Keresés

Részletes keresés

GST-616 Creative Commons License 3 órája -3 0 35224

nem most hétvégén lesz retro ikarus járatok? mikor lesz és melyiken?

08-73 Creative Commons License 4 órája 0 0 35223

Mondjuk így legalább a kapacitás egységessé válna a Thököly-Rákóczi tengelyen a nappali járatoknál (kivéve hétvégén, amikor a 107 szóló). Ha a 110, 112 csuki lesz, ugyanúgy Kelenföld és Cinkota fogja adni, vagy az Arriva is beszáll?

Előzmény: 18-09 (35221)
Hyperfilter Creative Commons License 5 órája 0 0 35222

Szendrő Utca?

Ott volt korábban egy tartózkodó ahol a dohánybolt van, de ha az eladásra is került, ott van egy komplett üres üzletsor, ahol szerintem fillérekért lehetne bérelni helyet.

Egy baja van, hogy a buszok nem tudnak ott fordulni, de ezt leszámítva tároltatni bőven van hely, ráadásul betonozott/kijelölt.

Előzmény: Il Leone (35211)
18-09 Creative Commons License 6 órája 0 2 35221

Azért az érdekelne, hogy a 110/112-t miért akarják csuklósítani?

 

Én elsősorban járműgazdálkodási okot látok mögötte. A hét elején egy 3 ajtós MAN-el voltak a budai oldalon próbajáraton, korábban pedig ConectoG-vel és Modulóval is be lett járva a budai szakasz. 

Előzmény: Il Leone (35219)
18-09 Creative Commons License 6 órája 0 3 35220

Láthatóan az sem opció az ott élőknek, hogy a 82-es trolival elmennek a Mexikói útig és onnan földalattival utazzanak tovább a belvárosba.

 

Az opció az autó lett Zuglóban (is), láthatóan pedig a közlekedésszervező nem a probléma megoldásával (hálózat átszervezése) orvosolta az utasvesztést, ha nem példátlan mértékű ritkítással a zuglói közlekedés gerincét adó valamennyi trolivonalon. 

Előzmény: Il Leone (35211)
Il Leone Creative Commons License 16 órája 0 0 35219

Teljesen igazad van a Rákoskeresztúri dologgal kapcsolatosan, pontosan annak mintájára lehetne műszakiztatni akár a Bosnyák téren. Az, hogy várakozzon a járat menet közben az nyilván nehezebb dolog lenne, de nem feltétlen gondolom, hogy megoldhatatlan lenne.

 

Azért az érdekelne, hogy a 110/112-t miért akarják csuklósítani?

Előzmény: gorcher (35214)
exvérmezö15 Creative Commons License 25 órája -3 1 35218

Ha nem kedden lett volna mérés akkor teljesen más adatok jöttek volna ki....

Előzmény: 08-73 (35210)
Il Leone Creative Commons License 26 órája 0 0 35216

Egyetértünk.

Előzmény: király2644 (35215)
király2644 Creative Commons License 27 órája 0 1 35215

Állítólag igen. De ez megint a gombhoz a kabátot. 

Előzmény: Il Leone (35213)
gorcher Creative Commons License 27 órája 0 1 35214

Rákoskeresztúr vkp-ban van rendes tartózkodó, így ott a vezérek tudnak műszakizni. A keresztúri csoportban sok indulás vár vkp-nál, de biztosítva van az átszállás a korábban induló örsös járatra. Illetve a 46-os rákoshegyi részéről minimális a továbbutazási igény, így nem jelent érdeksérelmet akár 10+ perces időkiegyenlítés sem.

 

Tőlem aztán átgondolhatjuk a Rákóczit, de nem igazán látom, hogy ez bármilyen formában megvalósulna a közeljövőben. Illetve a Thomán utcai forduló kapacitásánál érdemes figyelembevenni, hogy elvileg csuklós lesz a 110/112. És ha jól tudom, ma is szűkös a forduló. 

Előzmény: Il Leone (35211)
Il Leone Creative Commons License 28 órája 0 2 35213

Nem úgy van, hogy a 16, 16A, 116, 216 leosztás azért született, mert nincs elég üzemképes midi?

Előzmény: király2644 (35212)
király2644 Creative Commons License 28 órája -1 0 35212

216, igen az. Sajnos a legtöbben még mindig nem a Dísz térre akarnak eljutni a Deákról, hanem inkább a Szentháromságig. Nekik nem jó a 216. A 16 mellette állandóan zsúfolt. Plusz egyenetlen a követés, sokszor egymás fenekében, mivel a 16-os család zavarérzékeny, és  mintha nem is lenne elég működőképes hulladék Karsan sem (amelyek egy része úgy néz ki most, mint az utolsókat rugó 405-ösök voltak). Ja és a 216 és 16 más megállóból indul a Deákon is, hiába megy előbb, inkább a 16-ra száll a többség. A 216 és 178 inkább a Lánchíd két vége közt tud besegíteni.

178 vicc, persze. Hol van a 10 ével ezelőtti reggeli 5 perces követés zsúfolt járművekkel? Jó MTI sincs már abban a formában. Plusz a lakók hisztisek, utálják a buszt a hegyen, nem is használják.

Előzmény: 08-73 (35210)
Il Leone Creative Commons License 1 napja 0 4 35211

Tudom, hogy Budapesten és kiváltképpen a BKV-nál még 2024-ben is van csomó lehetetlen sci-fi, ami amúgy tőlünk keletebbre is évtizedek óta bevált és jól működik.

 

A 110-112-nél azért hosszabb a 46-os és a 161-es járat is, és mindkettőnek az egyik vége hurokban végződik.

 

Persze több kérdést kellene tisztázni, mert szerintem nem csak a a vonalközi váltás vagy a vonalközi végállomás létezik/létezhet.

 

Példának okáért Budán tényleg úgy jó a 102, 105, 110 és 112-es járatok útvonala és végállomásai?

 

Vagy a Thomán István utcához lehet-e tenni tartózkodót és lehetne ott a közterület újragondolásával plusz egy vagy két busznak tárolóhelyet biztosítani?

 

A kettő eredőjéből felmerül a Thomán István utca felől a Kossuth Lajos utca - Rákóczi út - Thököly út tengelyt kell-e elérni, az a fő utazási igény?

Vagyis akár felül is lehetne vizsgálni a viszonylathálózatot, feltárni, hogy az utazási igények hogyan alakulnak azon a területen.

 

A vizsgálatnak akár olyan eredménye is lehet, hogy a Thománról egy járat jön a K-NY-i tengelyre, de az csak a Keletiig jár, esetleg az általam felvetett Paskáli kétirányú hurokban járó két járat meg esetleg csak az Aporig közlekedik és a Németvölgyi-Stromfeld körforgalomban fordul, vagy akár az Alkotás - Csörsz - Böszörményi - Királyhágó tér - Németvölgyi hurkot járják be és úgy végállomásoznak az Aporon?

Igen, a Németvölgyiről ma nem lehet balozni, de ahogy a Podmaniczky - Teréz körútnál balozhat a 9-es busz, ugyanazt itt is meg lehetne csinálni.

 

Nem azt mondom, hogy az általam felvetett bármelyik verzió is a jó megoldás, csak kettőt felvillantottam, hogy minimális gondolkodással azért lehet találni olyan megoldást, amivel a másik oldalon a hurokban közlekedés máris nem lenne feltétlen akkora probléma.

 

Igen, valahol kellene olyan megállóhely a Pakálnál mindkét irányban, ahol van lehetőség időkiegyenlítésre a forgalom akadályozása nélkül, remélem azért ez 2024-ben nem az embert juttatni a Plútóra szintű probléma.

 

Az említett hurok bejárását más járattal is meg lehetne oldani, a BKK-nak ez 14!!! éve nem sikerül. Másrészről pedig annak a lakóparknak az lenne a legjobb tömegközlekedési kapcsolata, ha a Rákóczi tengelyről érné el valamilyen járat, mert sem az Egressy, sem a Mogyoródi út alkalmatlan a gyors belvárosi kapcsolat biztosítására.

Láthatóan az sem opció az ott élőknek, hogy a 82-es trolival elmennek a Mexikói útig és onnan földalattival utazzanak tovább a belvárosba.

 

 

Előzmény: gorcher (35196)
08-73 Creative Commons License 2 napja -1 1 35210

A havi riportból a Lánchidas felmérés, meg a 16-os család mérése mintha azt mutatná, hogy a 216 nem valami acélos. A 178 meg kifejezetten a vicc kategória ennyi utassal...

 

https://bkk.hu/downloads/26245/

somytomy Creative Commons License 3 napja -1 2 35209

Nekem 9-esen, 72-esen viszonylag rendszeres tapasztalat a hétvégi elsőajtózással, hogy a középső ajtóig olyan tömeg van, mintha hétköznap lenne, a csukló mögött meg még szabad ülés is van.

Előzmény: gallo (35190)
trizs77 Creative Commons License 3 napja 0 4 35208

Csatlakozom.

Lakik a házban egy taxis.

 

Tegnap este ezzel jött haza :

Bocsánat, hogy szó szerint írom, de tényleg így mondta:

 

Bazmeg azt se tudom, hol jártam ma a városban.

Csóri rendőr is csak terelt a társa meg visszafelé.

Ők se tudták, hogy merre mehetünk, és mikor merre nem.

Előzmény: exvérmezö15 (35207)
exvérmezö15 Creative Commons License 3 napja -3 4 35207

Nem szoktam védeni a BKK de most fogom mert erről nem  tehetek ami a városba  volt 3 napig. A reklamációt kormánynál  tedd meg  azért ami a városba volt. 

Úgy nem lehet tervezni azt amit nem lehet pontosan tudni a hogy "Micimackó" mikor ér ide merre akar járni városba stb. Ilyen már volt más külföldi delegációnál is. És lesz is 

Előzmény: laszlo86 (35203)
laszlo86 Creative Commons License 4 napja 0 2 35206

Nem tudom, a 7-essel mi történt, de sajnos előfordulhatott, hogy az oda tervezett kocsik meg sem érkeztek már Budára sem a sorozatos zárások miatt.

 

Fél 2 körül egy connecto, és egy Modulo állt bent az Albertfalvai végállomáson, mindkettő vezetője közölte hogy ők nem indulnak el egyhamar. Nehezen hiszem hogy a két busz mellé nem volt még egy-kettő a Budai szakaszon, amivel a korterig fent lehetett volna tartani a forgalmat legalább egy 15 perces kovetessel 

Előzmény: Lucky76 (35204)
18-09 Creative Commons License 4 napja 0 3 35205

Ilyen esetben van egy előzetes felkészülés, forgatókönyv a zárás(ok) idejére tereléssel, rendkívüli forgalmi renddel stb.

 

És abban is elég tág intervallumokat adtak meg, így meg annyira lehet készülni, hogy majd lesz valahogy... 

 

ilyenek szoktak ezekben lenni: esetenként, korlátozhatja x-y óra között, na ebből aztán legyen egy jó forgalomirányítás :) Mert lehet úgy készülnek, hogy esetenként 30-40 percre, valóságban lesz 1 órás zárás és nem 16:20-17:20 között, ha nem 16:50-től 17:50-ig. 

 

Ez ilyen, főleg a delegáció, megspékelve azzal, hogy épp ki jön, milyen biztonsgi besorolása van az illetőnek. 

Előzmény: Lucky76 (35204)
Lucky76 Creative Commons License 4 napja 0 0 35204

Ilyen esetben van egy előzetes felkészülés, forgatókönyv a zárás(ok) idejére tereléssel, rendkívüli forgalmi renddel stb.

 

Majd a hatóság zár - nem (csak) ott, azt, úgy, akkor, addig és annyiszor. 

 

Erre és az ebből fakadó közúti káoszra nem lehet igazán felkészülni. 

 

Nem tudom, a 7-essel mi történt, de sajnos előfordulhatott, hogy az oda tervezett kocsik meg sem érkeztek már Budára sem a sorozatos zárások miatt.

 

 

Előzmény: laszlo86 (35203)
laszlo86 Creative Commons License 4 napja -1 2 35203

Tudom, hogy pénteken káosz volt, de a BKK forgalomszervezése káosz volt egész délután Dél-Budán. A BKK info annyit írt, hogy a 7-es busz a körtér és a Blaha Lujza tér között nem jár. A valóság az volt, hogy Albertfalva és a Balaha között nem járt. Lehet azt mondani, hogy ott a 114-213, na de egyrészt a Sáfrány utcának az nem alternatívat, másrészt kapacitásban is messze van a csuklós buszoktól. Senki nem értette, hogy legalább Albertfalva és a körtér között miért nem járt, amikor más hatósági zárás esetén ez bevett gyakorlat volt korábban. 

Fenyőfatalp Creative Commons License 4 napja 0 1 35202

Egy ideig jartunk oda tankolni csuklossal, egy remalom volt.

Előzmény: trizs77 (35200)
Zugbegleiter Creative Commons License 4 napja 0 2 35201

Az Mol kút, nem Shell, fogalmam sincs, hol lenne ott hely a busznak félreállni, nem értem, minek menne oda, és ha ez a megálló egy hurok közepén van, akkor mit segít az alapproblémán.

Előzmény: trizs77 (35200)
trizs77 Creative Commons License 4 napja -4 2 35200

A 110-112 nyugodtan fordulhat hurokban úgy, hogy a kinti végállomása a Csömöri út-Miskolci út sarkán lévő SHELL kút parkolójában lenne.

Elfér.

Kipróbálva.

 

Nyugodtan várhat 5-8 percet és WC is van.

Kell egy szerződés a BKK és a üza cég között.

 

(nem kérek jogdíjat nem saját találmány)

Előzmény: Il Leone (35194)
Zugbegleiter Creative Commons License 5 napja -1 0 35199

Így van. Vonalközi leváltás tényleg egyedül az Aporon lehet reális. De ha ezt meg is lépik, a busznak a hosszú és zavart útvonal zuglói végén akkor is muszáj lesz minimum 5 percet állnia valahol, onnantól pedig a körforgalmi vonalvezetés el is veszítette az értelmét.

Előzmény: 18-09 (35195)
Angyal K. Creative Commons License 5 napja 0 0 35198

Mit jelent, mire gondoltok a hurokban fordítás értelme alatt?

Előzmény: Il Leone (35194)
bz79 Creative Commons License 5 napja -8 2 35197

Mit számit a jv,majd kitalál még valami 4 óras városnéző-viszonylatot (természetesen legyen eaf..) utána 25-27 perc pihenő,majd még egy kör.Verekedés lenne az adott garázsban hogy ki járjon ott,szado-mazo pálya,mindenki álma.

Előzmény: 18-09 (35195)
gorcher Creative Commons License 5 napja -1 2 35196

Az autóbuszüzemben pedig nem jellemző a vonali leváltás intézménye. Mondjuk vonalközi végállomás éppen lehetne, csak a hol a kérdés? Bosnyákon nem, mert ott tudomásom szerint középen lesz vezetve a buszsáv és a széleken nem marad megálló (ugye ezért van a 277-es elég kérdőjeles Örs irányú 32-es megállóban megállása is). Keletinél sem, mert egy megállóra megállna a körúttól. Marad az Apor Vilmos tér, de félreállni ott sincs hely szerintem. Meg hát azért nem túl szerencsés megakasztani ilyen módon egy belvárosi átmérős vonal forgalmát. Szóval lehet tényleg ez a Rákospatak utca végállomás a jó megoldás. Éppen más járattal is meg lehetne oldani az említett hurok bejárását.

Előzmény: Il Leone (35194)
18-09 Creative Commons License 5 napja 0 3 35195

Szerintem arra gondol a tt., hogy végállomásoztatás szempontjából. Ebből meg következik, hogy elsősorban járművezetői, de akár utasoldalról sem lehet optimális egy ilyen hosszú viszonylat esetében a hurokban fordítás. 

Előzmény: Il Leone (35194)
Il Leone Creative Commons License 5 napja 0 0 35194

Nem optimális a 110-112 hurokban fordítása, ez biztos.

 

Eztán így nem jelenteném ki, sőt.

De most játszunk el a gondolattal, hogy miért nem optimális? Kinek nem optimális? Milyen szempontból nem optimális?

Előzmény: Zugbegleiter (35182)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!