Az indulás előtt két órával megjelenik a kijelzőn, hogy a Wizz Air (WZZ) nem tudom hányas járatához melyik check-in pultjánál/puljainál lehet bejelentkezni. A check-in pult felett, a kijelzőn megjelenik a Wizz Air logó, a járatszám, a célállomás és a hivatalos indulási idő. Ekkor beállsz a sorba és amint odaérsz odatartod az útleveled és a kódot. A kódot egyébként sem Pesten, sem Londonban nem kérték, hanem útlevél/név alapján azonosítottak. A feladandó poggyászt ráteszed a pult melletti görgőkre, ahonnan beveszik és lemérik, ráteszik a poggyászcimkét és egy ellenőrző cimkét kapsz a boarding pass-szal együtt. El is mondják, hogy mikorra kell melyik kapunál lenned. Ennyi.
A kézipoggyászoddal együtt nekilendülsz az útlevélvizsgálatnak, majd a vámvizsgálatnak és máris az indulási váróban vagy. Ott figyeld a kiírást, hogy melyik kaputól és mikor lehet becsekkolni. A kapunál odaadod a boardingpasst és máris mehetsz a gépre.
Tényleg legyél időben a check-innél (-40 perc), és ha tényleg ablak mellé akarsz ülni, akkor előbb (-2 ó), mert pl Pesten a check-in sorrendjében lehet a gépre is felmenni.
Most Bp-ről végül is mennyi Wizzair gép "pörög" Ferihegy és a többi célállomás között? Csak mert az airliners.net-en 2 gépet találtam ezidáig. Próbáltam, hátha van már ferihegyi fotó.
Ez nekem magas, hogy miként tartják fent a forgalmat Katowicéből is mióta a Bp-i járatok beindultak. Én 3-3 gépet gyanítok a 2 "bázis-repülőtéren". Hibás a gyanú?
Más
A már fapados utazásban jártasaktól szeretném megtudni (megköszönném az infót) hogy is megy a reptéri regisztráció (miben tér el a hagyományostól). Csak mert nem akarok hülyén állni a reptéren, hogy mit kell csinálni a becsekkolás előtt.
Az tudom, hogy a foglaláskor kaptam egy kódot amivel jelentkezni kell+ az útlevéllel.
De hol? Chek-in pultnál vagy egy másik pultnál? Ez az ami nem tiszta, hogy működik.
Szerintem a jegyfelvétel miatt ne izgulj, a jegyek többségét valszeg interneten keresztül vásárolták, így ők nem állnak sorba a jegyért. Nekem legutóbb a KLM-mel volt jegyfelvevős élményem, kb. 10 másodperc alatt megkaptam a jegyem a reggeli csúcsban Schipholon, csak bemondtam a nevem, vetettek egy pillantást az útlevelemre és villámgyorsan kikeresték a jegyem.
Üdv Mindenkinek!
Ezt a párizs-topicba írtam, de ide is becopyzom, mert wizz-éredelektése is van a dolognak....
Megérkeztünk Párizsból...
Három éjszakát voltunk, és egy életre szóló élménnyel gazdagodtunk.
Péntek reggel fél tíz felé indult a repülô Ferihegy 2B-rôl. A fapados verzió egyik sajátságából kifolyólag olyan, hogy helyjegy, nincs. Csekkoláskor kapsz egy sorszámot, ami késôbb elvileg a gépre történô felszállásnak a sorrendje (tehát, minél alacsonyabb a számod, annál több szabad hely között válogathatsz), gyakorlati értéke a nullával egyenlô, magyar szokás szerint csak tülekedésre számíthatsz. Megjegyzem, a gyerekkel érkezôk prioritást élveznek.
Az odaút két óráig tartott a vadonatúj repülôn (még érezni lehetett az ülésgek bôrillatát...), a landolás Párizstól kb 80 km-re Beauvais-ban történt egy kis repülôtéren. A transzfer hatékony és olcsó: 10 euró/fô a tarifa, és a visszaút idejérôl pontos tájékoztatást és az indulás helyérôl kis térképet kap mindenki.
kb egyórás buszozás után érkeztünk meg a párizsi Kongresszusi központhoz, a Porte Maillot metró közelében (1-es vonal).
A mi szállásunk a 3-as zónában, Nanterre-ben volt. Elég messzinek těnhet, de az ár/érték aránya igen kedvezô: egy háromcsillagos, teljesen korrekt szálloda, két fô részére, svédasztalos reggelivel 50 euróért szvsz igen baráti. Fôleg, hogy a szálló TÉNYLEG kb 100-200 m-re val a RER állomásától, és a központinak számító Chatelet megállót 10-15 perc alatt éri el.
A városnézés alkalmával a következô taktikát követtük: elsô nap megnéztük az Eiffel tornyot és a Sacre Coueur-t, és este egy rövid sétát tettünk a Montmarte-on. Mindkettô elég fárasztó (fôleg, ha gyalog caplattok a toronyra...), második-harmadik nap már nem biztos, hogy bevállalandó...
Második napra váltottuk ki az egynapos Carte Muséet (18 euró), és ehhez kötve jártuk be azokat a měemlékeket, ahová ez a belépô érvényes (pl Sainte Chapelle, Notre Dame, Louvre, Diadalív). Hasznos továbbá abból a szempontból, hogy a hosszú sorokat (mert azok voltak bôven) sok helyen kikerülheted ennek felmutatásával. A mi esetünkben sajnos délutántól a Notre Dame be volt zárva, nekünk úgy těnt, mintha bombariadó lett volna... Sebaj, másnap szó nélkül beengedtek.
A harmadik napra "lazább" sétákat tettünk, többek közt a La Défense negyed, az Invalidusok kertje és a Musée DęOrsay megtekintésével, amit mindenkinek ajánlok! Este pedig egy kedélyes borozással búcsúztunk Párizstól a Grande Arme Avenue-n egy teraszos vendéglôben, a lemenô nap fényében fürdô Diadalív látványával.... Giccsesnek hangzik, de kurv@ szép volt. :)
A visszaút a reptéren történô negyven peces veszteglés kivételével teljesen zökkenômentes volt...
Jaj, de visszamennék!
S.M.I.L.E
tegnap, pomntosabban ma jöttem meg Wizzair-rel Londonból.
Szóval, odaút 26-án:
A chek-in megvan 10 perc alatt. A kézipoggyászt súlyra nem igazán figyelték. A beszállókártyán van egy security nr, mely szerinti sorrenbe lehet a gépbe szállni.
A gép nagyon jó, csak megtermett embereknek kicsi a lábhely, kivéve a középső vészkijáratoknál és az első sorban.
Oda fele német, vissza azt hiszem lengyel kapitányunk volt.
Oda 10 perc késés (Luton felett köröztettek), vissza rengeteg (2,5 óra - 20. 35 helyett 23.20-kor indultunk).
Nos ide irom legelső hozzászolásom az újformátumú fórumba :))
Ez a fapados módi nekem még nagyon új, azzal, hogy a reptéren kell felvennem a jegyet kiérkezéskor. Nos Charleroi-ban ahogy láttam 4 "jegykiadó" pult van, Chek-in pult se sok (5 talán). A kérdés az, hogy a jegyátvétellel együtt mennyi időt (sokat kell-e sorbaállni) veszt az ember. csak mert érdekes ha közel 180 ember egyszerre jelentkezik ehhez a géphez, sőt ha még van más induló gép is.
Ezért vagyok nyugottabb, ha már a kezemben a jeggyel "csekkolok" be ahogy eddig hagyományosan tettem.
Azt kitapasztaltuk már Brüszelből háztól-házig normálisan (dugó nélkül) 45-50 perc az út.
Szerintem sajtótájékoztató volt Athénban azért késett. Az első járatoknál szokott ilyen lenni, úgy tudom akkor is volt, amikor Katowicéből elindult az első gép, meg visszafele is.
Azért kérdeztem az utashidas dolgot, mert Stansteden láttam olyat, hogy csápra állt a gép mégis buszokkal vitték az utasokat. Akkor azt hittem anyagi okok miatt...
Mi történt a reggeli athéni járattal, hogy rögtön egy órás késéssel érkezett Ferihegyre?
Az athéni járat az tkp hova érkezik?
Tudom nem rég adták át Athén új légikikötőjét a várostól keletre, de ha jól tudom nem ide jönnek a fapadosok, így a Wizzair sem.
Más
Majd csak időben kell Brüsszelből elindulni a géphez, és nem eltévedni az autópálya lejáratoknál :)))) Akkor biztos elérem :)))))
VAG: Egyes járatokon az ún. security number szerinti sorrendben szállítunk be. Tehát aki -2kor ott volt az szabadon választhat helyet, aki meg a végén jött az a maradékból "választhat". Ez "elvileg" így működik a Germanwings és az Easyjet esetében is. Utóbbi doksijában kifejezett utalás van ennek a módszernek a fontosságára, mivel szerintük így nagyobb arányban jönnek ki az emberek időben. Tehát Wizznél ilyen nem lesz?
Én pedig július 6-án megyek Barcelonába és 16-án vissza. Nagyon kíáncsi vagyok :-).
Megnéztem, a gép keddenként ilyet csinál:
Bp-Athén-Bp-Barcelona-Bp-London-Bp
Kikövetkeztettem a menetrendekből, hogy így van.
Ki mit szól hozzá? Szerintem ez egy egészséges használat, reggel 5:50-től 21:55-ig.
Ha előbb érsz a csekkolsz be, akkor is a többi utassal egyidőben kezdődik a beszállítás, ill. a többiekkel egy busszal visznek ki a géphez, tehát nem érdemes mínusz 2 órakor a check-innél nyomulnod... :)
A Wizz egyébként május 19. óta üzemel Katowicéből, azóta egyetlen késés (nem hogy járattörlés) sem volt műszaki okok miatt.
A karbantartást a Lufthansa Technik végzi (meg hát a gép gyártásában is részt vesznek németék), ők meg meglehetősen alapos emberek...
Nem akarok rettenetes ipari titkokat elárulni, de az aznapi brüsszeli járaton bőven 100 utas fölött van a foglalás, oda-vissza, azt hiszem ez sem lesz gond.
Az utashíddal ellátott állóhely pedig nem kerül többe, mint a külső. Sőt ha a Budapest Airport Ops (aki az állóhelyeket osztja) nem akar kiszúrni a saját Ground Handling-jének a dolgozóival, akkor megpróbálják csőre tenni (ha van szabad), akkor nem kell 180 utast buszoztatni.
Holnap reggel az első budapesti járat is csőről indul.
Hmmm, a kérdés jó, szerintem nincs plusszköltsége. De megpróbálom megtudakolni hogy miként is megy ez, pontosan én sajna nemtudom . Amikor a Sky a 2B-ről ment akkor hol csáp, hol busz. Amelyikre épp lehetőség volt. Például a szabad eszközök száma, vagy esetleg az adott időben bennlévő kisebb gépek limitálják a buszos dolgot, stb...
Dave
Szerintem leginkább csápon lesz. De ez sokmindentől függ. Buszos beszállításhoz csak a 14-15-ös kapuk vannak. Aholis néha nagy tömeg szokott lenni.
Dave
Ez lesz nekem először fapadoson utazás így a szokásokat nem ismerem, de valóban úgy van (jegyfoglalás mellé kapott infóból olvastam) ha hamarabb érek ki becsekkolni előbb ülhetek be a gépbe és mivel nem adnak külön egy bizonyos helyre szoló beszállókártyát oda ül az ember ahova akar.
Nos nem szokásom bokszolni a helyekért a járműveken, de itt mindenképp egy ablak melleti üléshez akarok majd jutni. :))))))
Helyes, jó utat!:)
Remélem nem gondoltad komolyan a járattörléses kérdést... A géphiba véleményem szerint nem tartozik a megjósolható dolgok közé, de Te, mint a fórum gyakori olvasója/írója ez jól tudod, sztem. A kevés utas kérdést viszont dispaw-ék kitárgyalták néhány hozzászólással lejjeb :)
Ha jól számolom, akkor 6 géppel rójják majd(júli 15-től) az európai levegőt:)
Miért veszne el a 100euród?! :))) Max akkor tud elveszni, ha az aggodalmaskodás közepette lekésed a járatot :))) (bár akkor is csak a fele, mert visszaútra még elérheted :)))
Én még csak sajnos júl 16án utazom hazafele Brussels-South-ról azaz Charleroi-ból, majd egy hónap múlva vissza.
Addig is csak izgin várom az utazást. Képekről itélve nekem is meggyőző, hogy kellemes utazást ad majd az új társaság
Apropó ma (júni 22én) mennyire lehetek biztos, hogy júli 16án Brüsszelből elindul-e a járat? Nem e lesz járattörlés (géphiba miatt, kevés utas miatt)
Mert baromi szép ez az ambiciózus törekvés (tetszik) a Wizzair részéről, de 3 géppel fogják róni az európai utakat.
Nem akarok aggodalmaskodni de már május közepén lefoglaltam a helyet és azért nem szeretném ha az a 100 euró is (amennyiért sikerült vennem a jegyet) is elvesszen.