Elég sok mail jött Forelle impeller kapcsán. Azt is érzem, van aki mehőkölt kicsit. Nem gyári /szerencsére, milyen is lenne a 35 éves gumi alkatrész..../.
A gumisütő forma hobbyból készült. Egydarabos sütögetésre kitalálva. Ma a bronz agy gyártása kerül annyiba, amennyiért néhány éve az egész impellert le lehetett gyártani.
A forma villannyal melegszik. A gumipék előtúrja a raktárból a szerszámot, kikeveri a gumikeveréket, majd egyesével beleteszi az előzőleg megesztergáltatott, vésetett agyat, beletömi a gumigranulátumot. Megsüti, kiveszi, majd ismétel. Aztán megtakarítja, és elteszi a szerszámot. Mindez szabadidejében, karitatív módon, önköltséges áron, haszon nélkül.
Én pedíg autózom érte költözése óta már négyszer 60Km-t /legyártatom a bronzot, elviszem a péknek. Mikor megsütötte, elmegyek érte/. Karitatív módon.... meg még pénzem is van benne.
ha frissen volt csinálva,lehet egy kicsit olajos maradt. érdemes lefújni kis féktisztítóval. lehet túlzottan sok olajat kapott a kis kenő párna.
vízkerék ügyben nem tudok segíteni. neten keresgélve elképzelhető,hogy találsz. esetleg hajós boltokban a vízkerekeket böngészve elég sok helyre írnak más típushoz is jó dumát.
a hajtás nyekergést meg érdemes megnézni. lehet víz is van benne és rozsdás már minden. van hozzá pár cuccom.
hát ez így jó nagy katyvasz lett. a fele lemaradt :-D
kezdésnek cseréld fel egymással a két gyertyát és a kábeleket. (azzal ne foglalkozz most,hogy minden új.) nézd meg,hogy van e változás. ha van,szar a gyertya vagy a kábele
ha nincs,jön a gyújtót trafó betáp felcserélése. ha minden marad a régiben,akkor a trafó szar. ha átmegy a nincs szikra a másik hengerre,akkor a lendkerék alatt lesz a probléma.
valamivel biztosan gond van,ha nem ad szikrát. cseréld fel a gyertyákat,gyújtókábelt,trafót (egyesével). ha ugyanazon a hengeren nincs szikra,mint a csere előtt,akkor a lendkerék alatt keresd a hibát. ha átmegy a másik hengerre a nincs szikra,akkor a gyertya és vagy kábel és vagy trafó.
feltételezve, hogy a bekötések jók,nincs szakadt törött vezeték. leállító gomb rá van kötve mindkét trafóra?