Sajnos Magyarország nem a világ közepe EV téren sem. Jogosak az észrevételeid, de vannak országok ahol már kiforrottabbak a körülmények. Az is igaz, hogy az early adopterek fizetik a fejlesztési költségeket, tiszteletet érdemelnek ezért.
A piac pedig globálisan kiforrja magát, Magyarország vagy végleg lecsúszik, vagy felzárkózik, nem ez dönti el milyen autók közül választhatunk 5-10 év múlva.
Nem tudni azt sem, hogy az elektromobilitás olcsóbb, vagy drágább lesz-e, mint most a belsőégésűre alapozott, csak azt tudni, hogy ha nem teremtjük meg a feltételeit az átállásnak idejében, akkor már nem lesz elegendő szabad forrásunk a zökkenőmentes átálláshoz.
Nem vagyunk élvonalban, a béka feneke alól biztosan rosszabb kilátás nyílik az EV piacra, mint a hátáról.
> A bemutatott videó tipikus analógja a mindennapos ráfutásos baleseteknek, amiket a világ legtermészetesebb dolgaként veszünk tudomásul.
Amiket kb 1,5 évtizede megoldott a radar és a vészfékezés kombó. Ha valaki használja és nem kapcsolja ki persze. Itt viszont bizonyítottan az asszisztencia vezetett és hajtott bele a teherautóba.
Különben néhány napja kipróbálhattam egy M-es BMW i4 M-et. Baromi jó autó. Nagyon jól össze van rakva, kényelmes, sportos, menő a külső és a belső is. Nem recseg, nem ropog semmi, megy mint a golyó, sport módban is komfortosan feszes a futómű.
Az is lehet, hogy nincs ott (közelben) ev-szerviz, azért sem javasolják. Éppen most láttam a panaszt valamelyik külföldi országból, hogy a 2020-as Leafre van 3 visszahívás, amiből 2-nek semmi köze az ev-séghez, mégis mindhármat csak a legközelebb is 500 km-re lévő ev-szervizben végzik el.
Honnan veszed magadnak a bátorságot, ezekhez a jelzőkhöz, mikor leírom saját tapasztalataimat? Ennyire elfogult vagy? Vagy csak b...nkó?
Ez nem ideológia, nem zöld parasztvakítás, ezek tények. Az áram eleinte ingyen volt, mad lett 90-110 HUF/kW jelenleg nem találkoztam 200-240-nél ocsóbbal, s én AC töltök (ha - mert balatoni viszonylatban, ahová én járok nem tudok tölteni - eddig tudtam, most máshová járok ott nem tudok, mert a több, mint egy éve ott lévő AC töltöoszlop még mindig nem működik... de lényegtelen nekem, mert a fogyasztásom 90%-ban Bpi, városi) a gyors DC töltők hasonlóak vagy valószínű drágábbak.
A tények nem hangulatkeltés - az a valóság. Számold nyugodtan ki, hogy mondjuk egy 30 milliós EV-SUV km/HUF üzemanyagköltsége hogyan aránylik egy 30 milliós benzineshez (diezeleshez). Az eredmény nem hangulatkeltés, hanem megint csak a valóság.
Mint ahogyan sokszor leírtam itt már, hogy nekem évente 800-1000e HUF-ot hoz vissza az, hogy a városban EV-ként használom a SUV-omat, DE saját töltéssel, a garázsban. De így is, ez nem megtakarítás a beszerzési árhoz képest, hanem sok-sok év alatt lesz lassan rentábilis - ha 5x ennyit mennék más lenne a helyzet, de még így is átlag felett autózom Bp-en - az ICE-hez képest. Sokszor leírtam már itt, az EV nem üzlet a vevőjének hanem luxus és kényelem és nagy adag jóindulat és ajándék a társadalom felé az üzemeltetőtől (tulajdonos) a környezetkímélésért - amit ő fizet meg. Ha tetszik, ha nem tetszik akkor is.
Tegnap jöttünk le Balatonra, persze elég szarul lehetett haladni, Fehérvárig csak egy kis részen lehetett 170-nel menni, utána már hosszabb távon, de sok helyen 50-80-100 volt a max tempó 1ó 50p volt az út(m7 bevezető mekinél fél óra) 74% -ra merült a 125km-en 24kwh fogyott 19,3-as fogyasztás. Amikor normálisan lehet jönni akkor 1ó 15p a menetidő háztól házig 34kwh fogy és 61-62%-kal érünk le, pályán finoman 170-180-as tempóval. 27-28-as átlaggal. Nincs értelme spórolosan menni EV-vel szaros 10kwh különbség miatt. Ha meg jobban sietek akkor 55%-ra merül.
De jó neked hogy egy elavult ICE szart válsztottál, ami pár tíz km-t elmegy ev módban lassan, mert hát a Phevek elég gyengén mennek elektromos módban. Szegény szerencsétlen EV tulajok akik élvezik az ICE nélküli autózást, nagyon rossz nekünk...
Egymás kukiját nyálazgatják egymás hazugságaira az ilyen plankton, ige, meg naiv félék meg még pár kurvára ráérő pöcs. Ijesztgetnek bárkit, a hazugságokkal.
Míg a valódi használok vpeti, A8, ...... valós tapasztalatai elsikkadnak a nagy hőbörgés közepette. És ugyanezt csinálják más fórumokon is, gondolom a fészbúkon is a buggyantak a hangadók, mert kitartóak. Normális embernek nincs energiája a sok buggyanttal észérvek és konkrétumok mentén vitázni. Egyébként nemi lehet, mert ignorálják a valóságot. Lásd hidrogén.....
Naszóval a felületes érdeklődő a témákba ezekkel a buggyantakkal fut szembe úton útfélen. Közbeszédben visszaköszönnek a buggyantak hangoztatta panelek.
A kockák már bevásároltak, a széles tömegek nem értenek az emberek az EV-khez, nem tudják mir képesek, így azt sem, hogy megfelel-e nekik. Nem szánnak rá időt, a kereskedésekben szerintem nem kapnak alapos tájékoztatást. Így aztán inkább nem azt választják, nem kockáztatnak.