Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

LUCAS Creative Commons License 45 perce 0 0 220302

Sziasztok!

Lengőkar-téma után kicsit más... :-)

Golf 6, 2012, 1.2TSi, CBZ, fehér: pár napja indulás után elkezdett 2000-es fordulat körül rángatni kicsit. Olyasmi érzés volt, mintha fogaskeréken gurulna az autó :-) Ezt minden fokozatban csinálta, majd egyszercsak elmúlt. Klón kábellel ezt sikerült kiolvasni:

 

 Address 01: Engine       Labels: 03F-906-070-CBZ.clb
Control Module Part Number: 03F 906 070 GA    HW: 03F 907 309 R
  Component and/or Version: SIMOS10.12AH10 2652
           Software Coding: 001900D6232400080000
            Work Shop Code: WSC 00028 028 00025
              ASAM Dataset: EV_ECM12TFS02103F906070GA 004003 (VW36)
                       ROD: EV_ECM12TFS02103F906070FS.rod
                      VCID: 67DA60DE9EF6947948-8032
1 Fault Found:

11003 - EVAP Emission Control Sys
          P0441 00 [096] - Incorrect Flow
          Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00000001
                    Fault Priority: 2
                    Fault Frequency: 2
                    Mileage: 180163 km
                    Date: 2127.14.31
                    Time: 15:19:44

                    Engine speed: 1790.00 /min
                    Normed load value: 39.6 %
                    Vehicle speed: 80 km/h
                    Coolant temperature: 95 °C
                    Intake air temperature: 41 °C
                    Ambient air pressure: 1000 mbar
                    Voltage terminal 30: 14.015 V
                    Unlearning counter according OBD: 15
                    Fuel high pressure: actual value-Actual fuel rail pressure: 84623.6 hPa
                    Sensor control factor: output value-Lambda control value: bank 1: -10.887 %
                    ACF: load: 0.00189
                    Tank breather valve: duty cycle: 0.000000 %


Readiness: 0000 0000

 

Ennek köze lehetett a rángatáshoz? Az aktívszenes szűrő tetején a kupak, amibe a vékonyabbik cső csatlakozik, kicsit benzin-gőzös ragacsos. A dobozra menő csövek nincsenek kiszakadva, de a vékonyabbik cső végig ragad a benzines-poros kosztól, egészen a tűzfalra(?) rögzített műanyag "kábelcsatornáig".

Nem szoktuk hülyére tankolni az autót.

Mit nézzek/ellenőrizzek/cseréljek?

Köszi!

mica-r Creative Commons License 2 órája 0 0 220301

Nem tudjuk látatlanban. Egyet meg merek jósolni: az utángyártott szilent 1-2 évig lesz használható (jó esetben)

Előzmény: Capt.IQ229 (220299)
Capt.IQ229 Creative Commons License 2 órája 0 0 220300

Hoppá, most kapcsolok. Lehet, hogy eddig a kollégában fel sem merült, hogy a komplett lengőkart a gömbfej kinyomásához is ki kell venni.

Mert ha már kint van 25e-ért miért ne az egészet cseréljük már 5 perces csavarozással a sok szívás helyett? Spórolva esetleg 10e-t.

Tegyük fel kibányássza, akkor jön rá, hogy lötyög a karban a gömbfej, de már esetleg elvágott egy berohadt csavart. hogy rakja újra kerékre, hogy arrébb lökje?

Előzmény: Paco155 (220296)
Capt.IQ229 Creative Commons License 2 órája 0 0 220299

Olyan is van. Pl. feletted 409 kocsija. :)

74-es autómban is van gyári gumialkatrész ami tökéletes.

De még a 2000-es karikásban is. Sőt a komplett első legéscsillapító is és az is vizsgaképes évek óta. Mindig elkérem, hogy mit tudott, mert akkor cserélném.

 

De ez egy almera. Ezen az is csoda ha gyári a bölcső ennyi idősen. :))))

 

 

Előzmény: mica-r (220289)
Capt.IQ229 Creative Commons License 2 órája 0 0 220298

Nézzük már gyakorlatiasan.

 

A kipréselős modell pont annyival kerül több IDŐBE míg kipréseli.

A préselés (vesz szerszámot vagy elviszi préseshez) költsége hozzájön a bulihoz.

Így a trapéz alkatrészeinek 25%-ának javítása kerül kb fele, 2/3 összegbe.

Ha minden összejön. Ha jön a szívás akkor lesz drágább, esetleg mozdíthatatlan a kocsi.

 

Trapézcsere PICIvel drágább, de 4X annyi új alkatrész kerül bele. SOKKAL kevesebb idő alatt és SOKKAL kisebb megszívási eshetőséggel.

 

 

 

Előzmény: mica-r (220289)
Bmrenault Creative Commons License 8 órája 0 0 220297

Te mint hozzáértő látod amit a nem hozzáértő észre se vesz. Én kalapácsot használok :D

Amenyi szar van az úton... ez is csak fingreszelés, elbasz majd vele pár órát mindjárt nem drága a szerelő.

Előzmény: mica-r (220295)
Paco155 Creative Commons License 8 órája 0 0 220296

Onnantól van elkúrva az egész ha valaki abból indul ki, hogy a húszéves gyári biztosan jobb mint az új utángyártott. Még az új gyári/új utángyártott esetében sem lehet ezt így kijelenteni, mert ott is lehet kivételeket mondani, de a húszéves gyári az nagyon nagy eséllyel rosszabb lesz mint egy új alkatrész. 

És innentől már nem arról beszélünk hogy mi a jobb hanem hog ymi az olcsóbb. Teljeskörűen felújítani a régit (árban hasonló költség is lehet mint egy új gyári), feltéve ha az alkalmas rá,  vagy csak tüneti kezelés?  A tüneti kezelés is házilag, alkalmas szerszám hiányában "valahogy" megoldva? 

 

Én gépészként lengőkarban  csak akkor cserélnék gömbfejet ha azt a gyár eleve arra tervezte (csavaros), mert akkor beleszámolta, hogy többet is ki kell bírnia. Ha préselt akkor mindenképpen előzetes állapotvizsgálat után, és akkor is csak öntöttvasban vagy aluban, lemezből hajtogatottban nem.  

 

De ez csak az én magánvéleményem.  

 

Előzmény: mica-r (220295)
mica-r Creative Commons License 9 órája 0 0 220295

Ránézésre megállapítható hogy elrohadt-e

Előzmény: Bmrenault (220294)
Bmrenault Creative Commons License 9 órája 0 0 220294

Faszt, a belseje tud rohadni. Nekem volt egy corsám ahol eltört a kutyacsont 20 éves volt egyszerű anyagfáradás miatt.

Előzmény: topikolos (220292)
topikolos Creative Commons License 11 órája 0 0 220293

Ok :)

Előzmény: cam aro (220288)
topikolos Creative Commons License 11 órája 0 0 220292

Nem tudom... csak van/volt egy ilyen érzésem. A gumi nyilván nem, de a trapéz esetleg lehet jobb anyag, még ennyi idősen is, nem? 

Előzmény: cam aro (220287)
topikolos Creative Commons License 11 órája 0 0 220291

Préselést valóban nem csináltam még, és a leírásotok alapján úgy néz ki nem is fogok otthon. Nem véletlenül kérdezgetek, csak sima hülye vagyok, nem a magabiztos fajta. :)

A többit meglátjuk, 

Előzmény: Paco155 (220286)
409 Creative Commons License 12 órája 0 0 220290

:))  A Santanámban 36évesen és több mint 600ekm után az összes futóműszilent az eredeti gyári volt....

Előzmény: mica-r (220289)
mica-r Creative Commons License 20 órája 0 0 220289

Találkozom soxor olyan idős autókkal, amiknél nem szívesen cserélném a gyári szilentet utángyártottra

Előzmény: cam aro (220287)
cam aro Creative Commons License 22 órája 0 0 220288

 ott azért több a rizikó. ""

 

...faszt.. 

Előzmény: topikolos (220283)
cam aro Creative Commons License 22 órája 0 0 220287

 Nissan Almera Tino 2003-as "".../...a gyári alkatrészt kár lenne kicserélni, ha még jó, az utángyártott biztos nem olyan jó.  ""

 

21 eves korrodalt karrol, es ugyanennyi idos gumi alkatreszekrol beszelunk.. es itt meg jobb a gyari, mint az utangyartott ?? 

 

probald meg kivenni. 

aztan probald meg vissza tenni. 

sok sikert. 
egy olcso tralerest azert keress elotte, mert bontas utan nem biztos labon tudod elvinni a szerelohoz. 

 

Előzmény: topikolos (220279)
Paco155 Creative Commons License 26 órája 0 1 220286

Mindenképpen megfontolandónak számít, de kényszerítőnek semmiképpen. A közlekedés az veszélyes üzem. Nem azt állítom, hogy csak autószerelő nyúlhat az autóhoz, ez nettó faszság. Viszont az eddigi megnyilatkozásaid azt mutatják, hogy teljesen tájékozatlan vagy a témakörben. A magánvéleményem az, hog yaz lesz a szerencsésebb eset ha nem tudod ki vag ybeprőselni a gömbfejet. Mert akkor odaadod majd másnak. Az én félelmem az, hogy észre sem veszed esetleg, hogy valami nem jó. Ha ez mo9ndjuk a motor szerelése közben történik, istenem, venned  kell egy másik motort. De ha a futóműben akkor az nagyon csúnya véget érhet. 

 

Nem ijesztgetni akarlak. Még arra is azt mondanám, hogy oké, ha kiszeded, elviszed valahova préseltetni, és visszaszereled. De szerintem a préselés nem házi móka, pedig nekem elég sok szarom van itthon. 

Előzmény: topikolos (220284)
triplaharom Creative Commons License 26 órája 0 0 220285

Jó az önbizalom 1 mértékig, de ha 1x igazságügyi szakértő vizsgálgatja majd a járművedet, rád vasalhatnak sok mindönt ...

Előzmény: topikolos (220284)
topikolos Creative Commons License 26 órája 0 0 220284

Ok, értem. A pénztárca kényszerítő körülménynek számít? :)

Előzmény: Paco155 (220282)
topikolos Creative Commons License 26 órája 0 0 220283

Tudom, valahol már hallottam. :)

Két éve féknyerget kellett cserélni, azzal sem volt gond, ott azért több a rizikó.

Előzmény: cam aro (220275)
Paco155 Creative Commons License 26 órája 0 0 220282

Úgy értsd, hogy kényszerítő körülmény arra, hogy otthon szívj vele ahelyett, hogy teljes lengőkart cserélnél, vagy odaadnád szakembernek. 

Előzmény: topikolos (220281)
topikolos Creative Commons License 26 órája 0 0 220281

Műszakira kérték, úgyhogy van kényszerítő körülmény. 

Előzmény: MárRégenTöröltNick (220273)
topikolos Creative Commons License 26 órája 0 0 220280

Nem baj, azért megpróbálom. :)

Előzmény: Ötzi tesó (220271)
topikolos Creative Commons License 26 órája 0 0 220279

Akkor lefelé, más lehetőség nincs. :)

Szereltem már sok mindent, nem ilyedek meg, ami persze nem zárja ki a szívás lehetőségét. Azért kérdezek, mert aki tapasztalt, attól jöhetnek hasznos infók.

 

Valamiért az van a fejemben, hogy a gyári alkatrészt kár lenne kicserélni, ha még jó, az utángyártott biztos nem olyan jó.

 

Azért nem hiszem, hogy olyan nagyon el lehet rontani, ha nem marad egy marék csavar a kezemben...

 

Köszi az eddigi segítséget mindenkinek. Valamelyik nap megpróbálom leszedni, aztán majd kiderül, mi enged és mi nem, attól függően veszek alkatrészt.

Előzmény: Capt.IQ229 (220277)
Paco155 Creative Commons License 1 napja 0 0 220278

"bardi.. mi egyeb , nem online bolt ?  "

Bárdi meg az unix  az ügyfélkörülnek kiszállít, akár naponta kétszer is, de magánszemélyként a webshopban kiválasztott cikkeket nem postázzák, hanem kiválaszthatod melyik boltjuk van hozzád legközelebb és ott átveheted. Legalábbis régebben még így volt. 

Előzmény: cam aro (220274)
Capt.IQ229 Creative Commons License 1 napja 0 0 220277

Nem.

Nem jól képzeled, nem is értem miből láttad így.

 

Már az elején írtam, hogy LAIKUSNAK a legolcsóbb, legegyszerűbb kompletten cserélni a trapézt. Nem véletlen árulják konyhakészen amúgysem.

És még így is jöhet be a képbe fejvakarós szívás. Csukló cserénél ez hatványozottabb.

Ráadásul még 2-3 alkatrész is új lesz utána. Amik vélhetően most is szarok már!

Felszerelt műhelyben, hozzáértő tapasztalt szerelőnek kisujjgyakorlat, laikusnak udvaron ebéd előtt vasárnap gigaszívás is lehet.

A futóművest pedig azért ÉRDEMES felkeresni, mert egyrészt beállítja, másrészt ELLENŐRZI A MUNKÁD és ha elbaszást csináltál akkor észreveszi.

Lejjebb írták "ez tartja a kereked".

Előzmény: topikolos (220270)
cam aro Creative Commons License 1 napja 0 0 220276

ha meg harom hulye van korulotte, az nagy segitseg ? :)) 

Előzmény: Ötzi tesó (220271)
cam aro Creative Commons License 1 napja 0 0 220275

 inkabb ne fogj neki. 

tudod... ez tartja a kereket.. 

Előzmény: topikolos (220270)
cam aro Creative Commons License 1 napja 0 0 220274

https://www.autodoc.co.uk/gates/7281834

 

90 font.. vagyis atvaltasi  hibahataron dragabb  mint m.o.-n 

meglepodtem. 

 

ezt a munkahelyem nekem akciosan 120 fontert adja. 

igaz. 3 oran belul.

autodoc meg egy het. 

 

bardi.. mi egyeb , nem online bolt ?  

Előzmény: Paco155 (220263)
MárRégenTöröltNick Creative Commons License 2 napja 0 0 220273

 

Hacsak valamilyen kényszerítő körülmény nincs, valóban erősen meggondolandó nekiállni.

 

Na jó, én leginkább csak azért mondom, mert sokszor jártam már úgy, hogy órákat kínlódtam szerelés közben, hogy már csak olyan rossz legyen, mint volt - és ne sokkal rosszabb.

 

Előzmény: topikolos (220270)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!