http://members.fortunecity.com/matra2/ -> What's special
"3) Galvanizing the Murena
The Murena is the world's first production car which is fully galvanized. After the succes of the Bagheera in the late seventies, Matra's engineers designed a sportscar on which rust couldn't get a chance. So during the productionprocess every Murena had to take a swim in a 460 degree celsius zinc-bath becoming immortal in the way of fully rust resistant. I recently checked my car and indeed the whole chassis is still intact. The only parts that weren't galvanized are the rear trailing arms. Why I really do not know.. probably because it would be very boring never having to exchange them anymore? If someone knows the real reason please tell me... I just can't imagine they simply forgot. "
http://www.matrasport.dk/Cars/Murena/history.html
Itt is azt irjak, hogy az elso nagysorozatban gyartott galvanizalt karosszeriaju auto. 10.000 darab keszult belole, nem tudom, hogy hanytol szamit nagynak egy sorozat :)
Ingegnere kolléga üzeni, hogy gratulál a géphez, nem hitte volna hogy ennyi minden speckó van benne...:) (még mindig nincs netje szegénynek, ezért közvetítek:))
A Matra Murena kapcsán említve lett, hogy "első galvanizált szériagyártású kasztni", és hogy '80-tól gyártották. A '76-tól gyártott Porsche 924 is galvanizált karosszériával készült! (Ezért is olyan jó az AUDI rokonság.)
A képek kellenek igen! Srácnak lépésről lépésre le van fotózva minden, de nemtom hogy a fellelési helyen csinált-e fotót.
Közben eszembe jutott hogy volt mégegy itthon, egy fekete, de az porrá rozsdált egy vidéki pajtában, semmi nem volt menthető, csak a blokkot hozta el a srác, abból van a főtengely.
Olaszok közűl, gtv-m, vagyis eredeti nevén Alfetta GT-m volt, egy régebbi 1300 GTA Junior-t is nagyon szeretnék, de hát pénz pénz pénz....
Ez nagyon brutálisan hangzik! Tudtam, hogy a csehek tudtak autókat csinálni, de ezek az adatok meghökkentettek:)
Akárcsak a kgst talin egyszer Balatonon, ahol láthattam élőben Melkust, mindjárt 3-at is. Ki gondolná, hogy létezett felfelényíló ajtós, sport Wartburg. Majdnem hanyatestem, mikor mondták, hogy egy varnyó:)
Gratulálok a haverodnak!!Esetleg meg lehet nézni vmikor a kocsit? Ja és ha van kép azt nagyon szeretném látni!! Megpróbálom beszkennelni azokat a képeket amiket anno lőttünk a vasról!!
Az egy nagyon jó alap volt a felujitáshoz, és volt mellé egy másik főtengely, meg egyebek. Meg olaszországból az Imolai börzéről hoztunk tömítésgarnitúrát, stb stb. Idén nyáron talán már fényezés is lessz rajta.
Már keresem hozzá majd az ellenfelet, ami egy BMW CS vagy Csi lessz, már alig várom hogy két öreggel tépjünk :-))
Bár minap ráakadtam egy Alfa Montreálra, és az is egy régi vágyam.....
3.5 DOHC V8 könnyűfém motor
(4 vezérműtengely) fogazottszíjjal, léghűtés
olajhűtővel-termosztáttal,
középmotor, ami még
említésre méltó az a négy
darab négydugattyús
belső hűtésű tárcsafék
gyárilag. (1974-96)
Meg a két aksi, a két tank,
a két Eberspacher
fűtőberendezés külön az
első külön a hátsó utasoknak
mert nem a motor
hulladékhőjével megy a
fűtés, mint minden más rendes
autóban. Elektronikus
gyújtás.
Pedig világos:)) 1.6-os volt mikor vettem, aztán beleraktam egy 2.0, 2 évig használtam, majd beletettem 2.0 Twinsparkot. És ezt mindvégig engedélyekkel hivatalosan. Ezért írtam , hogy most egy darabig nem szeretnék ilyenekre 100 ezret kiadni...:)
Kozben elado lett, de nagyon ramaty volt szegeny. Az elado se volt tul szimpatikus. Mindenesetre mar nem all ott, gondolom valaki csak megvette. 150 korul arulta.
ÚÚÚÚÚ!!!!!!!! Szeretném látni a haverod gépét!!! A Jaguar Murányinál állt nagyon sokáig egy régi forg.rendszámos, (asszem PT xx-xx) bordó,vagy piros 2.0 törött főtengellyel. Hetente jártam megnézni a ketrecben a vasat, még alkudoztam is rá, de olyan sokat akart érte a Murányi, hogy annyiból egy szép állapotút lehetne kintről hozni. Csak nem erről a vasról van szó?