Amikor gucsót kerestem, hívtam pár eladót, voltak akik azzal jöttek, ez nem ukrán szemét ami 3 évesen szétmegy, stb, sokan szidták.
Nekem volt bt 310, keeles. 20 as motorral is mentem vele, azzal halad.
Hamar eladtam, mert nagyobbra volt szükség. Most kb 5 éves, probléma nélkül használja pecára az az ismerős aki megvette. Nekem 420 as van, ez egész kényelmes, ezzel sincs gond, pedig futón van motorral, stb megrakva strartra készen. Igaz, 250.000 ft körül vettem Lipták Lacitól, annyiért úgy voltam vele ha 5 évet kibír már megérte. Most már drágább ha jó láttam a hirdetésekek facen gucsós csoportban. Avalon néven is találsz "olcsót", egész jól összerakott is akad közte.
Dunán néha lendülettel, kb mindíg, b.szom ki kavicsra, mégse lyukas. Nem olyasz sz.r mint ahogy szidják azok akiknek nem is volt.
Legközelebbi, ha netán elkap valami bóna, akkor kolibri 360 alupadló lesz, adriai szórakozás miatt.
Villanymotor részhez nem tudok mit szólni, olyanom nincs.
Ácson megnézheted ha erre laksz netán, (nem eladni akarom)
Sziasztok! Informálódni szeretnék Bark merevpadlós kieles gumicsónakkal kapcsolatban. 310-330-as méretben szeretnék venni, mivel nem egyedül mennék pecázni/csónakázni és 50lb körüli elektromos csónakmorral használnám. Arra lennék kiváncsi, hogy mennyire strapabíróak ezek a csónakok? Kb mennyi évet bír ki ha oda van rá figyelve. Gondolom hogy sok mindentől függ, de átlagba mégis kb mennyi lehet? Próbáltam keresőbe beírni, de nem igazán kaptam válsszt a kérdésemre. Köszi előre is.
Meglepően könnyű meló volt, ami nagyban köszönhető annak, hogy ez a típus (Nuova Rade 50 LE alatti változat) pontosan akkora horonnyal rendelkezik, amilyen vastag a Yamaha F15/20 és klónjai (közel 5 mm), így szépen pozícionálható és még fúrás után is állítható picit a hátsó csavarnál.
Felpróbáltam a motorra egy Stingray Airo-1 hydrofoilt is, az a gyártó szerint 4 LE-től a világ végéig (350 LE-ig) jó, a gyakorlatban viszont biztos, hogy nem a 20 LE-ig jellemző méretekre van optimalizálva: rohadt vastag a hornya, és az antikavitációs lapra helyezve annyira belül vannak a furatai, hogy egyrészt a csizma közelsége miatt nem férni hozzá fúrógéppel, másrészt az anódra esik a két hátsó furat, harmadrészt még így sem fekszik fel a horony széléig, tehát egy "vakfuratot" mutatna haladás közben. Így azt elvetettem, a Nuova Rade viszont pont illik a motorra, fúrni is könnyen lehetett, nem volt útban a csizma. A valós hatását meg majd a vízen meglátjuk pár héten belül (remélem).
Sarudon a strandnál, de annak a fizetős területén kívül a gát tetején. Eddig főleg lángosért és fagyiért álltunk meg ott, de ismervén a tulaj gasztro-hozzáértését... ott is kajálunk majd párszor. :)
Két részeg vitatkozik, hány hold van az égen. Arra kóborol egy ember, bevonják a társalgásba döntnöknek: -Mondja meg nekünk, hány hold van az égen?! Ember mondja kis idő elteltével: -Melyik sorban?
Sarudon a kikötőnél még épül valami, az ács szerkezet áll már. Állítólag kajálda lesz, amit mondott a kikötő mester az a gát túloldalán volt, ide nem mentünk át inkább a Neptun.
Takyka!
Akkor még szabályosak isvoltunk. Levi decemberben lesz 18 éves.
Sarudon tavaly a kajak-kölcsönzősöknél kötöttünk ki többször is, s náluk kellett valami jelképes díjat fizetni. Egyszer a nyaralohajók közt álltunk meg, ott semmit sem kellett fizetni, csak legyintettek, hogy maradjunk nyugodtan.
Tavaly előtt kb a mostani kutyafürdetőnél hosszan benyúló stégnél lehetett kikötni, de tavalyra az megszünt. Sarudra mi lángosozni jártunk-járunk, s úgy tudom, hogy most már Zsolti kaja-terasza miatt is érdemes...
A Neptunnal is jól jártatok, az is egészen biztos! :) Azt is szeretjük!
Ez a jó idő minket is kicsalt egy pár órára, Bajára. A Petőfi-szigeten, a kajakos csónakház rámpáján raktuk vízre a csónakot. Elvileg kicsit odébb a Futrinka utcában van egy dedikált sólyapálya, de azon éppen nagy volt a forgalom, meg hely sem volt mellette előpakolni a csónakot. A kajakosok rámpája jó meredek, de egy helyi strandoló magától odajött, hogy segítsen levinni a vízig. Visszafelé ugyanez, akkor meg a motor csomagtartóba rakásához ajánlkozott fel egy helyi kolléga. Sokadjára vonom le a következtetést: Baján alapvetően rendesek, barátságosak az emberek. És nagyon együtt tudnak élni a Dunával, a jetskitől a rocsóig, Baylinertől a gumicsónakig mindenki a vízen volt, a Sugovicán folyamatos volt a jövés-menés. A rendőrök is járőröztek, minket nem vegzáltak, de napnyugtakor egy zenés-bulizós társaságból a jetskissel beszélgettek pár percet. A strandon is már megjelentek az első úszók és napozók is.
A Dunára kiérve az előrejelzéshez képest nem fújt a déli szél, így rodeózás nélkül lehetett kényelmes 30 km/h-t tartani. A folyón is nagy élet volt, sokféle csónakkal találkoztunk. Kicsit partra is szálltunk, csak a hangulatért, meg hogy utána legyen mit kimosni a csónakból elpakolás előtt...
A csónak kapcsán két megfigyelést tettem:
- Az új motort eddig a fartükörtől számított 2. trimpozícióban használtuk, ami 4 fővel (és az ehhez tartozó súlyeloszlással) jónak tűnt, de 3 fővel (és így hátrébb helyezkedő súlyponttal túlságosan emelte az orrát és nehezebben akart siklásba menni. Emiatt most átraktam a fartükörhöz legközelebbi trimpozícióba, és máris jó lett. Nyilván nem ágaskodik annyira és hamarabb megy siklásba, cserébe a végsebesség csökkent, de mivel amúgy sem használjuk végsebesség körüli száguldozásra, igy ez nem okoz problémát.
- Bimini: említettem korábban, hogy a csónak keskenysége miatt kevésbé jól áll a napárnyékoló. A gyári evezőtartót így rozsdamentes M10-es hatlapfejú toldóval és menetesszárral toldottam meg, így már hibátlan. Nem feszül, bírja a nagyobb tempót is.
Nem tudom, hogy fórumtag-e, de üdvözöljük a fehér Kolibri csónakot és Tohatsu motort hajtó családot, akikkel a Petőfi-szigetre futó híd előtt találkozunk. Jó volt látni, hogy mások is elférnek ilyen kicsi (talán a miénknél is kisebb) csónakban:
Bajában és környékében most sem kellett csalódni, gyalogosan és csónakkal is nagyon szeretnivaló. Csak ajánlani tudom.
Ma a kisebbik fiammal (Levente) mi is mentünk egy kört.
Tiszaörvényről Tiszafüred. Út közben segítettünk egy bajba jutott csapatnak. A 9.8.-as Tohatsu megállt nekik, nem tudták indítani. Átnéztünk mindent, de nem boldogultunk vele. Eveztek már egy ideje, bár a kikötőjük még jó messze volt. Kötélre vettem őket és bevontattam Tiszafüredre a kikötőbe. Napi jócselekedet megvolt.
Innen az öblítőn a Balneum mellet ki az élő Tiszára. Az első tisztem vezetett, a zsilip után jött az akadálypálya. Kitűnőre vizsgázott, profi módon vitte a hajót a bedőlt és levágott fák között. Innen bementünk a sarudi medencébe. Közben jött egy kolléga nyélgázon valami komolyabb géppel jó nagy hullámokat csinált. Levi ráfordult és olyat dobbantottunk, hogy szem nem maradt szárazon. Sarudon terveztünk kajálni valamit, de a kikötőmester olyan mogorva volt, -bár szépen megkérdeztem, jó helyen vagyunk-e, kell-e fizetni a kikötésért? - hogy inkább tovább mentünk.
A Neptun kikötőnél ebédeltünk egy jót. Akkora adagok voltak, és ráadásul jó ízűek is, hogy Levi sem bírta legyűrni, pedíg nagyjából kétszer annyit eszik mint én. Ezt a helyet tudom ajánlani mindenkinek.
Visszafelé a rendőrök igazoltattak egy bércsónakot. Valami nagy gond lehetett, mert az egyik rendőr ült át és vitte vissza a kikötőbe a csónakot. A tulaj meg vakarta a fejét rendesen amikor meglátta, hogy rendőr vezet. 5 emberke ült benne, olyan 20-25 év körül lehettek. Valószínűleg ittas lehetett mindenki ezért vitte a hatóság a kikötőbe. Ezt a Kormorán kikötő kikötőmestere mondta.Nem lettem volna a helyükben. Teljesen rendjén valónak tartom az ilyen jellegű ellenőrzéseket, lásd a ma reggeli balesetet Verőcénél. Az idő vegyes volt induláskor borongós, majd szitáló eső, a sarudi medencébe érve gyönyörű napsütés. A fiúnak is tetszik a Rib. Őszinte leszek, máskor is hagyom vezetni. Van erre korhatármegkötés?
"A Tények szólaltatta meg a kishajón bulizó társaság egyik ismerősét, aki úgy tudja, a járművön egy 19, két 20, egy 40, valamint egy 26, 28 és 32 éves ember volt. A híradónak egy szemtanú azt mondta, hogy a hajón bulizhattak és ittasan összeszólalkozhattak, ez vezethetett a tragédiához."
A motor tette a dolgát. Hidegen második húzásra indult. Utána egész ☀️ csak rá kellett lehelni és járt. Füstölés/gőzölés változó volt. Nem tudom mihez kötni. Függetlenül attól, mennyire, vagy milyen hosszan mentünk, random felhő, vagy csak közepesen gusztustalan mennyíségű füst.