A „MUZEÁLIS JELLEGÜ JÁRMŰ VIZSGÁLATEREDMÉNYE" és „MUZEÁLIS JELLEGŰ JÁRMŰ IGAZOLVÁNY"- ba a jármű gyártási éve alapján az alábbi kategória osztályok egyikét kell beírni:
(A)antik 1905. év előtt gyártott jármű,
(B)veterán 1905. évben és azt követően 1919. év előtt gyártott jármű,
(C)klasszikus I. 1919. évben és azt követően 1931. év előtt gyártott jármű,
(D)klasszikus II. 1931. évben és azt követően 1946. év előtt gyártott jármű,
(E)nosztalgia I. 1946. évben és azt követően 1961. év előtt gyártott jármű,
(F)nosztalgia II. 1961. évben és azt követően 1971. év előtt gyártott jármű,
(G)nosztalgia III. 1971. évben és azt követően, de legalább 30 naptári évvel a minősítés éve előtt gyártott jármű.
Persze, mert egy 4-5 évtizedes jráművön nem tart ám hónapkig rendbe rakni a szétrohadt vázat, csak fel kell polírozni... Ha nagyon precízek akarunk lenni, azt hiszem valahol le van írva, hogy veteránjárműnek minősül az a jármű, ami elmúlt negyven éves, és van veterán vizsgája (ha jól emlékszem). Hozzáteszem, a motort "kerepelésre" bírni sem 5 perces munka, úgyhogy látszik, hogy te még életedben nem láttál felújítás alatt álló buszt.
A jó öreg 933... erre egyik számsort se lehet ráhúzni.
Egyébként 1989-es gyártású 260.43, és egy tipikus kelet-európai pályaívet futott be. Eredetileg a Neisseverkehrnél dolgozott, Forstban.
1997 nyarán került vissza Magyarországra, a Körös Volánhoz. A nagykamarási sofőrök hajtották különböző dél-békési vonalakon, eleinte még sárgán, (és német matricákkal).
2000-ben átélt egy főjavítást, ekkor lett a ma is látható világosbarna, + kapott egy D10-es motort.
2006-ban feleslegessé vált, de a nagyszalontai vállalkozó látott még benne fantáziát, így megkezdhette 3. életét, a 3. országban.
Egy megviselt Munkácsy vagy Csontváry föstmény helyrállítása az restaurálás,de egy 4 vagy 5 évtizedes járművön kicserélni tizen méter harmatát, pár tábla síklemezt, felpolírozni az aludíszléceket, egy előkamrás Csepzont kerepelésre bírni ,összetúrni a szürke vagy fehér számlapos, krómkeretes műszereket, az csak felújítás , vagy esetleg retusálás.
Ha nagyon precízek akarunk lenni, a veterán autók az I. Vh előtt készültek, a többi old timer, klasszikus ill. youngtimer.Szóval nem kell kell annyira (túl)misztifikálni a témát.
Inkább arról beszéljetek, hogy ki volt az a balf*sz, aki a GJSZ udvarán szétvágatta azokat a "roncsokat". Még mindig nincs felelősségre vonva? Egyébként is, néha olyan itt a beszélgetés színvonala...képesek vagytok egymás fejét leharapni, néha az enyémet is (lásd IK 260 befuccsolt fotóstúra). Apropó, azóta se egy levél, se egy telefon, de már nem is érdekel, felőlem oda mennek vele, ahova akarnak.
De egyébként nem értem miért fáj hogy megmenekül egy szintén egy példányban létező reptéri csuklós, ami a maga nemében legalább annyira különleges mint a Rába, viszont ugye 200as alkatrészekből áll (meg gondolom van azért egyedi cucc is benne....), ugyanúgy a történelmünk egy darabkája, egy egykor előremutató fejlesztés emléke.
T-modell ma is futkos nem kevés a világban, bármilyen hihetetlen de így van. Gyártanak hozzá mindent, persze ne gondold hogy a Ford foglalkozik vele.
Rába buszból két éve még úgy tudtuk nem is maradt azon a torzón kívül ami Szentendrén van. Az is csoda hogy előkerült kettő is, de jó eséllyel több nincs. Bárki legyárthat hozzá bármit persze, csak valószínűleg aranyár háromszorosáért, és vagy sikerül neki vagy nem.
Az arcból meg vissza lehet venni kicsit, ahogy nézem a hozzászólásaidat, még egy gumit se cseréltél le.
Ne törődjetek más véleményével. Ha rózsaszínre akarjátok festeni a buszt, mert nektek úgy tetszik, akkor olyan legyen. Okoskodni könnyű, meg fikázni, de az asztalra csak kevesen tesznek le maradandó értéket. Így ahogy van ez a busz maradandó és a kultúrális örökség része! Legyetek rá büszkék és a süket duma egyik fületeken be a másikon ki!
Félig lenyomod a bal pedált, máris kiemelted a kuplungot. Az ablaktörlővel gázt adsz, az indexbajusszal tárcsázol egy kis előgyújtást, majd tövig taposod pedált. Itt az egyes. Majd bal lábad felengeded, ez a kettes. Több fokozat nincs. Az autó, amivel Bill Bojangles Robinson jobb köridőt menne, mint Michael Schumacher. Tovább »