Ezek szerint nagyon szűk a súly intervallum B kat jogsival, mert alulról az a szabály határolja, hogy a vontató jármű saját súlya több kell legyen, mint a lakókocsi max megengedett tömege, fülölről pedig a 3,5 tonna együttes tömeg...Igen kevesen esnek bele ebbe a szúk tartományba... BE jogsi pedig most néztem q drága és vmiért újra kell kresz-elni- meg rakatsok oktatott óra is kell, csak tudnám minek...
Hali, csak a túlsúlyhoz, kamionozok is és egyetlen kg túlsúly sem engedélyezett még 40 tonnánál sem, a büntetés %-ban van meghatározva ami 0-5, 6-9.9%-ig tengelyenként adott ft/km afölött pedig fix tarifával kezdődik, régebben mikor utoljára büntettek 400000 volt plusz amit hozzászámoltak, nem tudok arról, hogy van súlyhatár ami alatt tűréshatárt engednek.
Pontosítsunk egy kicsit : "Ha a szerelvényed a forgalmi engedély szerinti adatok alapján meghaladja a 3500 kg-ot," , de a gépkocsid után könnyű pótkocsi van kapcsolva + 750 kg akkor lehet a"B " kategóriás jogsival ezt a szerelvényt húzni 4250 kg -ig.
Léteznek már nagyon klassz lakókocsik 750 kg-ig (Predom stb. )
A mennyiben a gépjárművel 750kg-nál nehezebb utánfutót azaz nehéz pótkocsit húzol és a vonó járműved nehezebb a vontatványnál akkor érvényes csak a 3500 kg-os súlyhatár.
A túlsúlyosság : elég érdekes dolog 5-8 % os tűrés határ van . Sohasem értettem miért kell túlsúlyosra pakolni a lakót. Vajon mi lehet az a kötyű amit nem lehet otthon hagyni ? Nem vagyok teljesen biztos abban, hogy pont azt a 8 hintaszéket , 3 asztallal föltétlen szükséges a 200 literes fagyasztószekrényes hűtő mellett megspékelve a 4 bicikli, roller kombóval minden nyaralásra cipelni.. .
Egyértelmű az, Ha a szerelvényed a forgalmi engedély szerinti adatok alapján meghaladja a 3500 kg-ot, akkor nem vezetheted B kategóriával, ill. megvalósítod az engedély nélküli vezetés szabálysértést. Az egy másik eset, ha a papírok szerint beleférsz, viszont túlsúlyosra pakolod a szerelvényt, és belefutsz egy mérésbe.
Vettem egy szép lakókocsit, de nem egyértelmű, hogy B kat jogsimmal milyen autóval tudom húzni. Elvileg 3,5 tonnánál nem lehet nehezebb az autó+lakókocsi, de ez a forgalmikban levő max súlyra vonatkozik, vagy az aktuális,,valós súlyra kiváncsiak ellenőrzésnél?
hallottam olyat is, hogy mérlegre állítva ellenőriznek, hogy benne van e a szerelvény a 3,5 tonnában...
Ettől függ, hogy tudom-e a jóval nehezebb céges autóval vontatni itthon és Szlovéniában-Olaszoban-Svájcban amerre tervezünk.menni...
Miképp lehet kivenni a hűtőt? Találtam egy vékony csövet alatta ami gondolom lecsúszott az oldaláról, de nem férek hozzá így azt hiszem ki kéne húzni, hogy visszategyem.
Próbáltam értelmezni a szabályt, de inkább megkérdezlek Titeket nyilván jobban képben vagytok autópályadíjban, a kocsi D1-es és a lakó össztömege 800kg, kell rá valami pluszt venni vagy a sima D1-el húzhatom pályán?
Én ezzel együtt nem bántam meg hogy megvettem bár költöttem már rá de ez benne van a pakliba Mi szinte minden hétvégén megyünk vadkempingezni imádjuk teljes "luxusba" vagyunk hideg meleg víz áram fűtés mi kell még :)
Azt hiszem, türelemmel és alaposan átnézve kell válogatni.
Tény, hogy nagyon szeretnék már erre a szezonra találni, de nem akarok mellényúlni, vagy sok kompromisszumot vállalni, csak hogy legyen már lakókocsi. Sokszor láttam eddig is kedvező árúakat, látszólag szép állapotban, bár ezek gyorsan gazdára találnak. Sokáig mérlegeltem, gazdaságosabb-e a bérlés, de fő szezonban elfogadható áron és állapotban nem sok esély van rá. Ha megveszem, eleve ott a vételár, legyen mondjuk 1,8-2 millió, átírás, biztosítás, adók, műszaki, karbantartás stb.
Ha kevés a szabadidő, hogy kihasználjam, bánni fogom, hogy megvettem.
Engem pont egy kereskedő vert át Bár az igaz hogy beázást még nem tapasztaltam viszont a hirdetésben említett zárt elősátor nem zárt sőt fel sem lehet állítani mert hiányoznak vasak A lakó homlokfalán a repedéseket fényvisszaverő szalaggal takarták el amit csak sajnos csak akkor vettem észre amikor elengedett a szalag és levált :( Ha illatosító van bent akkor már gyanakodj hogy a doh szagot próbálják vele elnyomni). Ja ráadásul a meghirdetett komplett napelem rendszer munka aksija pont akkor feküdt ki amikor mentem megvásárolni természetesen a töltésvezérlővel együtt A leg ócskább JP akkura cserélte és az MPPT töltésvezérlő helyet valami kínai gagyit szereltetett be amivel ha egész nap ragyogóan süt a nap akkor is képtelen a 100 ah aksit teljesen feltölteni .
2 kereskedésről van infóm akik szóban vállalnak garanciát és valamennyire rendbe is hozzák eladás előtt, de hogy a valóságban ez mennyit ér nem tudom. Az tény, hogy az illesztéseket lekenik tömítővel és ha belül nincs folt akkor nagy eséllyel pár évig nem is lesz, mindenesetre vétel után ezt célszerű megtenni, amit én vettem annak leszedték anno mikor 2006-ban bekerült az országba a díszléceit is leszedték és fekete ragadós cuccal alul fölül körbekenték lehet, hogy ezért is maradt jó állapotban.
Hali, mint írtam mi is most vettünk és nézegettem a német oldalakat sőt mivel öcsém kint él meg tudta volna nézni, nyelv ismerettel alkudni és megvenni is és mégis itthon vettünk, igaz én az alsó szegmensből válogattam, de ott egyáltalán nem volt még észrevehetően olcsóbb sem sőt inkább ami kinézett valahogy még drágább is na meg az, hogy a fényképen mi látszik és valójában miképp fest annak ahogy tapasztaltam az utóbbi időben nem sok köze van egymáshoz. A hazahozatal ha drágább a cucc igazából belefér ha annyival olcsóbb mert ahogy néztem amennyiben magam hozom haza akkor attól függően milyen messze van 100-250000 a honosításra nekem ügyintéző 200000-et mondott amit ha magam oldok meg akkor 160-180000 körül van így ez miatt a plusz miatt sem kint vettük. Ami angolt néztem az mind csúful beázott volt, nekem volt rossz tapasztalatom a favázzal (simán öszeszakadt az előző basteiünk pedig kívül tök jó állapotban volt, de egyszer kiszakadt az ajtó és akkor derült ki, hogy mindenhol elkorhadt a váz, a végén már amikor a kitámasztókat tekertem az egész test hajlott/csavarodott amikor meg keréken állt a hátulját a földön húzta) ezért minden ajtót kinyitottam, szőnyeget felhajtottam amit még nem parkettáztak le tehát ahol csak lehetett megnéztem és csak egynél amit megvettünk nem találtam beázást.
Én is szerettem, a legnagyobb gond velük, hogy rengeteg hulladékot behordtak. Az ajtó kempingben lényegtelen, parkolóban meg kényelmesebb, ha az út szélén állsz meg, akkor nem szerencsés, de velem ez sosem fordult elő, hogy ott ki akartam nyitni a lakókocsit.
Bár eredetileg egyáltalán nem állt szándékomban reklámozni, de a Balatonról eszembe jutott (siófoki vagyok): szeptembertől eladó lesz egy szép 460-as Hobby :)
Én is úgy láttam, hogy az angol lakókocsik kényelmesebbek, esztétikusabbak. A dugaljakon kívül nem tudom, mi okozhat problémát, ha netán cserélni kell bármit az elektromos rendszerben.......vagy a gázban, vagy bárhol.....
Mindenféle csavarkötés esetleg nem metrikus ?
Árban is kedvezőbbek, valamiért mégis tartok az angoltól...
Szóval......nézegetem a mobile.de-t is, itthon lemaradtam egy szép TEC-ről, valahol a Balaton környékén volt, későn láttam meg, gyorsan elkelt.
Az Eriba márkanevet főként a Touring sorozat miatt tartja meg a Hymer, arról el tudom képzelni az alu vázat (de ez az árában is meglátszik). Retró kinézet, nagyon cuki forma, de kényelmetlenül kicsi, és főként aránytalanul drága. De nem ördögtől való a fa váz, az összes többi lakókocsi évtizedek óta elvan vele, max vásárlásnál kell figyelni a beázásra utaló nyomokat, mert az viszont tényleg az ellensége. Angol vs. európai lakókocsi: régi és örökös vita. Az angol lakókocsik általában jobban alkalmasak (lennének) életvitelszerű tartózkodásra: nagyobb fürdőszoba, külön zuhany, sütő a konyhában stb. Viszont az elektromos hálózata is angol szabványú, alkatrész is macerásabb hozzá. Saját tapasztalat: pont tavaly sétáltuk végig az egyik legnagyobb horvát kempinget, és egyetlen (!) angol lakókocsit láttunk, de annak is alibije volt, angol rendszám :)
Úgy látom, hogy a németországi kínálatokban olcsóbban kapok jobb állapotút, mint itthon egy lelakottat. Tudom, tudom, utazás, honosítás költségei, stb., de mégis inkább a külföldről behozott felé hajlok.
Van pár szép Eriba, ami tetszik.
Valaki pár kommenttel korábban utalt arra, hogy minden lakókocsi favázas.
Úgy tudtam, hogy a Hymer/Eriba nem az.
Segítsen valaki, mi az igazság.
A másik ..........az angol lakókocsik sokkal kedvezőbb árúak.