Mi saját pénzből csináljuk a buszt,nem támogatásokból.Ezért olyan buszt csinálunk,ami NEKÜNK tetszik. Ha annyira 60-as Ikarust akartok,miért nem csináltok Ti??A lehetőség mindenki számára nyitott...
Ha pedig Ti nem álltok neki,akkor miért várnátok el a másiktól?? Mert annyia sok 31/311/55 van már?...lehet. De kérdeznék valamit: Hány darab IGAZI 31-es van forgalomban kis hazánkban?? Más:Miért reptéri,miért nem 60-as?-Egyik sem egyedibb a másiknál... Egyik idősebb,másik fiatalabb. :D
Na, azt én nem tudhatom. De tényleg elég nagy megterhelés egy csuklós kocsi ferlújítása, kb. másfél-két busznyi munka, anyag és pénz kell hozzá (most a hasamra csaptam). A pótkocsis 620-asról se hallani semmit, pedig azt is mióta elkezdték már...
Huhú, látom kezd beindulni a más faszával csaláncsapkodás. Hozom a popcorn-t :)
Egyvalamit azért szögezzünk le. A RESTAURÁLÁS nem nyereséges*, és amíg Gipsz Jakab magánember csinálja, addig abba öli a pénzét, amibe ő akarja. Ha pedálos moszkivcsba, akkor abba, a Vityazba, akkor abba.
*Kivéve, ha erre szakosodott cég csinálja, de kötve hiszem, hogy sokan akadnak itt, akik képesek lennének kifizetni annyi pénzt a végtermékért, amennyit elkérnek érte.
A retusátorok viszont nyugodtan csinálhatnak 620-as csuklóst ahelyett, hogy 31/311/55 retusálnak. A restaurátor meg azt kezd a pénzével, amit akar, olyan buszt újít fel, amilyet akar.
Elő kellene írni a retusátoroknak, hogy milyen típusokat csináljanak. Mert van értelme tucatnyi farosnak, háromtizenegynek, mikor nincs se egy hatvanas se egy csuklós hathuszas?
Az egyik helyközis csuklósunk BRF-923 kapott egy újabb esélyt, szinte új vázat kapott. A nyarat Gyöngyösön töltötte. A napokban fog kiszabadulni a forgalomba. Nagyon csini lett.
Anno, anno, még a cyber-kor hajnalán többek ELKezdhették ezeknek az összeírását is, akárcsak a néhai BU, BX, BY, BZ, stb... listák összeírását...
Több okból azok a listák sem lesznek sohasem teljesek... :(
Albához külhoni exrendszám nélkül még az alábbiakat írjad:
BPG-419, 605, 806, 949, 952, 987->GMY-337
CCP-305, 393, 394, 500, 797, 941, 960
CLY-015, 066
DPA-575
EUE-678
GKZ-106->GOX-122, GKZ-108
Ha valamit kihagytam, illetve egyéb sóhaj merülne fel, tudom ajánlani a főAlbás honlapot, ahonnan minimális altipus ismerettel kiszanálhatóak az exDajcs kocsik.
Mondjuk Szegeden van egy gyönyörű troli. De mégis "csak" troli. Meghallgatnám a hangját, meg az egész hangulatát...(Jó látni olykor-olykor közlekedő farost, 620-ast.)
Nekem is ez a legnagyobb szívfájdalmam. És építeni/megmenteni/ stb. se akar senki. (finanszírozási problémák) sajnálom, hogy ez a sorsa ennek a szemet és lelket gyönyörködtető magyar autóbusztípusnak.