Hello!
Nekem az OTPnél van számlám, de nagyon nem vagyok megelégedve velük. Gondoltam, hogy átmegyek a CIBhez, mert róluk még nem hallottam rosszat, igaz lehet, hogy ez csak véletlen...
Aki esetleg használ CIB bankot az mondja meg, hogy mennyire jó, jobb-e az OTPnél, magyarul nem esek-e csöbörből vödörbe, ha bankot váltok? Ja, lakossági számlám van.
Kösz!
Ja meg az is poén, amikor közlik pl. bankmonitorék, hogy bankmonitoros CIB ECO-val milyen fantasztikusan jól jársz, csak elfelejtik megemlíteni, hogy legfeljebb csak akkor, ha még nincs a CIB-nél számlád. :)
Én is gondolkodtam már rajta, hogy lemondom a kártyát, csak akkor feszt utalgatni kéne másik számlára. Az egyiknél pl. majdnem 2k-val kevesebb a kártya éves díja, a másiknál meg nincs is a kártyának éves díja. :DD
"a bankmonitoros és egyéb önjelölt banki szakértők megaszongyák, hogy az ügyfelek ostobák..."
Igen, egyetértek azzal, amit írsz. A CIB online már cirka két évtizedes konstrukció. A havi 705 forinttal nekem a "legdrágább" számlacsomagom. A másik kettő is még az előző évtized elején nyílt. Debit kártám azért nincs a CIB-nél, mert az is "drága".
A családban annó próbáltam több embert rábeszélni, egyet sikerült.
Egyébként ma is vannak hasonlóak, csak nagyobb összegű havi jóváírások kellenek. A Granitnál havi ezerért van kb. a cib online-nak megfelelő szint.
Szerintem akik ehhez hasonló fórumokon írnak/olvasnak, azok valószínűleg ebben a témában tájékozottabbak, tudatosabbak. Rájuk nem feltétlen érvényes az idézett megállapítás.
Nem akarom, csak arra reagáltam, hogy semmi értelme nem lenne annak, hogy mérgemben, amiért ilyen xarul működik a webes felület a javáshoz képest, felmondjam, mert ilyen számla többet nem lesz.
Ezért vannak csapdába csalva az "online-os" ügyfelek és akkor ilyenkor tetszenek azok a kis poénok, amikor a bankmonitoros és egyéb önjelölt banki szakértők megaszongyák, hogy az ügyfelek ostobák, mert többet is spórolhatnának ha bankot váltanának. Nyilván van az a réteg, aki leszarja, de van egy másik is, aki tudja, hogy jó csomagban van és ostobaság lenne váltani. Nekem is mellette csak "ingyenes" számlák vannak.
Nem xarom a pénzt, hogy minden banknál legyen lehetőségem "eljátsszani", hogy az a fő számlám és több százezres jövedelmem van. Cserébe azért, hogy ingyenesen vagy nagyon kedvező díjakért bankolhassak.
A másik probléma, hogy ugye kritikákat a honlapos verzióról nem lehet olvasni, max. itt, ha mi leírjuk, minden más kritika a mobilappra vonatkozik a Play Store honlapján.
Egyébként meg gondolom az embereket általában nem érdekli, hogy mennyire csilli-villi egy netbank. A funkcionalitás a lényeg meg a könnyen kezelhetőség, nem a design. De ha a design a könnyen kezelhetőség rovására megy, lásd új cibes netbank, akkor azért mégse annyira mindegy!
Az az alapvető probléma, hogy pl. nekem teremtettek egy patthelyzetet, ami egyúttal egy "rablánc" is. Az online nevezetű számlacsomagban az utalások, beszedések ingyenesek, tranzakciós illeték sincs. Viszont mivel kivezették, ha ezt megszüntetem, akkor nincs visszaút. Az ECO-val meg rosszabbul járnék.
Ja meg ilyenek, hogy törlöm vagyis törölném a megbízások listájából az egyik meghiúsult átutalást és nem lehet. Mert nem frissül le az oldal, látszik, hogy felfogja mit akarok és aztán már azért nem csinál semmit, ha újra és újra a törlést választom, mert valójában már nincs is ott. Ha lefrissítem, egyből eltűnik.
Ja a másik kedvencem ezt az anomáliát figyeljétek:
Tegyük fel, hogy két különböző banknál van számlád, a kettőnél egyezik a számlatulajdonos neve.
Ha CIB-ről utalsz így magadnak, akkor a névegyezés miatt jön a meglepi ablak:
Hát ez azért vicces nem? A számlaszám csak 2×8 jegyből áll, de ez érdekes módon csak akkor nem akadály, ha a számlatulaj neve a cibestől eltér. Ha egyezik, akkor nem írja oda a számlaszám utolsó négy jegyét és ki sem emeli. :DD
Ami inkább poénos az az, hogy miért kellett a hard tokennel az átutalást így megbonyolítani. A régi javás netbankban elég volt a 2-es Sign gomb, PIN, OK, leírom a számot a képernyőről a tokenbe, OK, aztán visszaírom, amit generált.
Most meg 3-as Pay gomb, PIN, OK, számlaszám utolsó 4 jegye, OK, összeg, OK, OK és generált számot beírom.
Meg az is érdekes, hogy pl. az átutaláskor, de a netbank bármelyik másik részében is, nem a lényeg van kiemelve, nagyobbal írva, hanem a lényegtelen hülyeségek. Engem meg az egyszeri, nem több tíz milliókkal gurigázó állampolgárokat hol érdekel, hogy mennyi maradt az 500 millió forintos átutalási limitből? És az van feljebb.. az utalás közleménye meg a részletek mutatása alá eldugva.
Vagy pl. bankkártyáknál minek mutat számlaegyenleget, ha a kártyainfókra vagyok kíváncsi, akkor nem a kártya mögötti számla egyenlege érdekel, hanem maximum a hozzátartozó számla száma.
Meg pl. utalásnál a feladó neve meg számlaszáma (OK, akinek több számlája is van, annak fontos lehet), de akkor legalább opció lenne ezek elrejtésére. Nekem is van elkülönített kártyaszámlám, de arról nem lehet utalni. Tehát egyértelmű, hogy tudom mi a nevem meg hogy melyik számláról indul a pénz.
Ajánló hülyeségek, bank telefonszáma, chat gomb, devizaváltó. MINEK? Legalább azokat el lehetne rejteni a beállításokban, amiket az ember nem használ, nekem pl. felesleges a hitelek meg a hitelkártyák menüpont is.
A régi kártyás vásárlási meg kp.felvételi limiteket átveszi, de csak fix összegekre lehet itt az újban módosítani. Míg a régi javásban az elmúlt kb. 8-10 évben bármilyen 1000-rel osztható összeget be lehetett írni.
Meg régi átutalásokhoz tranzakciótípusnak átutalást ír, míg a mostaniakhoz csak annyit, hogy egyéb terhelés. Ez eléggé összezavarhatja az embereket.
Ja igen, ez meg a másik! Miután a tabos (lapfüles) nézetet sikerült a javással együtt megszüntetniük, azt gondolná az ember, hogy akkor bizonyos infókat itt most egy új böngészőlapon néz meg. Na mihelyst ezt megteszed az egész netbankból kidob. Persze mondanom se kell, hogy abból is, ahonnan új lapokat nyitottál, csak ott nem azonnal dob ki, hanem bármilyen műveletre/kattintásra.
Ennyire ne legyen már paranoiás a készítő, hogy ha egy böngésző egyik lapfülét megbízhatónak találja, akkor egy 2.-at vagy 3.-at nem. Feleslegesen van agyonbonyolítva.
Amit eddig mondjuk max. 5 perc alatt elintéztem a javásban, az most min. 10 percig tartott, részben a keresgélés miatt, részben meg a fent említett mizéria miatt.
Ja és ami rendkívül idegesítő az egész felületben, hogy egy-egy tétel alatt-felett-mellett rengeteg a felesleges hely. OK legyen valamennyi hely két tétel közt, de ne ennyi! Minek ez a rakat szabad fehér tér? Legyen már testreszabhatóbb vagy ha másképp nem megy, a user is adhasson hozzá css sablonokat. :DD
Próbáltatok már ezen az új CIB-es szerencsétlenségen betétet lekötni?
Az egy dolog, hogy a lekötés gyors feltörését ellehetetlenítették, de már a lekötés sem megy?
Először úgy tűnik, hogy rendben mennek a lépések.
Aztán az érvényesítéskor, számomra értelmezhetetlen módon, azonnal a tokentől vár egy beírandó számsort.
Az, hogy ez a számsor hogyan generálódjon, arra semmilyen utalás nincs.
A Java-sban ez flottul ment.
A végén még kiderül, hogy a lekötéshez is ügyintéző (telefonos) segítsége kell?
Egyébként csak biztonságból szoktam rövid időre lekötni több kisebb összeget, ha a kártyával történne valami, ne lehessen könnyen hozzáférni a teljes egyenleghez.
Nem azon lepodtem meg, hogy szar, azt tudtam, meg kovetem a topikot is, hogy tudjak elkerulni dolgokat, ha lehet, hanem azon, hogy ez a sok evvel ezelotti szamlaszam az enyem volt, az uj netbankban pedig egy masik nevhez volt kapcsolva.
Azert megnyugtato, hogy tudok utalni olyan szamlakra, amik mashoz tartoznak, mint amilyen nevre rogzitve vannak.
Ezen kivul tegnap keptelen voltam megtalalni a korabbi utalasokat (bar teny, hogy van olyan menupont, ahol idorendben lattam korabbiakat, az mondjuk a Cibet nem zavarta, hogy december-december, de a masodik egy 2017-es utalas), illetve a megadott rendszeres atutalasokat, de jovo heten kiderul, hogy egyaltalan benne maradtak-e a rendszerben, vagy kihullott az egesz a picsaba valahol.
Nem sok joval kecsegtet, hogy meg tudnam adni ujra celszamlanak, de hat ezeknel ki tudja...
Teljesen véletlenül találtam meg egy olyan számlaszámot az új csodanetbankban, ami már évek óta nincs
Igen, mert évekkel ezelőtt importálták bele a partnereket, és azóta nem szinkronizálták a jávással. Ezt kellett kérni telefonon. De akkor is megmaradtak a régen töröltek és összefésülődtek az aktuális partnerlistával. Valóban elég béna dolog ez...
Teljesen véletlenül találtam meg egy olyan számlaszámot az új csodanetbankban, ami már évek óta nincs - miközben az aktív számlákat meg egyenként kell újra hozzáadni, mert hiába volt rá utalva az elmúlt hetekben, ebben a böngészős változatban egyszerűen nincs meg.