Ennek még bőven megvolt az eredeti homlokfala, amikor megkapta az LND-rendszámot... ami igen, egybevág néhány teszkóbusszal, de ez még nem jelent semmit.
Ezt is "megmorogjuk", mint anno a veterán roncsok eldarabolását. Amikor még nem érték egy tipus nem tesznek el belőle, utána meg megy a kókányolás. Vagy ha tettek is el valamit, akkor azt a saját dolgozók díbolják szét a telep sarkában.
Munkahelyemről gyalogolva Tatán, egy kapurésbe bepillantva egy aggcsont Ikarus 55-re lettem figyelmes. Egy karosszériajavító-motorjavító cég udvarán áll. Kopottas bordó az oldala, de szemből nagyon szép állapotban van a korához képest. Cirill betűkkel van valami a viszonylatjelzőjébe írva.
Lehet tudni valamit róla, hogy Ő esetleg egy újabb szerzemény, felújításra váró stb?
Én is most szombaton voltam lent (majd az idetartozó képeket fellövöm), és siralmas volt a helyzet.
Néhány: a 600-as psz-ú troli 2 üléshuzata is szétszakadt a varrásnál (volt említve), az oldaldekoritról mindenhol le van szedegetve az a barna réteg, amitől olyan jól néz ki (...), a tetődekorit meg majdnem mindenhol beázott, az akkumulátor dobozának az ajtaja nincs lezárva, ergo a fényképezésen kívül akárki csinálhat vele akármit (még a végén nem jöhet el a troli nyíltnapra), az oldala össze-vissza van karcolgatva. Az 556-os Ikarus lökhárítói szarrá vannak törve, az eleje az IKARUS feliratnál meg van karcolva, kint a 801-es psz-ú HÉV-ről meg b@szott nagy darabok esnek ki a festékből (nem mind magától), az UV síntisztót eszi a rozsda, a Bengálit is, stb.