Mondjuk így legalább a kapacitás egységessé válna a Thököly-Rákóczi tengelyen a nappali járatoknál (kivéve hétvégén, amikor a 107 szóló). Ha a 110, 112 csuki lesz, ugyanúgy Kelenföld és Cinkota fogja adni, vagy az Arriva is beszáll?
Ott volt korábban egy tartózkodó ahol a dohánybolt van, de ha az eladásra is került, ott van egy komplett üres üzletsor, ahol szerintem fillérekért lehetne bérelni helyet.
Egy baja van, hogy a buszok nem tudnak ott fordulni, de ezt leszámítva tároltatni bőven van hely, ráadásul betonozott/kijelölt.
Azért az érdekelne, hogy a 110/112-t miért akarják csuklósítani?
Én elsősorban járműgazdálkodási okot látok mögötte. A hét elején egy 3 ajtós MAN-el voltak a budai oldalon próbajáraton, korábban pedig ConectoG-vel és Modulóval is be lett járva a budai szakasz.
Láthatóan az sem opció az ott élőknek, hogy a 82-es trolival elmennek a Mexikói útig és onnan földalattival utazzanak tovább a belvárosba.
Az opció az autó lett Zuglóban (is), láthatóan pedig a közlekedésszervező nem a probléma megoldásával (hálózat átszervezése) orvosolta az utasvesztést, ha nem példátlan mértékű ritkítással a zuglói közlekedés gerincét adó valamennyi trolivonalon.
Teljesen igazad van a Rákoskeresztúri dologgal kapcsolatosan, pontosan annak mintájára lehetne műszakiztatni akár a Bosnyák téren. Az, hogy várakozzon a járat menet közben az nyilván nehezebb dolog lenne, de nem feltétlen gondolom, hogy megoldhatatlan lenne.
Azért az érdekelne, hogy a 110/112-t miért akarják csuklósítani?
Rákoskeresztúr vkp-ban van rendes tartózkodó, így ott a vezérek tudnak műszakizni. A keresztúri csoportban sok indulás vár vkp-nál, de biztosítva van az átszállás a korábban induló örsös járatra. Illetve a 46-os rákoshegyi részéről minimális a továbbutazási igény, így nem jelent érdeksérelmet akár 10+ perces időkiegyenlítés sem.
Tőlem aztán átgondolhatjuk a Rákóczit, de nem igazán látom, hogy ez bármilyen formában megvalósulna a közeljövőben. Illetve a Thomán utcai forduló kapacitásánál érdemes figyelembevenni, hogy elvileg csuklós lesz a 110/112. És ha jól tudom, ma is szűkös a forduló.
216, igen az. Sajnos a legtöbben még mindig nem a Dísz térre akarnak eljutni a Deákról, hanem inkább a Szentháromságig. Nekik nem jó a 216. A 16 mellette állandóan zsúfolt. Plusz egyenetlen a követés, sokszor egymás fenekében, mivel a 16-os család zavarérzékeny, és mintha nem is lenne elég működőképes hulladék Karsan sem (amelyek egy része úgy néz ki most, mint az utolsókat rugó 405-ösök voltak). Ja és a 216 és 16 más megállóból indul a Deákon is, hiába megy előbb, inkább a 16-ra száll a többség. A 216 és 178 inkább a Lánchíd két vége közt tud besegíteni.
178 vicc, persze. Hol van a 10 ével ezelőtti reggeli 5 perces követés zsúfolt járművekkel? Jó MTI sincs már abban a formában. Plusz a lakók hisztisek, utálják a buszt a hegyen, nem is használják.
Tudom, hogy Budapesten és kiváltképpen a BKV-nál még 2024-ben is van csomó lehetetlen sci-fi, ami amúgy tőlünk keletebbre is évtizedek óta bevált és jól működik.
A 110-112-nél azért hosszabb a 46-os és a 161-es járat is, és mindkettőnek az egyik vége hurokban végződik.
Persze több kérdést kellene tisztázni, mert szerintem nem csak a a vonalközi váltás vagy a vonalközi végállomás létezik/létezhet.
Példának okáért Budán tényleg úgy jó a 102, 105, 110 és 112-es járatok útvonala és végállomásai?
Vagy a Thomán István utcához lehet-e tenni tartózkodót és lehetne ott a közterület újragondolásával plusz egy vagy két busznak tárolóhelyet biztosítani?
A kettő eredőjéből felmerül a Thomán István utca felől a Kossuth Lajos utca - Rákóczi út - Thököly út tengelyt kell-e elérni, az a fő utazási igény?
Vagyis akár felül is lehetne vizsgálni a viszonylathálózatot, feltárni, hogy az utazási igények hogyan alakulnak azon a területen.
A vizsgálatnak akár olyan eredménye is lehet, hogy a Thománról egy járat jön a K-NY-i tengelyre, de az csak a Keletiig jár, esetleg az általam felvetett Paskáli kétirányú hurokban járó két járat meg esetleg csak az Aporig közlekedik és a Németvölgyi-Stromfeld körforgalomban fordul, vagy akár az Alkotás - Csörsz - Böszörményi - Királyhágó tér - Németvölgyi hurkot járják be és úgy végállomásoznak az Aporon?
Igen, a Németvölgyiről ma nem lehet balozni, de ahogy a Podmaniczky - Teréz körútnál balozhat a 9-es busz, ugyanazt itt is meg lehetne csinálni.
Nem azt mondom, hogy az általam felvetett bármelyik verzió is a jó megoldás, csak kettőt felvillantottam, hogy minimális gondolkodással azért lehet találni olyan megoldást, amivel a másik oldalon a hurokban közlekedés máris nem lenne feltétlen akkora probléma.
Igen, valahol kellene olyan megállóhely a Pakálnál mindkét irányban, ahol van lehetőség időkiegyenlítésre a forgalom akadályozása nélkül, remélem azért ez 2024-ben nem az embert juttatni a Plútóra szintű probléma.
Az említett hurok bejárását más járattal is meg lehetne oldani, a BKK-nak ez 14!!! éve nem sikerül. Másrészről pedig annak a lakóparknak az lenne a legjobb tömegközlekedési kapcsolata, ha a Rákóczi tengelyről érné el valamilyen járat, mert sem az Egressy, sem a Mogyoródi út alkalmatlan a gyors belvárosi kapcsolat biztosítására.
Láthatóan az sem opció az ott élőknek, hogy a 82-es trolival elmennek a Mexikói útig és onnan földalattival utazzanak tovább a belvárosba.
A havi riportból a Lánchidas felmérés, meg a 16-os család mérése mintha azt mutatná, hogy a 216 nem valami acélos. A 178 meg kifejezetten a vicc kategória ennyi utassal...
Nekem 9-esen, 72-esen viszonylag rendszeres tapasztalat a hétvégi elsőajtózással, hogy a középső ajtóig olyan tömeg van, mintha hétköznap lenne, a csukló mögött meg még szabad ülés is van.
Nem szoktam védeni a BKK de most fogom mert erről nem tehetek ami a városba volt 3 napig. A reklamációt kormánynál tedd meg azért ami a városba volt.
Úgy nem lehet tervezni azt amit nem lehet pontosan tudni a hogy "Micimackó" mikor ér ide merre akar járni városba stb. Ilyen már volt más külföldi delegációnál is. És lesz is
Nem tudom, a 7-essel mi történt, de sajnos előfordulhatott, hogy az oda tervezett kocsik meg sem érkeztek már Budára sem a sorozatos zárások miatt.
Fél 2 körül egy connecto, és egy Modulo állt bent az Albertfalvai végállomáson, mindkettő vezetője közölte hogy ők nem indulnak el egyhamar. Nehezen hiszem hogy a két busz mellé nem volt még egy-kettő a Budai szakaszon, amivel a korterig fent lehetett volna tartani a forgalmat legalább egy 15 perces kovetessel
Ilyen esetben van egy előzetes felkészülés, forgatókönyv a zárás(ok) idejére tereléssel, rendkívüli forgalmi renddel stb.
És abban is elég tág intervallumokat adtak meg, így meg annyira lehet készülni, hogy majd lesz valahogy...
ilyenek szoktak ezekben lenni: esetenként, korlátozhatja x-y óra között, na ebből aztán legyen egy jó forgalomirányítás :) Mert lehet úgy készülnek, hogy esetenként 30-40 percre, valóságban lesz 1 órás zárás és nem 16:20-17:20 között, ha nem 16:50-től 17:50-ig.
Ez ilyen, főleg a delegáció, megspékelve azzal, hogy épp ki jön, milyen biztonsgi besorolása van az illetőnek.
Tudom, hogy pénteken káosz volt, de a BKK forgalomszervezése káosz volt egész délután Dél-Budán. A BKK info annyit írt, hogy a 7-es busz a körtér és a Blaha Lujza tér között nem jár. A valóság az volt, hogy Albertfalva és a Balaha között nem járt. Lehet azt mondani, hogy ott a 114-213, na de egyrészt a Sáfrány utcának az nem alternatívat, másrészt kapacitásban is messze van a csuklós buszoktól. Senki nem értette, hogy legalább Albertfalva és a körtér között miért nem járt, amikor más hatósági zárás esetén ez bevett gyakorlat volt korábban.
Az Mol kút, nem Shell, fogalmam sincs, hol lenne ott hely a busznak félreállni, nem értem, minek menne oda, és ha ez a megálló egy hurok közepén van, akkor mit segít az alapproblémán.
Így van. Vonalközi leváltás tényleg egyedül az Aporon lehet reális. De ha ezt meg is lépik, a busznak a hosszú és zavart útvonal zuglói végén akkor is muszáj lesz minimum 5 percet állnia valahol, onnantól pedig a körforgalmi vonalvezetés el is veszítette az értelmét.
Mit számit a jv,majd kitalál még valami 4 óras városnéző-viszonylatot (természetesen legyen eaf..) utána 25-27 perc pihenő,majd még egy kör.Verekedés lenne az adott garázsban hogy ki járjon ott,szado-mazo pálya,mindenki álma.
Az autóbuszüzemben pedig nem jellemző a vonali leváltás intézménye. Mondjuk vonalközi végállomás éppen lehetne, csak a hol a kérdés? Bosnyákon nem, mert ott tudomásom szerint középen lesz vezetve a buszsáv és a széleken nem marad megálló (ugye ezért van a 277-es elég kérdőjeles Örs irányú 32-es megállóban megállása is). Keletinél sem, mert egy megállóra megállna a körúttól. Marad az Apor Vilmos tér, de félreállni ott sincs hely szerintem. Meg hát azért nem túl szerencsés megakasztani ilyen módon egy belvárosi átmérős vonal forgalmát. Szóval lehet tényleg ez a Rákospatak utca végállomás a jó megoldás. Éppen más járattal is meg lehetne oldani az említett hurok bejárását.
Szerintem arra gondol a tt., hogy végállomásoztatás szempontjából. Ebből meg következik, hogy elsősorban járművezetői, de akár utasoldalról sem lehet optimális egy ilyen hosszú viszonylat esetében a hurokban fordítás.