Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

FRANKYE. Creative Commons License 45 perce 0 0 143533

Olvasó hiba szerintem vagy ha IOs akkor macerásabb a csatlakozás.

Előzmény: a8lang (143531)
Rumcice Creative Commons License 2 órája 0 0 143532

Gázár, ugyan. Lengyelországban hatalmas külszíni fejtésű szénbányák vannak, van egy csomó hőerőművük. Nem néztem utána, de valószínű, hogy olcsó az energia, főleg, ha befektetőt akarnak odacsábítani magukhoz,

Előzmény: Auralianus (143525)
a8lang Creative Commons License 3 órája 0 0 143531

Kipróbáltam de nem csatlakozik tesla-hoz.

Pedig a listában van model3, igaz ez Y de attól még ugyanaz. Azt írja az elm327-hez csatlakozik de az autóhoz nem tud. Ugyanez az adapter hibátlanul megy a scanmytesla app-al.

Előzmény: FRANKYE. (143530)
FRANKYE. Creative Commons License 4 órája 0 0 143530

Azért szerintem próbáldi ki az app.-ot millió dolgot kiír, jó játék annak aki szereti az ilyeneket.

 

Előzmény: a8lang (143529)
a8lang Creative Commons License 4 órája 0 0 143529

Azért ilyen kevés(tesláknál a legtöbb) mert ennyit engednek neki, hamarosan jön egy update amiben feljebb lesz emelve a rekup.  Egyébként nagyjából elég így is, nagyon szépen megáll, alig kell fékezni, még 180 körül se nagyon. A plaid motor más mint a LR model S motorjai, karbon szállal van körbevéve a forgórész hogy elviselje a nagy fordulatszámot, ezért tud 350-nel is menni(tiltást feloldva).

https://www.youtube.com/watch?v=4lGVimLK58g

 

Azért csináltam a screenshotot, mert az ilyen alap adatokat a S3XY gombok commanderje is ki tud írni, az meg foglalja a portot, ezért scanmytesla-ra nincs szükségem az is tud loggolni. Annyira nem nézegetem, a screenshothoz is lelassultam 140-re AP be a pálya végén, hogy tudjak fotózni nyugodtan, meg telefont nyomkodni. Az index és refi miatt meg kell állandóan a commander.

Előzmény: FRANKYE (143517)
egylambos Creative Commons License 5 órája 0 0 143528

Ezt azért gondold át újra.

Előzmény: naiv_ (143527)
naiv_ Creative Commons License 5 órája 0 0 143527


"Az én autóm 3000-es motorfordulatnál 760 métert tesz meg percenként az 46 km/h a sebesség."

Akkor 160-nál kb 10.400-at, s ez egy MODERN villanymotornál teljesen normális.

Előzmény: FRANKYE (143518)
naiv_ Creative Commons License 5 órája 0 0 143526

"hanem van végáttétel mindig. 3-4x annyit forog a motor mint a féltengelyek." Ha figyelmesen elolvasod, én sem írtam mást.

Előzmény: a8lang (143507)
Auralianus Creative Commons License 6 órája 0 0 143525

1300 munkahelyet szüntet meg a németországi Güterslohban, amelyekből 700-at Lengyelországba telepítenek át.

Biztos a gazar miatt.... ja varj... :)

Előzmény: rfc (143523)
MZ/Y Creative Commons License 6 órája 0 0 143524

off

3 hónap késeltetéssel, de piaci áron kapjuk. Mikor bejelentették az olcsóságot, felfelé mentek az árak, igaz volt, hogy olcsón kapjuk. Aztán mikor lejtmenet jött, mi vettük a legdrágábban Európában, csak azt már nem jelentették be.

off

Előzmény: rfc (143523)
rfc Creative Commons License 7 órája 0 0 143523

Ezt majd a német iparral is közöld.

Előzmény: MZ/Y (143522)
MZ/Y Creative Commons License 7 órája -1 1 143522

Az ugye megvan, hogy az olcsó orosz gáz csak a mesében (meg a kampányban) van?

Előzmény: Rumcice (143519)
Auralianus Creative Commons License 9 órája 0 1 143521

Ezek igen rovidtavu prognozisok, amiket raadasul az autooipar ezerrel nyom mindenfele letezo lobbicsatornan keresztul rovid tavu erdekek menten... igen erosen ketlem, hogy lenne barmifele visszatancolas az elektromos atallas ugyeben.

Azert nem, mert az amerikai autos es megujulos + tavkozlesi piacrol biztosan lehet tudni, hogy kinat ki fogjak onnan szoritani mindenestol + igen erosen fognak a mexikoi munkaerore epitve kapacitasokat telepiteni a kozeljovoben. Az EU  szituban vagy maga is elkezd vamokat pakolni a kinai termekekre, vagy bealdozza az iparat -> a kereskedelmi haboru kinaval egyre biztosabban eszkalalodni fog.

 

Azt illetoen, hogy az ICE vagy az elektromos autoknak lesz ott jovoje, az igen eroteljesen fugg a megujulok terjedesenek sebessegetol. Mivel a Biden kormanyzat az USA strategiai lajtartalekanak piacositasan es az orosz olaj vilagpiacrol torteno kizarasan keresztul gyakorlatilag kepes vilagszinten meghatarozni az olaj aranak also es felso korlatait eovid- es kozeptavon ezzel iszonyatos nagy loketet fog adni a megujulok terjedesenek (megbizhatoan szamolhato megterules az olaj aranak stabilizalasa miatt) az USA-ban mindenkeppen, de igen jo esellyel vilagszerte (az EU-ban is).

Innentol kezdve nem igazan latom miert tenne az jot az EU kormanyzatainak, hogyha nem eroltetnek az elektromos atallast. Atallas nelkul ugyanis NINCS energiafuggetlenseg. Energiafuggetlenseg nelkul viszont nincs kozos europai vedelmi strategia sem, mindig is ra leszunk utalva nem csak az olajexportorokre, de a kulfoldon torteno gyartasra is. Vagyis ebben a partiban az EU autpiparanak bizony nem osztottak lapot.

 

Előzmény: Rumcice (143519)
egylambos Creative Commons License 9 órája 0 1 143520

Én ezt már rég pontosan láttam. A nagy német autógyártók is le fognak lépni európából.

Előzmény: Rumcice (143519)
Rumcice Creative Commons License 10 órája 0 1 143519

Azért ez se biztos. Van egy 440 milliós EU, meg azon kívül él 7,5 milliárd ember. A sok kötelező előírás megdrágítja az autókat, sok a szükségtelen lózung, és előbb-utóbb sok lúd disznót győz. Az autógyárak gőzerővel fejlesztik a belső égésű motorokat, mert jelenleg azt lehet eladni.

 

Az EU súlyos lejtmenetben van Kínával és USÁ-val szemben, pl. méregdrága az energia, nincs olcsó energiahordozó, bezzeg Kínának és az USÁ-nak van mindene, sőt, tőlük vesszük, oda az olcsó orosz gáz. Olcsón akarnának Kínában gyártatni, aztán meg eladni nekik. Közben Kína sorra hozza a gyárakat az EU-ba. Vég nélkül lehetne sorolni.

 

https://www.economx.hu/gazdasag/basf-miele-ujabb-nagyvallalat-adja-be-kulcsot-nemetorszag-kina.791036.html

Előzmény: Panzerbear (143516)
FRANKYE Creative Commons License 10 órája 0 0 143518

Romlik a hatásfok a megnövekedett áramerősség miatt is. 

 

Amúgy Tesla S és a Mach-E nek nagyjából azonos kb. 9 körüli a végáttétele 3 a motor áttétele és 3 a  differenciálmű áttétele. . Azaz 3000-et forog a motor a kerék pedig 333-at percenként .

 

Az én autóm 3000-es motorfordulatnál 760 métert tesz meg percenként az 46 km/h a sebesség.

 

A Tesla S ben speciális csapágy van a motorokban SKF gyártja a Teslának , speciális a golyója ami nem áramvezető anyagból készül mert a nagy fordulatszám és mágneses térerő miatt szikráznának a csapágygolyók. 

Előzmény: naiv_ (143506)
FRANKYE Creative Commons License 11 órája 0 0 143517

Van egy jó app. Carscanner pro a neve.

 

Millió dolgot ki lehet olvasni olvasni vele, loggol is,  nem kell képernyőmentéseket   csinálni. Ez egy  logfájl ill a grafikonja ez jó , ki tudod nagyitani akár 1mp-es időtartalomra is . A többi kép demo módban van ami akkor van ha BT. kapcsolat nélkül használod.

 

  

 

Custom PID-eket is könnyű írni ezzel mert a szintaktikai hibát kijelzi. Írtam vagy 8-10 darabot.

 

Nekem 145kW a rekuperációs max. teljesítmény pedig sokkal gyengébb az autó mint a tied. Neked miért olyan "kevés"?

A teljesítményt  jól méri - Hall elem az akkumulátor bemenetén-  mert a gyárilag megadott max. teljesítmény körül pár kW-al   plusz mínusz a max. teljesítmény amit kiír ha lepadlózom. 

A gyorsulást is jól  méri   az  app én Zeperfs. com-on található értékek átlagát mértem. 

    

Ezek a képek csak bemutató képek nincs kedvem kimenni a garázsba. Háromnegyed éve használom ezt a programot de még mindig találok új dolgokat benne.

 

 

Előzmény: a8lang (143507)
Panzerbear Creative Commons License 11 órája 0 1 143516

Nem lesz igazán olcsó korszak soha többet...Látom én is az európai politikusok és gyártók oda-vissza táncolását, de mindkét fél tudja és elfogadja hogy mik a célok. 2035-töl a belsőégésű a lovassport sorsára jut és egyre kevesebb lesz az ezer före jutó autók száma. Még ha egyre olcsóbb is lesz az akkumulátor, akkor is egyre több az előírás, kötelezö biztonsági extra, vezetéstámogató rendszer, ütközés és gyalogosvédelmi előírás. Nem cél, hogy olcsón, sok autóval árasszák el a világot.

Előzmény: mica-r (143515)
mica-r Creative Commons License 11 órája -1 1 143515

Sokkal töbet kell kibírnod, szerintem addigra ki fog lógni a lábad a mostani autód alján :-)

Előzmény: Cleaning Cloths (143512)
Panzerbear Creative Commons License 11 órája 0 0 143514

Kis autó nem lesz 20.000 euró alatt, ahogy gyakorlatilag most sem nagyon van (csak régi, életben tartott fejlesztések, amik nem is érnek többet), és közepes, kompakt sem lesz rendes 30.000 alatt. 

Előzmény: Panzerbear (143513)
Panzerbear Creative Commons License 11 órája 0 2 143513

Ha lesz 3-4 év múlva egy Tesla Model Y szintű autó, harmad áron , akkor veszek egyet neked is....

Előzmény: Cleaning Cloths (143512)
Cleaning Cloths Creative Commons License 12 órája -3 0 143512

Az "örökkét" úgy érted, hogy 3-4 év?  Annyit kibírok. 

Előzmény: Panzerbear (143511)
Panzerbear Creative Commons License 13 órája -2 2 143511

Akkor örökké fogsz várni. Ezek egyszerűen akkora és olyan autók, amik soha, semmilyen hajtással sem voltak vagy lesznek soha olcsók..

Ha ezres háromhengeres motorral vannak, is drágák már az új autók. Az elektromosok elérték már azt, hogy igazából a jobb és olcsóbb választásnak számítanak.

Ha nem lenne ellenük egy nagyon intenzív kampány és lobbi jelenleg, akkor rengeteg ingadozó döntene mellettük, de elhitetik velük, hogy a hagyományos hajtásnak is van még jövője, meg még az idióta hidrogénnel is hitegetik a fizikából megbukottakat...

Közben a használt piacon olyan szinten esnek a hagyományos autók árai, hogy nem bírom úgy leárazni az autómat, hogy legalább érdeklődő legyen rá...Lassan az az érzésem, hogy még ingyen sem vinné el senki :-) Közbe meg a Model Y 35.000 alatt használtan sincs, holott 45-ért vehető újan is...

Előzmény: Cleaning Cloths (143510)
Cleaning Cloths Creative Commons License 13 órája -2 0 143510

Megvárom, ameddig a jelenlegi árak körülbelül harmada lesz, és akkor veszek elektromos autót. Akkora már ki is forrják magukat. 

Előzmény: Panzerbear (143509)
Panzerbear Creative Commons License 14 órája 0 1 143509

Egyébként minden fontos típus ára kevesebb most mint támogatással együtt volt egy éve...

Most dobott be a tesla újra egy 6000 Eurós kedvezményt az Y-ra.

Előzmény: trczudd (143503)
Panzerbear Creative Commons License 14 órája -1 0 143508

Kamu hír, meg kiírt DPF-el ott nem sokat járkálsz

Előzmény: Rumcice (143502)
a8lang Creative Commons License 19 órája 0 0 143507

Nézz csak utána,  a 20000 már gondot okoz a legtöbb villanymotornak. Mint ahogy a fodulat se annyi amennyit a kerék forog, hanem van végáttétel mindig. 3-4x annyit forog a motor mint a féltengelyek.

Előzmény: naiv_ (143506)
naiv_ Creative Commons License 19 órája -3 1 143506

Ismét lózungokkal operálsz (levegőbe beszélsz zöldségeket). Végtelen fordulatszám? Minek?

Egy 150 le-s diesel motor mondjuk 3500-as fordulatszámon 400 Nm-nyomatékot ad le, s aláosztással működik még direktben is, lévén a hajtott kerék kb. 1500-1800-at fordul 150-160-nál percenként - a kerék átmérőtől függően...

3000 fordulat/perc - ez egy villanymotornak semmi gondot nem okoz (pl. a mezei 50 Hz-es asszinkron motoroknak ez a normál fodulatszáma) -  20.000 sem... lévén nincsenek benne alterlnáló alkatrészek - ez elég messze van a végtelentől..., és mindenféle elképzelt hatásfokromlási lehetőségtől...

Ember, ne hintsd itt a zöldségeidet(hülyeségeidet), ez egy műszaki fórum, ha valamiről fogalmad sincsen ne szólj hozzá, vagy csak kérdezz! 

Előzmény: Capt.IQ229 (143497)
a8lang Creative Commons License 20 órája 0 0 143505

Nem kell nyomni neki csak pár cm-t a gázpedált. Nem melgszik az akku a folyamatos nagyobb tempónál sem.

9percnél és 10km-nél mentem fel a pályára, a végen fotóztam a beveztőre ráfordító kanyar előtt. 75km 21perc alatt, akku 45 fokos csak, motorok: első 70 fokos, hátsó 67fokos szerintem az nem sok. 300 felett melegszik nagyon az első motor(videókban láttam) , 87%-os akkuval mentem a pályára, 37%-ra ment le, tehát 50%-ot tudott megenni 75km-en 215 átlagtempó mellett. (225-230 néha 240 amit tartottam) nyilván néha kellett fékezni. Természetesen ez a 7-es német szakaszán volt.

Még ilyen tempóval is el tud menni kb 150km-t ami nagyon jó.

Előzmény: JAMIE222 (143488)
a8lang Creative Commons License 21 órája 0 2 143504

Új model3 rwd highland brutál keveset fogyaszt. 120 körüli tempóval jóval 300km felett tud pályán.

Előzmény: JAMIE222 (143491)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!