Hát, a származási hely azért félrevezető lehet. Az elérhető teljesítményparaméterek alapján a vonóerő-sebesség jellegmező valahogy így nézhet ki:
A piros határgörbe a klnf. internetes forrásokból elérhető teljesítményadatokból számolt, "hiszi a piszi" jellegű görbe, a zöld a hajtómotor és a vontatómotorok teljesítményéből becsült adatsor. Ha ez csak nagyjából igaz, akkor ez a Gellérthegyet is elhúzza, még behúzott kézifékkel is.
Nagyon félni sem kell tőle, a motor GM/EMD 645E3B, egy örökéletű dízelmotor, a mi Nohabunk motorjának nagyobb testvére. Az utolsó szögig minden kapható hozzá. Ami a mozdony rákfenéje, az minden nyolcvanas évekbeli hajtáselektronikával felszerelt mozdonyra igaz: a vezérelhető teljesítmény-félvezetők és a vezérlőelektronika elavultsága miatti gyatra pótalkatrész-ellátás.
" A vételár 3,1 milliárd euró, a hitelezői konzorciummal történt sikeres megállapodással pedig a korábbi tulajdonosok által felvett 1,44 milliárd eurónyi hitel került meghosszabbításra."
Ne menekülj a hajad mögé.. magyarázkodj szépen, aztán majd segítünk. ;-)
Lehet hogy tényleg úgy van - de a Ludmilla legerősebb változata négyezer lovas.. annál nem kéne nagyobb, nem kéne szerelhetőbb, nem kéne hosszabb élettartamú.
Ez a Henschel-fajta meg abszolút gyökértelen lesz.
Se a szerelők, se a vezérek, se a mérnökök, se a bizt-ber -es szakemberek nem tapasztaltak róla semmit.
Azt hiszem hogy becsülettel el kellett volna mondani hogy kedves állampolgárok, a csehek nem adják nekünk az ócskavasaikat, mert nem támogatjuk eléggé az ukránokat - a ruszkiktól nem vehetünk vagy bérelhetünk mozdonyokat.. úgyhogy marad a Henschel, majd megismerkedtek vele.. kaptok rá két hónap berepülési időt, aztán mindenkinek tudnia kell majd menni velük.
És akkor nem mondhatnánk hogy már megint hazudtatok mocskok.
"Olyan lesz, mint a szovjet mikroprocesszor: a világon a leghatalmasabb!"
Az uroszok bemutatták az egyik párizsi repülőnapon a K-36 katapult űlést. Mint mondták, hogy addig 100%-os hatásfokkal működött. Amerikaiak mondták, na és, ez el is várható. Majd négy-öt hónap múlva megvették a licencét.
Úgy értettem, a Magyarországon közlekedő valaha volt legnagyobbak - szerintem ekkora dízelhajtású gépezet sosem járt a magyar hálózaton (21 méter hosszú).
De én csak egy buta szőke v'oq, úgyhogy írhatok zöldségeket, megértően szoktak viszonyulni hozzájuk...