Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

MZ/Y Creative Commons License 30 perce 0 0 142683

Az is lehet, hogy nincs ott (közelben) ev-szerviz, azért sem javasolják. Éppen most láttam a panaszt valamelyik külföldi országból, hogy a 2020-as Leafre van 3 visszahívás, amiből 2-nek semmi köze az ev-séghez, mégis mindhármat csak a legközelebb is 500 km-re lévő ev-szervizben végzik el.

Előzmény: TraguAre (142675)
Cleaning Cloths Creative Commons License 1,5 órája -1 0 142682

Mellé-írsz. Annyiba kerülő elektromos autó?

 

Abban még el sem férsz, meg a csomagod sem. 

 

Ez volt a kérdés és a felvetés. 

Előzmény: Capt.IQ229 (142679)
mica-r Creative Commons License 1,5 órája -1 0 142681

Lehet, nem tudjuk. Azt tudjuk,hogy kevés a hatótáv. Az ugyanúgy korlátozott mobilitást ad jövőre is. 

Előzmény: bananatree (142673)
Capt.IQ229 Creative Commons License 1,5 órája 0 0 142680

Maradjunk annyiban, hogy tovább látok az orromnál.

A bunkó is maradhat, elfogadom, tőled.

Előzmény: naiv_ (142678)
Capt.IQ229 Creative Commons License 1,5 órája 0 0 142679

Vitara, hahaha. Napokban mentem egy ilyennel kb. ezer km-es új kocsi.

Ha van még fostalicska amiért pénzt nem adnék az ez. Kopog, pattog, fekvőrendőrön horror átmenni.

Bármi csak ne ez a szar.

Előzmény: Cleaning Cloths (142676)
naiv_ Creative Commons License 1,5 órája -2 1 142678

Honnan veszed magadnak a bátorságot, ezekhez a jelzőkhöz, mikor leírom saját tapasztalataimat? Ennyire elfogult vagy? Vagy csak b...nkó?

Ez nem ideológia, nem zöld parasztvakítás, ezek tények. Az áram eleinte ingyen volt, mad lett 90-110 HUF/kW jelenleg nem találkoztam 200-240-nél ocsóbbal, s én AC töltök (ha - mert balatoni viszonylatban, ahová én járok nem tudok tölteni - eddig tudtam, most máshová járok ott nem tudok, mert a több, mint egy éve ott lévő AC töltöoszlop még mindig nem működik... de lényegtelen nekem, mert a fogyasztásom 90%-ban Bpi, városi) a gyors DC töltők hasonlóak vagy valószínű drágábbak.

A tények nem hangulatkeltés -  az a valóság. Számold nyugodtan ki, hogy mondjuk egy 30 milliós EV-SUV km/HUF üzemanyagköltsége hogyan aránylik egy 30 milliós benzineshez (diezeleshez). Az eredmény nem hangulatkeltés, hanem megint csak a valóság.

Mint ahogyan sokszor leírtam itt már, hogy nekem évente 800-1000e HUF-ot hoz vissza az, hogy a városban EV-ként használom a SUV-omat, DE saját töltéssel, a garázsban. De így is, ez nem megtakarítás a beszerzési árhoz képest, hanem sok-sok év alatt lesz lassan rentábilis  - ha 5x ennyit mennék más lenne a helyzet, de még így is átlag felett autózom Bp-en - az ICE-hez képest. Sokszor leírtam már itt, az EV nem üzlet a vevőjének hanem luxus és kényelem és nagy adag jóindulat és ajándék a társadalom felé az üzemeltetőtől (tulajdonos) a környezetkímélésért - amit ő fizet meg. Ha tetszik, ha nem tetszik akkor is.  

Előzmény: Capt.IQ229 (142661)
bananatree Creative Commons License 1,5 órája 0 0 142677
Cleaning Cloths Creative Commons License 1,5 órája 0 0 142676

Jómagam meg egy kis fogyasztású és viszonylag megbízható motorral rendelkező, benzines autóval járok. Járni is fogok még egy ideig. 

 

Mint írtam, örömmel vennék csak tiszta elektromos, akkus autót, ha lennének ilyenben normális árban, normális súlyban, normális szervízzel, megbízható -tartós minőséggel,  normális hatótávval, normális feltöltési helyekkel, nem feleslegesen túltechnikázott   stb ...

 

Újban sincs, nem hogy használtban.  (Az hogy egy-két dolog stimmel, de a többi meg nem .. ne gyertek)

 

Csak vegyük a hazai legjobban fogyó két benzines, mild hibrides, akár hibrides típúst példának.

 

Suzuki Vitara / S-Cross 6-8 millió forint. - Vetekszik vele bármelyik elektromos?

 

Toyota  ez-az 8-9-10  millió Ft - Vetekszik vele bármelyik elektromos? 

 

 

Előzmény: a8lang (142668)
TraguAre Creative Commons License 1,5 órája 0 0 142675

Szerintem a tájékoztatás kevés, ebben az esetben próbálni kellene pár napig, de hát ennek is komoly költsége van. 

Előzmény: JGab (142663)
FRANKYE Creative Commons License 1,5 órája 0 0 142674

Mi az elmélet? Nem értem.

Előzmény: mica-r (142664)
bananatree Creative Commons License 1,5 órája 0 0 142673

Fogadjunk hogy 2 éven belül a flottákban több lesz az ev mint az ice. És azok java része kinai lesz.

Előzmény: mica-r (142672)
mica-r Creative Commons License 2 órája 0 0 142672

Nem okos megállapítások... 

 

Előzmény: bananatree (142669)
a8lang Creative Commons License 2 órája 0 0 142671

Előzmény: a8lang (142670)
a8lang Creative Commons License 2 órája 0 0 142670

Tegnap jöttünk le Balatonra,  persze elég szarul lehetett haladni, Fehérvárig csak egy kis részen lehetett 170-nel menni, utána már hosszabb távon,  de sok helyen 50-80-100 volt a max tempó 1ó 50p volt az út(m7 bevezető mekinél fél óra) 74% -ra merült a 125km-en 24kwh fogyott 19,3-as fogyasztás. Amikor normálisan lehet jönni akkor 1ó 15p a menetidő háztól házig 34kwh fogy és 61-62%-kal érünk le, pályán finoman 170-180-as tempóval. 27-28-as átlaggal. Nincs értelme spórolosan menni EV-vel szaros 10kwh különbség miatt. Ha meg jobban sietek akkor 55%-ra merül.

 

bananatree Creative Commons License 2 órája 0 0 142669

Pont a flottakezelőt hiába hozod példának. Ő csak a fos terméket a gyári hibás VWket látja,  meg a Tesla árcsökkentése miatt felbukó számításait.

 

Ha lenne jó ev a vw kínálatában, minden flotta fele az le ne

Előzmény: mica-r (142666)
a8lang Creative Commons License 2 órája 0 0 142668

De jó neked hogy egy elavult ICE szart válsztottál, ami pár tíz km-t elmegy ev módban lassan, mert hát a Phevek elég gyengén mennek elektromos módban. Szegény szerencsétlen EV tulajok akik élvezik az ICE nélküli autózást, nagyon rossz nekünk...

Előzmény: naiv_ (142660)
XANTIi Creative Commons License 2 órája -1 0 142667

Zagyva marhaság. Savanyú a szőlő.

Előzmény: naiv_ (142660)
mica-r Creative Commons License 2 órája 0 0 142666

Már írtam : kérdezz meg egy flottakezelőt 

Előzmény: Capt.IQ229 (142665)
Capt.IQ229 Creative Commons License 2 órája 0 1 142665

Mi a köztudott?

Egymás kukiját nyálazgatják egymás hazugságaira az ilyen plankton, ige, meg naiv félék meg még pár kurvára ráérő pöcs. Ijesztgetnek bárkit, a hazugságokkal.

Míg a valódi használok vpeti, A8, ...... valós tapasztalatai elsikkadnak a nagy hőbörgés közepette. És ugyanezt csinálják más fórumokon is, gondolom a fészbúkon is a buggyantak a hangadók, mert kitartóak. Normális embernek nincs energiája a sok buggyanttal észérvek és konkrétumok mentén vitázni. Egyébként nemi lehet, mert ignorálják a valóságot. Lásd hidrogén.....

 

Naszóval a felületes érdeklődő a témákba ezekkel a buggyantakkal fut szembe úton útfélen. Közbeszédben visszaköszönnek a buggyantak hangoztatta panelek.

Előzmény: mica-r (142664)
mica-r Creative Commons License 2 órája 0 0 142664

Elméleti adatok. 

A gyakorlatban nem mindig ez van. (mint az köztudott) 

Előzmény: FRANKYE (142662)
JGab Creative Commons License 3 órája 0 0 142663

A kockák már bevásároltak, a széles tömegek nem értenek az emberek az EV-khez, nem tudják mir képesek, így azt sem, hogy megfelel-e nekik. Nem szánnak rá időt, a kereskedésekben szerintem nem kapnak alapos tájékoztatást. Így aztán inkább nem azt választják, nem kockáztatnak.

Előzmény: bananatree (142652)
FRANKYE Creative Commons License 3 órája -1 0 142662

Miért kommentelsz miután alkoholt ittál? :) :) 

 

Egy "jobb" Ev-el Budapestről az ország bármelyik pontját megjárod oda-vissza (max töltesz 15-30 percet útközben) otthoni töltéssel. 

Előzmény: naiv_ (142660)
Capt.IQ229 Creative Commons License 3 órája -2 2 142661

Bullshit, hazugság, hangulatkeltés.

Szánalmasan viselkedsz.

Előzmény: naiv_ (142660)
naiv_ Creative Commons License 3 órája -2 1 142660

Vége már régen a beetetési fázisnak, az áramszolgáltatók jól belehúztak (hol vagyunk már az ingyen áramtól). S mi tartja vissza őket a további árameléstől? Semmi.

Amellett a szolgáltatás igénybevétele is egyes töltőknél meglehetősen nehézkes és bizonytalan (regisztráció, kártyák, kódok , SMS stb., a támogatás gyenge. A supportot pl. anyuka szolgáltatja mobilon - síró gyerek mellől, gyakorlatilag hozzáértés nélkül..:(

Az EV-s meg fizet, fizessenek a gazdagok..:) Van oszlop mely 1 éve áll a helyén s  még mindig nem lehet vele tölteni...

(Sajnálom az EV-seket s örülök, hogy a PHEV-t választottam, saját garázstöltéssel)

szilvatövis Creative Commons License 4 órája 0 0 142659

Nem gondolom, hogy már tökéletes lenne, csak azt látom, rohamosan fejlődik. Biztos vagyok benne, hogy ezután is lesz vele baleset amit véres kardként hurcolnak végig a neten, és abban is, hogy sok balesetet előz meg, ami senkit nem érdekel.

A bemutatott videó tipikus analógja a mindennapos ráfutásos baleseteknek, amiket a világ legtermészetesebb dolgaként veszünk tudomásul.

Előzmény: tfe_tng (142650)
Cleaning Cloths Creative Commons License 5 órája -1 0 142658

 

Nekem is lenne igényem jó elektromos autóra, de jelenleg még nincs. Nem érték el az a fejlődési szakaszt, amikor már tömegárut, kedvező áron és minőségben tudnak adni. Nem két tonnán felüli autókat és nem télen 200 km-es hatótávval. Aminek stresszelni kel a feltöltési helye és ideje miatt. 

 

Tehát a némi műszaki befékezés, indokolt volt. A politika túltolta. 

 

 

Folynak a fejlesztések és jó irányban. De ez nem mobiltelefon. 

 

Ott lehetséges volt a gyors váltás, itt nem. 

 

 

 

Előzmény: bananatree (142652)
mica-r Creative Commons License 5 órája -1 0 142657

Csodára várni kell türelemmel. 

Euro 6d-ről továbblépni nem nagyon éri meg. Rossz az európai koncepció a valóságból felmentett dönttéshozók miatt. 

Kérdezz meg pár flottakezelő céget, miért nem kizárólag ev-t vesznek. 

Előzmény: bananatree (142652)
a8lang Creative Commons License 5 órája 0 0 142656

20m körül lenne versenyképes a nagy akkus, annyiért talán tömegek vennék, 30m-ért biztos nem lesz sok belőle.

Előzmény: tfe_tng (142640)
a8lang Creative Commons License 5 órája 0 0 142655

Ne hasonlítsuk az USA-ban működő v12 fsd-t az EU-ban elérhető fos autopilothoz ami egy vezetéssegéd, mondjuk annak elég jó volt még 3 éve.

Előzmény: tfe_tng (142648)
bananatree Creative Commons License 5 órája 0 0 142654

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!