Keresés

Részletes keresés

Töck Jenő Creative Commons License 6 napja 0 0 215077

Lkalmasak. A mozdony vonóerejét (ha helyesen van méretezve) a súlya/tömege határozza meg. A lóerő - mint a nevéből is látszik - nem erő hanem teljesítmény egység. Erő szorozva sebességgel. Ha a mozdony súlyából számított tapadó/vonóerő nagyobb mint a vontatmány ellenállása, akkor el tudja húzni. Ez tömeg kérdése. Hogy milyen gyorsan az lóerő(teljesítmény kérdése. 

Előzmény: Mlle. Grenelle (215075)
Atis57 Creative Commons License 6 napja 0 0 215076

Szia!

 

 Régen  M28 és a M43  1xxx  sorozatúakat használták pályaépitésnél.. (200 és 300 LE ? )

 

Meg mindenféle TVG szerkezeteket.

Előzmény: Mlle. Grenelle (215075)
Mlle. Grenelle Creative Commons License 6 napja 0 0 215075

Endre, a felvetésedre reagálva utánanéztem, mi is az az M31 mozdony.

Nos, összesen ötvenvalahány darab készült, ebből három van a MÁV-nál, a háromból kettő üzemképtelen.

A fennmaradt példányok java része a Dunaferrnél van - szerinted eladnák őket? És ezek a kis izék alkalmasak lennének pályaépítő, -felújító szerelvények mozgatására?

Előzmény: endrebá (215072)
endrebá Creative Commons License 2024.06.01 0 0 215074

Szia Nyuszi, örülök hogy te is olvasol errefelé..  :-)))

Előzmény: _Nyuszi (215071)
endrebá Creative Commons License 2024.06.01 0 0 215073

Játszanak a gazdagok..  :-)

 

Jó játék a gőzsíp, nekem is tetszik.

Előzmény: Atis57 (215069)
endrebá Creative Commons License 2024.06.01 0 0 215072

..szegény vasúttársaság vízzel.. vagyis Nohabbal anyagol.  :-)

 

Én már jól el is felejtettem a kritikus sebességet, de most hogy mondod, nem lenne jobb a nosztalicskának ha begyűjtené az M31 -es Zetorokat és azokkal anyagolna?

  Az mondjuk igaz, hogy nem lehetne velük a célterületig gépmenet esetén se száguldozni - de az a hidraulikus-csatlórudas megoldás már a világháború óta jól bevált pont ilyesmire.

Előzmény: scsabi (215058)
_Nyuszi Creative Commons License 2024.06.01 0 0 215071

Vagy elírták és pont nem a sportolóknak osztják, hanem a csapatoknak. Így kaphat a masszőr és az edző is.

Talán ők ki tudják pihenni a fáradalmaikat. :)

Előzmény: scsabi (215037)
Atis57 Creative Commons License 2024.05.31 0 0 215070
Előzmény: Atis57 (215069)
Atis57 Creative Commons License 2024.05.31 0 0 215069

Sziasztok!

 

 A gőzhajókon , volt elég gőz -erre is?

 

The Steamboat Natchez, Calliope, New Orleans (youtube.com)

endrebá Creative Commons License 2024.05.31 0 0 215068

Nem.

Egy győri virágkertész volt.

Jószándékú, segítőkész.. érdeklődő és érdekes.

 

Amilyennek te ismersz engem, és én ismerlek benneteket.. vagy amilyennek Rali bácsit ismerhettem.

Nemcsak a létszámból hiányzik, nemcsak az ősbölények közül - hanem a NAGY -ok közül.

Hümm..

Előzmény: Töck Jenő (215065)
endrebá Creative Commons License 2024.05.31 0 0 215067

Köszönöm hogy írtál barátom.

  Még fent voltam a Déliben mikor utolért az üzeneted híre, hívtalak és beszéltünk amit tudhattunk a haláláról..  és hogy mennyire tud hiányozni egy olyan valaki, aki ennyire visszavonult a köreinkből.

 

Nem kellett volna meghalnia.  Még nem.

Előzmény: schlumberger (215059)
schlumberger Creative Commons License 2024.05.30 0 0 215066

Nem, nem ő volt.

Előzmény: Töck Jenő (215065)
Töck Jenő Creative Commons License 2024.05.30 -2 0 215065

Nyugodjék békében. Ő volt az a vasutas  akit elgázolt a vonat?

Qqberci Creative Commons License 2024.05.30 -1 0 215064

Nem tudom, nagyon fiatal volt még...

Előzmény: Negyvenes nő (215063)
Negyvenes nő Creative Commons License 2024.05.30 0 0 215063

Hány éves volt, nem tudod?

Előzmény: Qqberci (215060)
Negyvenes nő Creative Commons License 2024.05.30 0 0 215062

Jaj, ne :(

Nagyon sajnálom :(((

Előzmény: schlumberger (215059)
Mlle. Grenelle Creative Commons License 2024.05.30 0 0 215061

Őszinte részvétem... 🖤

Előzmény: schlumberger (215059)
Qqberci Creative Commons License 2024.05.30 -1 0 215060

:-(...

 

Jó srác volt...

Előzmény: schlumberger (215059)
schlumberger Creative Commons License 2024.05.30 0 0 215059

Endrebá, közös ismerősünk, Kibé szombaton eltávozott köreinkből :-(

scsabi Creative Commons License 2024.05.29 0 2 215058

Értem, az előzményeket nem ismertem. Látnivaló, hogy a mai tehervonati követelményekre mindkét mozdony gyönge. Mindamellett, nem is arra szánták azokat, amire ma használják, azaz csaknem folyamatos kritikus sebesség alatti üzemre. Ebben a jellegtartományban ugyanis a gépezeti teljesítmény nem sokat számít, csak a tapadósúly és a perdülésvédelem hatékonysága.

Előzmény: endrebá (215054)
Atis57 Creative Commons License 2024.05.29 0 0 215057

Sziasztok!

 

Egy elég hires vasut , hidakkal , elefántokkal....

 

https://www.youtube.com/watch?v=aX5_KOmbq84

Atis57 Creative Commons License 2024.05.29 0 0 215056

Szia!

 A téma szinte kifogyhatatlan ......

 

 

https://sokszinuvidek.24.hu/otthon-keszult/2023/01/22/kreativ-trabicikli/

Előzmény: Dorka 57 (215055)
Dorka 57 Creative Commons License 2024.05.29 0 0 215055
endrebá Creative Commons License 2024.05.29 0 0 215054

Tisztellek scsabink, Guru velem beszélgette meg a sarkos véleménye műszaki hátterét.

 

Azon kezdtük, hogy a mai felhasználási területük a vasútépítéshez való anyagolás, és a Nohab kiegészítő fékjével nehezebb megfogni a dozátor-szerelvényt, mint a Szergej Zbr -jével.

  Illetve a vonatindítási jellemzői sem úgy vannak kialakítva mint a tehervonati feladatra tervezett orosznak.

 

Innen jutottunk el a prádéskocsis-szekeresgazda tárgykörhöz..  de lélektanról egy szó sem esett.. ezt is majd beleveszem a következő beszélgetésünkbe.

 

:-)))

Előzmény: scsabi (215053)
scsabi Creative Commons License 2024.05.28 0 2 215053

A dolognak van egy műszaki és egy szociopiszchológiai oka.

 

A két mozdony - vontatási szempontból nézve - csaknem egyforma volt, nem véletlen használták ugyanazt a terhelési táblázatot mindkét mozdonytípushoz. A Nohab egyet tudott, amit a Szergej nem: vonatot fűteni. Emiatt érthetően személyvonati forgalomra használták.

 

A szociopszichológiai ok pedig abban gyökerezik, hogy a hatvanas-hetvenes-nyolcvanas években a nyugatról jött dolgoknak különös presztízse volt (ellentétbe a szovjet holmikkal); így nem csodálnivaló, hogy a kis darabszámú nyugatról jött mozdonysorozat volt a presztízsmozdony, nem a szovjet tömegáru.

Előzmény: ötbites stihles ziles (215048)
endrebá Creative Commons License 2024.05.28 0 0 215052

Én amiatt a videó miatt irigyeltem azt a Zsuzsikát az éppen illetékestől -  és nem a döbbenetes "előnyei" miatt.

Előzmény: _nyunyuka (215050)
endrebá Creative Commons License 2024.05.28 0 0 215051

Szia barátom, az én véleményemet tudod hogy szinte betű szerint ugyanez..

Előzmény: ötbites stihles ziles (215048)
_nyunyuka Creative Commons License 2024.05.27 -2 0 215050

Hivatalosan biztos tilos volt, de aki emlékszik sok évvel ezelőttről a neten is keringett Csisztu Zsuzsa-Solti Attila szexvideóra, azért se kaptak később szankciót. 

Előzmény: Szibillia3 (215042)
Mlle. Grenelle Creative Commons License 2024.05.27 0 0 215049

Ugyanúgy képtelenség.

Előzmény: Atis57 (215047)
ötbites stihles ziles Creative Commons License 2024.05.27 -1 3 215048

Nem vagyok vasutas,tehát nem vagyok "hozzáértő"-Nohab ügyben.. de pár gondolat...

Nagy multu,nagy gyakorlatú,nagy tudású gyártó,kiforrott részletek,kipróbált,nagy szériákban épitett,ismert és elismert gépek ezek az amerikás stilusu mozdonyok..aztán majd azt is nézzük,mire használták őket.. nálunk elsősorban gyors személy szállitó vonatokat vittek velük,én legalább is azokon láttam őket inkább-tehát a közönség is inkább ezeken láthatta őket.A végeláthatatlan,nagy tömegű tehervonatokon-pl sódervonat,répavonat,szénvonat-a sok példányban rendelkezésre álló,nem annyira nimbuszos,felkapott szergejek voltak-minden durungságuk,lassuságuk,oroszos stilusuk mellett is olyan tömegeket mozgattak meg,amire a "fényes"Nohabok bizony nem voltak annyira ideálisak..

Mint régen,az lovas korban-voltak a "parádés"lovak-meg voltak a nehéz munkát végző igáslovak..rátok bizom,az emlitett tipusokat hova soroljátok..

A parádés lovakra mindenki emlékszik-mindegyik egyéniség-a többire meg.. max a hajtójuk..

Természetesen mindezt csak kivülállóként látom igy,mindenféle vasut szakmai háttér nélkűl..tehát csak szerintem van igy..

Előzmény: Atis57 (215044)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!