Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Cleaning Cloths Creative Commons License 10 perce 0 0 142695

Toyota Highlander van, az esetleges jövőbeli veendő autóink listáján.

 

Szoktunk lakóautót is vontatni és akár Spanyolország középső részéig is. 

 

A Vitara csak gazdasági elemezés és összehasonlítás tárgya volt. 

Csak valahogy ez neked nem megy, hogy helyesen értelmezd. 

Előzmény: Capt.IQ229 (142694)
Capt.IQ229 Creative Commons License 20 perce -1 0 142694

Veled nem vitázom.

Tied lehet a vitara.

Előzmény: Cleaning Cloths (142692)
Cleaning Cloths Creative Commons License 30 perce 0 0 142693

Van, lesz még egyáltalán Nissan Leaf?  

Vagy a Nissal Aria leváltja? 

Előzmény: Capt.IQ229 (142690)
Cleaning Cloths Creative Commons License 30 perce 0 0 142692

Nem eszi meg. Ja és nem is kerül pont annyiba. Tudsz venni annyiért ? Nem. Mennyi az új verzió? 10-13 millió forint. Mert éppen azért kellett elkógyavetyélni extra akciós áron a régi készletet, mert nagyon nem jó elektromos autó. Az új verzió meg nagyon más árfekvés már. Picike és megbízhatatlan akkumulátorok. (persze csak kis távú ingázásra jó lehet) A Suzuki Vitara használtan is normális értéket képvisel. A Nissan Leafek egy része használtan ... nagyon nagy áresést szenvedett. Egy része, az első kiadások, meg már nem is nagyon piacképesek. 

Előzmény: Capt.IQ229 (142690)
szilvatövis Creative Commons License 45 perce 0 0 142691

Sajnos Magyarország nem a világ közepe EV téren sem. Jogosak az észrevételeid, de vannak országok ahol már kiforrottabbak a körülmények. Az is igaz, hogy az early adopterek fizetik a fejlesztési költségeket, tiszteletet érdemelnek ezért. 

A piac pedig globálisan kiforrja magát, Magyarország vagy végleg lecsúszik, vagy felzárkózik, nem ez dönti el milyen autók közül választhatunk 5-10 év múlva.

Nem tudni azt sem, hogy az elektromobilitás olcsóbb, vagy drágább lesz-e, mint most a belsőégésűre alapozott, csak azt tudni, hogy ha nem teremtjük meg a feltételeit az átállásnak idejében, akkor már nem lesz elegendő szabad forrásunk a zökkenőmentes átálláshoz.

 

Nem vagyunk élvonalban, a béka feneke alól biztosan rosszabb kilátás nyílik az EV piacra, mint a hátáról.

 

https://www.rolandberger.com/en/Insights/Publications/EV-Charging-Index-Edition-4-The-EV-and-EV-charging-markets-regain-stability.html

 

https://www.here.com/ev-index-2023

Előzmény: naiv_ (142678)
Capt.IQ229 Creative Commons License 45 perce -1 0 142690

Mondjuk egy leaf megeszi reggelire.

És az pont annyiba kerül.

Vitara nincs 6millióért.

Előzmény: Cleaning Cloths (142682)
tfe_tng Creative Commons License 45 perce 0 0 142689

> A bemutatott videó tipikus analógja a mindennapos ráfutásos baleseteknek, amiket a világ legtermészetesebb dolgaként veszünk tudomásul.

 

Amiket kb 1,5 évtizede megoldott a radar és a vészfékezés kombó. Ha valaki használja és nem kapcsolja ki persze. Itt viszont bizonyítottan az asszisztencia vezetett és hajtott bele a teherautóba. 

Előzmény: szilvatövis (142659)
tfe_tng Creative Commons License 1 órája 0 0 142688

Egyrészt FSD vagy autopilot, döntsük el. Másrészt pont az amcsi FSD teker bele lassítás nélkül a tűzoltókba, rendőrökbe, egyéb statikus tárgyakba. 

Harmadrészt teljesen ugyanaz a szoftver az USA-ban és az EU-ban, csak kicsit más a konfiguráció. 

Előzmény: a8lang (142655)
egylambos Creative Commons License 1,5 órája 0 1 142687

Azt veszi amire van pénze. Ez még nem jutott eszedbe?

Előzmény: a8lang (142668)
egylambos Creative Commons License 2 órája 0 0 142686

M50-et

Előzmény: egylambos (142685)
egylambos Creative Commons License 2 órája 0 0 142685

Különben néhány napja kipróbálhattam egy M-es BMW i4 M-et. Baromi jó autó. Nagyon jól össze van rakva, kényelmes, sportos, menő a külső és a belső is. Nem recseg, nem ropog semmi, megy mint a golyó, sport módban is komfortosan feszes a futómű.

egylambos Creative Commons License 2 órája 0 0 142684

Minek foglalkozol vele? Trollkodik szokás szerint.

Előzmény: naiv_ (142678)
MZ/Y Creative Commons License 3 órája 0 0 142683

Az is lehet, hogy nincs ott (közelben) ev-szerviz, azért sem javasolják. Éppen most láttam a panaszt valamelyik külföldi országból, hogy a 2020-as Leafre van 3 visszahívás, amiből 2-nek semmi köze az ev-séghez, mégis mindhármat csak a legközelebb is 500 km-re lévő ev-szervizben végzik el.

Előzmény: TraguAre (142675)
Cleaning Cloths Creative Commons License 4 órája -1 0 142682

Mellé-írsz. Annyiba kerülő elektromos autó?

 

Abban még el sem férsz, meg a csomagod sem. 

 

Ez volt a kérdés és a felvetés. 

Előzmény: Capt.IQ229 (142679)
mica-r Creative Commons License 4 órája -1 0 142681

Lehet, nem tudjuk. Azt tudjuk,hogy kevés a hatótáv. Az ugyanúgy korlátozott mobilitást ad jövőre is. 

Előzmény: bananatree (142673)
Capt.IQ229 Creative Commons License 4 órája 0 0 142680

Maradjunk annyiban, hogy tovább látok az orromnál.

A bunkó is maradhat, elfogadom, tőled.

Előzmény: naiv_ (142678)
Capt.IQ229 Creative Commons License 4 órája 0 0 142679

Vitara, hahaha. Napokban mentem egy ilyennel kb. ezer km-es új kocsi.

Ha van még fostalicska amiért pénzt nem adnék az ez. Kopog, pattog, fekvőrendőrön horror átmenni.

Bármi csak ne ez a szar.

Előzmény: Cleaning Cloths (142676)
naiv_ Creative Commons License 4 órája -2 1 142678

Honnan veszed magadnak a bátorságot, ezekhez a jelzőkhöz, mikor leírom saját tapasztalataimat? Ennyire elfogult vagy? Vagy csak b...nkó?

Ez nem ideológia, nem zöld parasztvakítás, ezek tények. Az áram eleinte ingyen volt, mad lett 90-110 HUF/kW jelenleg nem találkoztam 200-240-nél ocsóbbal, s én AC töltök (ha - mert balatoni viszonylatban, ahová én járok nem tudok tölteni - eddig tudtam, most máshová járok ott nem tudok, mert a több, mint egy éve ott lévő AC töltöoszlop még mindig nem működik... de lényegtelen nekem, mert a fogyasztásom 90%-ban Bpi, városi) a gyors DC töltők hasonlóak vagy valószínű drágábbak.

A tények nem hangulatkeltés -  az a valóság. Számold nyugodtan ki, hogy mondjuk egy 30 milliós EV-SUV km/HUF üzemanyagköltsége hogyan aránylik egy 30 milliós benzineshez (diezeleshez). Az eredmény nem hangulatkeltés, hanem megint csak a valóság.

Mint ahogyan sokszor leírtam itt már, hogy nekem évente 800-1000e HUF-ot hoz vissza az, hogy a városban EV-ként használom a SUV-omat, DE saját töltéssel, a garázsban. De így is, ez nem megtakarítás a beszerzési árhoz képest, hanem sok-sok év alatt lesz lassan rentábilis  - ha 5x ennyit mennék más lenne a helyzet, de még így is átlag felett autózom Bp-en - az ICE-hez képest. Sokszor leírtam már itt, az EV nem üzlet a vevőjének hanem luxus és kényelem és nagy adag jóindulat és ajándék a társadalom felé az üzemeltetőtől (tulajdonos) a környezetkímélésért - amit ő fizet meg. Ha tetszik, ha nem tetszik akkor is.  

Előzmény: Capt.IQ229 (142661)
bananatree Creative Commons License 4 órája 0 0 142677
Cleaning Cloths Creative Commons License 4 órája 0 0 142676

Jómagam meg egy kis fogyasztású és viszonylag megbízható motorral rendelkező, benzines autóval járok. Járni is fogok még egy ideig. 

 

Mint írtam, örömmel vennék csak tiszta elektromos, akkus autót, ha lennének ilyenben normális árban, normális súlyban, normális szervízzel, megbízható -tartós minőséggel,  normális hatótávval, normális feltöltési helyekkel, nem feleslegesen túltechnikázott   stb ...

 

Újban sincs, nem hogy használtban.  (Az hogy egy-két dolog stimmel, de a többi meg nem .. ne gyertek)

 

Csak vegyük a hazai legjobban fogyó két benzines, mild hibrides, akár hibrides típúst példának.

 

Suzuki Vitara / S-Cross 6-8 millió forint. - Vetekszik vele bármelyik elektromos?

 

Toyota  ez-az 8-9-10  millió Ft - Vetekszik vele bármelyik elektromos? 

 

 

Előzmény: a8lang (142668)
TraguAre Creative Commons License 4 órája 0 0 142675

Szerintem a tájékoztatás kevés, ebben az esetben próbálni kellene pár napig, de hát ennek is komoly költsége van. 

Előzmény: JGab (142663)
FRANKYE Creative Commons License 4 órája 0 0 142674

Mi az elmélet? Nem értem.

Előzmény: mica-r (142664)
bananatree Creative Commons License 4 órája 0 0 142673

Fogadjunk hogy 2 éven belül a flottákban több lesz az ev mint az ice. És azok java része kinai lesz.

Előzmény: mica-r (142672)
mica-r Creative Commons License 4 órája 0 1 142672

Nem okos megállapítások... 

 

Előzmény: bananatree (142669)
a8lang Creative Commons License 4 órája 0 0 142671

Előzmény: a8lang (142670)
a8lang Creative Commons License 4 órája 0 0 142670

Tegnap jöttünk le Balatonra,  persze elég szarul lehetett haladni, Fehérvárig csak egy kis részen lehetett 170-nel menni, utána már hosszabb távon,  de sok helyen 50-80-100 volt a max tempó 1ó 50p volt az út(m7 bevezető mekinél fél óra) 74% -ra merült a 125km-en 24kwh fogyott 19,3-as fogyasztás. Amikor normálisan lehet jönni akkor 1ó 15p a menetidő háztól házig 34kwh fogy és 61-62%-kal érünk le, pályán finoman 170-180-as tempóval. 27-28-as átlaggal. Nincs értelme spórolosan menni EV-vel szaros 10kwh különbség miatt. Ha meg jobban sietek akkor 55%-ra merül.

 

bananatree Creative Commons License 4 órája 0 0 142669

Pont a flottakezelőt hiába hozod példának. Ő csak a fos terméket a gyári hibás VWket látja,  meg a Tesla árcsökkentése miatt felbukó számításait.

 

Ha lenne jó ev a vw kínálatában, minden flotta fele az le ne

Előzmény: mica-r (142666)
a8lang Creative Commons License 5 órája -1 0 142668

De jó neked hogy egy elavult ICE szart válsztottál, ami pár tíz km-t elmegy ev módban lassan, mert hát a Phevek elég gyengén mennek elektromos módban. Szegény szerencsétlen EV tulajok akik élvezik az ICE nélküli autózást, nagyon rossz nekünk...

Előzmény: naiv_ (142660)
XANTIi Creative Commons License 5 órája -1 0 142667

Zagyva marhaság. Savanyú a szőlő.

Előzmény: naiv_ (142660)
mica-r Creative Commons License 5 órája 0 0 142666

Már írtam : kérdezz meg egy flottakezelőt 

Előzmény: Capt.IQ229 (142665)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!