Minden a Kisalföld Volánról, valamint Győr tervezett kötöttpályás közlekedéséről: járművek, útvonalak, menetrend, utastájékoztatás, közlekedéspolitika stb.
Pénteken az SRD-292 csinálta a 3Y-t meg utána a 8:10-es 10-est gondoltam, csak beugrott kisegíteni. De ma ugyanez megismétlődött, közben meg írtátok, hogy a kópházin jár. Akkor most úgy módosultak a fordák, hogy a 292 is beforog reggel helyibe, mint az MRZ-374?
Hát azért a SopronFestre is félóránként fog járni busz, ugyanúgy mint régen VOLT-ra, ráadásul egy sokkal hosszabb, 50 perces menetidejű vonalon. Tavaly az SF1 csuklós volt, esélytelen, hogy idén akkor nem lesz csuklós.
Lehet az is, az SRD-353 nem végleges ott, ha bemegy a másik három KPK is. Eleve szinte mindig Győrben van javítón a 353 utóbbi időben, az is lehet épp kéznél volt üzem biztosan és bevetették, attól függetlenül, hogy most így pont összejött a csere. Eleve SRD-282 helyén volt, ami hasonlóan problémás alany, nem sokszor látni.
Aztán ha visszaadnának itt lesz falura a 3 SRD.
A KZX-524 meg KZX-525-tel kaphatnak helyis fordát, átmehetnének oda. Így is oda valók kivitel alapján, tartalékként néha felbukkantak már ott. Úgy meg is lenne oldva a kocsikiadás.
A KLF-esek mindig mennek szinte, ha jók. Az csoda, ha EC11-et nem kell kölcsön venni helyi járatra. Ezért nem értem, hogy Várpalotán, ahol nincs igazából helyi járat sem, vagy ami van is Óvárhoz hasonlóan csak helyis fordák vannak, miért pont tőlünk visznek buszt. Itt egyértelműen nagyobb szükség van rá, mint ott. Ott egy C56 is elmegy helyiben.
A Sopron Festből pedig szerintem nem fognak túl nagy ügyet csinálni. Ez messze nem VOLT fesztivál. A helyiek vannak szinte csak, akik ki tudnak gyalogolni.
Mintha a selejtezős topikban valami más infó hangzott volna el:
"AFF-671 utolsó nagy Rába hidas 280-as, szintén utolsó EURO I-es műszaki felkészítés alatt áll, és becslések szerint május környékén állhat forgalomba."
Sziasztok! Kérdésem lenne a témával kapcsolatban. Ha jól értettem mindent amit írtatok, akkor lényegében 3 busztól vált meg Sopron városa. (KHA - 778, SRD - 353, KYV - 428). Helyette viszont egyetlen egy érkező van tudtommal az pedig ugye a ma általam is látott SRD - 292. Eleinte örültem neki hogy kaptunk egy csuklóst, hiszen jelenleg hatalmas problémánk van a csuklósok terén. Ugye köztudott, hogy a 3 itteni KZX ( 522, 524, 525) valami oknál fogva nem bevethető állapotú. Előbbiről, tehát az 522-ről, tudom hogy balesetet szenvedett. És a tegnapi nap folyamán Sopron egész területén 2db csuklós volt. (SRD-352, NKW - 892). Ami szerintem egyértelműen mutatja mennyire nagy szarban vagyunk. Ma már az NKW - 879 is járatot teljesít helyin, a 892 és az új SRD mellett. Viszont azt szeretném kérdezni tőletek, akik jártasabbak a témában mint én, hogy fog e még érkezni valami? Mert jelenleg így 2 mínuszban vagyunk papíron, valóságban pedig többen, mert 3 KZX-ből egyik sem fogható hadra. Ráadásul úgy ahogy valaki említette, nemsokára Sopronfest is lesz, amit tavaly csuklóssal oldottak meg. Jelenleg, valami nosztalgia időszak van, mert a 2 KLF is kint van/volt a napokban, amikről megvan a saját véleményem, de ezt most hagyjuk. És akkor kérdezem én, mi lesz a fesztivál idején? Nagy szarban leszünk, jelenleg minden jel erre mutat. Valamit adni kell, mert 3 távozó helyére eddig egy érkezett. Kérlek titeket, akik tudnak valamit ezzel kapcsolatban, válaszoljatok, mert egyébként izgalmasnak tűnik ez a csere-bere, bár ugyanakkor aggodalommal is jár ez nekem. Köszönöm előre is, további szép napot nektek!
Helyiben pedig összesen két NKW Citaro kiadható most:) NKW-879 és NKW-892. Többi csuki meg kilőve a 6-ból. Tényleg egy Várpalota méretű városba kell cipelni az összes buszt a megyéből.
A közszolgáltatási szerződés 10. oldalán az szerepel, hogy a szolgáltatónak kell biztosítani a járműveket. Ha az önkormányzat bérelné őket, akkor azt itt fel kéne tüntetni.
5 Citaró egyébként azért sem mozdítható Sopronból, mivel az Önkormányzat bérli őket/ szerződésük van rá.
Sokan nem értették már az ÉNYKK-nál sem, hogy azokat a csuklósokat miért nem Győr, vagy Veszprém kapta, mivel két nagyobb város, de meg volt a magyarázata. Ezért mennek a NOS-ok is helyiben.
Csak csere történt. 353 már valóban kint volt Győr környékén, a 292 pedig megy kópházira!
Ami még friss. Sikerült végre felprogramozni a három másik KPK rsz-mos 7700A-t is, így hamarosan ezek is gyakorlatban is forgalomba állnak Győr környékén. Ennek köszönhetően egy kocsi már elment, HHR-810 Várpalotára, korábban írták már itt is.
Helyi kocsik közül
KHA-778 valószínűleg az AFF-671 helyét fogja megörökölni valóban, mivel most héten fényderült a 671 sorsára miszerint mégsem hozzák rendbe.
Sopron viszont még lehet örököl valamit az egyébként most felszabaduló győri kocsikból. Lehet akár LKC BN18 is!
Helyköziben nincs mínuszban Sopron. Sőt! Több MZD-s Integrot kaptak tavaly, mint ahány kocsit selejteztek továbbá a két tartalék Ikarust is megtartották.
Tavaly még 3 kocsi volt, 1-1-1 a Kópháza/F-rákos/Ágfalva fordákra alapjáraton, most 2-2 arányban osztoznak a MAN-ok a csuklós Credókkal.
Helyiben pedig, ha van jó esetben 5 csuklós forda, akkor meg is vannak a Mercedesekkel, egy BN18-cal és egy NOS Citaróval, ami évek óta csuklósként működik. Mondom, lehet még érkezik is valami. Tavaly is volt a KHA-781 N.kanizsáról, aztán nem jött végül élesbe, hasonlóan mint ahogy pár éve Győr sem kérte a KMG-556-ot Esztergomból. Most úgy 6 kocsi elég is oda. Győr nem örökölt semmit a téli selejtezések óta.
Elég érdekes dolgok vannak itt csuklós téren ahogy olvasom. Ha elmegy(elment) a KHA-778, illetve az SRD-353, de csak az SRD-292 jön, mínuszba van Sopron. Jelenleg ma pedig a KZX-NKW-SRD buszokból 2 van kint, mint tegnap. Hamarosan Sopronfest, azt tavaly csuklóssal oldották meg. Érdekes lesz... Meg ha az SRD-292 helyin lesz/helyire jön, mi lesz a Kópházi? Hiszen a 353 oda tartozik, habár 2 hetet volt ott nagyjából az elmúlt 3 hónapban...
Az SRD-353 itt van Győrben, épp néztem az Utas.hu-t mivel tetszik nekem ez az új fejlesztés, hogy már kiírja a busz típusát meg az AP piktogramiot, és ekkor láttam hogy az SRD-282-helyén ( MWA-403 van helyette már egy ideje ) Az SRD-353-om ment! Legalább is azt írta ki rá hogy az az a jármű.
Szóval nem tudom mi ez a csere.bere ami már megy itt napok óta, de izgatottan várom mi sül ki ebből.
Az SRD-292 amúgy is egy nyugdíjas fordán volt,( szerintem vicces hogy hétköznap délután 3.kor végez egy csuklós busz hétköznap délután).
Hááát, ha ez mond valamit, én ma (ha a szemem nem csalt) az SRD-292-t láttam itt Sopronban, a Lackner Kristóf utcából ment (valószínűleg a telepre) "Utasokat nem szállít" felirattal. Néztem is, mikor még bent állt, hogy na működésben a 353, erre láttam, hogy 292 megy el előttem.
Értem, hogy leírtuk már többször is, nincs éles határ helyi és helyközis üzem közt - és ugyanúgy azt is megbeszéltük már sokszor, hogy azokban városainkban, ahol nem külön cég végzi a helyi járatos közlekedést, ott bármikor átpótolhat kocsi, ennek ellenére viszont azért mégis megvannak a tartalékok külön külön. Ezért van, hogy HSW-655 / 672 illetve JXW-s Credo, vagy EC 12 nem átlagos dolog, hogy helyiben megy, csak ha már nincs más! Ugyanúgy a KLF, KYV-es BN 12 sem megy falusira, (csak ha már nincs más, és vmit fel kell venni).
A BN 18-asok esetében is ne mondd, hogy nincs elosztva. Az 522 az 17 éve a helyinél van/volt, az 524, 525 meg falun, miután üdvözölték őket Győrben.
Én nekem az volt meg, hogy a KHA még annál a sofőrnél volt, aki ősz óta nem dolgozik, valamint a társánál, az 522-őre pedig úgy emlékeztem kerültek emberek decembertől, de akkor ezek szerint a KHA-s gazda ült rá egy időben a BN-re, most pedig miután a KHA-t sikerült napi szinten kiadhatóvá varázsolniuk, azóta visszaült(ek) 522-ről. ..tehát én ezeket + az 523-at veszem helyihez (de annak már olyan mindegy, ott nyáron még átkerült az SRD-k érkezése után, köztük 3-ason volt, ahogy láttam, de kiégett úgyis nem mozdul és 'S.) Az NKW-k pedig folyamatosan fix sofőrnél voltak eddig mind idáig.
Én így észlelem a dolgokat. Most pedig már az is világos számomra, amit ott előbb kifejtettem, ezt tényleg nem tudtam és köszönöm.
(Egyébként igen, van, hogy EC-t beküldenek MRZ/MRP helyére, BN 12-őt pedig falura ha úgy adódik, de az már tényleg csak akkor, ha az egyiket nap közben kellett felvenni, a másikkal pedig már huzamosabb ideje dolgozik valaki. Akkor már nem cserélek valóban buszt)