Bejött a cucc, mert a kánikulában nem biztos, hogy ki szeretnék állni a napra a lakjóval, (Hanem az árnyékot keresem.)
így is 12 - 1 óra mire bent létezni lehet. Ennek ellenére a tetején is van. Így tudok mikrózni, elektromos bringát tölteni, kompresszoros hűtőt is vígan nyomatok.
Használ itt valaki hordozható/kinyitható napelemet? Van valami ökölszabály vagy ajánlás? Márka esetleg, amivel nem lehet mellényúlni? Olyan helyen használnák, ahol nincs áram. Töltés, világítás, stb.
Szia, tehát akkor a "menetfény" nem a nappali menetjelzőt jelenti, ami az autón van, ezt félre értettem...
Sajnos ezt mérni kell, mert innentől kezdve találgatás, de továbbra is azt gondolom a jelenlegi információk alapján, hogy lakin aszimmetrikus terhelés, - vélhetőleg a rendszám világítás miatt, - vagy kontakt hiba az ok.
A check control érzékenységéről csak annyit, hogy anno egy relé miatt jártam hasonlóan, ami egy minimál fogyasztó volt egy 20W-os fogyasztói körön... És megérezte - néha... Én ezért gondolok a fentiekre.
Ha van türelmed és kedved, azt próbáld meg, hogy a rendszám világításból mindkét izzót kiveszed!
Sajnos mérés nélkül az ilyen át dugdosó próbálgatással csekély esély van arra, hogy fény derüljön a problémára, példaként a SORENTOm egyátalán nem érzékeny.
A lakókocsi 2020-as, tehát még új, az 1 éves felülvizsgálatnál megnézték és rá is tettük másik autóra amivel normálisan működött. A kocsin nem megy el a világítás, csak a lakón, de más ráakasztva normálisan működik (pl:kerékpárszállító).
A VW-nél is voltam 3x nézték, tesztelték, de ott sem találtak semmit, minden rendben működik. Így mindenki csak találgat, hogy mi lehet, mert külön-külön minden jó, együtt meg nem.
A lakókocsin elvileg minden lámpa rendben van, mikor rácsatlakoztatom és végig tesztelem, akkor még jó és indulás után tűnik el a bal oldali lámpa és helyzetjelző, az index és fék az működik.
A bringaszállító mint mondottam távolkelet, és a rendszám megvilágítást a jólképzett mérnökök úgy oldották meg, hogy a bekapcsolt helyzetjelző mindkét oldalon egy átlátszó plexi lapon keresztül egy füst alatt megvilágítja a renszámot is. /úgy-ahogy/ Majd a jövőhéten viszek le a Balatonra egy multimétert, és lecserélem a dugót a szabványos bekötésnek megfelelően kiosztva a vezetékeket, és esetleg újakat is bekötve, aztán majd meglátjuk, bár erős a gyanúm, hogy autóvillamossági műszerész lesz a végállomás.
Most újra megnéztem a 13 pólusú és 7 pólusú bekötést, lehet, hogy megtaláltam a probléma okát.
A csatlakozó bekötési rajzán a jobb és a bal helyzetjelző kölön érintkezőre van kötve midkét tipusnál A bicikliszállítón egy tüske van bekötve, és az egyik lámpatestből direktbe van átkötve a másik oldali helyzetjelző. Így gyakorlatilag dupla terhelés van az egyik oldali csatlakozó tüskén, és a másikon semmi terhelés. Lehet, hogy ezt érzékeli a kocsi rendszere és ettől bolondul meg.
Jó tanácsot adtál! Előbb utána kell járni a problémának, mert valóban nagyobb kommunikációs zavart is okozhat a gk. vezérlőjében az utólagos utánfutó vezérlő.
13=>7 átalakító is van több féle. Van amelyik a 7. elemként a ködzárófényt (ez amúgy a szabványos), van amelyik a fix/kapcsolt 12V-ot adja ki, van ami semmit es van zárlatos riasztó vezérlő (kihúzása váltja ki a riasztást).
Tehát nem mindegy az átalakító.
Az nem világos számomra, hogy ugyanazt az átalakítót használtátok mindkét esetben?
Ugyanakkor az sem biztos, hogy a vezérlő, esetleg annak programozása jó és, mint a VWes kollégánál lehet nem kompatibilis, vagy csak egyszerűen nem programozták fel az autónak és vagy vezérlőnek a kommunikációt...
A vőm K Astrája is csinál érdekes dolgokat. Vett egy vonóhorogra szerelhető bicikli szállító izét. A kocsinak 12(?) érintkezős aljzata van, a bicikliszállítónak a hagyományos 7 érintkezős. Egy átalakítóval összekapcsolva a két rendszer. A kocsi elektronikája megvadul, nem nyílik a csomagtér ajtó stb. Mondtam neki, hogy ne menjen egy métert se vele, mert ki tudja mijen funkciókba nyúl még bele a plusz lámpasor.
A nekem teljesen szabályos és jól működő lakómat rádugva /+átalakító/ ugyanúgy hozza a hibát. Vajon a CanBus rendszer nem illeszkedik?
Szia, tudni látatlanban nem tudom, de az alábbi dolgokat kéne megnézni lakin:
- a lakin a rendszám világítás aszimmetrikusan az egyik oldalra van-e terhelve, vagy sem.
- nem sok-e a terhelés valamelyik izzó hibájából a lakin.
- nincs-e a lakin kontakt hiba izzó, vagy csatlakozó szinte.
(ha tippelni kellene az elsőre gondolnék, annak megoldása: ledet a rendszám világításba, de kifejezetten NEM canbus kompatibilist)
Autón:
Az minden esetre gyanús, hogy a menetfény is kihal, aminek nincs összefüggése a vontatmánnyal, így meg kell vizsgálni, hogy a pótkocsi vezérlő jó-e, gyári megoldás-e, vagy utólagos, mert utólagos esetén elő fordulhat kompatibilitás probléma sajnos. VW-nél sajnos program hiba is lehet, ha nem jól lett aktiválva a vontatás opció.
Többi funkció hibaüzenet után a lakival jól működik? (tolató radar, kamera, parkoló automata, abs-esp, index villogtatás, ködzárófény, stb...)
A következőben szeretnék segítséget kérni, hátha valaki már találkozott ilyen hibával:
-Adott egy Weinsberg 480 EU lakókocsi 2020-as és a VW Tiguan gépjármű. Amikor összekapcsolom a lakókocsit a kocsival, akkor minden lámpa működik, de elindulás után pár méterrel a jobb oldali menetfény és lámpa lekapcsol, a kocsi is kiírja, hogy nem működik az az oldal a lakókocsin. A fék és az index jó, a másik oldalon minden működik.
Külön-külön mindegyik le lett tesztelve és hibátlanul működnek, de együtt valamiért nem akarnak.
Tiszteletem ! Keresek a Dél-Alföldön lakókocsi szerelőt . Apróbb hibák megjavítása, mover felszerelése. Ha lehet Békés megyében, de ha nem túl távol, az se gond. Megbízhatóság a lényeg. Előre is köszönettel : Zsolt
Köszönöm, ezek közül a Váradi Caravánt jól ismerjük, ott rendszeresen járok, de sajnos Hymerrel nem foglalkoznak. A másik két javasolt hellyel felveszem a kapcsolatot.
Sziasztok, egy 1999-es gyártású Hymer B644-es lakóautó került a családba. Szeretném rendbe tenni, amihez pár belső ajtóborítás, az ablakokra függönyök, új ágyasítható asztal, vonóhorog, sofőr oldali fellépő megoldás és klíma merültek fel. Van valakinek ezekben tapasztalata, hová lenne érdemes fordulni?
A lakómba Thetford C2 WC van beépítve, a fekália tartály szintjelzője nem működik.
Mozgatva a tartályt, hallob, hogy kopog benne az úszó a két végpontot eléri, benyúlva ellenállás nélkül, könnyen mozgatható. A mágnes is a helyén van, kitapintható, és kívülről egy kis iránytű is jelzi, hogy van benn mágnes. Az úszóban benne van az a szögletes, hungarocell szerű anyag ami az úszást biztosítja.
A tartályt kivéve elérhető a szintjelző mechanikája és mágnese is. Akadálytalanul könnyen mozog, a mágnes itt is a helyén van.
Mégse működik, ha betolom a teljesen üres tartályt, azt jelzi, hogy tele a tank, kihúzva pont a megfelelő középállásban van.
Mi lehet a probléma? elfordult valamelyik mágnes, és polaritás probléma van, vagy elgyengültek a mágnesek?
Oda épp nem, nem motorozunk. Vagy ha 1 szer igen, akkor másként oldanám meg a motor szállítását. De tudnék rendelni a cégtől. Úgy érzem, elég frankók. Lenne elképzelésem, miként lenne a vágyam.