Golf 6, 2012, 1.2TSi, CBZ, fehér: pár napja indulás után elkezdett 2000-es fordulat körül rángatni kicsit. Olyasmi érzés volt, mintha fogaskeréken gurulna az autó :-) Ezt minden fokozatban csinálta, majd egyszercsak elmúlt. Klón kábellel ezt sikerült kiolvasni:
Address 01: Engine Labels: 03F-906-070-CBZ.clb Control Module Part Number: 03F 906 070 GA HW: 03F 907 309 R Component and/or Version: SIMOS10.12AH10 2652 Software Coding: 001900D6232400080000 Work Shop Code: WSC 00028 028 00025 ASAM Dataset: EV_ECM12TFS02103F906070GA 004003 (VW36) ROD: EV_ECM12TFS02103F906070FS.rod VCID: 67DA60DE9EF6947948-8032 1 Fault Found:
11003 - EVAP Emission Control Sys P0441 00 [096] - Incorrect Flow Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear Freeze Frame: Fault Status: 00000001 Fault Priority: 2 Fault Frequency: 2 Mileage: 180163 km Date: 2127.14.31 Time: 15:19:44
Engine speed: 1790.00 /min Normed load value: 39.6 % Vehicle speed: 80 km/h Coolant temperature: 95 °C Intake air temperature: 41 °C Ambient air pressure: 1000 mbar Voltage terminal 30: 14.015 V Unlearning counter according OBD: 15 Fuel high pressure: actual value-Actual fuel rail pressure: 84623.6 hPa Sensor control factor: output value-Lambda control value: bank 1: -10.887 % ACF: load: 0.00189 Tank breather valve: duty cycle: 0.000000 %
Readiness: 0000 0000
Ennek köze lehetett a rángatáshoz? Az aktívszenes szűrő tetején a kupak, amibe a vékonyabbik cső csatlakozik, kicsit benzin-gőzös ragacsos. A dobozra menő csövek nincsenek kiszakadva, de a vékonyabbik cső végig ragad a benzines-poros kosztól, egészen a tűzfalra(?) rögzített műanyag "kábelcsatornáig".
Hoppá, most kapcsolok. Lehet, hogy eddig a kollégában fel sem merült, hogy a komplett lengőkart a gömbfej kinyomásához is ki kell venni.
Mert ha már kint van 25e-ért miért ne az egészet cseréljük már 5 perces csavarozással a sok szívás helyett? Spórolva esetleg 10e-t.
Tegyük fel kibányássza, akkor jön rá, hogy lötyög a karban a gömbfej, de már esetleg elvágott egy berohadt csavart. hogy rakja újra kerékre, hogy arrébb lökje?
74-es autómban is van gyári gumialkatrész ami tökéletes.
De még a 2000-es karikásban is. Sőt a komplett első legéscsillapító is és az is vizsgaképes évek óta. Mindig elkérem, hogy mit tudott, mert akkor cserélném.
De ez egy almera. Ezen az is csoda ha gyári a bölcső ennyi idősen. :))))
Onnantól van elkúrva az egész ha valaki abból indul ki, hogy a húszéves gyári biztosan jobb mint az új utángyártott. Még az új gyári/új utángyártott esetében sem lehet ezt így kijelenteni, mert ott is lehet kivételeket mondani, de a húszéves gyári az nagyon nagy eséllyel rosszabb lesz mint egy új alkatrész.
És innentől már nem arról beszélünk hogy mi a jobb hanem hog ymi az olcsóbb. Teljeskörűen felújítani a régit (árban hasonló költség is lehet mint egy új gyári), feltéve ha az alkalmas rá, vagy csak tüneti kezelés? A tüneti kezelés is házilag, alkalmas szerszám hiányában "valahogy" megoldva?
Én gépészként lengőkarban csak akkor cserélnék gömbfejet ha azt a gyár eleve arra tervezte (csavaros), mert akkor beleszámolta, hogy többet is ki kell bírnia. Ha préselt akkor mindenképpen előzetes állapotvizsgálat után, és akkor is csak öntöttvasban vagy aluban, lemezből hajtogatottban nem.
Préselést valóban nem csináltam még, és a leírásotok alapján úgy néz ki nem is fogok otthon. Nem véletlenül kérdezgetek, csak sima hülye vagyok, nem a magabiztos fajta. :)
Mindenképpen megfontolandónak számít, de kényszerítőnek semmiképpen. A közlekedés az veszélyes üzem. Nem azt állítom, hogy csak autószerelő nyúlhat az autóhoz, ez nettó faszság. Viszont az eddigi megnyilatkozásaid azt mutatják, hogy teljesen tájékozatlan vagy a témakörben. A magánvéleményem az, hog yaz lesz a szerencsésebb eset ha nem tudod ki vag ybeprőselni a gömbfejet. Mert akkor odaadod majd másnak. Az én félelmem az, hogy észre sem veszed esetleg, hogy valami nem jó. Ha ez mo9ndjuk a motor szerelése közben történik, istenem, venned kell egy másik motort. De ha a futóműben akkor az nagyon csúnya véget érhet.
Nem ijesztgetni akarlak. Még arra is azt mondanám, hogy oké, ha kiszeded, elviszed valahova préseltetni, és visszaszereled. De szerintem a préselés nem házi móka, pedig nekem elég sok szarom van itthon.
Szereltem már sok mindent, nem ilyedek meg, ami persze nem zárja ki a szívás lehetőségét. Azért kérdezek, mert aki tapasztalt, attól jöhetnek hasznos infók.
Valamiért az van a fejemben, hogy a gyári alkatrészt kár lenne kicserélni, ha még jó, az utángyártott biztos nem olyan jó.
Azért nem hiszem, hogy olyan nagyon el lehet rontani, ha nem marad egy marék csavar a kezemben...
Köszi az eddigi segítséget mindenkinek. Valamelyik nap megpróbálom leszedni, aztán majd kiderül, mi enged és mi nem, attól függően veszek alkatrészt.
Bárdi meg az unix az ügyfélkörülnek kiszállít, akár naponta kétszer is, de magánszemélyként a webshopban kiválasztott cikkeket nem postázzák, hanem kiválaszthatod melyik boltjuk van hozzád legközelebb és ott átveheted. Legalábbis régebben még így volt.
Hacsak valamilyen kényszerítő körülmény nincs, valóban erősen meggondolandó nekiállni.
Na jó, én leginkább csak azért mondom, mert sokszor jártam már úgy, hogy órákat kínlódtam szerelés közben, hogy már csak olyan rossz legyen, mint volt - és ne sokkal rosszabb.