A költség nagyban függ attól is, hányan ülnek az autóban. Ráadásul lényeges az időfaktor. Egy adott közlekedési feladatot mennyi idő alatt lehet teljesíteni tömegközelekedéssel, illetve autóval.
Nagyon nem mindegy az sem, hogy:
Fővárosi albérletben lakó szingli, mondjuk metróközelben van a lakása és a munkahelye is
vagy
5 fős vidéki család, a 3 gyerek két különböző település 3 különböző iskolájába jár, a családi házukat saját kezűleg ujítják fel, és az anyagot is maguk szerzik be
Persze, mindent meg lehet oldani tömegközlekedéssel, gyalog cipekedve, taxival, mittudomén, csak mennyi idő alatt, mennyi kényelmetlenség és bizonytalanság árán?
Én sem tudnám elképzelni autó nélkül, ugyanakkor sok helyen megy. Szemléletváltozás kellene, és valószínűleg igaz, hogy mi pár évtizedes lemaradásban vagyunk nyugathoz képest, most tartunk ott, hogy _kell_ autó, mert megengedhetem. Igaz, 15(?) éves átlag életkorú autókkal, de megengedhetjük magunknak.
Ahogy írtam, Hollandiában is nyilván van autó, de a többség akkor használja, ha tényleg kell, amúgy bicikliznek. A tömegközlekedés is drága, nem azért hanyagolják az autót.
Azért ennek volt némi köze a gyarmatosító hatalmakhoz nem?
Szétrabolták a fél világot, példátlan tőkekoncentrációt hoztak létre - amit mára ugyan jobbára feléltek - de a hatvanas években még simán a kőkorszakba embargóztak bárkit. Konkrétan az USA Franciaország, Nagy Britannia, és Új Zéland a mai napig gyarmatosító hatalom az ENSZ dekolonizációs listája alapján. Érts a mai napig vannak gyarmataik.
A föld nagyobb részén igen, szinte barlangban. Kínában pl 2 év alatt több tízmillióan haltak éhen (SZU-ban sem volt túl sok ennivaló). De semmiképpen nem mondhatjuk rájuk, hogy jól éltek (Ázsia, Afrika)
Ez nem egyszerűen megoldható probléma. Mondanám, hogy számítógép, telefon sem kell mindenkinek, lehet olyan élet (volt egy emberőltövel ezelőtt), amiben nem kell.
Ha nem autozna a tarsadalom donto tobbsege hany 2 savosnal szelesebb utra lenne szukseg? :) Mennyivel lenne kisebb a varosokban az utcak / parkolok alapterulete, ha a lakossag 90%-anak nem lenne gepjarmuve? Mennyivel lenne olcsobb fenntartani AKKOR az infrastrukturat? Nem bonyolult dolgok am ezek...
Ohatpersze... mint azt latjuk az erosen kudarcos skandinav meg a szocialis piacgazdasagra alapozo nemet modell eseteben is mennyire kudarcos a szocialis piacgazdasag modellje... (vagyis aki tudja mirol beszel, az tenyleg nem akar belemenni a te allaspontoddal olyan vitaba, ahol a vitapartner nem hulye, mert tisztaban van vele, hogy a gyakorlat racafol :P)
(Nem mennék ebbe bele,mert nem ide tartozik, de jelzem az adózás jövedelemmel arányos, tehát a magasabb jövedelmüek többel járulnak hozzá a közteherviseléshez, ha az adózás rendben van amúgy... - nem erős az adóelkerülés - minden más kommunista közelítés, az pedig már sokszor megbukott)
A nem autózó társadalmi rétegnek nem közúton szállítják a boltba az árút? A nem autozó társadalmi réteg nem használja a közutat. Busz, kerékpár, mentő stb.
2019-ben (vagy lehet, hogy 2020 eleje volt?), amikor egyik cimbi vett Bécsben Model3-at (3 napja bejegyzett bécsi ideiglenes lakcímmel), automatikusan megkapta a támogatást, és 20% áfát fizetett.
amikor még nem lehetett Mo-n Model3-at rendelni, több száz ember szerzett magának osztrák ideiglenes lakcímet, és azzal vett Teslát Bécsben.
Még az akkor járó állami támogatást is automatikusan megkapták.
Utána 6 hónapig osztrák rendszámmal tolták.
De tudok olyanról, aki 3 évesen adta el, és még akkor sem honosította...
de a 101evpark autói is német rendszámmal futottak itthon, és ha a 2 tulaj nem veszett volna össze, és nem dőlt volna be a cég, akkor még ma is futnának
Az itthonihoz képest mindenképpen, amúgy valami online kalkulátorral hasonló összeget számoltattam, mint amit most dízelre fizetek.Mondjuk itt azért annyi van, hogy egy rendszámra-biztosításra lehet max 3 járműved(autód), annyi, hogy a díjat a legnagyobb teljesítményűre kalkuláják.
Ezeket az árakat azért úgy nézzétek, hogy itt van rá 2400ojró állami támogatás, az már bele van számolva a leírás alapján. Felteszem ha magyar magánszemély vinné haza a verdát, akkor az nem játszik, illetve kérdés még az ÁFA is.
Azért ez a sok baromság már nem nagyon van. 19éve van külföldi rendszámom(van mellette másik autón magyar is). Emlékszem amikor kijött ez a zöldség akkor rámstartolt egy yard, és mondta hogy hát nem lehet vezetni külföldi rendszámos autót mert én nem vagyok külföldi, mert a vezír megmondta. Na erre átadtam a jogszabályt meg a rengeteg papír egy részét amivel jogszerűen lehetett akkor is menni. A felénél azt mondta hogy viszlát jó utat, a másik felére nem is volt kíváncsi. Ehhez képest 1-2 évvel később lecsengett a baszogatás és már 10 éve hogy nincs nálam semmi papír a forgalmin kívül, mert 8 napon belül be lehet mutatni mindent ha kérik, és azóta nem kérik.
Nem is állítanak meg szinte soha, amikor igen(talán 2-3x 10 év alatt) akkor meg nem kérnek semmit.
Gondolom csak itt-ott néztél bele a videóba. Elhangzik hogy ide, Eu-ba csak valami öszvér szoftvert hoznak az uniós jogi baszakodás okán, funkciók vannak letiltva-lebutítva, szarul műxik, Ámerikában meg viszont kurva jó a kütyü, ott más a jogi szabályozás.