Ha jól látom, sűrített ülés-elrendezése van: 12 üléssort látok benne. Talán még 13 üléssoros is létezett belőle(??) - hát, az már elég szűkös lehetett...
Litvánia letudva, majd az igaz, hogy Riga volt a következő állomás, én most mégis Lettországgal, Tallinnal foglalkoznék inkább. Rigából Hansabussal jutottunk fel Tallinnba, nem is akárhogy. Bőr fotelek, asztallal, asztali lámpával, könyvespolccal (!), utaskísérővel.. Jó, ezek[...] Bővebben!Tovább »
A "vàltig állították" az behúzás volt, éppen a kiállításon történő megjelentetès meglepetés-faktorának növelése végett! Ennél fogva sem lett megjelölve a kiállítandó járművek listájában.
A Csepeli strand területén a 80-as években áltt egy csuklós Ikarus büfének volt használva. Gyerekként láttam, mindig tetszett hogy egy Ikarusból szolgálnak ki :)
A színére nem emlékszem, arra sem hogy volt-e rajta azonosító vagy rendszám. Nyilván egy azonosítóból könnyen kideríthető lenne, hogy hol szolgált a busz.
A busz egyszer csak eltűnt ... olyan hiányérzetem lett, hogy elment a kedvenc büfém :)
Ugyanott van, ahol a képeken. Egy tanpálya a Hoffher Albert utcában, a 194-es busz vonalán. Hétköznap simán besétálsz, és lefotózod, a kutyát se fogja ott érdekelni.
Nem reklámozok, de ha a gyakorikérdések.h-n megkérdezed Dj Kangyal-t, ő többet tud róla. (Remélem ez így még belefér a fórumozás keretei közé) Ha jól tudom, még megvan, de sajna még a BKV kezében van, és jelenleg 11 éve rohad ott.
Bocs ez tényleg kiment a fejemből,de a telefonos beszélgetésünk után ez nem csoda,nem találtam szavakat az űrgére,két 405-ös lengéscsillapítót akart cserébe a fotózásért!!
Tévedés! Az 55ösök zöme itthoni, nem mellesleg sokkal reménytelenebb állapotú kocsikból lett "feltámasztva", mint az a 3-4db exNdk-ból re-importált gép.
Az is érdekes hogy 30/31/311-ből mennyi megmaradt telkeken, tsz-ekben, stb, még most is akad nem egy aminek neki lehetne állni, Farosból meg felújítható roncsot se igen találni itthon. Ami fel van újítva azoknak a nagy részét is kintről kellett hazahozni.
Hozzáteszem eddig sem lehetett, rajtunk kívül álló okok miatt.
Múltkor beszélgettem a nagyecsedi 250-es vezérével mikor Különjáratban volt Kecskeméten, ő mondott egy általam még soha nem hallott verziót, hogy egyesek miért bizalmatlanok a fotózással kapcsolatban. Ez a tag egy közismertt dolog miatt nem támogatja a fotózást.
Az jutott eszembe, milyen jól ki lehet fejezni az euró árfolyamát Ikarus típusokkal. Néha még századra pontosan is. Most éppen egészre kerekítve egy 18 méteres csuklós.
Minap a kezembe akadt az 1997 szeptember 25-én megjelent Ikarus újság ami a neves járműgyártó dolgozóinak lapja volt. Az említett számban egy terjedelmes interjú olvasható Széles Gáborral az Ikarus Rt. akkori vezérigazgatójával. Ez a cikk igen csak tanulságos, ezért álljon most[...] Bővebben!Tovább »
Gyönyörű a vas, csak akkor kaptam a szívemhez, mikor az elhúzható ablakokat megláttam...remélem sikerül majd szerezni hozzá korhű keretet, az sokat dobna rajta, de így is nagyon szép ám!
Nem tudom ki tulajdonában áll de aki szeretné megtekinteni az jöjjön el Polgárra mert, hogy jön ő is.
Nagyon szép igényes felújítás, egyedül az ülések nem gyáriak benne mert azokat a Németek kicserélték de aki nem ért hozzá az nem veszi észre mert annyira baba. :-)
Nem a Gördülő legendák és az Ikarus évszázados története című könyvekben lévő számokra gondoltam, hisz egyikben sincs gyártási darabszám szerinti rangsor.
Valaki összeállította már az ikarus által valaha gyártott autóbuszok típus szerinti rangsorát ?
Kiderült, hogy Zala megyében még megvan az egyik "MOZGÓ ABC", fészeresnek használják és egészen tűrhető állapotban van, azaz nem alakították át és nem falazták be az ajtajait, nem berhelték szét. Legalábbis kívülről úgy tűnik. Az első ajtó a 266-oséval egyező "szűk" ajtó, a hátsó homlokfalon meg Steyer-ajtó van. Meg tudja mondani valaki, hogy hány darab készült belőle és mikor gyártották őket? Esetleg vannak fotók is róla?
Aszt hiszem megtaláltam múltját :) A lökhárító matrica kopottságából és az ablakon lévő német feliratból és ráncajtóból ítélve... :) Jó tudni, hogy végre látok Szegeden sárga buszt ^^,
Jut eszembe, bocsi, hogy be barmolok ide témához nem szólva.
Szegeden az SZKT telephelyén pont van egy cég vagy mi. Na ott van egy Ikarus 280-as 2-0-2-0 ajtó elosztással és régebbi de nem Trillex kerekekkel. Matrica helye (ovális kör) és fényezésből ítélve Volánbusz-os volt. Nem tudni melyik lehetett? rsz nincs rajta.
Ott majd néha szar lesz,hogy visszavágja 1-esbe,és nem tudsz melódulni vele,mondjuk ez váltótípus függő,Voith-ok nem egy nagy váltók,Allison-os már jobban muzsikál az Ikarusokban.
Tény,hogy városban százszor kényelmesebb,de egy manuálissal néha durván oda lehet verni a sok fittipaldinak,akik lenézik a buszt.
Az utolsókat rúgják. Az a néhány kocsi ami kint volt, azok is csak csúcsban, illetve éjszakában járnak főleg. Napközben elvétve, 260-as 2 volt kiadva a 30-ból. Állapotra egész jók, bár látszik, hogy annyira már nem törődnek velük. Utastér is egész egyben van, az ülések nincsenek összebarmolva, mint ha újak lennének. Mennek is, erről tesznek a jvezek:) Haladós, egyenes szakaszokon, ha éppen nem áll a forgalom, akkor nem nagyon megy az óra 50 alá, sőt... imádják hogy nem kötelező az indításjelző, ajtót majd valamikor becsukják, vagy nem:) Azért fura volt látni, hogy a Solarisokat, MAN-okat a végállomásokon kisöprik, meg volt aki felmosott, kis ecsettel portalanították a műszerfalat, stb. vigyáztak rájuk. Ik-t ledobták, közben a létező összes padkát megtalálták vele...
Hát, ha vezettél előtte teherautót akkor nem nehéz megszokni.
Más: Urak, azt kérdezném hogy Ikarus 315-ből összesen egyetlen példány készült és arról is mindössze 2 azaz kettő darab fotó létezik? Mi lett ennek a busznak a sorsa?
Tanulóbusznak szerintem amiatt lehet jó, mert nem túl hosszú, buszhoz képest könnyen átlátható (kis oszlopok, egyszerű forma), és a klasszikus technikai elemek szerepelnek rajta, amit vizsgán kérnek. Ezt mondjuk egy 260-as is tudja.
Sziasztok, egy olyan kérdésem volna, hogy nincs-e valakinek fényképe arról a kisbuszról, ami az Ikarus óvoda udvarán állt a Baross Gábor utcában? Én 1987-től 89-ig jártam oda óvodába,akkor biztos ott volt. Azt tudom, hogy az Ikarus évszázados története című könyvben van egy kép róla, de olyan kép érdekelne, ami az óvoda udvarán készült. Segítségeteket előre is köszönöm.
sziasztok:Valaki nem tudná nekem elküldeni az IKARUS 211.56 első ajtónál van egy kis szelep amivel lelehet venni a levegőt a munkahengerről,mert valaki szét szedte,és 3 légkör alatt nem lehet kinyitni az ajtót kivülről,és össze szeretném rakni,csak nem tudom a sorrendet.azon 2 kivezetés van,honnan kapja a levegőt,és hova megy a másik cső?vagy csak az állandó levegőt szakítja meg,nagyon sűrgös lenne,és nagyon megköszönném a segítséget,vagy rajzot.ja,és még motortartó gumibakot keresek hozzá,ha valaki tud vevő vagyok rá.
Nyilván én sem azonosulok a szöveg ebbéli értelmezésével, jelentésével. Csupán elgondolkodtam, miképpen akarta kifejezni azt, amiből ez a félreértés adódik. De mondom: az én értelmezésem sem biztos, hogy jó, csupán egyfajta magyarázat lehet a dologgal kapcsolatban.
Gyerekek, sztem ti nagyon fèlreértitek ezt a "beszarok neked" kontextust. Az adott tàj nyelvjárásában sztem ez kb. annyit tesz, mint "le a kalappal előtted", azaz "beszarok RAJTAD" (hogy milyen király lett, amit alkottál). Szerintem. Ha nem, akkor meg TÉNYLEG vicces valakinek beszarni! :)
Mint az egyszeri (Moldova) viccben a paraszt bácsi a műrepülés után, most már mi is elmondhatjuk azért ezt .. Nem gondoltam volna.
[...] Bővebben!Tovább »
Az. Érdekes. Hát még annak fényében milyen érdekes, hogy nagy valószínűséggel tudom is, ki(k)nèl leledzenek az az időtájt "elveszett" rendszámok. Így belegondolva - és a listád alapján - elég szép számú "kincsre" tettek szert abból az időből.
Az egész egyébként arra ment ki, hogy a kíváncsiság által vezérelve milyen csererendszámot kapnak a kocsik ilyen esetekben. :) Szóval azok a táblák nem a méhecskében kötöttek ki...
A 92-ben másodszor kiadott BU-10-68 meg a 96 körül ellopott táblák között van (a kocsi aztán 10-72-t kapott), így egy (E-58-00 korszak alatt) újragyártott táblához jutott valaki.
Jó, hogy mondod, ez valamiért kimaradt nálam:(, pedig ceruzával oda van írva. Pótolom.
A rendszám-gyűjteményemben is kell egy kis javítást tennem (pedig abban E-58-00 jól szerepel:) - GA-80-10 ugyebár nem budapesti volt, egy dunaújvárosi mikróról volt itt kép nemrég ilyen rendszámmal, a bp-iek 80-11-től voltak, 8 db.
Azért érdekelne ez a 80-10 is, milyen eredetű jármű és főleg miért a FAÜ számtartományából kapott rendszámot.
Az lehetetlen, ugyanis a 256-osok a vékonycsíkos-napos festés előtt (a 256.44-esek és .42-esek kivételével) a hátsó kerék előtt felugró háromszínű sávos festést viselték.
A busz 1960 novemberében épült a MÁVAUT részére és GA 55-64 frsz-on állt forgalomba nem tudom hol.
1962-ben a FAÜ (BKV eghyik elődje) a Budapesten nem bevált Ik-66-os és IK-311-es buszokat elcserélte a MÁVAUT-tal vidéki helyijáratos 620-ra.
Jó döntés volt.
Így ez a busz is a FAÜ-höz került és ott a sorozatban következő, azaz GA 58-86-os rendszámot kapta.
Budapesti kékre fényezték és járta a budai vonalakat.
1966 végén vagy 1967 elején éjjel a műszak után ment garázsba. (Fürts garázs)
A kalauznő előrement és a vezetőfülke mögötti hosszú ülésre térdelve beszélgetett menet közben az elhúzott üvegfalon át a gépkocsivezetővel.
Így értek el a Karolina út-Nagyszőllősi utca kereszteződésébe ahol a korábbi balesetek miatt egyedi engedéllyel kétszer akkora STOP Kresz tábla volt elhelyezve mint a szabványos.
Sajnos nem álltak meg.
Behaladtak.
Kintről befelé pedig jött egy bolgár kamion.
Telibe találta őket.
Mindketten meghaltak.
A busz totálkáros lett, leselejtezték.
Állt a Sallaiban majd egy évet.
Valaki úgy döntött mégse legyen selejt levitték Mezőtúrra.
Ott is állt egy évet.
Átkerült Kabára.
Ott megcsinálták.
Igen drága mulatság lehetett, biztosan nem érte meg, de megcsinálták.
1970 elején jött vissza és az újboli vizsgáztatáson a GA 95-00 frsz-t kapta.
Beosztották fix kocsinak a 11-re.
Ott már kalauz nélküli közlekedés volt, de a Nagybányai útnál még nem volt meg a buszforduló ezért ott Y tolatással fordultunk.
Oda ki volt telepítve egy ex kalauz néni, volt vagy 110 kiló, aki egy tárcsával mint jelzőőr biztosította a tolatást............(más végállomásokon is volt ilyen)
A súlya miatt a néni nagyon nehezen mozgott.
Egyszer a néni elbotlott és a kolléga áttolatott rajta.
A néni meghalt.
A busz a garázsban megkapta a "gyilkos" becenevet és senki se akart vele járni.
Tartalék lett.
A tartalékok közül vki megfőzte a motorját, úgy-hogy azért is állt megint két hónapot.
1971-ben mint kezdő semmilyen új kocsira nem számíthattam.
A kezdőknek 8-10 éves kocsikat adtak.
Bito úr üe.vezetőnek azt mondtam elvállalom a "gyilkos"-t, hisz kíváló állapotban volt.
Megkaptam.
Az 56-on állandó délután jártam vele az Apáczai Csere János utca - Hűvösvölgy vonalon.
Semmi bajom nem volt vele kíváló busz volt.
1972-ben bevittek katonának nyáron.
A GA 95-00 mindenkié lett senki nem akart járni vele.
Talán augusztusban vagy szeptember elején a buszt egy "idegen" kolléga hozta be igen huszáros tempóban az akkori 140-es viszonylaton, ez a gyors 40-es volt, Budaörsről telis-tele utasokkal.
A Budaörsi úton a Nagyszőllősi út (alákanyarodő) felüljárójának belső sávjában bal első durrdefektet kapott és a rézsűn leszálguldva a Budaörsi útnak a Petőfi laktanya előtti szakaszán állt meg oldalára borulva.
Érdekes ,racionális és logikus gondolatok...egyetértek Veled.
...De nekem akkor is csak az Ikarus 200-asok maradnak az Istenek amíg élek,náluk SZEBB buszt a Föld nem hordott a hátán,ez a szerény véleményem.Én grafikus vagyok,így nem a műszaki oldaláról,hanem mindig a látvány felől közelítem meg a dolgokat,és zsenge gyerekkoromtól fogva el vagyok ájulva a 200-asok formavilágától.Nemhogy megunnám őket,hanem egyre nagyobb a szerelem.Bennem élnek,nincs mese.
Igazad van,lejárt az idejük...de mégis minden vágyam,hogy amíg élek,ők is éljenek még egy jópáran a túlélő kohószökevények közül.
Órákig el bírnék olvasgatni ilyen élménybeszámolókat,köszönöm !
A GC-97-00-ról tudtam,hogy egyedi kocsi volt,de akkor ezek szerint nem csak egyedi,hanem fain is.A GA-95-00 -nál mit jelent a tragikus? Balesetben lett vége..?
Nem semmi amit a GC-73-81-ről írtál...Svédországba Tatabányáról,egyedül...nem semmi kaland lehetett ! : )))))
Sok magánbuszostól hallottam már,hogy csak az Ikarus volt a legjobb,legkényelmesebb,és hiába van újabb,külföldi "csodabusza",visszasírja az Ikarust.
Osztod ezt a véleményt?
-----------------
Nem.
Nem osztom.
Szerintem NINCS legjobb.
Attól függ mire keresem a legjob buszt?
Például bármennyire el vagyok ájulva az Ikarustól, állítom, hogy a mi Ik-620/630-as buszainkkal egyidőben gyártott Karosa RTO sorozat jobb konstrukció volt.
Vagy a nálunk méltatlanul túlsztárolt farosnál jobb autóbuszok voltak a SKODA/Karosa SL-SM-11-es sorozatai.
Ugyanakkor a mi Ikarus 200-as szériáink messze verték nem csak az Ő Karosa-700-as szériáját, de sok-sok nyugati típust is.
Az adott korban.
Ez nagyon fontos.
Sokan soxor kifelejtik.
Az Ikarus-250-es 1969-ben vagy 1970-ben világszenzáció voolt.
Valóban az volt.
Nem is vitatta senki és nem csak a nagyhercegi díj miatt.
De ugyanaz az Ikarus-250-es már 1995-ben nem volt még európában sem mérvadó.
Tehát nincs olyan, hogy egy 250-es vagy 255-ös jó volt vagy rossz volt.
Jó is volt és rossz is volt.
Attól füg mikor és mire használtuk.
Sajnálom, nagyon sajnálom, hogy például az Ik-250-es nem terjedt el (ár okok miatt) a hazai közforgalmú autóbusz közlekedésben.
Civilül a Volánoknál.
Helyette a 255 terjedt el, ár okokból.
Ezért tejüveges 255-el jártunk 28 napos spanyol körutat 45 utassal + idegenvezető + 2 gkv.
Borzalmas volt.................:-(((
Ugyanakkor egy-egy jobb Ikarusszal élmény volt dolgozni.
Ugyanaz a 255-ös egy belföldi távolsági járaton mindent vitt, mint a győztes.
szerettem.
De egy 211-el egy osztálykirándulással felkínlódni magad Tátralomnicra maga volt a pokol.
Ugyanezek a 211-ek a hazai nem közforgalmú forgalomban TSZ fuvarosként egyik majorból a másik tanyára maguk voltak az elnyűhetelen Istenek.
Az egész 200-as sorozat (szakmai) csúcsának az Ikarus-260-at tartom.
Ilyen igénytelen, egyszerű, mindenhol elmenő, sokat bíró buszt nem sokat építettek a világban.
Láttam, hogy rugdalja az Ik-260 pedéljait Andullah Ankarában mesztélláb és hogyan nem tartják karban Tanzániában mégis megy.
Borzalmas volt, de ment.
Az Ikarus-200-as sorozat ideje 2000-el eljövetélével végleg leáldozott.
A sorozat dicsőséget és sok hasznot hozott, megtette amit elvártak tóle, ideje lejárt.
Ennyi év és tapasztalat alapján elárulod,melyik volt a kedvenc típusod? Mit volt a legjobb és a legrosszabb vezetni? Sok magánbuszostól hallottam már,hogy csak az Ikarus volt a legjobb,legkényelmesebb,és hiába van újabb,külföldi "csodabusza",visszasírja az Ikarust.Osztod ezt a véleményt?
ki van csukva, hogy 40 évre visszamenőleg tudnám a rendszámokat amiket vezettem.
A saját (nevemre írt) buszok rendszámait persze tudom fejből, de összeset nem.
- Ik-620 = GA 95-00
- Ik-255 = GC 65-43, + GC 93-81,
- Ik-250 = GC 97-00,
- Ik-256 = BU 36-83,
- Ik-260 = BU 22-28 + BU 22-22,
- Ik-280 = BU 71-13
- ???
Úgy 1990-ig még csak-csak tudtam.
De 1990-től volt olyan nyáár, hogy 10-15 kocsival felváltva dolgoztunk.
40 év alatt biztosan sok-sok busz volt, nyilván több mint száz db.
------------------
Nem tudom mennyire ismered a BKV rendszerét, de az, hogy "saját" buszod van csak annyit jelent, hogy szerszámkönyvileg van/volt a neveden egy busz.
Például a 158-son a Récseis korszakban a BU 22-22 + BU 22-28 és egy harmadik (már nem emlékszem) Ik-260-as volt beosztva.
Ha most valakinél meglenne (nyilván nincs meg) mondjuk az 1979-es év 158-as vonalának telkesítmény kimutatása akkor rájönnénk, hogy a vonal forgalmának talán negyedét végezték az oda beosztott kocsik.
Ilyen az élet.
a VolánBusznál már más a helyzet.
Ott távolságiban (mely a társaság kisebb része) inkább voltak állandóak a kocsik.
----------------
1990 után a nemzetköziben meg össze-vissza jártunk.
Nekem is volt szerencsém találkozni az 58-00-val anno az 1-es vonalán...
Budáról jártam be nap mint nap a belvárosba suliba,így aztán 1989-91 közt bennem élnek a mai napig azok a buszok,amelyek akkor 2 évig hozzám nőttek.Bár lett volna fényképezőgépem...
Egyébként számomra teljesen ambivalens egy trilexes 280-ason 58-as rendszámfelfestést látni... :) Főként, h a BX-58-xx között is mennyire sok harmónika-ajtós vas volt...
BOZ Úrnak: néztem, de nem találtam eredményre. Időközben egy kedves barátom informált. És tessék:
"A fényképen az E-58-00 forgalmi rendszámú autóbusz látható . Eredetileg GE-11-33 ; 1982. év áprilistól BU-10-68 ; selejtezve 1992. év nyarán . Ha jól tudom, teljes munkásságát a Récseiben töltötte . Bár ez az ideiglenes rendszám elvileg hat hónapra volt kiadható, ez az autóbusz közel két esztendőn át közlekedett ezzel, az 1990.-es esztendő környékén .
Valóban volt még egy ilyen ideiglenes rendszámú autóbusz a BKV-nál . GE-06-06 / BU-06-06 . 1979. év végén lett állományba véve - 1991. év nyarán selejt . Szintén Récseis busz volt . Ő is az 1990.-es esztendő környékén kapott ideiglenest : E-62-35 . "
Volt a BKV-nal meg ilyen kocsi, amely E-frsz-t kapott. Hanem arra kellene rajonni, h ez az E-58-00 mi lehetett elotte. Biztosan '83-as (esetleg talan '82-es) Pragas kocsi, amely ezek szerint '90-ben még nem volt selejtezve.
Tudnék fotót prezentálni,csak be kék szkennelni...a'sszem 2004 telén fotóztam többedmagammal,szakadó hóesésben ott Derecskén a tulaj udvarán.Akkor 4 milláért akarta volna eladni...bár nagyon jó állapotban volt,az biztos,akkortájt lett felújítva.Érdekes,hogy belül megmaradt az eredeti piros színe.
jaja, hiszen az egyértelmű mindenki számára, hogy érdekes csak az lehet mindenkinek, ami neked érdekes. Hiszen az ilyen szubjektív, érzelmi alapú döntések nyilván mindig az univerzum abszolút igazságait tartalmazzák.
Nem említik őket a listán,pedig de megnézném közelről is a buszaikat.Főleg a 289-est,szerintem az a leszebb.
Említenek egy Ikarus 222-est is a listán,ez az egykori piros P1 (roncs) lenne..? Kíváncsi vagyok rá. Apropó,ki tud valamit az egykori derecskei 222-esről,a FIS-292-ről.Él még? Eladták? Nem tudok róla semmit .Elvileg meg kell,hogy legyen,mert túl jó állapotban volt ahhoz,hogy kidobják.
Ha én például egy AOA-439-cel akarnék "rajolni" Polgáron,
akkor az nagyságrendileg 300000Ft-ba fájna a malacperselyemnek...
Minden tiszteletem az uraknak, akik deficitet is ELKönyvelve odaviszik a birtokukban lévő ipartörténeti gépjárművüket, hogy sokaknak szerezzenek örömteli órákat.
Hát, izé! Már most kezdődik a genyóSKODÁS a találkozóval kapcsolatban!?
Mertem remélni, hogy tisztelet övezi azoknak a fáradozását, akik szinte a tavalyi találkozó befejeződése óta probálják szervezni, hogy az idei is legalább olyan flottul menjen és annyira legyen sikeres, mint ezidáig. Ne legyen fikázás, baszki! Ha építő jelleggel nem tudsz hozzátenni a színvonalhoz, maradj otthon! Vagy szervezd le, hogy ott legyen a kedvenc járműved és azt lásd, amihez ragaszkodsz! Dobálózzunk tíz- meg százezrekkel! Tessék beruházni, mint ahogy mindnyájan tesszük, akik járműve(ke)t juttatunk oda és akkor azt mondom, van alapod kritizálni.
Mínusz egy ember (szerény személyem), mert múltkor -két hete?- láttam, annyira csicsa-picsa lett, hogy elkezdett forogni a gyomrom, pedig az utóbbi 4 évben ilyen nem volt, mert mindent megemészt-ez már azért sok volt.
Tudomásom szerint soha nem volt Kisalföldes, viszont a Kisalföldnél tartották karban, és talán náluk is volt elszállásolva a gép, mivel ők üzemeltették. A matrica így került rá.
Egy nem 100%-os állapotban lévő Ikarus 280-ashoz kellenének a következő alkatrészek:
1. a karosszéria és a kerekek közötti légpárnák
2. lengéscsillapító
3. inkább a kelet-német Ikarusokra jellemző, kevésbé szögletes, vastagabb ülések
4. csukló-harmonika
5. utastéri lámpák
Ezen kívül szükségünk lenne egy Ik 263-asba illő szélvédőre. A fenti okokból kifolyólag érdeklődöm, hogy hol lehet a felsoroltakat viszonylag olcsó áron beszerezni. Én Volánokra ill. selejtezett buszokra tudok gondolni; kérdéses, hogy esetleg melyik Volánnal vannak pozitív tapasztalatok.
Az ő korábbi életéről lehet valami tudni? A kereső erre vonatkozó infóval nem szolgált számomra. A hátulján van egy Kisalföld Volános matrica, esetleg az erre vonatkozhat?
Sajnos nekem is csak egy egy pillanatig jutott belőle. Amikor rácsodálkoztam, meg amikor ráeszméltem, hogy fotózni kéne, mert mindjárt zöldre vált a lámpa. Nagyon szép gép! :o)
A Neoplanokat Dél-Pestről a volt Sallai műhely területéről vitték ide bontani, úgyhogy csak azért, mert Újpesten van a vastelep, még nem biztos, hogy ez a torzó is északról jött.
Sőt, mintha pont a volt Sallai területén kaptak volna szét ugyanilyen IK256-ost nemrég, akár az is lehet.
Vagy akár ahhoz a műhelyhez/gyárhoz is lehet köze, aminek a komplett berendezése (gyártáshoz szükséges gépek, stb.) ebben a bontóban kötött ki.
Egyébként 10 éves koromban még én is piszkosul Z80-nak meg Z60-nak olvastam a típusjelzéseket ,mert az a kettes bizony Z betű,nincs mese.A kettest elviekben 45 éve is máshogy kellett volna megtervezni.De hát az Ikarus-sztori már így kerek,ezzel a "Z" kettessel ; )
Nem neked szól,hanem a cikkre utalva,az ócska gyártásra.
"Az egyszerűbb, amikor valamilyen rozsdamentes anyagból lemezdarabokat ragasztanak az oldalvázra. (Így készülnek például a Credo Citadell típusú kocsik.)"
Ennél balesetveszélyesebben nem is csinálhatnának buszt,nálunk már csomón elengedett a ragasztás,és lifegett a kanyarokban,ki kellett őket csavarozni.
Nem tudom,miért akarják az Ikarust túlszárnyalni gyártásban.
Igen. Utána még egy 3 tengelyes 620 csuklós épült a FAÜnek, aztán egy csomó a Mávautnak, de mind 3 tengellyel. Ezen kívül még egy Ikarus 60-as trolit építettek 4 tengellyel, de az is egyke maradt.
Ezt érdemes megnézni,van benne pár régi gép. :) 1:41-nél az 180-as? Tök olyan mintha hátul dupla tengelye lenne. De lehet,hogy csak én látom rosszul :)
Sok más település képviselőtestületében sincsen ilyen.
Jobb esetben az elején egy tábla: X település helyi járat, rosszabb esetben semmi kiírás, csak a szokásjog, hogy úgyis csak a helyiek utaznak vele, ők meg tudják hogy ez az.
Szécsény város képviselőtestületében nincs egyetlen képviselő sem aki a vállalkozóval való szerződés kötés ELŐTT megkövetelné, hogy a város helyi járatú buszán ugyan legyen már rajta két oldat + hátul a város címere minimum 50x50 cm-es nagyságban ?
A fennállásának kilencvenedik évfordulóját ünneplő chemnitzi közlekedési cég nagyszabású rendezvénnyel tette emlékezetessé születésnapját idén júniusban.
[...] Bővebben!Tovább »
Elkezdtem összeírogatni az itthon eladott 263.10-eseket. Az egyik forrás szerint a VT Transmannál volt egy GTZ-470 rendszámú példány, amit valamikor eladtak. Lehet-e ez a MÁV-Raktáros példány, vagy az egy másik kocsi?