Mindenki okulására megosztok itt egy saját történetet, egy csak nagy melegben tapasztalt első futómű hangról. Az eset két éve kezdődött, amikor is nagy melegben különösen terhelésváltáskor vagy bizonyos úthibákon rettenetes roppanó hangot tapasztaltunk. Többen meghallgatták, és szinte minden újabb alkatrészcserét a "tuti ez lesz" kijelentés előzött meg, de a hang csak nem szűnt meg. Illetve pontosítok, ha 35 fok alá hűlt az idő teljesen megszűnt, így ősztől tavaszig minden el is felejtettük. Így lett új toronycsapágy szilent és csapágy, aztán lengéscsillapítók, kormányösszekötő és lengőkarok. Már csak egy dolgot nem cseréltünk, ez pedig a stabilizátor pálcák, de mivel nem lötyögtek és az eset előtt nem sokkal lettek cserélve, nem voltak gyanúsak. Pedig sajnos "csak" azokat kellett volna cserélni, mert az történt, hogy nem kikoptak, hanem pont fordítva, megszorultak és így csak ropogva tudtak mozogni. Az az igazság, hogy a hibát ott követtem el, hogy akkor két éve egy olcsó Yamato J64046YMT/J64047YMT került bele. Most Meyle HD-k kerültek a helyükre és a hang teljesen megszűnt. Ha pozitívan szeretném látni a dolgot, akkor azt mondanám, hogy a cserélt alkatrészek többsége valószínű 10+ éves volt, és ha még nem is volt kritikus az állapotuk, jót tett a cseréjük. Szóval ha valaki furcsa hangot ropogó hangot tapasztal az első futómű felől és nem lóg/lötyög semmi, érdemes az egyik stabilizátor pálcát kivenni és megnézni, hogy esetleg nem szorul!
Rendben, köszi mindkettőtöknek! Akkor nem piszkálom, jól rakták be, az autodoc videója meg működőképes, de nem helyes megoldás. Lehet, véletlen volt, bár elég alaposan megnézte, hogyan rakja vissza. Mindegy.
Maradhat a Bosch szűrő, vagy tényleg érdemes a sokak által annyira dícsért Mann Filtert használni? (MANN FILTER C 1724)
Itt ugyanúgy veszi ki mint az elsőn, és úgy is teszi vissza ahogy kivette. Az általad linkelt videón a visszarakás nem korrekt. (Attól még lehetséges, hogy problémát nem okoz.)
Az alábbi videóban, ha jól látom ugyanolyan kialakítású a két szűrő, de az újat mégis máshogy teszi vissza. A végén lévő két kivágás a réginél alul van, az újnál felül. Az új szűrőnél a légbevezető nyílásnál két oldalt így magasabb a műanyag perem, ezért kicsit nehezebben megy vissza a fedél.
Sziasztok! Jazz II, 1,4, 2008.03. A légszűrőnek számít, hogy melyik oldala van fent illetve lent? Más kialakítású a két oldal, de nincs rajta nyíl, mint a pollenszűrőn. Vagy csak a fedél visszahelyezése miatt lehet jelentősége?
(Egy videó alapján fordítva behelyezve a fedél kivezető csonkja csak kicsit erőltetve ment volna a helyére) A pollenszűrőnél szintén nem tudom, van-e jelentősége, de azt például fordítva rakták bele, mint ahogy a nyíl mutatja az áramlást.
Kedves Jazzesek! 2004-és autónk hátsó ajtó burkolatának patentja elengedett/eltört. hogy lehet kicserélni. Amennyire látom, a zárnál meg kell bontani két tüskét. Újabbaknál úgy látom, hogy a szélső patentek kipattintása után a burkolatot ki lehet húzni a zár alól.
Ma menet közben, kis rángatás után, megállt a 2005-ös Jazz-em. Dobott egy check engine lámpát. Csak úgy indul, ha közben nyomom a gázt, nagyon beteg hangja van, és rohadt büdös jön a kipufogóból. Ki lett olvasva a hibakód: Egr.
Ami engem nyugtalanít: pár hete lett szervízelve, valamint volt gyertyacsere, szelephézag állítás, Egr csatorna tisztítás is. Szerintetek előfordulhat, hogy esetleg emberi mulasztás is közrejátszott eme helyzet kialakulásában, vagy csak egyszerűen most tömődött el/ragadt be az egr szelep? Előre is köszi a válaszokat!
Sajnos egy 12 éves autónál a biztosító avulást fog számolni, így ha keveset akarsz a saját zsebedből kipótolni, akkor kénytelen leszel bontott karosszériaelemekre / alkatrészekre (is) gondolni.
2010-es jazz-em van és a hátuljába belementek. Üveg nem sérült de a hátsó ajtó és karosszéria igen. Kit tudnátok javasolni jó minőségű javításra Budapesten, pl 11ker környékén? Az okozó kgfb-je elvileg teljesen állja a javítás költségét, jól tudom?
Ez már ugyan régen volt - pótkulcsot keresett valaki, - de hátha segít, esetleg másnak is szüksége lehet erre:
A Jazz kulcsát elhagytam egyszer én is, sokáig kutakodtam, végül tökéletes megoldást találtam, csippel, immobilizerrel együtt jó áron szuperül csináltak új kulcsot a jó szakik:
Sziasztok! Egy 2010-es honda 1.2 jazz boldog tulaja vagyok! Az lenne a kérdésem most télen illetve reggel hidegebb motornál rángat a kuplungom. Az autóba 89 000km van, Meleg motornál csak nagyon ritkán csinálja!Esetleg valaki hozzá tudna szólni? Köszi.
Tudomásom szerint a 2005-ös évjáratú Jazz-okat többnyire a 39100-SAA-E412N5, illetve a 39100-SAA-G413N5 típusú rádiókkal szerelték.
Mivel a rádió elő van készítve az AUX fogadására, viszonylag egyszerűen és költséghatékonyan megoldható az aljazat kialakítása, mint ahogy az kóboráram fórumtárs általi leírásban is látható. Ha magának meg tudja csinálni a kérdező, akkor az innen-onnan kioperált (számítógép, ISO kábel stb.) csatlakozó hüvelyektől eltekintve, csupán a kellő hosszúságú árnyékolt vezeték, továbbá a 3,5 mm-es, 3 pólusú Jack aljazat kerül pénzbe.
Az AUX bemenet a "ráncfelvarrás" utáni (2006-) modelleknél van kivezetve, a régebbieknél nincs, de nem nagy dolog megcsinálni, készült régebben itt a fórumon is ehhez egy útmutató: