Üdv! Van arról az interneten infó (esetleg valami tákolt térkép), hogy az Ikarus mátyásföldi gyártelepén lévő épületeknek mi volt a funkciójuk? Gondolok itt arra, melyik volt a fényező műhely, a végszerelő csarnok, ilyenek.
Zöld számlapos levegőnyomás légfesz mérő óra / műszer : 1 db 3000 Ft ( jobb oldali, az üvege belülről poros) ; 1 db 4500 Ft hibátlan, a képen a bal oldali az. Ezek a zöld órak sohasem voltak beépítve.
Több száz busz került a Volánokhoz hosszú évek alatt, szóval aki egyben be akarná az összes forgalomba állt gépet írni, arra izzasztó percek/órák várnának.
A DUE-850 kimaratd, igaz az SZKT-nál kezdte meg magyarországi pálya futását, de a Tisza Volánnál folytatta, most pedig úgy tudom Partiscum Kft tulajdonát képzi. Más nem jut eszembe.
Természetesen tudok párat mondani még hozzá, szinte az összeset exrendszám nélkül (ez amúgy akár a netről is összejöhet), de ha a teljességre vágysz, sajnos nem én leszek a te embered...
Pár exrendszámos:
Agria: BRF-187 ex. B-V 5478 (280.02)
CTG-990 ex. B-V 5120 (280.02)
DZA-835 ex. B-V 5094 (280.02)
GFY-792 ex. KÖT-VG 48 (280.03)
GJA-279 ex. Z-VZ 149 (280.03)
Alba: BPG-952 ex. B-V 5041 (260.02, az egyedi ajtós)
Balaton:
CLY-930 ex. BRB-VK 33 ex. DBS 0-40 (250.67)
Borsod:
BPH-223 ex. L-RV 1037 (263.01)
DUH-539 ex. SHL-R 736 (263.01)
DUM-014 ex. DD-CY 526 (263.01)
DUM-117 ex. DD-D 7918 (280.03)
DUM-286 ex. L-RV 1024 (263.01)
DUM-992 ex. DD-CY 507 (250.67)
EZZ-251 ex. L-RV 1095 (280.03)
GEX-362 ex. HY-N 847 (280.03)
GEX-363 ex. HY-N 526 (280.03)
GEX-481 ex. QLB-NA 426 (280.03)
GEX-486 ex. WB-R 340 (263.01)
GFN-370 ex. QLB-NA 4 (280.03, GFN rendszámot máig nem tudom, miért kapott)
Szigetelés, meg nyilván a tetőlemezeléssel sincs minden rendben... (Itt gondolok arra, hogy nem illesztették rendesen egymáshoz, lásd 213-as psz-ú GVM teljes dekoritcserét kapott a VJSz-nél, és ahol a tetőlemezek vannak összeillesztve szépen ázik, 219, 206 dettó)
És szerintem csak karban kellett volna tartani az 556-ot, nem értem, ha ingyen megcsinálták volna, nyilván mert "nem csinálták volna meg rendesen". De mindegy, mert már így nincs túl sok értelme, ahogy mondtad, kell a vázjav., stb.
De nagyon sok járművel van ez így: havonta ránéztek volna, és most nem lenne semmi baja (pl. 600, 1 hónap alatt észreveszik az 1. beázást, az 556-oson az 1. repedést, ahol betörték a lökhárítót, még anno be kellett volna kamerázni az egész mindenséget, ahogy egy rendes múzeumban szokás). Viszont, az 556-os sajnos már nem igen fog menni, ha így folytatják :(
De hasonló a BPO-671 is. Az 1. nosztalgiaúton sikerült megfőzni a motorját. Ez mit jelent? Nyilván nem csinálták meg rendesen a kelenföldiek.