Az autóbusz C hajtás miatt egyedi forgózsámollyal és igen alultervezett hajtáslánccal is rendelkezett, amit a gyárilag 5 hengeres - egyenletlen járású - MAN motor még tovább is fokozott.
Ezután kapott Rába D-10 190 kWos motort.
Gyakori volt a megbibásodása ezért rengeteget is állt, amig az egyedi, ritka és főleg drága alkatrészek megérkeztek hozzá.
Valami mindig rossz volt benne, így nem is kapott annyit a minden napok során, és ez lehetett az oka a hihetetlen állapotának, mikor a bontóba került...
Aki szeretne idén jönni a Polgári Ikarus találkozóra az ezeken az elérhetőségeken érdeklődhet jelentkezhet. Különjárat indul Debrecenből 2013. szeptember 14-én Polgárra, a VI. Ikarus-találkozóra. Az autóbusz egy Ikarus 256-os lesz, amit a Komáromi és társa Kft. biztosít. Indulás reggel 7:30-kor Debrecenből, a Segner térről. Útvonalterv egyelőre nincs, a járat megpróbál egyfajta gyűjtőjáratként funkcionálni, ezáltal megpróbál felszállási lehetőséget biztosítani akár Balmazújvárosban, Hajdúböszörményben, Hajdúhadházon, vagy Hajdúnánáson, ha igény van rá. Az utazás ára debreceni indulással 1500 HUF/fő, amely tartalmazza az oda- és visszautazás költségeit, de nem tartalmazza a belépőjegy árát. Máshonnan csatlakozóknak ennél olcsóbb.
Jelentkezni és érdeklődni lehet a balintka006@gmail.com e-mail címen, vagy a 06-20/919-8906-os telefonszámon.
Azért van rajta Ifa felni,mert mi használni szeretnénk a buszt.Több helyről is azt mondták,hogy jobb/biztosabb az Ifa felni,mint a Csepel. Van nekünk Csepel felnink...(Amikor megvettük,akkor az összes kerék rajta volt Csepel felnivel) De azért köszi a felajánlást. :)
Ikarus 266-ossal kapcsolatban lenne néhány kérdésem:
Melyik évtől voltak alumínium kapaszkodók helyett fehérek és meddig? Melyik évtől volt 3 részes műszerfal és meddig voltak ezen a csöcsgombok és nem billenőkapcsolók? A 3 részes műszerfal mettől meddig volt famintás és mikortól lett fekete és meddig volt sima műanyag és mikortól lett rücsizett? Melyik évtől volt a folyóírásos Ikarus felirat alatta díszléccel de még ezüst keretes hűtőráccsal alumínium tükrőkkel és ablaktörlőkkel és mikor hagyták el ezeket? Meddig volt 5 sebességes ASH váltó és mikortól lett 6-os ZF? Milyen típusú fülkehátfal volt ezekben a kocsikban? Volt e gyárilag a volános példányokon dísztárcsa? Ikarus függöny volt bennük vagy sötétkék esetleg sárga még gyári állapotban? Meddig voltak 018-as hátsó híddal szerelve és mikortól kaptak 118-ast? A csomagtartók tartó szárai meddig voltak szürkék, szürke gumicsíkkal és mikortól lettek feketék?
Van e valakinek fehér kapaszkodós beltérről és famintás csöcsgombos műszerfalról fényképe?
Előre is köszi, ha valaki megválaszolja ezeket a kérdéseket! :)
Szia :) A CLU-470-et átalakították 3 ajtóssá és 2010-ben selejtezték, és valaki megvette. Láttam is hogy hol van, nem tudom szabad-e írni az állapotáról és a helyéről. Hát én csak ennyit tudok róla sajnos, hátha valaki többet tud róla mondani :)
...ezeken kívül még két 283-as közlekedik Nyíregyháza környékén a Trans-Tour '90 Kft. járataként, az egyik rendszáma DZC-880 (alvázszáma: 283 02 002 88), különlegessége, hogy LIAZ motoros. (buszok.fw.hu)
Én másoltam be a youtube videóm alól a kommentet. És hihetőnek tűnik. Maszek gép volt úgy vette meg a csóka,és szinte nulláról építette olyanra,amilyen volt eladása előtt. Max a hűtőrács lett kicserélve,mert sokáig 2 kockalámpával közlekedett.
Magyarul szó sincs itt exportból visszamaradt gépről,meg hasonlókról.
Én nem tudom ezt pontosan, de valaki írta, hogy övé volt a busz, és ő alakította át egy normál 260-asból olyanra, amilyen selejtezése előtt lett, gyárilag nem hiszem, hogy '77-ben volt már bolygóajtó.