Húgom Norvégiában él egy elektromos Polestar-ja van és imádja, napi ingázásra használja, pedig egy Lexus-ból ült át. A céges autója meg egy Tesla, azzal is sokat jár. Nagyon sok villanyautó van és sokan azzal járnak. Annyi elektromos kocsi van, hogy minden kedvezményt elvettek tőlük. A statisztika meg statisztika, azt hoznak ki belőle sokszor amit akarnak... Ki tudja melyik év volt a viszonyítási alap lehet valamelyik covidos évet néztek... Most jól megy Norvégiának mióta nincs orosz gáz... olcsóbb az üzemanyag, lehet többet is mennek az emberek. A másik ,hogy rengeteg kis hajó és kis repülő is van ami jelentősen fogyaszt, meg egy háztartásban ahány jogosítvánnyal rendelkező van általában annyi, vagy több autó van. A "régieket" odaadják a gyerekeknek sokszor azért is, hogy tanuljanak meg manuális váltós autót vezetni.
Lehet használni, de a norvégok nem használják valami okból, legalábbis benzint nem tankolnak csak 10% al kevesebbet mint amikor még egyáltalán nem, vagy a mainál sokkal kevesebb volt.
Semennyit se használtam, nem is tudtam volna arra amire a zasztvaát. Most megfelelne.
De ez a magyar gazdaságnak nem bíztató, hogy hobby autó gyártásba kapcsolódva arra alapozni. A cikk szerint a norvégok csak úgy vették, de továbbra is ugyan annyi benzint használnak.
Alapvetőleg abból indulok ki, hogy az emberek értetlenek és képtelenek lemondani arról a kényelmi szintröl, amit már egyszer megszoktak. A fejlődő országokkal az a baj, hogy sokkal többen vannak mint amekkora népességet megengedhettek volna, kb 5-10X-vel. A fejlett tőkés országokkal az a baj, hogy túlfogyaszt, kb 2X-esen biztosan.
Nem hiszek a csodákban, pedig ide most az kellene. Egyszerűen semmi reményt nem látok. Ez az elektromos jármű téma, ez vakítás.
Jelen pillanatban, lehet készülni lelkiekben meg minden, mert úgy látom a gyérítés elkerülhetetlen.
Pardon? Norvégiában a sok elektromos autó ellenére minimálisan csökkent csak a benzin fogyasztása. Passzióból vették, amúgy ebben az adovacatusnak van igaza, jelen állapotában lényegében használhatatlan. Hobby autó mint egy oldtimer.
Nem szó szerint a kenyérre gondoltam, hanem általában a "kenyérre". Persze világos, lehet egyes dolgok áráról önmagában is beszélni. Annyit fűztem hozzá, hogy ne tévesszük össze az életszínvonallal ha esetleg olcsóbb az üzemanyag. Azt írtam, hogy olyan értelemben drágult is az üzemanyag mert többen többet kénytelenek vásárolni belőle.
Értelmetlen dolgon vitáztok, mindegy lenne ha a benzin ingyen is lenne ha a kiló kenyér meg 10 000. De én se akartam megérteni, 40 évvel ez előtt, hogy nyugaton drágább a benzin pedig kevesebbet fizetnek érte munkabér arányosan.
mert minden akugyárto a világon "sorbaál" akugyárat épiteni németbe
És teszik is
Söt már üzemelnek is páréve a Tesla Gigafactory meg a Northvolt és nemcsak németbehogy csak a "nagyokat" hozam fela kinaiaknak konkurálni kell ezekkelmongyuk magyarba még elmegy
Ez nem így működik, az autók nem annyira kevesebbet fogyasztanak inkább kényelmesebbek, biztonságosabbak, ezért általában nagyobb lett a tömegük. Bonyolultabbak is, jelentősen megemelkedett a fenntartás üzembentartás szervíz költsége is.
Magyarországon lehet megvenni az elitet. Kb.... vagy nem is kb. hanem nagyon pontosan a csauseszku kori románia esete valósult itt meg. Nem csak a kínai, hanem a barátság Izraellel, az is olyan csauseszkus. A nemzeti szuverenitás hangsúlyozása is arra volt a jellemző, annak is lényegesen másmilyen volt a politikai rendszere mint a többi szocialista országnak.
Szerintem általában az akkumulátoros autók terjedése ami látszik megtorpanni. Fog az növekedni de közel se olyan tempóban mint nem rég méd várhatónak látszott.
Ennyit arról, amikor a ZÖLDkommunisták olyan szinten szétbarmolnak egy államot, hogy oda a BEFEKTETŐK egyre ritkábban mennek, és még akik terveztek is valamit, azok is hátat fordítanak:
Csak volt a SVolt: újabb gigaberuházástól estek el a németek
Mégsem épít gyárat Németországban a SVolt kínai vállalat. A zöldenergia-tároló rendszerek gyártásában utazó cég befektetési szempontból teljesen bizonytalannak találja a környezetet, így nemes egyszerűséggel hátat fordított az egész tervnek.
A napokban jelentette be a kínai SVolt akkugyártó vállalat, hogy mégsem kezd tömeggyártásba Németországban, és annak ellenére lemondja tervezett nagyberuházását Brandenburg tartományban, hogy már jelentős összeget áldozott üzemének kivitelezésére. Pedig maga a beruházás is olcsóbban jött volna ki, a németek ugyanis felajánlották Launchhammerben a szélturbinákat gyártó, szintén csapot-papot otthagyó Vestas ingatlanjait, amelyeknek az átalakítása kevesebbe került volna, mint egy új üzem építése.
A cég szerint Németország egyszerűen nem tűnik jelenleg megbízható befektetési területnek, így átgondolta a stratégiáját, és a hátra arc mellett döntött.
Hát nem azért de 2015 januárjában 314 Ft volt a benzin átlagosan, míg ma 620, az átlag kereset meg 330 , míg ma 605.
Ez nem éppen téged igazol. Nagyjából ugyanaz ma 975 litert tudsz venni egy brutto átlagkeresetből, akkor meg 1050-et.
Persze az üzemanyag árak nagyon sokat tudnak mozogni, szóval biztos lehet találni olyan időpontiot is a múltban amikor éppen relatíve sokkal drágább volt.
De értem, már értem, akkor 1985. körül nem értettem amikor egy belgával kiszámoltam, hogy ők sokkal több üzemanyagot tudnak venni egy órai munkával, nem értettem, hogy többet is kell vegyenek.