Az is lehet, hogy nincs ott (közelben) ev-szerviz, azért sem javasolják. Éppen most láttam a panaszt valamelyik külföldi országból, hogy a 2020-as Leafre van 3 visszahívás, amiből 2-nek semmi köze az ev-séghez, mégis mindhármat csak a legközelebb is 500 km-re lévő ev-szervizben végzik el.
Honnan veszed magadnak a bátorságot, ezekhez a jelzőkhöz, mikor leírom saját tapasztalataimat? Ennyire elfogult vagy? Vagy csak b...nkó?
Ez nem ideológia, nem zöld parasztvakítás, ezek tények. Az áram eleinte ingyen volt, mad lett 90-110 HUF/kW jelenleg nem találkoztam 200-240-nél ocsóbbal, s én AC töltök (ha - mert balatoni viszonylatban, ahová én járok nem tudok tölteni - eddig tudtam, most máshová járok ott nem tudok, mert a több, mint egy éve ott lévő AC töltöoszlop még mindig nem működik... de lényegtelen nekem, mert a fogyasztásom 90%-ban Bpi, városi) a gyors DC töltők hasonlóak vagy valószínű drágábbak.
A tények nem hangulatkeltés - az a valóság. Számold nyugodtan ki, hogy mondjuk egy 30 milliós EV-SUV km/HUF üzemanyagköltsége hogyan aránylik egy 30 milliós benzineshez (diezeleshez). Az eredmény nem hangulatkeltés, hanem megint csak a valóság.
Mint ahogyan sokszor leírtam itt már, hogy nekem évente 800-1000e HUF-ot hoz vissza az, hogy a városban EV-ként használom a SUV-omat, DE saját töltéssel, a garázsban. De így is, ez nem megtakarítás a beszerzési árhoz képest, hanem sok-sok év alatt lesz lassan rentábilis - ha 5x ennyit mennék más lenne a helyzet, de még így is átlag felett autózom Bp-en - az ICE-hez képest. Sokszor leírtam már itt, az EV nem üzlet a vevőjének hanem luxus és kényelem és nagy adag jóindulat és ajándék a társadalom felé az üzemeltetőtől (tulajdonos) a környezetkímélésért - amit ő fizet meg. Ha tetszik, ha nem tetszik akkor is.
Tegnap jöttünk le Balatonra, persze elég szarul lehetett haladni, Fehérvárig csak egy kis részen lehetett 170-nel menni, utána már hosszabb távon, de sok helyen 50-80-100 volt a max tempó 1ó 50p volt az út(m7 bevezető mekinél fél óra) 74% -ra merült a 125km-en 24kwh fogyott 19,3-as fogyasztás. Amikor normálisan lehet jönni akkor 1ó 15p a menetidő háztól házig 34kwh fogy és 61-62%-kal érünk le, pályán finoman 170-180-as tempóval. 27-28-as átlaggal. Nincs értelme spórolosan menni EV-vel szaros 10kwh különbség miatt. Ha meg jobban sietek akkor 55%-ra merül.
De jó neked hogy egy elavult ICE szart válsztottál, ami pár tíz km-t elmegy ev módban lassan, mert hát a Phevek elég gyengén mennek elektromos módban. Szegény szerencsétlen EV tulajok akik élvezik az ICE nélküli autózást, nagyon rossz nekünk...
Egymás kukiját nyálazgatják egymás hazugságaira az ilyen plankton, ige, meg naiv félék meg még pár kurvára ráérő pöcs. Ijesztgetnek bárkit, a hazugságokkal.
Míg a valódi használok vpeti, A8, ...... valós tapasztalatai elsikkadnak a nagy hőbörgés közepette. És ugyanezt csinálják más fórumokon is, gondolom a fészbúkon is a buggyantak a hangadók, mert kitartóak. Normális embernek nincs energiája a sok buggyanttal észérvek és konkrétumok mentén vitázni. Egyébként nemi lehet, mert ignorálják a valóságot. Lásd hidrogén.....
Naszóval a felületes érdeklődő a témákba ezekkel a buggyantakkal fut szembe úton útfélen. Közbeszédben visszaköszönnek a buggyantak hangoztatta panelek.
A kockák már bevásároltak, a széles tömegek nem értenek az emberek az EV-khez, nem tudják mir képesek, így azt sem, hogy megfelel-e nekik. Nem szánnak rá időt, a kereskedésekben szerintem nem kapnak alapos tájékoztatást. Így aztán inkább nem azt választják, nem kockáztatnak.
Vége már régen a beetetési fázisnak, az áramszolgáltatók jól belehúztak (hol vagyunk már az ingyen áramtól). S mi tartja vissza őket a további árameléstől? Semmi.
Amellett a szolgáltatás igénybevétele is egyes töltőknél meglehetősen nehézkes és bizonytalan (regisztráció, kártyák, kódok , SMS stb., a támogatás gyenge. A supportot pl. anyuka szolgáltatja mobilon - síró gyerek mellől, gyakorlatilag hozzáértés nélkül..:(
Az EV-s meg fizet, fizessenek a gazdagok..:) Van oszlop mely 1 éve áll a helyén s még mindig nem lehet vele tölteni...
(Sajnálom az EV-seket s örülök, hogy a PHEV-t választottam, saját garázstöltéssel)
Nem gondolom, hogy már tökéletes lenne, csak azt látom, rohamosan fejlődik. Biztos vagyok benne, hogy ezután is lesz vele baleset amit véres kardként hurcolnak végig a neten, és abban is, hogy sok balesetet előz meg, ami senkit nem érdekel.
A bemutatott videó tipikus analógja a mindennapos ráfutásos baleseteknek, amiket a világ legtermészetesebb dolgaként veszünk tudomásul.
Nekem is lenne igényem jó elektromos autóra, de jelenleg még nincs. Nem érték el az a fejlődési szakaszt, amikor már tömegárut, kedvező áron és minőségben tudnak adni. Nem két tonnán felüli autókat és nem télen 200 km-es hatótávval. Aminek stresszelni kel a feltöltési helye és ideje miatt.
Tehát a némi műszaki befékezés, indokolt volt. A politika túltolta.
Folynak a fejlesztések és jó irányban. De ez nem mobiltelefon.