Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

MZ/Y Creative Commons License 2 napja 0 1 143428

Gondolom, az a dugó a városban van, ahol opció a bicikli. Ugye?

 

Városban mindenki is teker. Nálunk meg a faluban mindenki ugrik az autóba a 300 m-re, 1 km-re lévő boltba elugrani fél kg kenyérért.

Előzmény: R. Scherbotsky (143426)
_cvisoma_ Creative Commons License 2 napja 0 0 143427

A költség nagyban függ attól is, hányan ülnek az autóban. Ráadásul lényeges az időfaktor. Egy adott közlekedési feladatot mennyi idő alatt lehet teljesíteni tömegközelekedéssel, illetve autóval.

Nagyon nem mindegy az sem, hogy:

Fővárosi albérletben lakó szingli, mondjuk metróközelben van a lakása és a munkahelye is

vagy

5 fős vidéki család, a 3 gyerek két különböző település 3 különböző iskolájába jár, a családi házukat saját kezűleg ujítják fel, és az anyagot is maguk szerzik be

 

Persze, mindent meg lehet oldani tömegközlekedéssel, gyalog cipekedve, taxival, mittudomén, csak mennyi idő alatt, mennyi kényelmetlenség és bizonytalanság árán?

 

 

Előzmény: FRANKYE. (143420)
R. Scherbotsky Creative Commons License 2 napja -1 0 143426

Ja, hát gondolom azért 350 km egy átlagos napi dugó (2x) hossza Hollandiában, mert olyan kevesen használják az autót

https://www.rwsverkeersinfo.nl/spitsverwachting

MZ/Y Creative Commons License 2 napja 0 1 143425

Én sem tudnám elképzelni autó nélkül, ugyanakkor sok helyen megy. Szemléletváltozás kellene, és valószínűleg igaz, hogy mi pár évtizedes lemaradásban vagyunk nyugathoz képest, most tartunk ott, hogy _kell_ autó, mert megengedhetem. Igaz, 15(?) éves átlag életkorú autókkal, de megengedhetjük magunknak.

 

Ahogy írtam, Hollandiában is nyilván van autó, de a többség akkor használja, ha tényleg kell, amúgy bicikliznek. A tömegközlekedés is drága, nem azért hanyagolják az autót.

Előzmény: mica-r (143419)
mica-r Creative Commons License 2 napja -1 0 143424

Ebből a szempontból mindegy, nem változtat a tényeken.

Előzmény: Platon (143423)
Platon Creative Commons License 2 napja -1 1 143423

Azért ennek volt némi köze a gyarmatosító hatalmakhoz nem? 

 

Szétrabolták a fél világot, példátlan tőkekoncentrációt hoztak létre - amit mára ugyan jobbára feléltek - de a hatvanas években még simán a kőkorszakba embargóztak bárkit. Konkrétan az USA Franciaország, Nagy Britannia, és Új Zéland a mai napig gyarmatosító hatalom az ENSZ dekolonizációs listája alapján. Érts a mai napig vannak gyarmataik. 

 

Kínát meg különösen komolyan lerabolták. 

Előzmény: mica-r (143422)
mica-r Creative Commons License 2 napja -2 0 143422

A föld nagyobb részén igen, szinte barlangban. Kínában pl 2 év alatt több tízmillióan haltak éhen (SZU-ban sem volt túl sok ennivaló). De semmiképpen nem mondhatjuk rájuk, hogy jól éltek (Ázsia, Afrika)

Előzmény: Auralianus (143421)
Auralianus Creative Commons License 2 napja 0 1 143421

Szerinted az 1960-as evekben barlangban lakott a nep? :) 

Előzmény: FRANKYE. (143420)
FRANKYE. Creative Commons License 2 napja -2 0 143420

Vissza a barlangba. :)

Egy autó üzemeltetése elég nagy költség hatalmas adótartalommal. Egyébként sok esetben olcsóbb az egyéni közlekedés mint a közösségi .

Olyan 

Előzmény: Auralianus (143418)
mica-r Creative Commons License 2 napja -2 0 143419

Ez nem egyszerűen megoldható probléma. Mondanám, hogy számítógép, telefon sem kell mindenkinek, lehet olyan élet (volt egy emberőltövel ezelőtt), amiben nem kell. 

Előzmény: Auralianus (143418)
Auralianus Creative Commons License 2 napja -1 1 143418

Ha nem autozna a tarsadalom donto tobbsege hany 2 savosnal szelesebb utra lenne szukseg? :) Mennyivel lenne kisebb a varosokban az utcak / parkolok alapterulete, ha a lakossag 90%-anak nem lenne gepjarmuve? Mennyivel lenne olcsobb fenntartani AKKOR az infrastrukturat? Nem bonyolult dolgok am ezek...

Előzmény: FRANKYE. (143413)
Auralianus Creative Commons License 2 napja 0 0 143417

Ohatpersze... mint azt latjuk az erosen kudarcos skandinav meg a szocialis piacgazdasagra alapozo nemet modell eseteben is mennyire kudarcos a szocialis piacgazdasag modellje... (vagyis aki tudja mirol beszel, az tenyleg nem akar belemenni a te allaspontoddal olyan vitaba, ahol a vitapartner nem hulye, mert tisztaban van vele, hogy a gyakorlat racafol :P)

Előzmény: naiv_ (143414)
MZ/Y Creative Commons License 2 napja 0 0 143416

Kösz mindenkinek! 

trczudd Creative Commons License 2 napja -1 0 143415

Mert NEM azé volt az autó az első időszakban aki használta...

A használó csak fizetett vakon >> bérleti díjat, jó sokat.
(pont ebből is lett a baj is a végén a jó sokból)

----
A német támogatási időszak UTÁN tudta csak lizingelni a korábbi bérlő.
(vagy bérelte tovább)
----

Az autó pl. egy német "bérbeadó" cégé >> ha német rendszámmal fut itthon.
Bérautót szabad használni bárhol ez EU-ban és bárkinek :-)

Megj: persze, ha van hozzá az említett rendeletben előírt jogi dokumentáció is.

Előzmény: bananatree (143411)
naiv_ Creative Commons License 3 napja -1 1 143414

(Nem mennék ebbe bele,mert nem ide tartozik,  de jelzem az adózás jövedelemmel arányos, tehát a magasabb jövedelmüek többel járulnak hozzá a közteherviseléshez, ha az adózás rendben van amúgy... - nem erős az adóelkerülés - minden más kommunista közelítés, az pedig már sokszor megbukott)

Előzmény: Auralianus (143395)
FRANKYE. Creative Commons License 3 napja -1 0 143413

A nem autózó társadalmi rétegnek nem közúton szállítják a boltba az árút? A nem autozó társadalmi réteg nem használja a közutat. Busz, kerékpár, mentő stb. 

Előzmény: Auralianus (143395)
JGab Creative Commons License 3 napja 0 0 143412

Értem, attól még a hatályos jogszabályok szerint, csak bizonyos feltételek teljesülése esetén vezethetsz Mo-n külföldi rendszámos autót.

 

https://net.jogtar.hu/jogszabaly?docid=98800001.tv

Előzmény: bananatree (143411)
bananatree Creative Commons License 3 napja 0 0 143411

A 101evpark-nál nem kellett külföldi ideiglenes lakcím sem

 

Előzmény: JGab (143410)
JGab Creative Commons License 3 napja 0 0 143410

Ez a ma is hatályos jogszabály szövege.

Más kérdés, hogy adott esetben mennyire tartatják be.

 

A kivételek között ott van, hogy a szokásos tartózkodási hely külföld, egy ideiglenes lakcím gondolom ezt egyébként alá is támasztja.

Előzmény: bananatree (143408)
bananatree Creative Commons License 3 napja 0 0 143409

2019-ben (vagy lehet, hogy 2020 eleje volt?), amikor egyik cimbi vett Bécsben Model3-at (3 napja bejegyzett bécsi ideiglenes lakcímmel), automatikusan megkapta a támogatást, és 20% áfát fizetett. 

Előzmény: JAMIE222 (143406)
bananatree Creative Commons License 3 napja 0 0 143408

ez tévedés

 

amikor még nem lehetett Mo-n Model3-at rendelni, több száz ember szerzett magának osztrák ideiglenes lakcímet, és azzal vett Teslát Bécsben.

Még az akkor járó állami támogatást is automatikusan megkapták.

Utána 6 hónapig osztrák rendszámmal tolták.

De tudok olyanról, aki 3 évesen adta el, és még akkor sem honosította...

 

de a 101evpark autói is német rendszámmal futottak itthon, és ha a 2 tulaj nem veszett volna össze, és nem dőlt volna be a cég, akkor még ma is futnának

 

Előzmény: JGab (143399)
a8lang Creative Commons License 3 napja 0 1 143407

Kell osztrák ideiglenes lakcím akkor gondolom lehet ottani rendszáma.

Előzmény: JAMIE222 (143406)
JAMIE222 Creative Commons License 3 napja 0 1 143406

Az itthonihoz képest mindenképpen, amúgy valami online kalkulátorral hasonló összeget számoltattam, mint amit most dízelre fizetek.Mondjuk itt azért annyi van, hogy egy rendszámra-biztosításra lehet max 3 járműved(autód), annyi, hogy a díjat a legnagyobb teljesítményűre kalkuláják.

 

Ezeket az árakat azért úgy nézzétek, hogy itt van rá 2400ojró  állami támogatás, az már bele van számolva a leírás alapján. Felteszem ha magyar magánszemély vinné haza a verdát, akkor az nem játszik, illetve kérdés még az ÁFA is.

Előzmény: a8lang (143405)
a8lang Creative Commons License 3 napja 0 0 143405

A kgfb meg igen drága gondolom mint a németeknél.

Előzmény: JAMIE222 (143402)
JAMIE222 Creative Commons License 3 napja 0 0 143404
Előzmény: JAMIE222 (143400)
a8lang Creative Commons License 3 napja 0 2 143403

Azért ez a sok baromság már nem nagyon van. 19éve van külföldi rendszámom(van mellette másik autón magyar is). Emlékszem amikor kijött ez a zöldség akkor rámstartolt egy yard, és mondta hogy hát nem lehet vezetni külföldi rendszámos autót mert én nem vagyok külföldi, mert a vezír megmondta. Na erre átadtam a jogszabályt meg a rengeteg papír egy részét amivel jogszerűen lehetett akkor is menni. A felénél azt mondta hogy viszlát jó utat, a másik felére nem is volt kíváncsi. Ehhez képest 1-2 évvel később lecsengett a baszogatás és már 10 éve hogy nincs nálam semmi papír a forgalmin kívül, mert 8 napon belül be lehet mutatni mindent ha kérik, és azóta nem kérik.

Nem is állítanak meg szinte soha, amikor igen(talán 2-3x 10 év alatt) akkor meg nem kérnek semmit.

Előzmény: JGab (143399)
JAMIE222 Creative Commons License 3 napja 0 0 143402

Csak más(osztrák ) nevére tudnál venni, mert itt a rendszám nem az autóhoz tartozik, hanem a tulajhoz. Amúgy EV-re nulla a regadó.

Előzmény: MZ/Y (143398)
JAMIE222 Creative Commons License 3 napja 0 0 143401

Most itt 30000 a Comfort és a Luxury is. A Trophy még nagyobb akksival 36000.

 

https://www.mgmotor.eu/de-AT/model/mg4

Előzmény: MZ/Y (143398)
JAMIE222 Creative Commons License 3 napja 0 0 143400

Gondolom csak itt-ott néztél bele a videóba. Elhangzik hogy ide, Eu-ba csak valami  öszvér szoftvert hoznak az uniós jogi baszakodás okán, funkciók vannak letiltva-lebutítva, szarul műxik, Ámerikában meg viszont kurva jó a kütyü, ott más a jogi szabályozás.

Előzmény: Hooshee (143397)
JGab Creative Commons License 3 napja 0 0 143399
Előzmény: MZ/Y (143398)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!