Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Degeczi Creative Commons License 1999.06.10 0 0 29
- mar miert es ki sertodne meg?
- az utak minosege mindenutt valtozo. Nemetorszagban is, kulonosen a keleti felen.
Egyszeruen csak annyit akartam mondani, hogy nem feltetlenul orult modon szaguldozo aki detektort hasznal. Plane, ha meg esetleg legalis is (nem tudom Spock hol lakik).
A szabalyok, a korlatok nem mindig igazodnak a korulmenyekhez.
Előzmény: robicsek (26)
robicsek Creative Commons License 1999.06.10 0 0 28
ez meg mitől ment el kétszer????
robicsek Creative Commons License 1999.06.10 0 0 27
azért van még egy különbség. a németek tudnak vezetni, az amerikaiak nem.
nem kell megsértődni, nyilván vannak kivételek.
egyébként sok helyen lehet menni 65, meg 75mph-val is, ami ott is mindig 10mph-val többet jelent gyakorlatilag.
az utak minősége meg igen változó ám.
Előzmény: Degeczi (25)
robicsek Creative Commons License 1999.06.10 0 0 26
azért van még egy különbség. a németek tudnak vezetni, az amerikaiak nem.
nem kell megsértődni, nyilván vannak kivételek.
egyébként sok helyen lehet menni 65, meg 75mph-val is, ami ott is mindig 10mph-val többet jelent gyakorlatilag.
az utak minősége meg igen változó ám.
Előzmény: Degeczi (25)
Degeczi Creative Commons License 1999.06.10 0 0 25
Persze tudom, hogy epp rosszkedvedben irhattad amit Spockhoz vagtal, de azert hadd mutassak ra a gyenge pontra: ha a nemet autopalyak korlatozas nelkul sem veszelyesek a polgarokra, akkor az amerikai (nyilvan nem rosszabb minosegu!) palyak miert azok?
Sot: ha igazad lenne, akkor a magyar utak jobbak az amerikaiaknal, hiszen az itteni 120-as hatar lenyegesen magasabb az ottani 55 mph-nel. Ezert vadolod Spock-ot?
Es akkor meg nem is beszultunk az autok (ottani es itteni) kozti kulonbsegrol. Pedig lenyeges. A Skodasoknak (es a tobbi hasonlo kalibernek) tenyleg nem valo a 150-es tempo. Egyszeruen nem arra tervezett, meretezett gepek: uttartas es elsosorban a FEK! Amikor egy -amugy nem rossz- keleti gepbol vegre lehetosegem volt egy korszeru nyugati autoba atulni, nem elsosorban a dupla ero nyugozott le, hanem a nagy temponal is boduletes lassulast produkalo fekek. Ez 100 felett letfontossagu.

Azt persze tenyleg rossz latni, hogy egy aranyifju olajbaro a felso zsebebol megveszi az ellenorzo rendoroket. De annak a fentiekhez semi koze.

Előzmény: vince (19)
Laci Creative Commons License 1999.06.10 0 0 24
Azt ugye tudjátok, hogy a Westel 900-nak van egy olyan szolgáltatása, hogy a budapesti trafipaxokat, amit kiszúrnak a főtaxi emberei, elküldi sms-ben a telefonodra. Asszem a szolgáltatás ingyenes.

Előfizetés a következő módon:

+TRAFBP -a szöveg, és el kell küldeni a 900-as számra (semmi +3630, vagy ilyesmi, egyszerűen csak 900-at kell a számmezőbe beírni.)
Onnantól egy hónapig küldeni fogja az infot.

MadDriver Creative Commons License 1999.06.09 0 0 23
Na, valami konkertum! Ezek szerint akkor az ami detektorok adott esetben igenis mukodnek nalunk is. Egy dolgot lehet beszivni: ha a legelavultabb (es irasod szerint sajna a leggyakoribb) 6 gigas gonoszsagot hasznaljak.

Ha jol tudom (jol tudom?) akkor azert egy kicsit bekavarnak abba a doppler-effektusba, leven 3*10^8 m/s azert nem osszemertheto meg a legvadabb gyorshajto sebessegevel sem, igy hat kisebb frekivel modulaljak a radarjelet. Mi van, ha egy ilyen modulalt jelet visszasugarzuk az ado fele, es annyival noveljuk meg a ket csucs kozti kulonbseget, hogy mondjuk 400km/h legyen a sebesseg? Letezik ilyen?

Előzmény: pic (21)
Mijo Creative Commons License 1999.06.09 0 0 22

Kösz a tippért !

Mijo

Előzmény: Degeczi (8)
pic Creative Commons License 1999.06.09 0 0 21
MadDriver,

a használt frekik:
Microspeed 13,45 GHz
Speedophot 24,125 GHz
Multanova 34,4 GHz

A leggyakoribb - és legrégibb - Mesta radar állítólag 6 Ghz környékén működik.
Ettől függetlenül belátható, hogy a használt frekvenciák jelentős különbsége miatt egy radardetektorral nem, vagy csak nagyon nehezen lehet megoldani a dolgot.
A lézer (Fama) használt hullámhossza 904 ym, ráadásul az autópályán ezt szeretik alkalmazni. Ez is doppler elven mér, a rögzítés azonban videó kamerával történik. Aminek van egy kis feléledési - felfutási - ideje, ez alatt kell lassítani. A mérés szakaszosan történik - álatlában másodpercenként 2 - így, ha idejében észreveszed megúszhatod.
A lézersugár nyalábolása egyébiránt 200 m-ről cca. 1 m átmérőjű, így a szélvédő mögé helyezett detektor is jelezheti időban.

pic

Előzmény: MadDriver (13)
X polgártárs Creative Commons License 1999.06.09 0 0 20
vince polgártárs,
igazából nem értem ezt a tízcentes harácsolást, inkább ugorj át a Légióba 1 kicsit reluxázni.

A topikhoz: a környező országokban elég furcsán lehet használni a ketyeréket, a lengyeleknél egész jó hatásfokkal dolgozó kütyü Szlovákában és Csehországban kikapcsolásra ajánlott...viccesen néz ki az az autó, amelyik minden benzinkúthoz érve satuzik ( a mögötte repesztő gondolom nem mosolyog).
xpt

Előzmény: vince (16)
vince Creative Commons License 1999.06.09 0 0 19
De feltünt, és nagyon dühítőnek találom, hogy a rendőrök az egyszeri embereket sarcolják ilyesmi trükkökkel. De ezt már le is írtam a szoftvertolvaj rendőrségbe. Viszont akkor sem megoldás, hogy aki gazdag, meg zsivány az döngethet ezerrel, miközben a skodások meg behúzzák fülük farkuk. Ugye Te sem így gondolod. A német autópályák igenis védik az adófizetőket, ugyanis olyan minőségűek, hogy azon lehet menni a saját és a többi autó nagyfokú rizikó növelése nélkül. De az M7 esen pl igen is sokkal gázosabb 200-zal döngetni. És nem csak a döngetőnek gáz, ha elrepül a kocsijával.
Előzmény: Degeczi (17)
zizi Creative Commons License 1999.06.09 0 0 18
"Egy helyben állok és köröttem minden forog,
Nyomomban vannak a detektorok..."

/Víg Mihály - Balaton/

Degeczi Creative Commons License 1999.06.09 0 0 17
De ha ez ilyen egyszeru lenne, akkor azt is mondod, hogy a nemetek nem vedik a "keményen güriző, adózó egyszeri ember életét" az autopalyaikon.

Ezek szerint nem talalkoztal meg kinn felejtett 40-es tablakkal sem. A varosbol kivezeto szakaszon mero rendorokkel sem. Evek ota lezart ipari vagany atkelojeben a 40-et ellenorzo patkanyokkal sem.
Tenyleg nem tunt fel, hogy eppen nem a veszelyes helyeken, hanem az ilyen stabil bevetelt hozo kornyeken talakozni ellenorzessel?

Előzmény: vince (16)
vince Creative Commons License 1999.06.09 0 0 16
Tudod mr Spock e te kezeid közé se mennék betegnek. Aki csak azt lesi, hogy lehet áthágni a szabályokat, és még 10 centet összeharácsolni magának.....

Für alles : tudjátok a sebesség korlátozás nem azért van, hogy szekáljanak titeket, meg nem is azért, hogy a ti nyomorult életeteket megvédjék. Mert aki mindenképp meg akar halni annak úgy is mindegy. A sebesség korlát azért van, hogy a többiek, a keményen güriző, adózó egyszeri ember életét megvédjék. Mielőtt nekem estek, én is hajtottam már gyorsan, de szégyeltem is érte magam. És elkapni is csak egyszer kaptak el, teljesen jogosan.

gvass1 Creative Commons License 1999.06.09 0 0 15
Vajk,
az autod kozteruletnek szamit.
Előzmény: Vajk (14)
Vajk Creative Commons License 1999.06.08 0 0 14
Az autom azert nem szamit kozteruletnek, vagy igen?
Es a detektorokat ott szokas hordani.
MadDriver Creative Commons License 1999.06.08 0 0 13
A hasznalt frekik ugyeben hol a a Magyar Kiralyi Rendorseg? Ugy ertem, hogy ugye a tengerentulon az X,K,Ka (Kulonfele mikrohullamu ~10-12Ghz) savokat hasznaljak. Ugyanakkor egyesek szerint nalunk ~1300 Mhz kurul mukodik (talan L sav, vagy hasonlo). Tehat pl. egy usabol behozott kombi(radar+laser) nyilvan a lezert jelzi, node mi van a kulonbozo frekikkel? Vagy ez csak remhir?
MadDriver Creative Commons License 1999.06.08 0 0 12
Kiemelten veszelyes? Ez sajnalatos. Legkozelebb jartamban keltemben majd leutok nehany embert a detektorommal, es akkor tenyleg kozveszelyes lesz.....
Előzmény: gvass1 (9)
MadDriver Creative Commons License 1999.06.08 0 0 11
En ugy tudom, hogy ha szerencsed van, akkor az elotted halado autorol
leverodo (termeszetesen nem elorefele) sugarakat eszleli. De ilyennel
meg sosem volt dolgom, itt olvastam: www.radar-guys.com
Előzmény: Rudi (4)
mAlter Creative Commons License 1999.06.08 0 0 10
Nem. A fény sebességéhez képest az autó sebessége nagyon kicsi, ezért nem lenne nagy különbség a frekvenciában. (bár lehet, hogy ez hülyeség?) A visszaverôdés sem garantált (pl. fekete autó). Ha jól tudom két fénysorompó közti idôbôl számítják ki a sebességet. (No nem a rendôrök, hanem a gép :)))
(mA)
Előzmény: Rudi (7)
gvass1 Creative Commons License 1999.06.08 0 0 9
A radardetektor "kozbiztonsagra kulonosen veszelyes" eszkoznek lett minositve, es akinel kozteruleten ilyent talalnak, azt 30 k huf-ig megbirsagolhatjak.
Előzmény: MadDriver (-)
Degeczi Creative Commons License 1999.06.08 0 0 8
Azert az USA-ban is van allam, ahol tilos a hasznalat, kulonosen a jammer-e.
Ilyenkor bajba juthatsz meg ha lassan mentel is.
Ahol viszont nem tilos, ott meg veszely jelzesre (utfelbontas, lezaras) is hasznaljak.

Amugy a temarol itt a legalaposabb site.

Előzmény: Mr Spock (3)
Rudi Creative Commons License 1999.06.08 0 0 7
Ez érdekes! A lézer ezek szerint nem a Dopler elvet kihasználva méri a sebességet?

Rudi

year_t Creative Commons License 1999.06.08 0 0 6
~c például egy elég jó sebesség...
NiCK Creative Commons License 1999.06.08 0 0 5
A sebesség beméréséhez legalább kétszer kell, hogy rád mérjenek a lézerrel. Ezért ha szerencséd van és a zsaruk elég lassúak akkor a két "lövés" között le tudsz fékezni. Nekem 1x már sikerült...
Előzmény: Rudi (4)
Rudi Creative Commons License 1999.06.08 0 0 4
Sziasztok!

A gyakorlottabb felhasználóktól kérdezem: a lézer detektorok csak akkor jeleznek, ha már közvetlen "találatot" kaptál, vagy már a szórt lézerfényre is reagálnak. Vagyis a kérdésem az, hogy alkalmas-e a kütyü megelőzésre, vagy már csak a bekövetkezett szomorú eseményt jelzi?

Üdv.: Rudi

Mr Spock Creative Commons License 1999.06.07 0 0 3
Kedves Mindenki,

A radar detektorokkal nem volt sok szerencsem, habar nehany eve nem probaltam ujat. De a regikkel mindig az volt, hogy allandoan csipogott, es a vegen vagy semmibe vettem es akkor jott a rendorseg, vagy allandoan lassan (szabalyosan) kellett menni, de ahhoz meg nem kell radar detektor.

Amivel sokkal tobb szerencsem volt, az az ugynevezett "radar jammer". Ez nem jelzi csak a radart, hanem visszakuld zavaro jelet, amitol megbolondul a radar es vagy 0 sebesseget mutat, vagy valamilyen lehetetlen sebesseget. Amig ezt hasznaltam semmi problemam nem volt, pedig kerultem olyan szituba, ahol holt biztos voltam hogy "most bemertek". De megsem. Ezeket USA-ban 50 es 100 dollar korul lehet kapni. Az a verzio, amiben kombinalva van a detektor a jammer-rel, az sajnos 300 dollar.

Gabor

Piri Creative Commons License 1999.06.07 0 0 2
Nekem egy új cobrám van lézerre nem jelez sajnos pedig az lenne a legjobb mert a többit hamarabb észre szoktam venni a lézerrel sokkal messzebbről lőnek ,engem már lekaptak lézerrel de szerencsére nem sikerült a kép -:)
NiCK Creative Commons License 1999.06.07 0 0 1
Kb 4 éve egy ESCORT Passport 5000-em volt. A városban nekem is mindenre jelzett, még akkor is ha City állásban volt a kütyü. Az, hogy minden fotocellás ajtó nyitó szerkezetre reagált nem idegesitett mert igy feltérképeztem a várost és már az volt fura, hogy nem jelzett valamire.
A legnagyobb erénye az volt, hogy lézert is jelzett. Sokan mondogatták, hogy minek mert a lézert nem lehet megúszni mire jelez már bemértek...
Hát egyszer konvojban (5-6 autó) jöttünk haza Kecskemétről és a pályán a belső sáv korlátjától mértek lézerrel. 170-ről fékezve sikerült megúsznunk...
Előzmény: MadDriver (-)
lab Creative Commons License 1999.06.07 0 0 0
0?

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!