Megint mindent megszakértettél a fotelből. És mindent jobban tudsz mindenkinél.
A cikk arról szólt, hogy gond volt. Amit a reptér el is ismert. Ráadásul jelenidőben ("az okozza", "van"), de csak a firkász. A kínai teherszállítók meg nem gépek.
Az külön bájos, hogy annak magyarázod a hatótávot, aki évekig ezzel foglalkozott. Persze a kisujjad, tudom.
Egy Egyiptomi gépnek volt gondja, ezt kapta fel a sajtó, ( gondolom az egyik utasnak megint volt egy firkász rokona, akit riadoztatott) a többi ment végig rendben, hogy épp hol tankoltak, azt nem tudom, de láthatóan megoldották.
Na most indul vissza a Ryanair gépe Lisdzabonbol, amely utána Malagaba forog be. Na most vagy simán kibír 4000-4500 Km ert tankolás nélkül, vagy Budapesten megoldódott a probléma.
Írtam én valahol olyat, hogy egyetlen járat sem fordul meg sehol tankeringgel? Asszem nem. Apró részlet, hogy egy bázis üzemeltetéséről van szó, rövid-hosszú, innen jövő-máshova menő járatok egymás után lerepüléséről van szó, nem egyetlen BUD-EIN-BUD-ról. Annak meg milyen relevanciája van, hogy a 200-ra székezett 737-es egy másik cég útvonalhálozatán (se Izland, se Szaud-Arábia, se Baku, Kutasi, Yereván, anyám tyúkja) üzemel-e tankolás nélkül?
Azért valahogy csak sikerült a Wizz gépeknek egy pesti tankolassal megjarni a mindig teltházas Eindhovent oda vissza a héten, ami szerinted lehetetlen. És a Ryanair is szépen jár, külhoni tankolás mellet......
Dehogy megy. Következő állomáson tankolás nélkül való megforduláshoz semmi köze nincs az egyszer (üresen, szép hosszú, száraz pályáról elérhető, legnagyobb maximális felszállósúlyú és ritkán beszékezett géppel és szél nélkül számolt) elérhető katalógushatótávolságnak. Vagy a maximum felszálló vagy a maximum leszálló súlya mindig korlátozza annyira a gépet, hogy közelébe se érjen annak a valóságban, ha fordul. A teli székezett gép eleve már üresen nehezebb, hozzá jön a sok széken ülő sokkal több utas súlya (ami a magas LF miatt általában meg is van), a rövid, fos pályákról való üzemelés és a hosszú járatok. Meg még száz dolog, ami mind csökkenti a maradék üzemanyagot.
Ha sok utassal esőben indulsz a dortmundi vagy lutoni rövid pályáról Budapest felé, akkor közel sem tudsz annyi benzinnel felszállni, hogy elég legyen utána egy spanyol járatra (Dubány, Kutaisi, Izland, Tenerife, Jeddah, Hurghada és társai pedig szóba sem jönnek). Ugyanez a hosszú járatokról visszafelé érkezve is érvényes, egy AUH-BUD átlagos szembeszéllel, tele hazatérő urvákkal örül ha ideér, nemhogy benzin maradjon benne a következő járatra. Talán aztán Bécsig üresen el tud menni a gép, vagy azt sem. Egy Milánó-Budapest nyáron délben meg hiába tudná elhozni a világ minden kerozinját, a gép maximum megengedett leszállósúlya miatt az sem fogja tudni, hacsak nem üres, de az ugye itt ritkán fordul elő.
arra hivavtkozz, hogy nem automatikus rendszerek által végzett foglalás volt és nem vagy iroda és egyből add meg a számla adatokat, ahová kéred a pénzt (iban számot) és számla tulajt
Tudom, hogy a hatótávolságot nem szokták kibírni, de nem is kell 5400-5900 km ket kibírni tankolás nélkül 4000 Km bőven elég, de általában a 3000-3500 is elég. Annyi meg azért megy.
Utasok nélkül hátszéllel talán. Főleg nem a világrekordra székezett 321-sel. De a járatok 50%-ka nem tudna külállomáson tankolva itthon megfordulni. Ha nem több.
a bőrönd bár benne van, de az ülés választás továbbra sem ingyenes / mármint a british-nél is fizetni kell, v. random bedov vhova /, - de mivel most épp 5 napra megyek csak haza, szokásos 3 nap dorbézolás barátokkal, aztán jövök is vissza sajna, szóval villámlátogatásra elég lesz a kis hátizsák is vállra, 3 napi ruhával kb., - ez még mindenhol ingyen, bőröndöt ki se használnám, illetve, a random széket meg megkockáztatom, hátha nem pont középre dobnak be, amit nem csípnék, de mivel én leszek az utolsó, aki felsétál a gépre úgyis, aztán még előtte gyorsan bedova egy Tom Cruise-os szépfiús mosolyom, csak annyit kérdezek, a check-in-nél, hogy / jól látom, én vagyok az utolsó, ha a folyosó mellé, bárhova be tudnak ültetni esetleg?, az extra leg csak bonus lenne, - az elmúlt 10 utamból kb. 9-szer próbáltam, és 8-szor bejött legalább a folyosó is, de v. 5-6-szor még az extra is /, szóval összesen most a british még mindennel együtt is kb. dupla ár lenne
A tapasztalataitokra vagyok kíváncsi, bocs ha már volt ilyen topic. Őszre van egy BUD-FCO / FCO-RAK és vissza foglalásunk, amit szuper áron sikerült megcsípni. FCO-RAK között (3,5 órás út) potom 30€ volt a 26 kilós feladott irányonként, viszont BUD-FCO viszonylatban, ami KM-ben/időben kb a fele egyelőre nem fizettem bőröndöt, mert irreálisan soknak tartom a 26500 HUF-t (viszonyításképp nyári főszezonra van VIE-TFS foglalásunk, közel 6 órás út, oda nem került ennyibe....). Kérdés, hogy megérheti-e kivárni, válhat-e olcsóbbá a feladott poggyász (mint ahogy a jegyárak is tipikusan lefelé tendálnak 1-2 hónappal indulás előtt), vagy a poggyászokkal nem variál úgy az algoritmus mint a jegyárakkal?
jah csak a British-nél benne van a felvivős kis bőrönd meg lehet az ülőhely is.. itt meg horror áron tudod megvenni, ha kell. Én most többször jártam úgy, hogy olcsóbb volt pl. a British Londonba és onnan autót bérelve átgurulni Liverpool-ba, mint a Liverpool wizz járat, ugyanez Bp-Ediburgh helyett (amit aztán töröltek is) olcsóbb a KLM átszállással.
Google flights-ról indulva próbáltad? És úgy, hogy valaki más vegye meg a jegyet? Én már csakazértsem fizetnék.
kollégám próbálta, úgy se jó - nem is az ad-blocker ami gond lehet, ha jól tippelem, hanem, hogy olyan mocsok a wizz, hogy csak na!, - röviden : már leállítottam nod32-t, kikapcsoltam az ad-blockert, stb., minden előzmény kitörölve, ill. nem csak általam gyakrabban használt böngészőn, hanem, pár másikon is ugyanez megcsinálva, utána ujraindítva, és aztán próbálnám meg megint, - de utána, amikor próbálnék foglalni, kb. a 2., 3.?, oldal után, már akkor kéri a wizz, hogy jelentkezzek be, na viszont a mail, + jelszóm után, megint hozzádobja, ezt a plusz költséget /nevezzük nevén, meg őszintén, lenyúlást/, szóval, a végtelenségig persze lehetne próbálkozni, de úgy látom, nincs sok értelme, - bár lehet, hogy nem bosszantom magam, hanem megveszem így is a jegyet, ez még mindig csak az a kb. 85 lenne, amit írtam, egy british meg mondjuk, legalább 200, szóval, még mindig kevesebb, csak a hozzáállásuk undorító
kb. ez olyan, hogy bemegyek a boltba, veszek 1 doboz tejet, jönnék ki, fizetném a kis 1 fontom, aztán mikor szólnak, hogy 1000 font lesz, mire kérdeznék vmit, v. inkább agyba-főbe verném mindet, mint Jason Statham szokta, meglepve kérdeznék, hogy : ja, tehát nem kérek hozzá pár tucat fűnyírót, meg toronyórát lánccal?!, azt nekem külön be kell jelenteni a pénztárosnak, fizetés előtt ! :-)
lehet, de mondják azt, hogy 85 font a jegyem, nem 67, és aztán hozzáadnak vmi 18 fontot ilyen gusztustalan módon, semmi gondom nem lenne - de hát mit várjunk a víz air-től megint :-)
Nagyon nem kell megilyedni, egy Ryanair gép 5400 Km ert egy Wizz A321 es 5900 Km ert is kibír, megvannak Budapesti tankolás nélkül is, legföljebb drágábban üzemelnek addig.
Az összes Air-BP által kiszolgált társaságot érinti, a Ryanair is máshol (mármint másik desztináción) tankol addig, van aki meg törölte a járatait pl. a kínaiak.
A finomítóban elbaxtak valamit, újra kell keverni és a BP nem kap. RÜK-nek jön vasúton, a Wizzair-t nem érinti. AirBP 4 tonnád az max. Sichuan (cargo A330-as pl. ezért nem jön 3 napja, neki 50-55 tonna kéne. RÜK-nek van 2x6 millió tonnás tárolója, abból + amit kapnak elvannak szerdáig, de másnak adni nem tudnak.