Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Bmrenault Creative Commons License 4 órája 0 0 220297

Te mint hozzáértő látod amit a nem hozzáértő észre se vesz. Én kalapácsot használok :D

Amenyi szar van az úton... ez is csak fingreszelés, elbasz majd vele pár órát mindjárt nem drága a szerelő.

Előzmény: mica-r (220295)
Paco155 Creative Commons License 4 órája 0 0 220296

Onnantól van elkúrva az egész ha valaki abból indul ki, hogy a húszéves gyári biztosan jobb mint az új utángyártott. Még az új gyári/új utángyártott esetében sem lehet ezt így kijelenteni, mert ott is lehet kivételeket mondani, de a húszéves gyári az nagyon nagy eséllyel rosszabb lesz mint egy új alkatrész. 

És innentől már nem arról beszélünk hogy mi a jobb hanem hog ymi az olcsóbb. Teljeskörűen felújítani a régit (árban hasonló költség is lehet mint egy új gyári), feltéve ha az alkalmas rá,  vagy csak tüneti kezelés?  A tüneti kezelés is házilag, alkalmas szerszám hiányában "valahogy" megoldva? 

 

Én gépészként lengőkarban  csak akkor cserélnék gömbfejet ha azt a gyár eleve arra tervezte (csavaros), mert akkor beleszámolta, hogy többet is ki kell bírnia. Ha préselt akkor mindenképpen előzetes állapotvizsgálat után, és akkor is csak öntöttvasban vagy aluban, lemezből hajtogatottban nem.  

 

De ez csak az én magánvéleményem.  

 

Előzmény: mica-r (220295)
mica-r Creative Commons License 5 órája 0 0 220295

Ránézésre megállapítható hogy elrohadt-e

Előzmény: Bmrenault (220294)
Bmrenault Creative Commons License 5 órája 0 0 220294

Faszt, a belseje tud rohadni. Nekem volt egy corsám ahol eltört a kutyacsont 20 éves volt egyszerű anyagfáradás miatt.

Előzmény: topikolos (220292)
topikolos Creative Commons License 7 órája 0 0 220293

Ok :)

Előzmény: cam aro (220288)
topikolos Creative Commons License 7 órája 0 0 220292

Nem tudom... csak van/volt egy ilyen érzésem. A gumi nyilván nem, de a trapéz esetleg lehet jobb anyag, még ennyi idősen is, nem? 

Előzmény: cam aro (220287)
topikolos Creative Commons License 8 órája 0 0 220291

Préselést valóban nem csináltam még, és a leírásotok alapján úgy néz ki nem is fogok otthon. Nem véletlenül kérdezgetek, csak sima hülye vagyok, nem a magabiztos fajta. :)

A többit meglátjuk, 

Előzmény: Paco155 (220286)
409 Creative Commons License 8 órája 0 0 220290

:))  A Santanámban 36évesen és több mint 600ekm után az összes futóműszilent az eredeti gyári volt....

Előzmény: mica-r (220289)
mica-r Creative Commons License 16 órája 0 0 220289

Találkozom soxor olyan idős autókkal, amiknél nem szívesen cserélném a gyári szilentet utángyártottra

Előzmény: cam aro (220287)
cam aro Creative Commons License 18 órája 0 0 220288

 ott azért több a rizikó. ""

 

...faszt.. 

Előzmény: topikolos (220283)
cam aro Creative Commons License 18 órája 0 0 220287

 Nissan Almera Tino 2003-as "".../...a gyári alkatrészt kár lenne kicserélni, ha még jó, az utángyártott biztos nem olyan jó.  ""

 

21 eves korrodalt karrol, es ugyanennyi idos gumi alkatreszekrol beszelunk.. es itt meg jobb a gyari, mint az utangyartott ?? 

 

probald meg kivenni. 

aztan probald meg vissza tenni. 

sok sikert. 
egy olcso tralerest azert keress elotte, mert bontas utan nem biztos labon tudod elvinni a szerelohoz. 

 

Előzmény: topikolos (220279)
Paco155 Creative Commons License 22 órája 0 1 220286

Mindenképpen megfontolandónak számít, de kényszerítőnek semmiképpen. A közlekedés az veszélyes üzem. Nem azt állítom, hogy csak autószerelő nyúlhat az autóhoz, ez nettó faszság. Viszont az eddigi megnyilatkozásaid azt mutatják, hogy teljesen tájékozatlan vagy a témakörben. A magánvéleményem az, hog yaz lesz a szerencsésebb eset ha nem tudod ki vag ybeprőselni a gömbfejet. Mert akkor odaadod majd másnak. Az én félelmem az, hogy észre sem veszed esetleg, hogy valami nem jó. Ha ez mo9ndjuk a motor szerelése közben történik, istenem, venned  kell egy másik motort. De ha a futóműben akkor az nagyon csúnya véget érhet. 

 

Nem ijesztgetni akarlak. Még arra is azt mondanám, hogy oké, ha kiszeded, elviszed valahova préseltetni, és visszaszereled. De szerintem a préselés nem házi móka, pedig nekem elég sok szarom van itthon. 

Előzmény: topikolos (220284)
triplaharom Creative Commons License 22 órája 0 0 220285

Jó az önbizalom 1 mértékig, de ha 1x igazságügyi szakértő vizsgálgatja majd a járművedet, rád vasalhatnak sok mindönt ...

Előzmény: topikolos (220284)
topikolos Creative Commons License 22 órája 0 0 220284

Ok, értem. A pénztárca kényszerítő körülménynek számít? :)

Előzmény: Paco155 (220282)
topikolos Creative Commons License 22 órája 0 0 220283

Tudom, valahol már hallottam. :)

Két éve féknyerget kellett cserélni, azzal sem volt gond, ott azért több a rizikó.

Előzmény: cam aro (220275)
Paco155 Creative Commons License 22 órája 0 0 220282

Úgy értsd, hogy kényszerítő körülmény arra, hogy otthon szívj vele ahelyett, hogy teljes lengőkart cserélnél, vagy odaadnád szakembernek. 

Előzmény: topikolos (220281)
topikolos Creative Commons License 22 órája 0 0 220281

Műszakira kérték, úgyhogy van kényszerítő körülmény. 

Előzmény: MárRégenTöröltNick (220273)
topikolos Creative Commons License 22 órája 0 0 220280

Nem baj, azért megpróbálom. :)

Előzmény: Ötzi tesó (220271)
topikolos Creative Commons License 22 órája 0 0 220279

Akkor lefelé, más lehetőség nincs. :)

Szereltem már sok mindent, nem ilyedek meg, ami persze nem zárja ki a szívás lehetőségét. Azért kérdezek, mert aki tapasztalt, attól jöhetnek hasznos infók.

 

Valamiért az van a fejemben, hogy a gyári alkatrészt kár lenne kicserélni, ha még jó, az utángyártott biztos nem olyan jó.

 

Azért nem hiszem, hogy olyan nagyon el lehet rontani, ha nem marad egy marék csavar a kezemben...

 

Köszi az eddigi segítséget mindenkinek. Valamelyik nap megpróbálom leszedni, aztán majd kiderül, mi enged és mi nem, attól függően veszek alkatrészt.

Előzmény: Capt.IQ229 (220277)
Paco155 Creative Commons License 28 órája 0 0 220278

"bardi.. mi egyeb , nem online bolt ?  "

Bárdi meg az unix  az ügyfélkörülnek kiszállít, akár naponta kétszer is, de magánszemélyként a webshopban kiválasztott cikkeket nem postázzák, hanem kiválaszthatod melyik boltjuk van hozzád legközelebb és ott átveheted. Legalábbis régebben még így volt. 

Előzmény: cam aro (220274)
Capt.IQ229 Creative Commons License 1 napja 0 0 220277

Nem.

Nem jól képzeled, nem is értem miből láttad így.

 

Már az elején írtam, hogy LAIKUSNAK a legolcsóbb, legegyszerűbb kompletten cserélni a trapézt. Nem véletlen árulják konyhakészen amúgysem.

És még így is jöhet be a képbe fejvakarós szívás. Csukló cserénél ez hatványozottabb.

Ráadásul még 2-3 alkatrész is új lesz utána. Amik vélhetően most is szarok már!

Felszerelt műhelyben, hozzáértő tapasztalt szerelőnek kisujjgyakorlat, laikusnak udvaron ebéd előtt vasárnap gigaszívás is lehet.

A futóművest pedig azért ÉRDEMES felkeresni, mert egyrészt beállítja, másrészt ELLENŐRZI A MUNKÁD és ha elbaszást csináltál akkor észreveszi.

Lejjebb írták "ez tartja a kereked".

Előzmény: topikolos (220270)
cam aro Creative Commons License 1 napja 0 0 220276

ha meg harom hulye van korulotte, az nagy segitseg ? :)) 

Előzmény: Ötzi tesó (220271)
cam aro Creative Commons License 1 napja 0 0 220275

 inkabb ne fogj neki. 

tudod... ez tartja a kereket.. 

Előzmény: topikolos (220270)
cam aro Creative Commons License 1 napja 0 0 220274

https://www.autodoc.co.uk/gates/7281834

 

90 font.. vagyis atvaltasi  hibahataron dragabb  mint m.o.-n 

meglepodtem. 

 

ezt a munkahelyem nekem akciosan 120 fontert adja. 

igaz. 3 oran belul.

autodoc meg egy het. 

 

bardi.. mi egyeb , nem online bolt ?  

Előzmény: Paco155 (220263)
MárRégenTöröltNick Creative Commons License 1 napja 0 0 220273

 

Hacsak valamilyen kényszerítő körülmény nincs, valóban erősen meggondolandó nekiállni.

 

Na jó, én leginkább csak azért mondom, mert sokszor jártam már úgy, hogy órákat kínlódtam szerelés közben, hogy már csak olyan rossz legyen, mint volt - és ne sokkal rosszabb.

 

Előzmény: topikolos (220270)
Airbag. Creative Commons License 1 napja 0 0 220272

hagyni kell,

:-)

Előzmény: Ötzi tesó (220271)
Ötzi tesó Creative Commons License 1 napja 0 0 220271

Nem vagyok meggyőződve róla hogy egymagad kellene nekiállnod ennek a műveletnek.

Előzmény: topikolos (220270)
topikolos Creative Commons License 2 napja 0 0 220270

Köszi.

A trapézból felfelé jön ki a csukló, ugye? A kép alapján legalább is így képzelem. Visszarakni már könnyebb, vagy oda is kell a prés?

 

Illetve képről a leszedés is macerás lehet? A csavart sem tudom, le lehet-e tekerni, útban van az agy? Lehet kell komolyabb bontás is?

Előzmény: Capt.IQ229 (220268)
Capt.IQ229 Creative Commons License 2 napja 0 0 220269

Ja.

Van mégyegy.

Szétszedés után rájösz, hogy a szilentek repedezettek, szakadtak, kőkeményen deformálódtak, stb és cserélni kellene.

Persze azokat is lehet kipréselni, de ez már tényleg az önpusztítás netovábbja, mert minden együttvéve apránként biztosan drágább, mint a komplett egység.

 

Előzmény: Capt.IQ229 (220268)
Capt.IQ229 Creative Commons License 2 napja -1 0 220268

Képet nem enged feltenni.

De valami hasonló kell a kúp kinyomásához:

https://www.szerszamkell.hu/autojavito_celszerszamok_3/futomu_javito_celszerszamok_513/csapagylehuzok_-_gombfej_es_gombcsuklo_szerelo_szerszamok_470/gombfej_kinyomo_l_100mm_20_mm_yato_137892

 

De simán lehet, hogy 2-3 jól irányzott kalapácsütésre is kiugrik.

 

Eddig a könnyű rész.

Innen jön, hogy kinyomd a karból.

 

2 eset van.

 

Vagy stabilan benne van.

Ekkor akár összeguberált akármikből háztájiban TALÁN ki tudod nyomkodni.

Alátétek, megfelelő méretű dugók, menetes szárak, nagy satu, bigyól, bejlagok és társai.

Nagyfokú kreativitás szükséges.

Vagy prés és a prés környékén lesznek olyan vasdarabok amik éppen kellenek.

 

Másik eset, hogy könnyen kijön a karból, mert már abban is LÖTYÖG. elég sokszor van ilyen.

Ilyenkor viszont kuka az egész és jöhet az új komplett trapéz.

Vagy északborsodi faluszéli módon behegeszted.

Előzmény: topikolos (220267)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!