfo Creative Commons License 2 órája 0 0 219804

"max 50-60 baros csucsnyomasal."    milyen motornal ?  en ezt kevesnek erzem 

 

egy sima 10.5-es süritesü szivo benzines teljes terhelesnel:

 

Előzmény: cam aro (219797)
kisfo Creative Commons License 2 órája 0 0 219803

az elsö abrat arra hoztam peldanak, hogy a valos terheles nagyon függ az alkatreszek merevsegetöl; kis deformaciok nagyon meg tudjak valtoztatni a terhelt felület méretét

 

a masodikat egy adalekkent hoztam, hogy a csapagyak terheleset befolyasolja a kiegyenlitettsegi fok is; mekkora az ellensuly a fötengelyen, az nem csak a kiegyenlitesben, hanem a csapagyterhelesben is jatszik

 

nem vagyok BMW fan - söt - igy azt is el tudom kepzelni, hogy ök a "vélt, szugferált dinamizmusuk, motor forgóképessége" érdekében erösebben hajlanak a kisebb tömegre, kisebb kiegyenlitettségre, ami miatt nöhetnek a csapagyban a problemak

azt ~biztosan tudom, hogy van olyan diesel modelljük, amiben a turbotöltö (p3, p2) a mas gyartoknal szokasosnal jobban "elöfeszitett", nagyobb p2-vel es ehhez nagyobb p3-mal mennek ...nekem ez nem/sem volt szimpatikus

Előzmény: bnorci71 (219788)
Paco155 Creative Commons License 3 órája -1 0 219802

" (olajmechanika van?)"

Van bizony. :)  (Hidromechanika címszó alatt keresd)


"De ez nem feltétlen kritikus üzemállapot, vannak az olajnak nehezebb "munkahelyei" szerintem"

Ez így megint egy kivétel generálása.  A valóság az, hogy azért kurva nehéz jó olajat csinálni mert egy csomó egymással ellentétes követelménynek kellene megfelelnie. Pl. ezen a ponton nagynak kellene lennie a viszkozitásának 130 fokon is. És közben elég kicsinek, hogy szivattyúzható legyen -20 fokon is. Elég folyékonynak, hogy ne szakadjon meg a két felület között folyadékáramlás az ütésszerű terhelés hatására, de elég folyékonynak, hogy át lehessen préselni azon a hangyafasznyi résen. Camaro állítása pl., hogy "ha megvan az olajnyomás akkor minden mindegy" eleve már itt téves mert nem nyomásnak kell lennie hanem megfelelő olajáramlásnak, de dinamikus változásra ellenállónak. Csak ezen az egy ponton négy különböző követelmény  ( És ez éppen annak a viszkozitásnak a kérdésköre amit bnorci írt). 

 Más helyeken meg más szempontokból viszont más a követelmény ugyanazzal az olajjal szemben. Bírja jól a meleget, ne krakkolódjon, ne kokszosodjon, de közben ha lehet vegye fel jó gyorsan a hőt. Cserébe minél hamarabb adja le a hideg helyen.  Tisztítsa az érintkező felületeket, de közben ne ülepedjen le a benne levő szennyezés hanem lebegtesse. 

És ha ez nem lenne elegendő akkor a motorfejlesztők újabbnál újabb követelményeket találnak ki,  emeljük azt, csökkentsük ezt, kisebb legyen a folyadék ellenállása, hogy csökkentsük a fogyasztást, de legyen nagyobb a másik helyen, hogy  ne csorogjon le a túl gyorsan a hengerfalról.   

És így tovább.  Nagyon NEM mindegy milyen olaj van abban a motorban, és az egyetlen út, hogy ebből ne lehessen garanciamegtagadást csinálni az a gyártói jóváhagyás betartása.  Lehet azonos viszkozitású, ACEA besorolású, bármi.  HA nem a gyártó által jóváhagyott olaj van benne akkor bibi esetén mehet a delikvens a sóhivatalba. 

Előzmény: mica-r (219799)
Paco155 Creative Commons License 4 órája 0 0 219801

Ezt senki nem vitatta.  A vita azon volt, hogy nem bírt egy egyenes választ adni egy egyszerű kérdésre, vagy egy olyat ami igaz, vagy bevallani, hogy bocs, nincs olyan, túltoltam. 

Előzmény: mica-r (219798)
Paco155 Creative Commons License 4 órája -1 0 219800

Nem, nem te vitted, csak most amikor végre vissza lett terelve akkor megint hoztad a hőterhelést.  Ami jogos is az olajminőség szempontjából, és senki sem vitatta csak épp iqbajnokunk nem ezen bukott el hanem ott, hogy a hajtókarcsapány és mechanikai terhelés.... 

 

Ezek az első két eredeti - tőled: 

"lehet egy csapagy szar minoseg/nem gyari/ de amig az olajnyomas jo, addig a csapagy csak egy szimbolikus alkatresz a rendszerben. "

"a csapagy/olaj kerdest az lihegi tul , aki nem tudja hogyan mukodik egy kenyszer olajzasu siklocsapagy rendszer. 

ehez a minosegnek keves koze van." 

 

IQvitéz hozta a formát, hogy a mechanikai terhelés tűrésének semmi szerepe, mindenhol máshol sokkal nagyobb terhelés éri az olajat. 

 

Bnorci csak annyit kért, hogy akkor mondjon egy helyet ahol nagyobb a mechanika terhelés mint a hajtókarcsapágyon. Na erre már csak mellébeszélés hegyek jöttek, hogy mindenhol. Na de hol? Egyet lécci! Mindenhol.  De válassz ki egyet! Azóta sem mondot egyet sem, az utolsó az, hogy akkor ő kilép.   

 

Mivel a gyűrűknél is hőterhelés van nem mechanikai így a te hozzáfűzésed is csak ismét a "nem a kérdésre válaszolás hanem terelés". Ennyi.   

 

Előzmény: cam aro (219797)
mica-r Creative Commons License 12 órája 0 0 219799

Legyen úgy, hogy a hajtókar csapágynál van nagy mechanikai terhelés (olajmechanika van?)
De ez nem feltétlen kritikus üzemállapot, vannak az olajnak nehezebb "munkahelyei" szerintem

Előzmény: Paco155 (219796)
mica-r Creative Commons License 12 órája 0 0 219798

Azért hoztam a témába, mert kritikus pont, a hőterhelés is ott jelentősebb. Nem érdemes kihegyezni egy siklócsapágyra az olajműködést szerintem

Előzmény: Paco155 (219792)
cam aro Creative Commons License 14 órája 0 1 219797

nem en vittem mas vaganyra a kerdest. 

 

de vedd ki belole a hoterhelest ha tetszik,

es menjunk at egy 1400baros nagynyomasu pumpa meghajtasara. 

atmero sacc 8mm, eloallitott nyomas 1400bar. az osszes siklo alkatresz acel. 

(nem mellesleg a tobbseget gazolaj keni ) 

 

vele szemben ott egy hajtokar csapagy,/felulete/  puhafemes csapagyazas, max 50-60 baros csucsnyomasal. 

 

ha ez sem eleg, akkor immar elmeleti tudas hianyaban, csupan a gyakolratra hagyatkozva ALLITOM.. hogy a forgattyus mu csapagyazasa az egyik legkevesbe serulo eleme a kenes rendszernek. 

vajh miert, ha - allitasod szerint - ott a legnagyobb a terheles. 

 

kezd ez nagyon felre menni. 

 

 

Előzmény: Paco155 (219796)
Paco155 Creative Commons License 14 órája 0 0 219796

A kérdés a mechanikai terhelésről szólt, neked is fölösleges a hajánál fogva iderángatnod a hőterhelést, Münchausent, vagy bármi mást. 

Előzmény: cam aro (219795)
cam aro Creative Commons License 15 órája 0 1 219795

mi okozza a gyuru kokszosodast ? 

maskent,..mi a kokszolt olaj ? 

 

miert alakul ki a kokszosodas gyurunel, turbonal, vezerleseknel ? 

...es miert nem fotengely csapagyazasnal ? 

 

segitek. 

ho/terheles 

Előzmény: Paco155 (219792)
cam aro Creative Commons License 15 órája 0 2 219794

 A hajtókar csapágynál expanzió ütemben kap egy baszott nagy ütést az olaj amit ""

 

minden - jol mukodo - motorban kontrollalt eges folyik, egyikben sem detonacio sebessegu az eges. 

amelyikben igen, az hibas. (es nem is birja sokaig )

de mi most nem hibarol, hanem terhelesrol beszelunk. 

Előzmény: Paco155 (219780)
cam aro Creative Commons License 15 órája 0 0 219793

nincs itthon erre eszkozom. 

ellenben mentem ma vele cirka 20km-et minden baj nelkul, ...ahogy eddig. 

lehet megprobalok ra egy kisebb max nyomasu orat.. hatha..

bar ha eddig 30k alatt nem volt ra szuksegem.. akkor most csak arra jo hogy belem bssza az ideget. :D 

 

Előzmény: lafanc (219777)
Paco155 Creative Commons License 15 órája 0 0 219792

Én úgy tudom azoknál inkább a kokszosodás miatt megragadó, és nem megfelelően dolgozó gyűrű, illetve az olajlemosódás miatt nem elegendően vastag film kialakulása a problémás.  

Előzmény: mica-r (219791)
mica-r Creative Commons License 15 órája 0 0 219791

Akár egy dugattyúgyűrű hengerfal is kritikusabb pont lehet, nem véletlenül van egyre több gyűrű problémás motor.

Előzmény: Paco155 (219790)
Paco155 Creative Commons License 20 órája -1 0 219790

Köszönöm, hogy elismerted, hogy nem tudsz egyet sem mondani mert nincs ilyen.

Előzmény: Capt.IQ229 (219789)
Capt.IQ229 Creative Commons License 21 órája 0 0 219789

Kiszálltam 

Előzmény: Paco155 (219768)
bnorci71 Creative Commons License 21 órája 0 0 219788

segítesz értelmezni a 2 képet?

a "csapágyat" ért terhelés 170 vagy 705Mpa

 

a szelephibánál a rugó ennél nagyobb erővel nyomja himbát a vezérműtengelyhez?

Előzmény: kisfo (219783)
bnorci71 Creative Commons License 21 órája 0 0 219787

Jogos. A fizikai terhelés slendrián meghatározás volt

 

pl.: csak a mechanikai terhelést (nyomás, nyírás) ?  

igen én csak erre értettem

 

a höterhelést már nem oda értve ?

igen azt már nem oda értve

Előzmény: kisfo (219783)
Capt.IQ229 Creative Commons License 22 órája -1 0 219786

Neked félrebeszélésnek tűnik amit bem értesz.

Ez ellen többet nem tudok tenni.

Bölcs(ebb) volt aki bele sem kezdett.

Előzmény: bnorci71 (219767)
atuc Creative Commons License 22 órája 0 0 219785

Nincs nyomaték. Nem tudod ellenőrizni. A szükséges összehúzó erőt a csavar tulajdonságai határozzák meg a szögrehúzás után.

Mi gond lehet egy lehúzott hengerfejjel amit "érzel"?

Előzmény: pega72 (219784)
pega72 Creative Commons License 23 órája 0 0 219784

Igen,sejtettem. Úgy erzem,hogy valami gond van vele. Ezért szeretném megnézni. A 25 Nm megvan. Kellene egy támpont,hogy kb mennyi lehet,amit még elbír a kötés.

Előzmény: mica-r (219782)
kisfo Creative Commons License 26 órája 0 0 219783

:-))))))             naggggyon tetszenek a hasonlatok !

 

a többire:

 

mit értetek "fizikai" igenybevetel alatt ?   (ebben: "hol kap még akkora fizikai terhelést az olaj mint a csapágynál?")   

 

pl.: csak a mechanikai terhelést (nyomás, nyírás) ?     a höterhelést már nem oda értve ?  mert az égéstermékböl gondolom már kémiainak minösül 

 

 

evvel egyetértek: "szvsz a mostani 'hig' olajok egyetlen ok miatt vannak.. hogy csokkentsek a fogyasztast"

 

szerintem is ez kulcs a (a fizikait inkabb mechanikaira modositanám) nagy mechanikai terhelés kérdésében:

"a nyomashoz felulet is tartozik. 

egy fotengely csapagyazas ugyan nominalisan valoban a legtobb nyomast kapja, de ehez kepest a felulete is tobbszorose mas, hasonlo terhelesu alkatreszeknel.. lasd fogaskerekek.. himbak"

 

 

+ : a geometriai design es a valos geometria (curvature, clearance, deformations) hogyan modositja a terhelt felület méretét (akar a siklocsapagynal, akar fogaskerekeknél,..)

 

+ : egyéb design, pl. kiegyensulyozottsagi mertek hogyan modositja az eröket es igy az olajfilm terheleset, vastagsagat

 

 

 

 

sokszereplös, sok befolyasolo tenyezös kerdes ez is

Előzmény: lafanc (219778)
mica-r Creative Commons License 26 órája 0 0 219782

Nem kell utánhúzás, nincs megadott max nyomaték

Előzmény: pega72 (219781)
pega72 Creative Commons License 26 órája 0 0 219781

Sziasztok! Egy kis segítséget szeretnék kérni. Opel x16xel motornál hengerfejtömítés csere volt. A gyári meghúzási nyomatékokat ismerem. 25nm,90°,90°,90°,45°. Viszont szeretném utánhúzással ellenőrizni. Meg tudja mondani valaki,hogy mi a végnyomaték? A fokolból nem igazán tudnám kiszámolni.... A suzukinal tudom,hogy 70-75 Nm. Ennél az Opelnál?Köszi előre is!

Paco155 Creative Commons License 29 órája 0 1 219780

De, hogy meg is értsd bár azt hittem tudod. A hajtókar csapágynál expanzió ütemben kap egy baszott nagy ütést az olaj amit neki kell felvennie, ez alatt az idő alatt nem szabad a két csapágyfél közül kifolynia ->a két fém nem érheti el egymást...   sehol máshol a motoprban nincs ilyen mechanikai terhelés, sem a vezérlésnél, sem a turboban, sehol.  A főtengely nyugvócsapágyai kapnak hasonlót de eleve csak a felét mert minden eset két (több) nyugvócsapágyon oszlik el.

    

Előzmény: Paco155 (219779)
Paco155 Creative Commons License 29 órája -1 0 219779

Egyikben sem kap nagyobb fizikai terhelést. 

Előzmény: cam aro (219772)
lafanc Creative Commons License 1 napja 0 1 219778

A qrva nagy tengerjáró hajók alja se kopik el, amig van víz a hajó alja és a tengerfenék között. Pedig ott van terhelés bőven. :) 

 

A csúszdán víz nélkül megsül a segged. Mégse azért folyatják a vizet, hogy hűtse a segged. :)

 

A HTHS viszkozitás nem jó példa volt ide. A csökenésével a csapágykopás sebessége változik legkevésbé.  Az olajnyomás nélkül kent alkatrészek mint pl.gyűrűk kopása viszont többszörösére gyorsul. (Ha nem alacsony HTHS viszkozitásra tervezték a motort.)

Előzmény: bnorci71 (219745)
lafanc Creative Commons License 1 napja 0 0 219777

Vakold le a mérő és a hengerfej között egy indítás idejére. Ha úgy se épül fel a nyomás a csőben akkor lent van baj. Ha úgy felépül, akkor keresnék valami kiesett dugót a veztengelyen, mint a pd motoron a himbatengely dugója. Az is jön, megy, működik egy darabig a csökkent olajnyomással. :)

Előzmény: cam aro (219776)
cam aro Creative Commons License 1 napja 0 0 219776

ahogy elnezem a legtobb kenesi helyen gordulo csapagy van, ott nem fog feltorlodni a nyomas.. 

hajtokar, es veztengely meg mindig nem derult ki, de ha veztengely fele nyitott a kor, akkor fotengely  fele is az kell legyen.

szvsz lehet beszoptam a nyomasmerobe  fektetett munkat.. 

 

...egy briggs&stratton ez a honda. :D 

szoro olajzas, ket allasu olajpumaval..  semmi nyomas alatt. 

..vagy elmentem aludni. 

Előzmény: cam aro (219775)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!