Benned bíztam, azt hittem, hogy akad valami ilyesmi a tarsolyodban. :)
Én csak homályosan emlékszem erre a feliratra, hogy szép piros volt, de se méret, se karaktertípus nem rémlik. Ha jól emlékszem -az "Ikarus" felirat alá volt festve, kb. a "VOITH automatic" tábla (mert olyan is volt rajtuk, szép domborbetűs!) mellett.
Teljesen OFF -legalábbis az előző folyamhoz képest, viszont valamennyire ON, de azért ide reagálok, mert Neked szól a kérdés.
-Tudnánk -e reprózni a BKV-s 260 -asok elejére piros sablonnal festett "TURBO" feliratot, ami akkor került rá egy pár kocsira, amikor megkapták a BME turbós motorjaikat?
Réges-régen rothasztják egy Balaton-felvidéki faluban valami raktárépületként... Ott voltam, megnéztem. Se hidak nincsenek alatta, se fődarabok, belseje rommá szedve, szétrohadva, nemigen hasznosítható már semminek...
Ezzel a pár rendszámmal segíthetek a gyűjtésben, ha gondolod ! Sajnos az altípus számát nem tudom, ezek voltak az első 260-asok Győrben: én úgy emlékszem ,hogy az első 260-asok ezekkel a rendszámokkal futottak( ezek még szürkék voltak,egenes műszerfallal,harmonikaajtóval, kisablakkal): GC 66-05 -től GC 66-19 -ig. Tehát 15 db. Következő : GC 80-71,72,73.Tehát 3 db. Utána GF 02-41 és 02-42 ( Ezek szerintem már sárgaként jöttek, nagy ablakkal, de még egyenes műszerfallal ) Sajnos csak ezeket tudom , a 280-asok akkor még nem érdekeltek !
Nem biztos, hogy megoldatlan marad, nekem a 280-as külső jegyei alapján van három tippem, és én - amennyiben a fotó eredetileg is digitális - a középsőt érzem a legerősebbnek:
Azért nem semmi, hogy azon a földön van pár busz...266-is. MIkor készülhettek a képek? Az a 280-as igazi ritkaság lehet, ha ilyen sofőr fallal van ellátva. Érdemes lett volna megmenteni.
Most azonnal kéne nekem egy Ikarus 435 fenékváz rajz! Nagyon köszönöm a segítséget! Erre a címre küldje el nekem legyenszíves akinek van: kengyelkristof@gmail.com
Köszönöm az infót! Én is láttam olyan 256-ost vagy 250-est, amiben csavarással lehet elzárni a szellőzőt, de az említett BPG-224-ben (meg talán az AZD-655-ben és 656-ban is) a képen látotthoz hasonló - tehát nem csavaros - panelek vannak. A BPG-vel elég sokszor utaztam, így volt időm megfigyelni.
Konkrétan rsz. szerint nem tudom, 1X utaztam a 224-essel, vagy 5-6 éve... Könnyen lehet, hogy felújításkor nem az eredeti 200-asba való lett bele visszatéve.
A győri dotto tavaly 80-al borult az árokba :D :D (hazafelé menet) Azóta másik van, lecserélték a vállalkozót mert előtte is nemegyszer bukott le 80 felett:D
Ipari iskolás koromban ilyen városnéző busz modellek voltak a tanműhely végében. Senki nem vigyázott ezekre, és én akkor azt hittem ez kitaláció, mert csak a pótkocsis nisa városnézőt ismertem. Lemezből voltak ezek a járművek. Micsoda érték lehetne, ha meglennének. Még az iskola haljából is lenyulták a régi autókat amik ki voltak állítva.
Két éve kezdték őket nagyobb mennyiségben kivonni a forgalomból. 1993-as gyártás nem volt köztük szerintem, '91 és '92-es kocsik voltak. Pár éve még Iszfahánban is jártak 280-asok, azok sincsenek már.
Tényleg szép. Csak az kár, hogy nem olyan színű, mint az eredeti: a 60-as években sötétbordó színűek voltak ezek a trolik. Nem hittem volna, hogy erre nem gondolnak a felújításnál. (Vagy itt is szándékosan nyomja a BKK a világosabb színt, mint a buszoknál?)
Attól tartok, nem volt egyeztetés. Mindkettőt láttam valóságban (a szegedit úgy két éve, a pótot a múlt héten) nekem még hasonló színnek sem tűnik. Az Ik60T bordóbb piros, és a "sárgája" is sokkal fehérebb... :-(
Azonkívül a szegedi Ik60T nincs felkészítve vontatásra, nincs vonóhorog, nincs alváz-megerősítés, és sem a levegős, sem az elektromos hálózata nincs kiképezve vontatásra. Azonkívül nem építettek be hajtásrendszert, úgyhogy a "vontató" csak egy félkész kiállítási tárgyként tud funkcionálni. Annak viszont nagyon szépen sikerült - leszámítva azt a hátsó lámpát...
Nekünk a 184-es kocsiból nem lenne nehéz egy komplettet készíteni,mert ebbe minden benne van(motortartó keret,összes lámpa,vészjelzők,ablakletekerők,belső figyelmeztetők,eredeti ajtók,utolsó járatszámtábla,adattábla,szinte az összes kapaszkodó...),ebből tényleg csak az ülések,motor+váltó hiányzik.Az ex. miskolciba benne van az eredeti motorburkolat,meg egy pár műszer.Összességét tekintve ha beletennénk 1 buszba a cucokat,egy olyan buszt kapnánk,amibe csak motor,váltó és ülések kellenek ahhoz,hogy teljes egészében komplett,eredeti busz legyen.
Az jó, ha van két buszod, nem is tudtam. A 31-est tudtam, hogy van. Egy működőképest kéne készítened. A Szentendreit kéne megszerezned. Azt tudom, hogy a háromból sem jön ki egy komplett jármű, de sokat segítene. Nagyon jók a fotók, és köszi, hogy mindig megosztod velünk.
Baltikum? Repülővel Varsóig, onnan busz Kaunasig, és tovább. Nem bonyolult ez.. A Simple Express nemrég vett egy flottányi Irizar i4-et, állítólag fullextrásak, próbáljuk ki. Minden üléshez egy kis monitor, nézhetsz rajta filmet, hallgathatsz zenét, illetve azt is mutatja, hogy[...] Bővebben!Tovább »
Thanks for the answer! Yes, I visited earlier this web-site, there are many interesting photos, but unfortunately I there didn't find required photos. I have an Ikarus-556 1:43 model (Vector Models, Ukraine), to me would be desirable to compare this bottom with real bus to see possible mistakes.
Hello, I am Oleg from Russia. Ikarus buses are also interesting to me and I would like to ask you to help. Whether there are photos of the bottom basis of Ikarus-556 buses and 180. Where it is possible to look at it?
Köszi szépen !Ahhoz képest,hogy házi barkács,korrekt a ködlámpa helyének a kivágása,csak az elhelyezkedése,na hát az pont olyan,mint az első 290-esnek.Igen,láttam jópár összekókányolt ,igen durván kivágott ködlámpanyílást,amit utólag vágtak bele lelkes lámparajongók a telelökhárítóba...:)))))))))))))))
A két off Rába Tr3,5-ös anno egy helyről/gyárból/ indultak el útjukra,majd most újra egy helyre kerültek,egymás mellé.A 184-es kocsi elég sok meglepetést okozott eddig is,de amik most előkerültek benne/belőle,azok igazi múzeumi kiegészítők.A homlokfalon még ugyan nincs megtisztítva az összes festékkel elfedett tábla,felhívás,de már most is előkerült például egy olyan réz tábla,amelybe a busz összes adata bele van ütve.(ki gyártotta,motor tulajdonságok,csak külön az alváz súlya,egész busz súlya,első-hátsó tengelynyomás,gépjármű típusa,első rendszám)Ez a réz adattábla a belső homlokfalon mintha még a szentendrén kiállított buszban sem lenne benne.
Szerintem semmi különös nincs abban a lökösben (max annyi, hogy hiányzik róla a gumi). Te inkább a lámpakeretre gondolhatsz. Az az AVE-987-ről örökölte meg a busz, amit a gazdája átszereltetett ikerlámpásra. Az AVE-987 pedig egy volt BKV-s buszról örökölte meg. Ugyanis Egerben 1991-ig közlekedetek ex-BKV-s csuklósok.
Gondolom valami házi kivágás lehet, és az sikerült így (ugyebár nem mindenhol pótolták ki az NDK-s és FÁK-gépeknek pont a lökhárító alatt a ködlámpát).
Milyen régóta tologatom magam előtt már ezt az ötletet. Lassan 10 év is eltelik az első "Classicosításos" vázcserék óta, és el is felejtjük, hogyan is néztek ki a buszaink egy évtizeddel ezelőtt, vagy még azelőtt...
[...] Bővebben!Tovább »
Motor+váltó sajnos egyikben sincsen.De van kormánymű,kardánok,kardánfelfüggesztő,üzemanyagtank,a főfékhenger is megvan benne,a kézifék is megvan,megvannak a pedálok,rudazatjai-,visszahúzórugói.Csak a motor,váltó az,ami nagyon kérdéses,hogy azzal mi lesz,mert azon kívül ha "összegyúrjuk" a két buszt,egy aránylag komplettnek mondhatót kapunk amiből csak a motor,váltó hiányzik.
Kíváncsiságból benéztünk a rába belső burkolatai alá,hogy mégis milyen állapotban van a váza...És nagy meglepetés ért bennünket.A tetőszerkezeten még az eredeti festék látszik,szinte sehol egy rozsdafolt.Benéztünk az oldalához is,ott se volt sokkal rosszab helyzet,érdekes módon még a hegesztéseknél/illesztéseknél sem volt szinte semennyire sem rozsdás.Egyedül az alsó,szoknya része ami rossz állapotban van,mert az sajnos leért a földre,és nem bírta a párát,vizet.De ennek is van egy jó oldala.Teljesen lent volt a földön,ezáltal alája nem tudott befolyni a víz és a padlóváz hihhetetlen jó állapotban van,mert nem kapott se vizet,se párát.
A fotón szereplő buszoknak a vezérgép fogalmához vajmi kevés közük van, meg a fényképeknek is a buszfotó kategóriához. A felsorolt gépek pedig nem tartalékok, mert az csak a CTG-972, hanem fregolik, amikhez társul az AEU-225 és a BRF-911 is.
Egy laza nyári munkanap, Balcsiról úton hazafelé és hogy-hogy nem pont a "műszakváltós" időben haladunk át Székesfehérváron... Két ipari park, sok-sok busz (meg e - b a y kuka) .
[...] Bővebben!Tovább »
Köszönjük! Fantasztikus ez az eredeti hátfal, nemkülönben a kapaszkodórudak és lámpabúrák!
A hátfalon az ablaktól balra úgy látom, a rendszám-felerősítés nyomai láthatók: ennek ott volt a rendszámtáblája és fölötte egy háromszög alakú lámpatest. A jobb oldalon fönn fityegő vezeték - gondolom - későbbi fusi.
Ne szívd mellre, de azért gondolj bele: olyat közöltél a törzsközönséggel, mintha neked valaki ujjongva mesélné hogy a Bhv kocsiban műbőr ülések vannak:-)
Ami neked új ismeret, az másoknak évek, évtizedek óta trivialitás. Ezért ne kérdezd számodra ismeretlenektől, hogy utaztak-e már EAG-on, mert persze, hogy röhögés lesz a vége.
Az orosz, (szovjet) útállapotok mellett szükség volt a fényszórók valamilyen védelmére, mivel ezek az egykori Szovjetúnióban az ablaktörlőkhöz hasonlóan igen kurrens, nehezen hozzáférhető pótalkatrészek voltak. Így egy-egy plexi került felszerelésre a fényszórók elé. Ez kismértékben rontotta ugyan a világítás hatásfokát, azonban felettéb praktikus dolog volt, mivel megvédte a felrepülő kövektől.
Sziasztok! Lenne egy kérdésem, Ikarus fanok remélem tudnak segíteni.
Egy blogban olvastam a következőket: "A nagyobb buszok tehát visszaszorultak a tömegközlekedésban, bár Grúziában lehet még néhányat látni a hetvenes és nyolcvanas években kis hazánkból importált legendás piros Ikarus 250 és Ikarus 256 távolsági buszokból, azzal a tipikus szovjet-inturisztos buherálással ott elől a négyes lámpáknál (ez szinte minden posztszovjet államban használt távolsági Ikarusnál így van"
Az érdekelne hogy mi az a "szovjet-inturisztos buherálás" ?
Ikarus 259.69. Steyr 14S18-P56 alváz van alattuk (néhol 17s18-A56RL alvázat írnak) Steyr WD612.63 motorral, 1991-ben ment ki 60 darab. Azért ilyen az elrendezése, mert orrmotoros teherautóalvázra épült.
Ez milyen típusú busz? Az a furcsa benne, hogy az első tengelye nagyon elől van, szinte rajta ül a sofőr. Más buszokon még egy ajtó mindenhol befér az első tengely elé...
Amíg meg nem tapasztalják a Maszekok nyújtotta színvonalat? Gondolom nem Dombóvárra tettszett gondolni. Elfogy az üzemanyag,kopott gumi,nincs fizetés stb... Hányadik névváltás?
2012. június 13-ával megszűnt a Tribune Ventures Hungary Zrt. és helyette a Tribune Ventures Európa Kft. foglalkoztatja tovább Dombóvár és Tamási területen dolgozó munkavállalókat.
T'ssókával és csegölditulipánnal indultunk útnak, az őszről megmaradt maradék hiányzóért. Volt drót, sz'al ezzel probléma nem volt...
[...] Bővebben!Tovább »
Ők már lehet rájöttek,hogy a régi szemléletű vezetés,ami megy a Volánok többségénél,az a mai utazóközönségnek már derogál,így utálattal állnak a Volánokhoz.
----------------------
Ez mindaddig igaz amíg meg nem tapasztalják a volán helyett maszekok szolgáltatta színvonalat.
Mennyivel különb egy ilyen új Ikarus,mint egy Credo........................................
Írja benne,hogy az egyik legjobb banda a Borsod Volán. Ez csak a felsővezetőiktől függ minden cégnél.
Ők már lehet rájöttek,hogy a régi szemléletű vezetés,ami megy a Volánok többségénél,az a mai utazóközönségnek már derogál,így utálattal állnak a Volánokhoz.
Az a kérdés,hogy erre mikor fognak rájönni a vezetők,hogy nem 1980-at írunk.
Nem.Ez tényleg nem olyan régi dolog.Két motor készült a KÖTUKI laboratóriumában.Az egyik került egy IK211-be,a másikat külön kiállították.Mindez történt 1976-ban a BNV-n.Akkor mutatták be az IK254-et is.Meg egy olyan IK280 trolit amiben beépített 1500-as Lada motor is volt üzemzavar esetére.
Gondolom, a direkt tengely kapcsolás miatt?! A kisérleti járműben, gyakran meghibásodás lehetett a tengely vagy csap törés miatt. Azt hiszem ez lehet a kellő indok.
Tökéletes megfejtés:).Ez a "TV" motor,ami a nevét a feltalálói : Terplán Sándor,és Vígh Endre után kapta.Érdekes lenne megtudni vajon miért sülyedt feledésbe?
Talán csak nem az a bizonyos hajtókar nélküli, ahol a főtengely közvetlenül a dugattyú belső kulisszáin forgott? "TV-motor" volt, ha jól emlékszem, valóban Pannónia motorkerékpáron kezdte a pályafutását. Ezek szerint besz-verzió is épült belőle?
Tippelj újat.Az igazsághoz azzal jártál közel,hogy Magyar szabadalom.(Bár azt nem tudom,hogy levédték-e?)Illetve ebből is hiányzik egy alkatrész mint a Wankel motorból ,a hagyományos motorhoz képest.
Te jársz talán legközelebb a megoldáshoz.Még annyi segítség,hogy erről a motorról egy Pannóniás ismerősöm mesélt először,tehát az alapmotor egy motorkerékpárhoz készült először.
Azért mert egy 1mm-es vaslemezt le tudtál fényképezni, ami 40 év alatt elrohadt, minden elismerésem. De a főtartó ami sajtolt lemezből van, és kibírt egy emelvevontatást (!!!!) az azért mond valamit. És igen összetépheted a papírodat, most vált számomra világossá, hogy te még nem láttál veterán járművet.
""Igazából, mintaként használva az eredetit, újra kell gyártani az egészet... Talán pár apróságot meg lehet menteni az eredetiből.,,
Ez relatív! Valójában minden magára hagyott járművet újra meg kell építeni,ha magára hagyják de elkerüli a megsemmisülést. A lényeg az alváz és a szekrényváz nagy része, ez minden jármű lelke. Ha ez van akkor, a jármű is létező fogalom. A többi az elszántság, és anyagi ráfordítás, és sok példa igazolja nincs lehetetlen.
Adjunk hálát a jó istennek.Tudod a remény hal meg utoljára,szokták mondani...Tényleg nem győzött a kémia.Bocs rosszul láttam.Most akkor tépjem szét a vasipari szakmunkás bizonyítványomat?
Azeŕt írtam, mert tisztán emlékszem, hogy láttam egy képet, ahol az amerikai szerô külön felhívta rá a figyelmet, hogy a kecske fordítva áll. Most erre kikerestem az Interneten egy csomó képet és ezeken a jobb oldalon hátra néz. Most már nem nyugszom, amíg meg nem találom azt a bizonyos képet. :-)))
A Volán emblémánál azért merült fel, mert egy nyíl szerintem még jellegzetesebb, mint egy kecske és azért egy buszon az ember azt várná el, hogy a nyíl elôre mutasson... Igaz, a Volán jelvény pedig védett volt, nyilván csak egy irányban...
(Nagy általánosságban egyébként akármilyen emblémát,ha megterveztek, azt szerintem nem szokták tükrözgetni,azt mindig mindenhol úgy használják fel,függetlenül attól,hogy a járművek jobb,-vagy baloldalára kerül.Persze vannak kivételek...)
Azért jutott az eszembe, mert régen, Amerikában a Great Northern vasúttársaság címerállata, a hegyi kecske a kocsikon mindig balra nézett, de a gőzmozdonyokon mindig elôre!
Nagy tévedésben vagytok. Nem probléma miatt került sor a tulajdonosváltásra, hanem mert az eredeti tulajdonos úgy gondolta, hogy ennek Pécsen van a helye. De mivel egy projekt cég vette meg, és ők nem tudták összeszedni még az önrészt sem, az úniós pénzt meg nem kapták meg, ezért a jármű a 22-es csapdájába eset. A Pécsiek nem nyúlhattak hozzá, mert nem az övék, az új cég meg pénztelen maradt. Az EKF-en belül sok más minden is meghiúsult. Ma újra az eredeti tulajnál van, és bár még nem épül, de többé nem kerül dilettánsok kezébe. Mellesleg megjegyezném, hogy a fóti volán telepen az alábbiak tűntek el: szívósor, kipufogó leömlök, 1 db hengerfej, az összes himba, az összes szelep dekli, levegő gyüjtő dob, alu víz csövek, pár méter rézkábel.
Jut is eszembe: mi van ezzel a géppel? Évekig egy sashalmi telephelyen állt, aztán valami probléma miatt tulajdonosváltásra kényszerült, és kikerült a látószögemből. Van remény a talpraállítására?
Tudtok segíteni? Nincs valakinek képe az egyik első sorozatő 415-ös CKC-947 belsejéről? mert volt egy képem valamelyik oldalról csak már nem találom és már nincs meg.
Köszönöm mindenkinek a kutakodást,szerintem nagy valószínűséggel a keresztmintás,hivatalosan "piramisozott" minta lesz a nyerő,de még mindig nem 100%-os ezen feltevés megerősítése.
Vajon a kapszulás és a pontsoros mintázat volt gyárilag? Mert a hagyományos keresztirányú vonalkás az a 70-es és a 90-es évek között szerintem uralkodó volt. Amit találtam, 1976-77-ben már biztosan:
Ki tudna nekem megnyugtató választ adni arra a kérdésre,hogy 1973-ban milyen mintázata volt a 200-asok lépcsőjének.
3 féle változat adott: a jól ismert "vonalkás-mintázat",a sorban elhelyezett "kapszula"-mintázat,és végül ritkásan szabályos vonalban elhelyezett "pont-dudoros" mintázat. Netán egyéb is lehetett..?
Ha esetleg bizonyító erejű kép is akad valakinél,vagy ide,vagy az e-mail-emre lökje már oda,köszönöm előre is !
A 266-os a jól ismert 'Újfalusi vállalkozóé és elméletileg ex-Agriás kocsiról van szó,
a másikat viszont rendszámilag jól eltaláltad: FKF-695 - ex-Szabolcs Volán (BPG-871). (Érdekelne amúgy hogy mit keres a Bartók Béla úton már vagy két hete a mellette álló MAN-nel egyetemben.)
Egy ismerősöm értesített egy olyanról hogy ma délután, a Csobánkán a Fő úton (Pilisvörösvár felé vezető), egy Ikarus 280-as katonai busz hátulja korlátnak csapódott és le is "szakadt". A busz zöld színű és 3? ráncajtós. Mely busz lehet ez, tudja-e valaki?
Valóban. :) Motorerőben nem halmozták el a 211-est. Ugyan ki lenne herélve (se ülések se egyebek és nem embereket szállítana) viszont cserébe súlyba meg kerül be ágy, asztal, szekrény stb....szóval súlyban nagyjából ugyanott van a vége mintha emberekkel lenne megpakolva.
Igen, a hűtő a legkérdésebb. Mivel alapvetően nyáron lenne használva ezért ha úton van az ember akkor a hűtőnek állandóan mennie kell különben a benne lévő dolgok igen csak megsínylenék. :)
A 4db akksi nem rossz megoldás, viszont a generátor valóban lehet, hogy nem bírná a kiképzést. Kérdés mit szólna a motor 1kicsit nagyobb teljesítményű generátorhoz.
Fejből nincs meg, mi az üres tömege egy 211-esnek, de gondolj bele, ez a motor néha még az üres (~5000 kg) súlyú IFA W50 mozgatását is kihívásokkal kezelte. :))
24V-os a villanyhálózata, olyanban volt is hűtőszekrény (Lehel), de ha állandó hűtést akartok, akkor direkt feszültség kell neki (azt hiszem, a 256.50E -kben is így volt megoldva, egy plusz kapcsolóval a műszerfalon, hogy áramtalanítani is lehessen a hűtőt), de ez az opció nem kifejezetten akkumulátor-barát.
Igaz, ami hűtővel én találkoztam -gyárilag- Ikarusba építve, az "tudta" a 24V-on kívül a PB-gázos működtetési lehetőséget is. Ezek a Lehelek 60 literesek voltak.
A másik megoldás még a plusz egy pár akkumulátor, így a 4 darab akksit vegyesen kötve együttesen lesz ~540Ah kapacitás, de itt meg kérdéses, hogy a generátor bírja-e megfelelően tölteni menetközben...
Egen, nézve az amerikai relality show-t, amiben a kilenc gyermekes anyuka se szó se beszéd, félretolja a lakóbusszal kapott vezért, azzal a felkiáltással, hogy "tudnom kell, tudom-e vezetni, hogy ha egyszer nekem kell ilyet vennem, tudjam, képes vagyok rá"-elgondolkodom.
Most vagy az amerikaiak hülyék, vagy itt veszik komolyabban magukat a kelleténél magukat a hatóságok?
Azt hiszem, mindkettőben van igazság, de az utóbbiban a több.
Ennyit számít neki 10km/h? :) Akkor marad a 70.....annyit nem ér 1kicsi sebességtöbblet, hogy aztán motor idő előtt letérdeljen. Meg gondolom akkor már a fogyasztása is drasztikusan ugrik felfele ha utazósebesség felett mész vele.
Igen, ezt néztem én is. Meglátjuk, a kialakítása nem rossz, az ára se mondható drágának, ha azt nézem, hogy meg kell venni és még át is kell alakítani a 211-est akkor ennél biztosan többre jön ki.
Viszont nekem a 211-es személy szerint jobban tetszik. :) Persze ebben nem 1dül én döntök.
Akkor ez nem bonyolult, önkormányzat automatikusan küldi mennyit kell fizetni, biztosítónak meg szólni kell. Mindenképpen érdemes ezt szerintem évente végigjátszani mert, gondolom az ekkora kocsikra nem 2forint se a biztosítás, se a súlyadó.
Igen, erre számítottam, hogy ha ilyesmi kerül bele akkor plussz szakinak is kell a véleménye. Nem tudom még......gondoltam rá én is.....kérdés, hogy 12V esetleg 24V-os rendszerről működő kishűtőt és egyéb cuccokat lehet el találni normálisat elérhető áron. Mert ha nagyon drága ugye, akkor érdemes a 220V-os rendszert is kialakítani vagy akár még az agregátot is belerakni a kocsiba.
Nem kell leadni a rendszámot. A kivonás időtartama alatt nem kell fizetni biztosítást és súlyadót se. Ez utóbbit egész hónapban számolják, ha egy napot is forgalomban van a naptári hónapban akkor abban a hónapban egész havit kell fizetni, kb ez a lényege. Az önkormányzat autómatikusan számlázza a súlyadót a kivonás és visszahelyeződésről autómatikusan értesül, külön nem kell bejelenteni. A biztosítást csak akkor nem kell fizetni, ha a forgalmival beballagsz a biztosítóhoz és megmuti neki a kivonásról szóló bejegyzést, egyébként autómatikusan nem értesülnek róla. Ha mégis idő előtt visszahelyeződik, azt úgyanúgy jelezni kell a biztosítónak.
Köszi, így, hogy tudom ki kell keresni már könnyű lesz. Épp kérdezni akartam, hogy a KPM-nél kit lenne érdemes keresni ilyennel aki tudja is a dolgokat, de megelőztél. :)
Oké, marad a nyolc ülés. :) ....és vizsgáztatva lesz teherautónak.
Igen, sebességnél 70-80km-re gondoltam én is, hogy azt még kényelemesen elbírja.
Hozzá szeretném még tenni -nem riasztásképpen- ha erősáramú hálózatot akartok benne kiépíteni (külső áramforrásról, és/vagy a csomagládában elhelyezett aggregátottól való táplálás érdekében, akkor még érintésvédelmi szakember véleménye is szükséges.
Az lenne a legideálisabb....C kategóriával vezetni.
Na igen, németeknél más rendszerek vannak. De erről pl. nem tudtam, hogy náluk ilyen is van. Kár, hogy nálunk ilyen nincs. :( Pedig a mi szempontunkból mennyivel jobb lenne az ilyen szezonális rendszám, mivel úgyis csak tavasztól őszig lenne használva.
Köszönöm szépen a gyors válaszokat. A C kategóriával lehetne vezetni az lenne a legjobb. Nekem ugyan még nincs meg, de van a "csapatban" az 1ik srácnak.
9 ülésnél biztosan nem lenne több benne, sőt, lehet, hogy még annyi se. Vezető ülés és még max. 3-4ülés. Bár azt nem tudom, hogy pl. ha asztal kerül be és hozzá mondjuk hagyok 4ülést (az asztal köré) akkor az minek számít? De még ha azok is beleszámítanak, akkor is szerintem megáll az ülések száma a vezetőüléssel 1ütt max. 9db-nál.
Amit én ideálisnak tartanék (persze ez nem csak rajtam múlik), az vezető ülés + asztal 4"székkel" vagy üléssel. Inkább fekvőfelületre kellene szerintem hangsúlyt fektetni.
Ahogy leskicceltem szerintem nagyon kajak lenne. :)
Fenntartási költségekben és fogyasztásban tudtok segíteni? Vajon mibe kerülhet?
Gondolom átírás és biztosítás sem olcsó dolog.....?!
Ismereteim szerint tőlünk kissé nyugatabbra zokszó nélkül le lehet vizsgáztatni konkrétan lakóautónak egy ilyesféle módon átalakított akármekkora buszt, tömegtől függően C kategóriával vezethető, viszont a pálya, komp és stb. díjak megfizetésében kedvezőbb elbírálás alá esik.
Németországban meg még szezonális rendszámot is lehet rá kérni, (kis "törtjel" a rendszám legvégén, a felső szám a kezdeti hónap, az alsó a záró hónap, pl. a 054/10 azt jelenti, hogy 04.01 és 10.31 közt lehet vele közlekedni, abban az időszakban kell ráadókat és egyéb sarcokat fizetni, november 1-től március 31-ig viszont egy kanyi vasat se).
Ha csak simán kiveszed az üléseket, akkor levizsgáztathatod 9 fősre. Ha be is rendezed, akkor szerintem átalakítási engedély kell. Mindenféleképpen érdemes 9 főre vizsgáztatni, mert a súlya miatt csak C kategóriás jogosítvánnyal lehet majd vezetni, újból több ülőhelyre vizsgáztatni szerintem megint átalakítási engedély. Ennek megfelelően a közúton a teherautókra vonatkozó közlekedési szabályokat kell alkalmazni és ennek megfelelő autópálya, komp stb díjat fizetni.
Ha az Ik 211-re gondolsz, annak a motorja kényes a nagy talpra, de ha vigyáztok rá, akkor a világból kimegy.
Le vagy maradva. 2008. június 1-től nem kötelező a sárga rendszám (kivéve taxi). Ha nincsennek meg az engedélyei nem is tudná sárga rendszámra vizsgáztatni ha akarná se.
A BKV se kivétel, bármennyire nem látsz a szent BKV-én túlra. A BKV-és különjáratok (Ik 260, 280, 405, 412, 415, 435...) végzéséhez a BKV-nak nincs engedélye, mégis néha végeznek, sőt koncesszió nélküli utasszállítást is kitaláltak a kockafejű BKV-sok. (Pár hónapja ez nincs) Egy feljelentés esetén ez sokba fájhat(ott volna) a BKV-nak... A BKV-éd sem kivétel!
Ja: "a térítés ellenében végzett, szolgáltatás jellegű utasszállítás" gyakrolatilag a sárga rendszámtábláról ismerhető meg. Tehát mindenképpen fehér rendszámra kell vizsgáztatni, azzal nem is lehet fizető szolgáltatást csinálni (jó, kivételek vannak, pl. BKV...)
A jogsiban tudok segíteni, a többit majd a hozzáértők:
Autóbusz vezetése D kategóriás jogosítvánnyal lehetséges, más nem kell hozzá. A GKI-vizsga (régen szolgáltatói igazolványnak hívták) csak a térítés ellenében végzett, szolgáltatás jellegű utasszállításhoz kell. Tehát saját autóbuszhoz, "bulibuszhoz", a család vagy haverok autókáztatásához nem kell, elég a "mezei" D kategória. Ez biztos.
Aztán az, hogy át lehet-e minősíttetni lakóautóva? Nem biztos, hogy érdemes. B jogsi úgyis kevés lesz hozzá a sajáttömeg miatt akkor is, ha legfeljebb 8 állandó ülőhely lenne benne. Viszont lehet, hogy elég lenne a D1 kategória ("kisbusz"), ha a vezetőülésen kívül legfeljebb 16 állandó ülőhely van benne. C kategória nem játszik - hacsak nem lehet valami furfanggal különleges tehergépkocsivá átsorolni (nem hinném).
A haverokkal beszéltük valamelyik nap, hogy milyen jó lenne ha lenne saját lakóautónk. Körbenéztünk, de amelyik érne valamit az 1,5-2millánál kezdődik. A nagyobbak ami nekünk kéne pedig bőven 2millió felett.
Olyan őrült ötletünk támadt, hogy mi lenne ha 1buszt alakítanánk át. Én személy szerint az Ikarus 210-re gondoltam. Valamikor nagyon jónak számított, és szerintem még ma is annak számít. Arra a célra amire nekünk kellene pláne nagyon jó lenne. Viszonylag jó áron (600-700ezer körül) hozzá lehet jutni és a felújításokkal, átalakításokkal is 1,2-1,3 millió körül szerintem meg is állna. Ülések ki (a vezető kivételével) és máris 1csomó helyünk lenne.
Viszont kérdezném, hogy át lehet-e minősíteni lakóautóvá? Kb. mennyibe kerülne? 1ilyen busznak mennyi a fenntartása? Gondolok itt biztosítás, súlyadó stb....
Ha nem autóbuszként üzemel gondolom akkor se lehet C kategóriás jogsival vezetni, de a sima D kategória elég rá? Úgy értem, hogy elég a sima jogsi ami kb. 150ezerbe kerül mostanság vagy akkor is kell az a buszvezetői vagy milyen továbbképzés a személyszállításhoz? Mert ugye itt nem arról lenne szó hogy buszként üzemelne.
Illetve fogyasztásban jól tudom, hogy 100km-en 16-17litert fogyasztanak?
Bárki bármelyik kérdésben tudna segíteni nagyon jó lenne. Akár privátban is.
Van valakinek Prága váltós buszról olyan videója, amin látszik a fordulatszám mérő, amikor a sofőr benyomja az I-est, és utána a blokkféket? A váltó leprogramozásához lenne rá szükség...