Nem eszi meg. Ja és nem is kerül pont annyiba. Tudsz venni annyiért ? Nem. Mennyi az új verzió? 10-13 millió forint. Mert éppen azért kellett elkógyavetyélni extra akciós áron a régi készletet, mert nagyon nem jó elektromos autó. Az új verzió meg nagyon más árfekvés már. Picike és megbízhatatlan akkumulátorok. (persze csak kis távú ingázásra jó lehet) A Suzuki Vitara használtan is normális értéket képvisel. A Nissan Leafek egy része használtan ... nagyon nagy áresést szenvedett. Egy része, az első kiadások, meg már nem is nagyon piacképesek.
Sajnos Magyarország nem a világ közepe EV téren sem. Jogosak az észrevételeid, de vannak országok ahol már kiforrottabbak a körülmények. Az is igaz, hogy az early adopterek fizetik a fejlesztési költségeket, tiszteletet érdemelnek ezért.
A piac pedig globálisan kiforrja magát, Magyarország vagy végleg lecsúszik, vagy felzárkózik, nem ez dönti el milyen autók közül választhatunk 5-10 év múlva.
Nem tudni azt sem, hogy az elektromobilitás olcsóbb, vagy drágább lesz-e, mint most a belsőégésűre alapozott, csak azt tudni, hogy ha nem teremtjük meg a feltételeit az átállásnak idejében, akkor már nem lesz elegendő szabad forrásunk a zökkenőmentes átálláshoz.
Nem vagyunk élvonalban, a béka feneke alól biztosan rosszabb kilátás nyílik az EV piacra, mint a hátáról.
> A bemutatott videó tipikus analógja a mindennapos ráfutásos baleseteknek, amiket a világ legtermészetesebb dolgaként veszünk tudomásul.
Amiket kb 1,5 évtizede megoldott a radar és a vészfékezés kombó. Ha valaki használja és nem kapcsolja ki persze. Itt viszont bizonyítottan az asszisztencia vezetett és hajtott bele a teherautóba.
Különben néhány napja kipróbálhattam egy M-es BMW i4 M-et. Baromi jó autó. Nagyon jól össze van rakva, kényelmes, sportos, menő a külső és a belső is. Nem recseg, nem ropog semmi, megy mint a golyó, sport módban is komfortosan feszes a futómű.
Az is lehet, hogy nincs ott (közelben) ev-szerviz, azért sem javasolják. Éppen most láttam a panaszt valamelyik külföldi országból, hogy a 2020-as Leafre van 3 visszahívás, amiből 2-nek semmi köze az ev-séghez, mégis mindhármat csak a legközelebb is 500 km-re lévő ev-szervizben végzik el.
Honnan veszed magadnak a bátorságot, ezekhez a jelzőkhöz, mikor leírom saját tapasztalataimat? Ennyire elfogult vagy? Vagy csak b...nkó?
Ez nem ideológia, nem zöld parasztvakítás, ezek tények. Az áram eleinte ingyen volt, mad lett 90-110 HUF/kW jelenleg nem találkoztam 200-240-nél ocsóbbal, s én AC töltök (ha - mert balatoni viszonylatban, ahová én járok nem tudok tölteni - eddig tudtam, most máshová járok ott nem tudok, mert a több, mint egy éve ott lévő AC töltöoszlop még mindig nem működik... de lényegtelen nekem, mert a fogyasztásom 90%-ban Bpi, városi) a gyors DC töltők hasonlóak vagy valószínű drágábbak.
A tények nem hangulatkeltés - az a valóság. Számold nyugodtan ki, hogy mondjuk egy 30 milliós EV-SUV km/HUF üzemanyagköltsége hogyan aránylik egy 30 milliós benzineshez (diezeleshez). Az eredmény nem hangulatkeltés, hanem megint csak a valóság.
Mint ahogyan sokszor leírtam itt már, hogy nekem évente 800-1000e HUF-ot hoz vissza az, hogy a városban EV-ként használom a SUV-omat, DE saját töltéssel, a garázsban. De így is, ez nem megtakarítás a beszerzési árhoz képest, hanem sok-sok év alatt lesz lassan rentábilis - ha 5x ennyit mennék más lenne a helyzet, de még így is átlag felett autózom Bp-en - az ICE-hez képest. Sokszor leírtam már itt, az EV nem üzlet a vevőjének hanem luxus és kényelem és nagy adag jóindulat és ajándék a társadalom felé az üzemeltetőtől (tulajdonos) a környezetkímélésért - amit ő fizet meg. Ha tetszik, ha nem tetszik akkor is.
Tegnap jöttünk le Balatonra, persze elég szarul lehetett haladni, Fehérvárig csak egy kis részen lehetett 170-nel menni, utána már hosszabb távon, de sok helyen 50-80-100 volt a max tempó 1ó 50p volt az út(m7 bevezető mekinél fél óra) 74% -ra merült a 125km-en 24kwh fogyott 19,3-as fogyasztás. Amikor normálisan lehet jönni akkor 1ó 15p a menetidő háztól házig 34kwh fogy és 61-62%-kal érünk le, pályán finoman 170-180-as tempóval. 27-28-as átlaggal. Nincs értelme spórolosan menni EV-vel szaros 10kwh különbség miatt. Ha meg jobban sietek akkor 55%-ra merül.
De jó neked hogy egy elavult ICE szart válsztottál, ami pár tíz km-t elmegy ev módban lassan, mert hát a Phevek elég gyengén mennek elektromos módban. Szegény szerencsétlen EV tulajok akik élvezik az ICE nélküli autózást, nagyon rossz nekünk...