Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Rumcice Creative Commons License 5 perce 0 0 143519

Azért ez se biztos. Van egy 440 milliós EU, meg azon kívül él 7,5 milliárd ember. A sok kötelező előírás megdrágítja az autókat, sok a szükségtelen lózung, és előbb-utóbb sok lúd disznót győz. Az autógyárak gőzerővel fejlesztik a belső égésű motorokat, mert jelenleg azt lehet eladni.

 

Az EU súlyos lejtmenetben van Kínával és USÁ-val szemben, pl. méregdrága az energia, nincs olcsó energiahordozó, bezzeg Kínának és az USÁ-nak van mindene, sőt, tőlük vesszük, oda az olcsó orosz gáz. Olcsón akarnának Kínában gyártatni, aztán meg eladni nekik. Közben Kína sorra hozza a gyárakat az EU-ba. Vég nélkül lehetne sorolni.

 

https://www.economx.hu/gazdasag/basf-miele-ujabb-nagyvallalat-adja-be-kulcsot-nemetorszag-kina.791036.html

Előzmény: Panzerbear (143516)
FRANKYE Creative Commons License 30 perce 0 0 143518

Romlik a hatásfok a megnövekedett áramerősség miatt is. 

 

Amúgy Tesla S és a Mach-E nek nagyjából azonos kb. 9 körüli a végáttétele 3 a motor áttétele és 3 a  differenciálmű áttétele. . Azaz 3000-et forog a motor a kerék pedig 333-at percenként .

 

Az én autóm 3000-es motorfordulatnál 760 métert tesz meg percenként az 46 km/h a sebesség.

 

A Tesla S ben speciális csapágy van a motorokban SKF gyártja a Teslának , speciális a golyója ami nem áramvezető anyagból készül mert a nagy fordulatszám és mágneses térerő miatt szikráznának a csapágygolyók. 

Előzmény: naiv_ (143506)
FRANKYE Creative Commons License 1 órája 0 0 143517

Van egy jó app. Carscanner pro a neve.

 

Millió dolgot ki lehet olvasni olvasni vele, loggol is,  nem kell képernyőmentéseket   csinálni. Ez egy  logfájl ill a grafikonja ez jó , ki tudod nagyitani akár 1mp-es időtartalomra is . A többi kép demo módban van ami akkor van ha BT. kapcsolat nélkül használod.

 

  

 

Custom PID-eket is könnyű írni ezzel mert a szintaktikai hibát kijelzi. Írtam vagy 8-10 darabot.

 

Nekem 145kW a rekuperációs max. teljesítmény pedig sokkal gyengébb az autó mint a tied. Neked miért olyan "kevés"?

A teljesítményt  jól méri - Hall elem az akkumulátor bemenetén-  mert a gyárilag megadott max. teljesítmény körül pár kW-al   plusz mínusz a max. teljesítmény amit kiír ha lepadlózom. 

A gyorsulást is jól  méri   az  app én Zeperfs. com-on található értékek átlagát mértem. 

    

Ezek a képek csak bemutató képek nincs kedvem kimenni a garázsba. Háromnegyed éve használom ezt a programot de még mindig találok új dolgokat benne.

 

 

Előzmény: a8lang (143507)
Panzerbear Creative Commons License 1 órája 0 0 143516

Nem lesz igazán olcsó korszak soha többet...Látom én is az európai politikusok és gyártók oda-vissza táncolását, de mindkét fél tudja és elfogadja hogy mik a célok. 2035-töl a belsőégésű a lovassport sorsára jut és egyre kevesebb lesz az ezer före jutó autók száma. Még ha egyre olcsóbb is lesz az akkumulátor, akkor is egyre több az előírás, kötelezö biztonsági extra, vezetéstámogató rendszer, ütközés és gyalogosvédelmi előírás. Nem cél, hogy olcsón, sok autóval árasszák el a világot.

Előzmény: mica-r (143515)
mica-r Creative Commons License 1,5 órája 0 1 143515

Sokkal töbet kell kibírnod, szerintem addigra ki fog lógni a lábad a mostani autód alján :-)

Előzmény: Cleaning Cloths (143512)
Panzerbear Creative Commons License 1,5 órája 0 0 143514

Kis autó nem lesz 20.000 euró alatt, ahogy gyakorlatilag most sem nagyon van (csak régi, életben tartott fejlesztések, amik nem is érnek többet), és közepes, kompakt sem lesz rendes 30.000 alatt. 

Előzmény: Panzerbear (143513)
Panzerbear Creative Commons License 1,5 órája 0 1 143513

Ha lesz 3-4 év múlva egy Tesla Model Y szintű autó, harmad áron , akkor veszek egyet neked is....

Előzmény: Cleaning Cloths (143512)
Cleaning Cloths Creative Commons License 2 órája -2 0 143512

Az "örökkét" úgy érted, hogy 3-4 év?  Annyit kibírok. 

Előzmény: Panzerbear (143511)
Panzerbear Creative Commons License 3 órája -1 1 143511

Akkor örökké fogsz várni. Ezek egyszerűen akkora és olyan autók, amik soha, semmilyen hajtással sem voltak vagy lesznek soha olcsók..

Ha ezres háromhengeres motorral vannak, is drágák már az új autók. Az elektromosok elérték már azt, hogy igazából a jobb és olcsóbb választásnak számítanak.

Ha nem lenne ellenük egy nagyon intenzív kampány és lobbi jelenleg, akkor rengeteg ingadozó döntene mellettük, de elhitetik velük, hogy a hagyományos hajtásnak is van még jövője, meg még az idióta hidrogénnel is hitegetik a fizikából megbukottakat...

Közben a használt piacon olyan szinten esnek a hagyományos autók árai, hogy nem bírom úgy leárazni az autómat, hogy legalább érdeklődő legyen rá...Lassan az az érzésem, hogy még ingyen sem vinné el senki :-) Közbe meg a Model Y 35.000 alatt használtan sincs, holott 45-ért vehető újan is...

Előzmény: Cleaning Cloths (143510)
Cleaning Cloths Creative Commons License 3 órája -1 0 143510

Megvárom, ameddig a jelenlegi árak körülbelül harmada lesz, és akkor veszek elektromos autót. Akkora már ki is forrják magukat. 

Előzmény: Panzerbear (143509)
Panzerbear Creative Commons License 4 órája 0 1 143509

Egyébként minden fontos típus ára kevesebb most mint támogatással együtt volt egy éve...

Most dobott be a tesla újra egy 6000 Eurós kedvezményt az Y-ra.

Előzmény: trczudd (143503)
Panzerbear Creative Commons License 4 órája -1 0 143508

Kamu hír, meg kiírt DPF-el ott nem sokat járkálsz

Előzmény: Rumcice (143502)
a8lang Creative Commons License 9 órája 0 0 143507

Nézz csak utána,  a 20000 már gondot okoz a legtöbb villanymotornak. Mint ahogy a fodulat se annyi amennyit a kerék forog, hanem van végáttétel mindig. 3-4x annyit forog a motor mint a féltengelyek.

Előzmény: naiv_ (143506)
naiv_ Creative Commons License 9 órája -3 1 143506

Ismét lózungokkal operálsz (levegőbe beszélsz zöldségeket). Végtelen fordulatszám? Minek?

Egy 150 le-s diesel motor mondjuk 3500-as fordulatszámon 400 Nm-nyomatékot ad le, s aláosztással működik még direktben is, lévén a hajtott kerék kb. 1500-1800-at fordul 150-160-nál percenként - a kerék átmérőtől függően...

3000 fordulat/perc - ez egy villanymotornak semmi gondot nem okoz (pl. a mezei 50 Hz-es asszinkron motoroknak ez a normál fodulatszáma) -  20.000 sem... lévén nincsenek benne alterlnáló alkatrészek - ez elég messze van a végtelentől..., és mindenféle elképzelt hatásfokromlási lehetőségtől...

Ember, ne hintsd itt a zöldségeidet(hülyeségeidet), ez egy műszaki fórum, ha valamiről fogalmad sincsen ne szólj hozzá, vagy csak kérdezz! 

Előzmény: Capt.IQ229 (143497)
a8lang Creative Commons License 10 órája 0 0 143505

Nem kell nyomni neki csak pár cm-t a gázpedált. Nem melgszik az akku a folyamatos nagyobb tempónál sem.

9percnél és 10km-nél mentem fel a pályára, a végen fotóztam a beveztőre ráfordító kanyar előtt. 75km 21perc alatt, akku 45 fokos csak, motorok: első 70 fokos, hátsó 67fokos szerintem az nem sok. 300 felett melegszik nagyon az első motor(videókban láttam) , 87%-os akkuval mentem a pályára, 37%-ra ment le, tehát 50%-ot tudott megenni 75km-en 215 átlagtempó mellett. (225-230 néha 240 amit tartottam) nyilván néha kellett fékezni. Természetesen ez a 7-es német szakaszán volt.

Még ilyen tempóval is el tud menni kb 150km-t ami nagyon jó.

Előzmény: JAMIE222 (143488)
a8lang Creative Commons License 11 órája 0 2 143504

Új model3 rwd highland brutál keveset fogyaszt. 120 körüli tempóval jóval 300km felett tud pályán.

Előzmény: JAMIE222 (143491)
trczudd Creative Commons License 16 órája 0 2 143503

Ne higgy el minden bugyuta mesét... gondolkodás nélkül.

----

Nyugi megveszik csak kivárják amíg lemegy az ára.
A támogatási összeggel vagy még többel.

Most nem érdemes sietni >> CSÖKKENNEK az árak GYORSAN :-)

Előzmény: Rumcice (143502)
Rumcice Creative Commons License 17 órája -2 0 143502

Szemét németek, támogatás nélkül már nem is akarják megmenteni a bolygót, mi lesz így velünk?

 

Marad a diesel kiírt adbueval és csővel helyettesített részecskeszűrővel.

 

https://totalcar.hu/magazin/hirek/2024/06/05/100.000-elektromos-auto-all-eladatlanul-nemetorszagban/

JAMIE222 Creative Commons License 18 órája 0 0 143501

Az osztrák oldal szerint max 500kg, akár fékezett, akár nem.

Előzmény: Capt.IQ229 (143499)
Capt.IQ229 Creative Commons License 18 órája -1 0 143500

Igaz, pont erről szól a linkelt villanyautós teszt, hogy hiába a nagyobb akku, nem jelentkezett nagy eltérés.

Tölthető maximumnál is fontosabb az átlagos töltési idő a teljes  vagy használni kívánt tartományban.

De ez is csak annak aki sokat használja hosszú utakra.

Előzmény: MZ/Y (143492)
Capt.IQ229 Creative Commons License 18 órája -1 0 143499

MG4 horog az teljeértékű?

Előzmény: JAMIE222 (143491)
Capt.IQ229 Creative Commons License 18 órája 0 0 143498

Perszehogy értettem. Tökéletes példája az önigazolási és kompenzálási kényszernek.

 

Előzmény: naiv_ (143487)
Capt.IQ229 Creative Commons License 18 órája 0 0 143497

A "hagyományos" EV hajtás az amikor a villanymotor hajt egy fix áttétlen keresztül.

Ez lesz a villanyjövő nagyon nagy %-a, mert egyszerű, olcsó, stb.

A nem hagyományos ahol extra kívánalmak miatt tesznek bele egy változtatható áttételt.

Ezzel kiküszöbölhető a magas fordulatokon megjelenő hatásfokromlás.

Tudom, te erről mit sem tudsz, de létezik. Hogy képbe kerülj picit mondom, hogy a villanymotorok frekiváltós fajtái IGEN SZÉLES fordulatszámtartományban használhatók nagyon pici hatásfok változások nélkül.

Viszont a NAGYON SZÉLES tartomány sajnos nem a végtelen. Ezt csak te képzeled.

Előzmény: naiv_ (143486)
MZ/Y Creative Commons License 19 órája 0 0 143496

Nekem 56 rémlik a delfinre, de nem véletlenül nem biztosra írtam.

Előzmény: JAMIE222 (143495)
JAMIE222 Creative Commons License 20 órája 0 0 143495

De emlékeim szerint a lassabb is 2x annyival, mint a byd

 

Az MG4-nél alap a 88kw-ás töltés(névleg), a nagyobb akksis 140kw-tal tölthet. A Dolphin-nál 88kw a plafon.

Előzmény: MZ/Y (143494)
MZ/Y Creative Commons License 20 órája 0 0 143494

De emlékeim szerint a lassabb is 2x annyival, mint a byd.

Fogyasztást nem néztem.

 

Viszont 600 km-re már tényleg egy használt Tesla tűnik jobbnak.

Előzmény: JAMIE222 (143493)
JAMIE222 Creative Commons License 21 órája 0 0 143493

A kis akksis lassabban is tölthető. Én igyekszem a legrosszabb esetre méretezni, és az MG4 autópályán azért viszonylag sokat kér, 25kwh/100km, ez nincs 200km sem. 10-80-as töltési metódussal 150-180km, még a nagyobb akksival is alulról közelíti a250-et, de inkább csak 200km lesz az. A legnagyobb, 77-es akksi lenne a legjobb.

 

Előzmény: MZ/Y (143492)
MZ/Y Creative Commons License 21 órája 0 0 143492

De erre a távra lehet, hogy éppen jobb lenne a csak 51 kWh-s, de sokkal gyorsabban tölthető mg4. Vagy forma-forma, ki kellene számolni.

 

A hőszivattyú nálam is szerepel, mint minimum. Amíg nem fizetem ki, álmodozhatok. :)

Előzmény: JAMIE222 (143491)
JAMIE222 Creative Commons License 22 órája 0 0 143491

Nálam muszáj valahol meghúzni a határt. 90%-ban autópályázok, 600km egy irány, ezt szeretném max kettő, nem túl hosszú megállóval letudni. Ehhez a verdának 120-130 as tempónál kellene tudni 250km-t. Az MG4 alap, 51kwh-ás akksija ide már kevés, illetve jó lenne hőszipka is, meg vonóhorog, ezek is csak a nagyobb akksihoz járnak.

Előzmény: MZ/Y (143483)
FRANKYE. Creative Commons License 22 órája 0 0 143490

Azért a veszteség és a hőmérséklet növekszik ha növeled a teljesítményt. Az akkumulátorban és minden vezetőben IS az Imiatt is.

Előzmény: naiv_ (143486)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!