Mikor voltunk kb.60%-os telítettségű volt a busz és 20 percnél nem késett többet.
Nekünk ezidáig nem volt még Flixbus gondunk, pedig pár éve -miután a KLM törölte a ráhordó járatunkat- letoltunk vele egy utat Amszterdamig. Na azt nem biztos hogy bevállalnám mégegyszer :-))
Egyetértek, a MÁV-ot szoktuk szídni, néha én is, de tény hogy sok helyen nem jobb a helyzet.
Egyszer Londonban egy ritkán utazó haverommal metróztunk és megdöbbenve fordult felém, hogy "ez BKV szint", mert előbb nem jött, aztán jött, de egy bizonyos állomásig és onnan másik szerelvény ment tovább:-)
Olaszország is kemény tud lenni, főleg vasárnap, ilyen szempontból.
A Flix tavaly óta rányomult a Bécsi és Budapesti hajnali gép induláskora, szépen elindítja mindkét városból a 23.45 kor a járatot, egyszere a másik repülőterére, közben betér mindkét fővárosba is, igy egyszere jelenik meg náluk a későn utazó a két város között, és a reptéri utas, ebből meg már összejön egy olyan utasszám, hogy megéri neki.
Egyébként össz Európai tapasztalatom : Imádok vonatozni, sok helyen mennek 200-300 al, gyorsak, de a pontoság, az katasztrófa, fél Európa a MÁV szintje alatt teljesit pontosagbsn ( kivéve: Svajc, az eszakiak, belgák, hollandok) mindig az a kérdés Ilyenkor, hogy nem ba....a e el a napomat a vonat egy másfél órás késésse, jön e időben, vagy azt látom, hogy késik egy másfél órát.
Ezzel szemben a buszos társaságok ugyan lassúak, de pontosak.
Egyetlen 1x mentem vele tavaly augusztusban szintén Santorini felé. Szlovák buszal csinálta a Flix, de üresen állt be a Nepligetnel, 15 perc késés mellet, de erről jött értesítés, a busz beállt időben, de megvártuk az éjfélt, valószínűleg a sofőr a kötelező pihenő ideje miatt indult 15 perc késés mellet, amit itt töltött le. 90% an tele volt, Győrben még felvettük pár utast, előnye, hogy betér a repülőtérre, ahol egyébként a busz fele szállt csak le, a többiek mentek a Bécsi végállomásig.
A másik irányból is van 23.45 kor, Bécs -Nepliget -Ferihegy járat, azzal is jöttem tavaly a Nepligetig, az is több mint fél házzal jött.
( Tök mindegy az adott járaton járó buszos cégnek, hogy mennyi az utasa, a Flix fizeti neki a fix pénzt a járatra, akkor is ha csak 1 utas van, és akkor is, ha tele van).
Elsőre korbenezek, ismerkedek a várossal, arra ez jó lesz, aztán ha tetszik visszamegyek emberi időpontban. Eredetileg meg sem akartam állni Triesztig, de ha már 1x úgyis át kell szállni Ljubjanaban, gondoltam, jó lesz egy későbbi busz is hozzá, és akkor már maradok itt is 5 órát, aztán meglátjuk mennyire tetszik. A volt szocialista városok számomra mindig lutrik, én megtaláltam a szépet Varsoba és Szófiaban is, jó szívvel emlékszem mindkettőre, Városba voltam többször is, vannak ott érdekes dolgok, de pl Zagreb max egy közepesen gyenge hely, Belgrád meg ronda, lepusztult, Maribor viszont egész jó kis kirándulos hely volt a két dombbal. Meglátjuk Ljubjana milyen lesz?
Én sz éves szokásos Santorinivel vagyok így, hogy az egynapozás 22.30 kor indul, akkor indulók el a 23.45 ős Flixbuszhoz, mert a reggeli indulás Becsbol van, szerencsére este pestre érkezem. Egyszer egy évben ki lehet bírni.
Illetve lesz még egy hasonlóan érdekes karika, 23.30 kor megyek Flixbuszal Ljubljanaba, ott vagyok reggel ötre, megnézem Ljubjanat, reggel 10 után kicsivel tovább megyek Triesztbe, megnézem Triesztet, majd a konkurencia új Trieszti járatával jövök haza, mindkettő hétvégi túra ami szombat éjszakaval indul. Egyik várost sem láttam még, Ljubjanan már haladtam át, de ennyi.
Viszont hazafelé várhatsz másfél órát a buszra. Legalábbis 3-4 eve, nappal ennyit kellett volna, mert csak a következő induló géphez jött busz, ami azután ment vissza a városba.
Vonat megy 2:30 előtt szerintem, nekünk valami korábbit nézett tán a család, ahogy írtam, én még nem mertem megnézni. :)
A gép 6:50, rosszul emlékeztem, akkor ezt nézhették ki.
A reggel 6-oshoz? Hát, izé, ahhoz nem nagyon érsz ki aznap hajnalival sajnos, 2:30 körül megy az első vonat asszem Debiből.
Inkább előző napi utolsó akkor és dekkolni a reptéren vagy transzfer. Egyik se jó. Előbbinél hulla leszel, a másik bejárja fél Kelet-Magyarországot, hogy ezt itt amazt amott vegye fel, cserébe legalább rohadt drága is :D
Hát az a 40 km nem sok, onnan még hajnali vonattal beérnél talán egy reggeli 7 órás Ryan géphez is :-) Mivel a hajnali 2:30-as első vonattal visítva én is 200 km-ről.
De nincs ilyen vágyam csak írom :-)
Ha DEB-ről visszateszik egyszer a reggeli LTN-t akkor majd elgondolkozok rajta.
Egyébként DEB-ről ideálisabb lenne egynapozni mint BUD-ról bármilyen fura, sokkal gyorsabb a kiérés a reptérre mert 15 perc alatt kint van veled a busz a belvárosból, reptérre belépéstől számítva 5 perc alatt a tranzitban lehetsz akár, gyors a szeku. Ja és nem 2000 Ft a busz hanem 500, ha helyi bérleted van akkor meg ingyenes. Szóval kevesebb a holtidő itt a reptér mérete, közelsége miatt.
Ráadásul ide tartozik BAZ, tirpákia, Hajdú egy része, Békés, ahol csórók is, meg messze is van. Szóval elég sok az, akit én úgy foglalok össze, hogy nem engedheti meg magának.
Én speciel anyagilag igen, de pesti úttal az idő és kényelmetlennek miatt nem. Fiamhoz most kimegyünk Hollandiába, Pestről (nem egy napra), meg sem merem nézni, mikor kell vonatra szállunk, hogy a reggel 6-os géphez kiérjünk. A nap nekem kuka lesz, se a vonaton, se a gépen nem fogok tudni aludni, maximum némi beájulás lesz. Ezt 1 napozásért nem vállalnám be. De még a 2 nap is igazából csak másnapból állna (nem úúúgy :) ).
Ferihegy 1 vasútállomásnal a családi házak elé le tudod rakni ingyen. Igy tesznek azok is, akik idáig jönnek autóval és vonattal mennek dolgozni tovább.
Ha nincs kocsid, akkor az egynapozás az az, amikor bemész nagyfaluba egy orvosi vizsgálatra. Egész napod el van baszva, mert a sárgabusz kirázza belőled az erőt. Késő délutánra hazaérsz és rájössz, hogy oda a napod és semmit, de semmit nem értél el egy 15 perces vizsgálaton kívül.
Ha van kocsid, akkor ugyanúgy egynapozhatsz mint a topiktárs de a járulékos költség akkora mint pestinek az egész utazás, értsd pont kétszer annyiba kerül.
Az utazás nem csak a pénzről szól, van egy súlyozása is, hogy megéri-e ez nekem? Akinek megéri így utazgatni az tegye és meséljen róla, hátha egy idő után újraértékelem a dolgot és belevágok.
De most ez nekem vállalhatatlan 40 kilométerre BUD-tól, autóval, "nem érdekel mibe kerül" reptéri parkolással.
azért a felnőtt emberek többsége valamilyen párkapcsolatban él, és ezért jól tudnak együtt utazni. magányos ember pedig utazzon inkább egyedül, hiszen itthon is egyedül él, vagy ha bátortalan, akkor utazási iroda lehet a megoldás. ennyi. nem olyan bonyolult ez.
Azt hiszem Tücsök ott a pont. Sajnos kevesen vannak 70 évesen ilyen mentális-fizikai állapotban. Jó az én apám 80 évesen még szerelemre vágyott, ment mindehová de ő a kivétel.Bármerre járok a világban sok olyan nyugdíjas van, aki alig bir menni(sőt bottal-segédeszközzel jár) mégis megy. Jó én pesten élek, de sok olyan nyugdíjast ismerek aki megtehetné,de mégsem.Országon belül meg fillérek lennének.
De a szegénységi küszöbön/alatt elég sokan élnek. A ksh átlagkereset egy elég khm... érdekes adat. A módszertanból fakadóan.
Lehet mondani, hogy csak 25 e Ft, de sok embernek nem annyi, hogy ebben a hónapban annyival kevesebbet teszek félre, hanem konkrétan valami helyett kellene arra költenie.
És ugye a Pesttől távol élőknél még hozzá jön a pesti út - még ha Debrecennél esetleg az egyik megúszható. Költségnek meg ott van még az itthoni transzfer, az is lehet pár ezres (fiam a 2000-es bkv-val ment a reptérre hajnalban, nem tudom, járt-e az olcsóbb is, Debrecenben is megvan 3000 szerintem a taxi a reptérről), dolgozónak a vonatjegyért is fizetni kell.
Azért 1x beneveznék Debrecenből 1 w-re, havert elvinném, még sosem repült.
Ebben teljesen igazad van, ha én viszek magammal valakit, joban elfaradok, mintha hegyet másznék , egyszerűen idegileg fárasztó, hogy minden rendben legyen, és valahogy a menetrendet is tudjuk tartani. Utána mindig jó nagyot szoktam aludni, rendkívül fárasztó a másikra figyelni, de azért jó is ez, néha kell, de tényleg csak néha, isten ments, hogy igy teljen az egész év, évi 5 max 6 alkalom, annyi még egészséges.
Ma már a legtöbb helyre, egy okostelefon elég, nyelvtudás nélkül mehetne a mama, kb egy Google térkép elviszi mindenhova. Én még buta telefonnal kezdtem, és nettrol nyomtatót térképpel, néha néha elcsodalkozok rajta, hogy is tudtam mindent megtalálni, és nem eltévedni.
Legyünk őszinték: a mélyszegénységben élők itthon sem utaznak. Pedig ha nyugdíjasok, ingyen van a tömegközlekedés, és lehet vinni a sajtos zsemlét, bejárni az országot. Igényük nincs rá. A távoli rokonságban látok ilyet - fontosabb a jó telefon, a cigi, a sör (nem alkoholisták, csak a "napi betevő") - ha azt a pénzt eltennék tudnának utazni. Egyszerűen más a mindset. Aki akar utazni, az tud, még ha nagyon erőteljes kompromisszumokkal is - egynapozás belföldön pl.
Anyám 70 éves, heti 3-4 napot járja az országot. Leugrik ide-oda, túrázik 15-20 kmt a nyugdíjas csoporttal aztán jön haza. Reggel 6-kor találkoznak a Nyugatiban (ez itthonról fél 5-ös indulás a buszhoz, gyalog) hazaér este 8-9-re. Viszi a szendvicset, vizet, max egy kávét vesz vagy nagyon ritkán megisznak egy pohár meggyes sört a helyi kocsmában. A költség a kiegészítő jegy (2-300 Ft) a vonatra és ennyi. Ezt minden nyugdíjas megengedhetné magának, csak hát kevesen vannak ennyire jó fizikális-mentális állapotban 70 évesen. Ma épp átgurult a szomszéd faluba egy bringaversenyre, körbebiciklizik a 3 környező falut.. én belehalnék az elsőnél.
Nagyon bánja, hogy nem beszél nyelveket, mert simán menne ő is külföldi egynapozásra, csak hát sajnos nem mer elindulni. Nekem meg nincs szabim hozzá, és nem is vágyok arra, hogy anyámmal utazzak :)