Az utolsó kép, az az i-re a pont: Világító tolatólámpák, kidörmögő füst, és a koszos, olajsaras hatású felnik, kis kosz az oldallemezen, gázolajfolyás a tanknál.
A modellek "sterilitását" végre megszegő megoldás!!!
Szívesen, bár amit írtam, csak egy tipp volt, hogy mi lehet igazából a szám. A másik technikailag korrekt szám, de a széria miatt alabpól kiesik. És sajnos ez sem lehet a buszé, mert ahogy a topiktárs írta és ami az én figyelmem is elkerülte aznap, a gép 1989-es.
Köszönöm szépen. A második számsor biztosan ez 260.43 1001 85 - elég kopott volt. És az elsőről semmi info? Ott is lehet egy-két elírás. És köszönettel ismételten. Hunor
A „MUZEÁLIS JELLEGÜ JÁRMŰ VIZSGÁLATEREDMÉNYE" és „MUZEÁLIS JELLEGŰ JÁRMŰ IGAZOLVÁNY"- ba a jármű gyártási éve alapján az alábbi kategória osztályok egyikét kell beírni:
(A)antik 1905. év előtt gyártott jármű,
(B)veterán 1905. évben és azt követően 1919. év előtt gyártott jármű,
(C)klasszikus I. 1919. évben és azt követően 1931. év előtt gyártott jármű,
(D)klasszikus II. 1931. évben és azt követően 1946. év előtt gyártott jármű,
(E)nosztalgia I. 1946. évben és azt követően 1961. év előtt gyártott jármű,
(F)nosztalgia II. 1961. évben és azt követően 1971. év előtt gyártott jármű,
(G)nosztalgia III. 1971. évben és azt követően, de legalább 30 naptári évvel a minősítés éve előtt gyártott jármű.
Persze, mert egy 4-5 évtizedes jráművön nem tart ám hónapkig rendbe rakni a szétrohadt vázat, csak fel kell polírozni... Ha nagyon precízek akarunk lenni, azt hiszem valahol le van írva, hogy veteránjárműnek minősül az a jármű, ami elmúlt negyven éves, és van veterán vizsgája (ha jól emlékszem). Hozzáteszem, a motort "kerepelésre" bírni sem 5 perces munka, úgyhogy látszik, hogy te még életedben nem láttál felújítás alatt álló buszt.
A jó öreg 933... erre egyik számsort se lehet ráhúzni.
Egyébként 1989-es gyártású 260.43, és egy tipikus kelet-európai pályaívet futott be. Eredetileg a Neisseverkehrnél dolgozott, Forstban.
1997 nyarán került vissza Magyarországra, a Körös Volánhoz. A nagykamarási sofőrök hajtották különböző dél-békési vonalakon, eleinte még sárgán, (és német matricákkal).
2000-ben átélt egy főjavítást, ekkor lett a ma is látható világosbarna, + kapott egy D10-es motort.
2006-ban feleslegessé vált, de a nagyszalontai vállalkozó látott még benne fantáziát, így megkezdhette 3. életét, a 3. országban.
Egy megviselt Munkácsy vagy Csontváry föstmény helyrállítása az restaurálás,de egy 4 vagy 5 évtizedes járművön kicserélni tizen méter harmatát, pár tábla síklemezt, felpolírozni az aludíszléceket, egy előkamrás Csepzont kerepelésre bírni ,összetúrni a szürke vagy fehér számlapos, krómkeretes műszereket, az csak felújítás , vagy esetleg retusálás.
Ha nagyon precízek akarunk lenni, a veterán autók az I. Vh előtt készültek, a többi old timer, klasszikus ill. youngtimer.Szóval nem kell kell annyira (túl)misztifikálni a témát.
Inkább arról beszéljetek, hogy ki volt az a balf*sz, aki a GJSZ udvarán szétvágatta azokat a "roncsokat". Még mindig nincs felelősségre vonva? Egyébként is, néha olyan itt a beszélgetés színvonala...képesek vagytok egymás fejét leharapni, néha az enyémet is (lásd IK 260 befuccsolt fotóstúra). Apropó, azóta se egy levél, se egy telefon, de már nem is érdekel, felőlem oda mennek vele, ahova akarnak.