Keresés

Részletes keresés

siófoki35 Creative Commons License 1 órája 0 0 140621

Ez egy egyszeri esemény volt, vagy meghosszabbítják a temesvári hajójáratot? 

Előzmény: jakyg (140619)
gigabursch Creative Commons License 6 órája -1 2 140620

Köszönöm!

Megtudtuk a nagy nemsokmindent....

 

Részemről eleresztve a további kommunikáció.

Előzmény: naiv_ (140615)
jakyg Creative Commons License 8 órája 0 0 140619

Sok-sok évtized után hajó érkezik Ótelek "kikötőjébe":
https://www.facebook.com/watch/?v=1410998446230967

FOMA Creative Commons License 15 órája 0 3 140618

Gyanítom, hogy még az alkalmi ismerősei nevét sem tudja, nem hogy azt, ki vezetett. Max. egy személyleírás várható tőle, az elkövető azonosításához.

Előzmény: zjakabfi (140613)
offroadgangster Creative Commons License 16 órája 0 0 140617

Valószínűleg az maradt meg bennem, hogy elsőre több volt az eltűnt, az már nem, hogy megtalálták őket.

Előzmény: doncike (140612)
PJ69 Creative Commons License 17 órája 0 1 140616

Vác a napokban. 

 

naiv_ Creative Commons License 23 órája -8 0 140615

Az egyszerűség kedvért szöveged közé írok, dőlttel e jel után//:

 

OK, de most már én is kíváncsian várom a baleseti protokolt.

:-)  //  a beszúrt hajózási szabályzatban explicit benne van, hogy a mentésre egy méret felett protokollt kell készíteni. " Szakértői vélemény: ...Egy hajóval való ütközés után a protokoll szerint azonnal meg kell állítani a motort, és be kell mondani a rádióba, hogy „ember a vízben”, ebből az összes többi hajó is tudja, hogy oda kell sietnie segíteni. Ezután minden lámpát a vízre irányítanak, és leteszik a mentőcsónakokat."

 

Szemtanúk a verőcei baleset után arról számoltak be, hogy egy hatalmas csattanást hallottak, majd azt látták, hogy “a szállodahajó felkapcsolta a reflektorait majd tovább haladt

Amúgy halkan jegyzem meg.

Gázoltam (sodortam) már el szgk-val úgy állatott, hogy észre se vettem.

Éjszaka. Persze amúgy szólt a kocsiban a zene. A kocsiba beakadt barkás agancsot még nem a szél fújta oda.

Utólag nagyjából rekonstruáltam, hogy hol és mikor történhetett, de az sem volt egyértelmű. Ugyanis egy ilyen koppanás még annyira se volt erős hangú, mint egy kisebb kőfelverődés. // ...halkan válaszolom, egy állat elsodrása, meg egy másfél-kéttonnás motorcsónakkal - amely 40-50-el halad - ütközés (zengő, rezonáló vasttestel), ezzel nem hasonlítható (nem is tudom hogy jött ez ide... szezon - fazon...) - de hát előző idézeted is elmondta a zajt... "Szemtanúk a verőcei..." - akkor minek a további erőlködés, hogy lehet, hogy nem is nem volt zaj...?

 

Mindettől függetlenül:

Én olyat, hogy ebben az esetben bárki mosdatná a személyhajó vezetőjét nem tapasztaltam. // sok beírás sorolta a klf. okokat, amelyek a hajóskapitányt mentik...

...Majd a nyomozás után // igen, a végén kiderűl, ki gondolkodott helyesen  

 

Az is a feltételezési körbe tartozik, hogy mi hallatszódhat és mi nem egy ilyen ütközéskor. Elemi fizikai ismereteim alapján akár még a szinte semmi is kijöhet // tényleg elemiek a  fizikai ismereteid... mint mérnők, ezt cáfolom //, mert fázishatáron, hullámfront indulásánál, víz felé és előre dőlő hajóorr mellett elő tud állni az az eset, hogy a csattanás hangja azonnal elfolytódik. //No// 
(A kérdés bemutatására majd ott lesz a Mythbusters) // ez egyszerüen hibás, alaptalan feltételezés, semilyen fizikai elv nem indokolja, a nyilatkozókról kapott eddigi infók pedig egyszerüen cáfolják (mindenki óriási zajt hallott)

 

Ezt fokozza az az izgalmas kérdés (húros zenészek ezt pontosabban el tudják mondani), hogy a húr lefogatásához képest hol vannak azok a "vak zónák", ahol szinte nem ad ki hangot a húr vagy egész másképp. 

(Ezt egyébként jazz basszusgitárosok és népzenész bőgősök nagyon ügyesen ki tudják használni, mert a harmónikus hullámképződést befolyásolják vele.)

Nem vagyok zenész sem, csak hallottam már erről a jelenségről és amikor hallottam róla, rögtön megértettem az egész fizikájának a lényegét.

S igen. Egy ekkora vastesten értelmezhetők a húrhatások is, az, hogy ott találja el a hajót, ahol pont borda van mögötte vagy a bordaközön belül hol, hogyan görbül a lemezelés, nomeg hogyan gyűrődik az a motorcsónak. // ...szezon - fazon... - ismétlem a rezonáns, üreges vastestbe csapódó nagy sebességű tonnás hajótest ütközése óriási zajt kelt, hogy az 110 dB, vagy 100 teljesen mindegy...

 

S már megbocsáss!

Nekem az az érv, hogy mennyit hajóztál, nem érv. 

A mennyit tapasztaltál, mit és hogyan, s abból milyen következtetések vonhatók le, az már számít.

// hogy neked  sok ezer mérföld hajózási tapasztalat nem számít, az amatőrségedet, s laikusságodat húzza alá
Ezekben a műfajokban (autó, hajó, repülő stb. vezetés) a képzetségen kívül (papír) ha valami számít, az a tapasztalat, ezt pedig többnyire mérföldekkel (vagy repült órákkal) mérik... s adott esetben ennek alapján adnak ki olyan papírokat mivel valamilyen eszközt, valamilyen feltételek mellett egyáltalán vezethetsz

Csak ezen a fórumon van több olyan műkedvelő, akire csuklás nélkül rábíznám magam, jópár aktív és "sokat hajózott" patentos hajóvezetővel ellentétben.

Ezt csak azért mondom el, mert álltam már bíróság előtt, ahol ugyanezt el kellett mondanom egy másik ágazat ügyében. Csend is lett. Ugyanis ordító a különbség.
// hagyjuk a szubjektumokat, a hatóságokat, bíróságokat a tények érdeklik. Nem is tehetnek mást: vizsgáztatnak, képességeket, tudást - tapasztalatot ellenőriznek -  s utána adnak ki engedélyeket vagy ítélnek - mert a gyakorlat ezt támasztja alá 

Természetesen a tapasztalat nem mentesít a hibáktól, vagy az akut felelőtlenségtől - ha nem így lenne, nem lennének balesetek, s ilyen eljárások.
Nem véletlen, hogy a kapitány nem volt hajlandó vallomást tenni, nagyon jól tudta, mi lett volna a kötelessége, amit most nem tudjuk miért, de elmulasztott (tudjuk hogy észlelték az ütközést, felkapcsolták a reflektorokat) - várta a jogi supportot, hogy mérsékelhesse saját hibájának terhelő kövekezményeit... 

  

Nem ismerjük egymást, így kérlek fogadd el, hogy aki a tapasztalat helyett a HSZ bemásolásával jön, az számomra még nem hiteles.

// Ez megint csak amatőrségedet húzza alá, a szabályzat az esemény megítélésének az alapja... a premissa (mint pl az euklidészi geometriában a  párhuzamosokra vonatkozó tétel...)

  

De mindettől függetlenül:

Annak, aki "lemegy tahóba" sose lesz igaza. // ez ismét szubjektív kocsmai igazság -  azt meg sem kérdezem kire gondolsz, s mi az hogy lemegy..., a tények makacs dolgok

 

Zárásul:

Előre is köszönöm a további higgadt hangnemet! // ...nincs mit

Előzmény: gigabursch (140528)
Atis57 Creative Commons License 25 órája 0 1 140614

Szia!

 

kb ezt vártuk tőle.

- már csak a motorcsónakot vezetőről kell megtudni --kicsoda?

Előzmény: zjakabfi (140613)
zjakabfi Creative Commons License 25 órája 0 0 140613
Előzmény: FOMA (140592)
doncike Creative Commons License 30 órája 0 1 140612

Három eltűnt volt még hetekkel a Hableány-baleset után is, akiket sem közvetlenül az utána következő napokban, sem a kiemelt roncsban nem találtak meg.

 

Közülük kettőt még több mint egy hónappal a baleset után megtaláltak, a harmadik azóta sem került elő.

 

Ma van egyébként az 5 éves évforduló... :(

Előzmény: offroadgangster (140607)
Enzo Creative Commons License 1 napja 0 1 140611

Itt is egy eset 2021-ből Szendrőről:

https://www.youtube.com/watch?v=CHWmRgC6QNg

Előzmény: gigabursch (140598)
guberavera Creative Commons License 1 napja 0 2 140610


 

gigabursch Creative Commons License 1 napja 0 1 140609

Tankeső

Előzmény: offroadgangster (140608)
offroadgangster Creative Commons License 1 napja 0 0 140608

Közben meg is találtam (gyorsabban, mint hittem)

 

REGNITZ 2007-ben:

http://www.kbsz.hu/j25/dokumentumok/2007-66-6%20zj.pdf

http://www.kbsz.hu/j25/hu/vizi-koezlekedes/vizsgalt-esemenyek/44-vizi-koezlekedes/vizi-koezlekedes/776-20071114

 (előbb NKH-t írtam, de KBSZ-re gondoltam...)

 

ACHIM 2023 márciusban a geislingi zsilipben.

Előzmény: gigabursch (140598)
offroadgangster Creative Commons License 1 napja 0 0 140607

Biztos "csak" egy? Nekem valamiért 2 vagy 3 van az emlékeimben...

Előzmény: zjakabfi (140599)
offroadgangster Creative Commons License 1 napja 0 0 140606

Valami rémlik. Hogy gyorsadjában válaszoljak, az NKH oldalán is van fent egy régi eset (2006-tól nem régebbi, akkortól vannak fent a baleseti vizsgálatok), a hajótestbe beletoldottak és rakodás közben kb középen összecsuklott.

Valamint ott a kb másfél éves eset, az ACHIM önjáró az egyik zsilipben süllyedt el, szintén hasonló körülmények közt

Előzmény: gigabursch (140598)
gigabursch Creative Commons License 1 napja 0 0 140605

Sőt!

Egy szimpla, kb két évszázada ismert, centrifugál fékkel bevtudták volna határolni az egyenletes süllyedés tempóját is.

Súrlódási hő nélkül...

 

A legelső mélyművelésű bányaüzemből hozhattak volna ilyet...

Előzmény: gammamikroszkop (140601)
gigabursch Creative Commons License 1 napja -2 0 140604

Munkavédelmi és munkabiztonsági problémák hegyekben.

Kész csoda, hogy a faszi, aki a csövet dobta a vízbe, nem lépett be a cső (mint kötél) öblébe...

 

S ezek az arrogáns f@#ok oktatnak ki mindenkit, hogy hogyan kell csinálni... általában...

 

 

Itt azért nagyon átgondolatlan a koncepció és megtervezetlen a mutatvány...

Előzmény: gammamikroszkop (140601)
gigabursch Creative Commons License 1 napja 0 0 140603

Nem vagy-vagy, hanem kifejtős kérdés.

 

Előzmény: doncike (140600)
gigabursch Creative Commons License 1 napja 0 0 140602

Lehet, hogy igazad van.

Már régen volt, mintha rémlene.

Előzmény: zjakabfi (140599)
gammamikroszkop Creative Commons License 1 napja -1 0 140601

https://youtu.be/8pqxpbdSKNw?t=5705

 

tervezési hiba. A siralmas, hogy ilyet egyszerűen vehettek volna készen a boltban... de nem, ők megoldják okosban... legalább annyit csináltak volna, mint a kínaiak, hogy odamennek, lemérik, lefényképezik és akkorára csinálják*... és kipróbálják a szárazon

 

*vagy takarékosan vehettek volna minőségi csörlőféket külön is

Előzmény: tehtube (140572)
doncike Creative Commons License 1 napja 0 0 140600

Ez mindenképpen vagy-vagy kérdés?

Tehát ha a test odakerül a forgó hajócsavarhoz, akkor mindenképpen miszlikbe aprítja, hogy utána már nincs mit megtalálni?

Illetve szerintem, érthető kegyeleti okokból, azt sem tudjuk, hogy az -- egy kivételével -- megtalált holtesteken milyen sérülések, esetleg "hiányok" voltak.

Előzmény: gigabursch (140597)
zjakabfi Creative Commons License 1 napja 0 2 140599

Hableánynál egy személy szerintem nem lett meg.

Előzmény: gigabursch (140597)
gigabursch Creative Commons License 1 napja 0 1 140598

Más:

 

 

 

Jól rémlik, hogy itt a topic történetében voltak olyan, rosszul terhelt uszályok/bárkák/önjárók, amik középen kettémekkentek?

 

Kérem a régi bugyrok felkutatóit, segítsenek benne!

 

Előre is köszönöm!

gigabursch Creative Commons License 1 napja 0 1 140597

Viszont azon merengtem, hogy a közelmúlt két hajósbaleseténél is meglettek mind az elhunytak, és egyiket se darálta be a hajócsavar.

 

Oltári szerencse, vagy mi tudunk keveset az idevágó áramlástanból?

Töck Jenő Creative Commons License 1 napja -6 1 140596

" Néha ugyan tolmácsolni kell közöttük hogy értsék egymást, nekem ez a munkám része és szerintem jól megy."

Magyarul találva érzed magad. Nekem más tapasztalatom van, főleg német kötődésű cégeknél.

De igazad van, lapozzunk.

Előzmény: Enzo (140588)
rezgaras Creative Commons License 1 napja 0 0 140595

Ezt nem írják.

Előzmény: névtelen (140575)
doncike Creative Commons License 1 napja -1 0 140594

Biztosítási szempontból sem mindegy: ha a motorcsónak vezetője ittas volt, akkor az ő életbiztosítása szerintem ugrik.

Előzmény: FOMA (140592)
jakyg Creative Commons License 1 napja 0 2 140593

Szépségek:

FOMA Creative Commons License 1 napja 0 0 140592

"Perdöntő nem lesz, de talán több a semminél."

 

Több, mint gondolnád. Az eljárás ismeretlen elkövetővel szemben folyik. Ha megvan, hogy ki vezetett, akkor az egy jó "B-lap" a rendőrségi statisztikában.

Előzmény: zjakabfi (140590)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!