Szerbiában szintúgy vannak még ráncajtós példányok, Szabadkán van 1-2 db ráncos Ikarbus, de főleg Újvidéken láttam elég sok ráncajtós Neobust*. megnéztem az egyik ráncos szóló busz gyári tábláját, egy kissé meghökkentem, amikor megláttam az 1998-as dátumot. :-) ahogyan azok kinéznek, nem gondoltam volna, hogy még ilyen "fiatalok"...
*közben megnéztem, nem csoda, miért van ott annyi példány.
Azt lehet nem írtam bele a kérdésbe hogy engem leginkább a 200-as széria érdekelne a gyártási helyük!!! PL: Ikarus 280.06, Ikarus 280.52, Ikarus 260.06. Ezek sehol sincsenek fent itt neten hogy hogy gyártották őket anno!!!
Nem tudjátok hogy az Ikarusnak miért volt két gyára? A távolsági buszokat Székesfehérváron gyártották a városi buszokat meg Budapest- Mátyásföldön??? :O
NDK-sok és az oroszok mindig is ráncajtóval kérték a buszokat. Ha jól tudom még 2000 körül is készült az orosz expotra ráncajtós, trilex-szerű hidas kocsi.
Szerintem csupán esztétikai okokból és azért, mert akkoriban már a nyugati országokban csak bolygóajtók léteztek és az volt a trend. Egyébként járművezető szemszögből nézve valóban jobb a kilátás egy útkereszteződésben a bolygóajtónál, de a ráncajtó gyorsabb, nem takarja ki a széles gumucsík a busz külső oldalát a tükörből, és maga az ajtó belűlről a fel-leszálló utast. Szvsz a ráncajtó lényegesen jobb volt. Az, hogy huzatosabb és hangosabb a működése, egy marhaság! Ez nem attól függ. A bolygóajtós buszokon is jön a cúg, mint a picsa. Nem az a megoldás, ha nem csukódik rendesen, hogy levágunk a gumiból. (BKV)
A pontos okot nem ismerem, de szerintem a ráncajtónak rosszabb a szigetelőképessége (befúj a szél a sok résen), hangosabb és kisebb az ablakfelülete (első ajtónál sofőr jobbra kilátásában számít). Új buszt meg azért nem gyártanak ráncajtóval mert tudtommal nem lehet bele az utasok odacsukása elleni érzékelőt szerelni.
Lehet volt már róla szó...az Ikarus miért váltott a ráncajtóról bolygóajtóra? Hiszen a ráncnak rövidebb a csukódási ideje, ha jól tudom. Esetleg volt más szempont is? És miért nem gyártanak mér új buszt ránccal?
A Mátra Volánnak van (vagy volt?) olyan 250-ese, ahol már 5 ablak van a két ajtó között, és mind elhúzható. Gondolom, a fölújításkor tettek bele ilyeneket, mert mindegyiknek már vékony ablaksínje van. Már nem tudom, hol láttam képet róla.
Esetleg hattyúnyakas Beag mikrofonom is van, ha valakit érdekel, és távolsági Ikarusból erősítő. Tudok képeket is lőni róluk, csak most nem otthon vagyok.
A modell nagy valószínűséggel egy 250.58-ast akar mintázni.
Ez az altípus ráadásul a Gerlei-Kukla-Lovász féle könyvben külön említést kapott.
Ikarus rajongóként illik megkülönböztetni egy 250-est a 256-tól, mégha "hosszúablakos" 250-esről is van szó. Ezeken még 4 darab valamivel hosszabb mint 2 méteres ablak volt +1 vagy ajtó és kisablak, a 6 ablakosokon öt 1600mm-es és az utolsó valamivel hosszabb.
Készül egy új 1:43-as Ikarus 250-es modell a classicbus.ru-nál. Viszont nekem gyanús, hogy ezen keverednek korai meg későbbi jellemzők, vagy rosszul gondolom?
Szerintem az indításjelző az alant hátrameneti segédnyomógombnak jelölt gomb. A hátramenet gomb a kormánydoboz irányjelző felőli oldalán van kb. ugyanott.
Jut eszembe; tegnapelőtt volt az ECHO tv-n a tavalyi polgári találkozóról műsor. Persze véletlenül kapcsoltam oda, már rég' tartott. A járművek egy részéről meg tudtam szakérteni, hogy tavalyi a felvétel.
Szerintem döntött műszerfalas lehetett már az is.. mert utána csak annyi változott hogy a két gombsor függőleges lett.. nemtudom.. de ezek tényleg egy kb 4 éves gyerek emlékei akkoriból..
Igen igazad van, csak most két dolgot mosunk össze. A 7-es buszról szóló emlékeiben egyenes műszerfalú 280 szerepel. Amiről én írtam és a lentebbi 266-os képek kapcsán került szóba az három részes "normál" műszerfalas és 266-os.
Ez minden 266-oson így volt. A jobb oldali panel alsó sora látszik a képen. A szögletes gomb az indításjelző csengő, majd első ajtó nyitó, záró, hátsó ajtó nyitó záró gombok. Az első és harmadik gyárilag zöld (legalább is itthon).
Na ez milyen verzió volt amin az ajtónyitók vízszintesen voltak elrendezve a műszerfal teteje körül?
BKV-nál is láttam ilyet.. kb 1980-81 közt lehetett, mert a hetes busz-tétényi út magasságából van ez az emlékem.. csak voltam kb 3-4 éves.. csak akkoriban rá voltam tapadva az üvegre mint a tapadókorongos plüssállat..
Gondolom a fehér kapaszkodóból következtetsz rá. Nos ezt így majd nem lehet egyértelműen kijelenteni :-) Mivel az első ajtónál és a műszerfal alatt a famintázat nem sötét színű. Amúgy valóban a "régebbi" színösszeállítással tervezem a buszt. Tehát fehér kapaszkodók, szürke léghengerdobozok, szürke üléslábak,...és ehhez jönne a sötétebb árnyalatú fautánzat. Bár a belső tér színezéséből is volt több változat, pl. a Szerelem második vérig című filmben a 266-oson, krómszínű kapaszkodók, fekete kapaszkodós ülésekkel:
na és persze a kerek nyomógombok:
De van itt oroszoktól olyan verzió is, hogy szürke léghengerdoboz, fehér kapaszkodó és közép árnyalatú famintázat.
Korábban már beszámoltunk arról, hogy milyen buszok restaurálásán dolgoznak a mátyásföldi csarnokban. Most újra ellátogattunk ide, hiszen megint érdekes járművek kerültek az üzembe.
[...] Bővebben!Tovább »
Ha jól tudom akkor a ráncajtó ajtómozgató mechanikája megegyezik a bolygóajtóséval, csak a ráncajtó a külső szélein zsanérokkal le van rögzítve és akörül fordul el a külső szárny, a belső szárnyat pedig a felső sínben való csúszás kényszeríti elfordulásra.
Így is jó lesz a doboz, majd valahogy elbújtatom én is az ajtó tengelyt mögé. Még esetleg olyan fotó érdekelhet, amely a léghengerdoboz és a kasztni közötti rést mutatja, ahol az ajtó bemegy a dobozba. Tehát a dobozt mutatja alulról, nyitott ajtónál. Persze a lekapott doboz az igazi. Köszi szépen előre is.
Az ajtó a következőképp készült. Elsőnek kiszerkesztettem fényképről a 266-os rajzát. Azért képről mert így pontos lesz a rajz. A gyári rajzok ugyanis pontatlanok.
Ezen a rajzon, ami 1:24-es méretarány egy piros kockarács = 5 mm. Így most bármekkorába tudsz számolni. Az ablak íve adja magát, ez a ráncajtónál szimpla félkör alul és felül. A pántok helye is fotókról alakult ki.
Aztán sikerült néhány méretet levennem, egy 260-ason, íme:
ablak mérete: 640x125 mm
Ajtószár szélén az alulemez elötti gumicsík 50 mm széles
Szegecselt alulemezcsík 40 mm széles
Alucsíktól az ablakgumiig van 30 mm széles sáv.
gumitól gumiig egy ajtó elem 245 mm széles
a pántok alatti gumi a két ajtóelem között 50 mm széles.
Remélem ezzel segítettem. Ha H0-lában építesz, az ugye 1:87. A dopravni.net-en van sok Ikarus 1:87-ben szintén papírból.
Fantasztikus,komolyan ! Maga a tökély a kivitelezés. Nagyon tetszik,irtó kíváncsi vagyok a buszodra ; ) Gondolom nagyobb felbontásban is megvannak az eddigi képek a készítés fázisairól.Megtennéd,hogy elküldöd a képeket az e-mail-emre? Köszi előre is !
Értem köszönöm! Akkor a rács az már másik gépezeté. Bírom, mikor megtévesztik az embert, nem hogy kicserélnék a feliratot rajta, ha már az eredeti rács rossz volt -.-"
Bárcsak az akksik a fülke alatt lennének. Hátul vannak a B tengely mögött.
Áhhhhh,annyit nem költenék egy milliomos buszára. :) Tudod,akinek a legtöbb pénze van,az nem költ a saját gépjárműparkjára. Pedig rá fog jönni,hogy ez a gép klíma nélküliként is megbízhatóbb,mint pár negyed annyi idős társa.
Egy kis haladás a busszal. Elkészültek az ajtók, nyílnak, mozognak is. Csak arról kellene infó, hogy fennt a léghengerdobozban hogy kapcsolódnak be. Ezért még nem raktam fel a belső oldalukra az ajtótengelyeket. Ki is kell találni még, hogyan nyitom, zárom kívülről majd az ajtókat.
Kérdéseim még vannak: a 266-osban az első ajtó léghengerdoboza ugyanaz, mint a hátsó ajtónál csak rövidebb?
Van esetleg rajzotok a léghengerdoboz-ajtókapcsolatról?
Két lehetőség adott,vagy fel kell hozni az akkumlátoroktól külön vezetéken 12 voltot vagy venni kell pici pénzért 24 V-12 V átalakítót és ezzel megvan oldva a probléma.
Megtudná mondani valaki,hogy a 250-260-280-asokban,a középső áramtalanítónál hány volt van?
Vagy honnan lehetne hozni 12 Voltot a rádiónak? Szivargyújtó bal oldalon kifújt,gazdáját kértem,hogy a villanyszerelővel kötesse be,de semmi,így nekem kell megcsinálni. Köszönöm a segítséget.
Hat napi Tallinban ázás közben egy napra átnéztem Helsinkibe, hajóval. Tettem mindezt úgy, hogy világ életemben rettegtem hajóra ülni, már attól rosszul voltam, ha láttam egy ringatózó hajót a vízen. Sebaj, egyszer élünk. Indulás előtti napon (mit ad Isten...) esett az eső[...] Bővebben!Tovább »
Köszönöm válaszodat. Esetleg olyanról van tudomásod, hogy hol találnék erről a motorról képeket, vagy gyári típuslapot. Egyáltalán ez a motor teszt széria volt, vagy kifejlett sorozatgyártmány. Sehova máshova nem hallottam/olvastam róla, hogy beszerelték volna.
Udv! Az "eredeti" kek RAL 5003, a szurke 7001. Akarcsak ma. Annyi a kulonbseg, h annak idejen ('85,'86,'87) nem kulonosebben foglalkoztak egyseges rendszerekkel a festek-szinarnyalatok teren, igy adodtak szinbeli elteresek. A gyari beszallito a Rezakril volt. A ma is hasznalt zold (pl. kapaszkodok) RAL 6018. Ez az egyik zold csik arnyalata is. Sajnos egyelore tobbet nem tudok.
A motorja IFA 4 VD 13.5/12 ASRF, 4 hengeres, négyütemű, álló, soros közvetlen befecskendezésű turbófeltöltéses, 110 kW-os, 6,1 literes dieselmotor. Milyen adat lehet még érdekes számodra?
Az Ikarus 252-es sorsa mi lett? Annak idején a buszok.fw.hu egy későbbi városnézőként (CLM-445?, Selyki-féle rózsaszín busz) azonosította, de a képen egy 260-as szerepelt, a későbbi FKC-670.
Kedves zslevi, elsősorban neked címzem eme kérést, de más is segíthet!
A két képet amit a BU-04-04 és BU-04-08-ról posztoltál köszönöm utólag is mégegyszer. De! Nagykanizsán közlekedtek még ex BKV-s buszok anno, amikről képeket keresek! Konkrétan ezekről a járgányokról lenne szó:
Volt még 2db 280-as, ami nem biztos, hogy itt nagykanizsán közlekedett, lehet, hogy zalaegerszegiek voltak BKV-s pályafutásuk után: BU-17-49 és BU-17-68
Régóta hajtok róluk képeket, kevesebb sikerrel, modhatni sikertelenül. Fontos, gyerekkori emlékek miatt kellenének, meg egyáltalán az Ikarus őrületem miatt!!!
Valaki esetleg tud szolgálni bármilyen adattal egy bizonyos IKARUS 545 típusú busz motorjáról. Amit tudni vélek 4 hengeres IFA de turbós, gyárilag(?) talán ha jól emlékszem a képre MOTORPAL adagolós meg 150 LE környéki teljesítményű.
Pápa-Budapest között a KISOSz vezetősége felhívja tagjai és Pápa város közönsége figyelmét a fenti autóbuszjáratra. Kéri, hogy lehetőleg minél számosabban vegyék igénybe ezt a járatato, mert részvétlenség esetén a Mávaut kénytelen lesz beszüntetni. A menetdíj oda-vissza kb. 85 forint. Pápáról indul reggel 4:40 kor Budapestre érkezik 9:15 órakor. Vissza indul Budapestről délután 5 órakor és Pápára érkezik este 10:30-kor.
tehát fenyegették az embert hogy ha nem megy busszal akkor megszünik a busz... :DD vannak még ilyen cikkjeim, de nem untatok vele senkit :P
A MAVART veszi át a magyar királyi pósta által fenntartott Veszprém-környéki autóbuszjáratokat ápr. 15-től kezdve. A VeszprémPápa vonal menetrendje ápr. 16-tól kezdve megváltozik. Pápáról Veszprémbe reggel 5:34 helyett 7 órakor, délben 15:42 óra helyett 13 órakor fog az autóbusz indulni, vasár- és ünnepnap 13 óra helyett 18:55 órakor indul az autóbusz Veszprémbe. Veszprémből vissza reggel 5:20 helyett 5:40 kor, délután 13:15 helyett 13:05-kor indul a járat. Pápán a járatok főmegállóhelye az "Arany Griff" szálló előtt lesz. A járatoknak a fürdőidényben közvetlen csatlakozásuk lesz a Balatonra. Vasárnap és ünnepnap a Pápáról reggel 7 órakor induló autóbusz egészen Siófokig közlekedik, ahová 10:55-kor fog érkezni. Olcsóbb lesz az utazás Pápa és Veszprém között. A vonaljegy ára 3,80 pengő, a két napig érvényes térti jegy ára 6,60 pengő.
A LOV-855 és a LOV-871 pródukál némi daráló hanghatást, feltehetőleg ezek egyikével mehettél (előbbi szürke, utóbbi sárga színű). A hang okozóját nem tudom, de sejtésem szerint a B-hídból áramlik.
Sorban vannak azok, csak a GF 20-as rendszámú buszokat 1979 nyarán adták át, míg a GF 22-eseket már 1978 végén. Ez egyébként az 1982-es átrendszámozásoknál szinte mindenhol hatással volt az évjárati sorrendre.
A CJX-700 meg azért tűnik oda nem illőnek, mert Pápán csak az az egy helyközi csuklós volt, így 1982-ben a helyiek utáni helyre lett berendszámozva. (Ez egészen 1999-ig megvolt, amikor megérkezett helyette a HCA-778.)
Köszönöm szépen!!! :) esetleg tipp hogy kitől/hol tudok a maradékra rákérdezni? Vagy ötlet hogy neten hogy keressem? Mert a rendszámra való rákeresés nem hozott semmit :/
Ezeknek az oldalaknak hála lett meg egy csomó infóm, de amiket lentebb irtam azk nincsenek sehol, googleba sem találok róluk semmit ezért kérdezlek titeket :)
Régen volt a "tavolsag.fw.hu" ott volt sok info, csak sajna a freeweb törölte mivel fizetős lett, onnan csak a palotai képek vannak lementve nekem meg a veszprémi CLH-sok.
Üdv, a Bakony pápai telepének összegyjtöm minden volt és létező példányát magamnak de fennt akadtam pár hiányosságon, ha valaki tudna segítene?
rendszámfordagyártásselejtezéstípus
CJX-642*helyi1987?2002?260 - ráncajtós
CJX-643helyi??????260 - ???
CJX-644helyi??????260 - ???
CJX-645helyi??????260 - ???
CJX-646helyi??????260 - ???
CJX-647helyi??????260 - ???
CJX-648helyi??????260 - ???
CJX-649*helyi???2009260 - bolygós
CJX-650*helyi???2009260 - bolygós
CJX-651*helyi???2009260 - bolygós
CJX-697helyi??????280 - ráncajtós?
CJX-698*helyi???2002?280 - ráncajtós
CJX-699helyi??????280 - ráncajtós?
CJX-700helyközi??????280 - ráncajtós?
CJX-701*helyi???2009280 - bolygós
CJX-702*helyi???2009280 - bolygós
CJX-703*helyi???2009280 - bolygós
CJZ-099*helyi???2009280 - bolygós**
CTK-130*helyi???2009280 - bolygós**
ELN-955*helyközi???2009280 - ráncajtós
* - ezekről találtam képet is
** - ex. Honvédségiek voltak?
Ha hibásan írtam valamit javítsatok ki, és ha nem vagyok túl mohó a nem csillagozott rendszámokhoz esetleg képet lehet valahol találni? Vagy esetleg kérni? :)
Figyelni kell, melyiket akarod belsőnek a B tengelyen, és úgy szereled, majd rácsavarod a szelephosszabbítót. Tömlős guminál ez már csak így ment régen, nem csak a trilexesnél. Általában a két szelep (belső kerék-külső kerék) egymással szemben állt, ha közelebbről megnézte az ember, úgy lettek felrakva a kerekek.
2 egyforma van,1 egy rövidebb. Hátul,az ikerkerekeknél pedig nem mindegy,hogy van felgumizva a felni,mert ha a "belsőbb" gumit nem jól rakják fel,akkor már annyi esélyed sincs töb hónap után felfújni,mint amilyen felnit mostmár használnak.
Ugye R 20-as mérete van,amit már nem akárhol tudsz venni hozzá,mert ebben még belső van. Tube Type-os,vagy,ha így hallottad.
Egyelőre még igényfelmérés szintjén mozog a dolog mint ahogy mondtam, de a későbbiekben kidolgozásra kerül majd a terv, ha megfelelő lesz az érdeklődés. Köszönöm a visszajelzést! :)
Nem nehéz beszerezni, egyrészt a Georg Fischer cég -akit a SAF Holland felvásárolt, de az eredeti Trilex márka birtokosa- ma is gyártja, másrészt az utángyártók is gyártják, lengyelek, szerbek, még talán a törökök is.
lehet nem ideillik, de lenne egy kérdésem. Van egy 1967-es 260-as ikarusom. trilex felnihez a kerékcsavar hogy van rögzítve az agyba? hol lehet beszerezni (vagy inkább milyenre kell esztergálni?)
ezenkívűl egyébb alkatrészek, leírások hol találhatók a buszhoz?
Szerintem minden megbeszélhető az illetékesekkel, jártak ezek már külföldön nem is egyszer :-) Egyelőre igényfelmérés szintjén mozog a dolog, köszönöm a visszajelzést!
Üdv! Felvetődött bennem a gondolat, hogy jövő év májusára szerveznék egy kirándulást Erdélyben. Halvány gondolatom szerint vagy az MVK ZRt 620-assal vagy a 31-essel mennénk. Köztetek lenne olyan akit érdekelne esetleg egy ilyen 5-6 napos múltidéző túra, múltidéző bussszal gyönyörű tájakon? :-)
OK! Ám Te a 260.03-asokról kértél rendszámokat, nem a 260.32-esekről. Az általad felsorolt 260.32-eseket egyébként az SzKV a '80-as években munkásszállításra és iskolabuszként használta. Aztán eladta őket a Tisza Volánnak, ahol majdhogynem napjainkig húzták az igát. A BX 00-05 és a BX 00-06 SzKV (vagy ha úgy tetszik BKV)-kék volt, míg a másik kettő zöld-fehér csíkos. Egyébként én is köszönöm ezeket az infókat, mert a romániai utóéletüket már nem követtem, így ezt most Tőled tudom.
Íme a mai munka eredménye, a nyitható első ajtó, persze még csak félig kész mert a belső oldaláról is hiányoznak apróságok, de azért beillesztettem a helyére.
Rendszámok sajna már akkor sem érdekeltek nagyon, a zöld színűekre csak futólag emlékszem. Az italos párszor megfordult a nádasdi vonalon és még aktív volt középiskolás koromban ezért konkrétabbak az emlékek. Mivel mindegyik exNDK-s ezért szívó Rába motor volt bennük.
Ismét foglalkoztam a 266-os makettel. Ezúttal az ajtókat szerkesztettem meg.
A belső tábláknál nagy dilemmában voltam, mert van olyan 266-os, ahol az első ajtón mindkét tábla rajta van, a hátsón pedig csak a ViGYÁZZ ! BEFELÉ NYÍLIK! De van olyan képem, ahol a hátsón van mindkettő fennt és az elsőn csak egy, stb. szóval minden változat volt. Én a hátsóra tettem kettő táblát, az elsőre csak a VIGYÁZZ kezdetűt.
Aztán a nyomtatóm egyiket se tudta kezelni és minden tábla fekete, szegecses lap lett. :-)
Én képes vagyok papírból zártszelvényt gyártani. Mégis mire való az irodalom óra? :))) Amúgy láttam, valaki rakott fel műanyag zártszelvényről infót, azt megköszöm, lehet később fogom még hasznát venni. De. Azért hajtottam meg én magam a zártszelvényt is, mert én azt szeretném mondani, hogy mindent én készítettem el, az alapanyagon kívül. Meg ebben ez a poén! :)
Itt van egy kép a buszról Polgáron jómagammal, majd felkerül a vebre is... :) De ha valakinek van képe még róla, legyen szíves szóljon, mert akkor azt is felteszem a veboldalra (persze a szerző nevének a feltüntetésével)
Ha már így benne vagytok, szintén '80-as évek eleje Ózd: világoskék 260.xx sűrűn járt M6-on, illetve felülről lefelé szürke- sötétkék-világoskék 280.xx-asok talán 5-6 db ezekről valaki valamit tud?
SZIASZTOK.Annyit pontositanék,hogy a volt MKV.s autobuszok Kazincbarcikára 1980 után kb 3 éven át kerültek oda.Volt mit részben átfestettek ezeknél az ajtó és a tetö szürke maradt.Van aki eredeti szinben csak volán logoval futott sokáig.Volt pár 260-as is azok világos kék szint kaptak. Többségben Kazincbarcika helyi járat-on voltak.Volt 2db ami VARBÓra helyköziként járt. ezek érdekessége az egyik botváltos volt.A másik viszont a 266-osoknál ismert ablakokkal volt szerelve.Akkor ezeket a nekem oly kedves IK 180-asok kiváltására vették,melyek fehérek piros csikkal voltak.Kazincbarcikán 10Db 180 as volt GC 59-50 -tölGC 59-59-ig-(Varbóra a GC 59-51 és a GC59-59 járt)Sajna a helyettük jött MKV -kocsik rendszámát elfelejtettem.Majd ezeket váltotta a teljesen uj BHR-348.és BHR-349.Ezek után a levett 2db MKV .s kocsi sokáig tartalák ként futott.
Kazincbarcika környékén elég sok MKV selejt volt Borsod Volán kötelékben. Az 1993-as selejtből kerültek oda. 1995-ben Kazincbarcika előtt láttam az AKD-614-est. Felül szürke, ajtó szürke, oldala sárga. Valami felvonulási épületnek használták. Az azonosító az ajtó felett fent volt.
1993 szeptember 1-jével állományból törölve. Elötte hónapok óta tartalék. Sárgára kenték 1991-ben, kapott teaszűrős dísztárcsát, Pepsi reklámot. Akkor úgy volt nem dobják ki, de jött az ex-NDK lehetőség.
Németországból használtan vásárolt 280.02-esek voltak a más színűek. A narancsszínű (jagermeister reklámos) talán 97-ig volt meg, és még csíkos gumipadló volt benne, azaz elég régi lehetett.
Az orosz exportból megmaradt kocsikat ma is láthatod a BHK-482-483-485-486-os rendszámmal.
Volt a 90-es évek elejétől asszem 1992-től legfeljebb 1995/96-ig két zöld és egy piros 280-as is Ózdon. Utóbbin Jagermeister reklám volt. Teljesen más motor volt bennük, olyan durvább járású nem olyan mint a MAN-ok. Ezekről tudsz valamit?
Ízelt ajtósak voltak. Tippem szerint valami Oroszországba szánt darabok lehettek, de elég használtan érkeztek már Ózdra
Szerintem megrendelés alapján voltak számozva. Ha jól tudom minden cég más igény alapján rendel. Szegeden szerintem abban térhetett el, hogy más ülés elrendezés volt. A többi változásról nem sokat tudok, olyan egyformák :P
Alapvetően BKV-nak szánták a .00-ást, Szeged/Miskolcnak a .03-ast, Volánoknak pedig .06-ost. Nem tudom, milyen (nagyobb) műszaki részletekben voltak eltérések.
(Azt már csak halkan jegyzem meg, hogy az MKV-nál is volt négy darab 280.06-os...)
Nagyon-nagyon régről emlékszem egy ózdi 280-asra ami BKV kék színű volt. 1985-86 körülről. Szerintem még az új rendszámozás előtt selejtezve lett. Egyébként ózdon voltak érdekes színű 280-asok a 90-es évek elején, de képet sehol se láttam róluk. Rég volt...
Pl. Győrben járt a CCP-293 (illetve most is megvan csak nem is hasonlít már önmagára) az is BKV-kék volt, és soha nem volt BKV-s, és tudtommal soha nem is volt oda szánva. Az miért lett ilyen színű?
És a vidékre került 260.00-k különböztek bármiben a pesti tesóktól? Szegeden 1993-ban még biztos láttam BKV színű buszt, de már új rendszámmal, meg is voltam lepve, most meg azon, hogy 1996-ban közlekedett még bárhol első szériás BKV-s 260-as. A 260.03 és 06 a sznínen kívül miben különbözött a 00-tól? 06-ból is van prágás...
Ha már szóba került az IK 260.00 típus vidéken: Az SzKV-nál ebből a típusból 1981. és 1996. között 9 db, a BKV-tól használtan beszerzett kocsi közlekedett. BV 09-07 > BRA-035 (1981-94.) gy.év:1975. GC 97-75 BV 09-06 > BSG-575 (1981-96.) gy.év:1973. GC-48-99 BV 09-28 (1981-89.) gy.év:1975. GC 97-77 BU 16-92 > AAD-630 (1985-91.) gy.év:1976. GC 98-97 BU 00-89 > ABU-256 (1985-91.) gy.év:1977. GE 00-89 BU 14-92 > AVD-430 (1985-96.) gy.év:1975. GC 71-80 BU 12-87 > CMX-887 (1985-94.) gy.év:1975. GC 51-80 BU 15-02 > CMX-999 (1985-96.) gy.év:1975. GC-71-90 BU 12-98 (1985-88.) gy.év:1975 GC-51-91
A Tisza Volán jogelődjénél, a Volán 10.sz. Vállalatnál 1974. és 1986. között 10 db újonnan beszerzett kocsi közlekedett (gy.év: 1973. mindegyiknél). GC 65-95 > BV 01-11 (1974-82.) GC 65-96 (1974. baleset miatt selejtezték) GC 65-97 > BV 01-12 (1974-82.) GC 65-98 > BV 01-13 (1974-82.) GC 65-99 (1974-81.) GC 66-00 > BV 01-14 (1974-85.) GC 66-01 > BV 01-15 (1974-86.) GC 66-02 > BV 01-16 (1974-82.) GC 66-03 > BV 01-17 (1974-82.) GC 66-04 > BV 01-18 (1974-82.)
A két típusból tudomásom szerint Szegeden ezek a járgányok közlekedtek a jelzett években.
* Ha nem tévedek, ezeket még állományba vette '98-ban a Tisza Volán.
Szerintem is van még a Pannonnál eredeti 266-os, állítólag az idén leselejtezett FKF-386 (1979) is az volt. Ezekből kéne kiválogatni a vázcseréseket, ha jól tudom, ezek a legöregebb buszaik:
Naaaaaa, alakul. :D - Az úgy nagyjából eredeti volt, 81-es, és szerintem már selejt. Esetleg egy JZY-065, ami 82-es, de az asszem megvan még... - Illetve Pannon-éknál is biztos, hogy van még valami öreg 266 ami nem kapott vázcserét szerintem.
Hűűűűűű... Ez így eléggé összetett. Echte "eredeti" ugye nincs, mert a 72. felújítását éli már mindegyik gép meg. Így elég hamar eljutunk ilyen AAT-227 szerű story-khoz ami ugyan "79-es, vázcserés, 26 helyen átvan alakítva, stb...
Volt Ikarus 260.19-es is, mint trópusi kivitel, szóval maradhatunk a 260-asnál. Amikor még régen létezett a buszok.fw.hu, volt is róla egy reklámfotó a 260-as típusról szóló írás képtárában.
GC 05-06 és 07 egy kicsit más tészta. Ők voltak az első vidéki 260-asok, és Debrecenbe kerültek, egy 280-assal (GC 05-10) együtt. Még a legelső szériás jegyeket viselték magukon, és amúgy ők is értelemszerűen 260.00-sok voltak. De nem voltak egy nagyobb tartomány része.
1998-ban már Tiszásként selejtezték az utolsókat. Előtte '96-ban dobtak ki párat, de azokat Mezőtúrra adták el. (Lehet, azok közül valamelyik Győrben landolt...)
Váltó esetében az biztos, hogy botváltós nem lehet 260.00
260.03-nál még '76-77-ben is volt ASH váltós, eleinte pláne vegyes volt a massza.
260.06-nál szintén lehetett eleinte botváltós opció, de max '74-ig, mert 1975-től ketté választották őket és a 260.06 botváltós verziója a 260.16 lett.
Akkor amit alant körülírtam, azzal mi a helyzet? Olyan 1998 körül selejtezhették, mert 2000-ben láttam a győri telepen ('tán Kravtex?), ahová nem engedtek be, hogy körbeszaglásszam. Akkor már elég ramaty állapotban volt. Szerettem volna megbizonyosodni róla, hogy valóban 260.03-e, illetve még üzemben lefotózni mint utolsó közforgalmú egyenes műszerfalas, kormánydobozos 260-ast. De mint mondtam arról már lecsúsztam.
Így rendszámról nem tudom, de ha az SZKV utolsó kék 260-asára gondolsz, akkor arról sajnos pont lecsúsztam, de selejtezése után egy ideig Győrben állt a vasút mellett egy csomó exbékávés 280-assal. Az szerintem külső jegyei alapján későbbi, talán '75-ös szériából lehetett, vagy átalakították.
Akkor ez csak 1972-ben lehetett, mert '73-tól már volt a Volánok számára kifejlesztett 260.06 és a vidéki 'kávéknak (MKV, SZKV...) kialakított 260.00-hoz hasonló 260.03.
Kedves Topictársaim! Tapolcán a vasútállomás melletti használtautó kereskedésben van egy pusztuló Ikarus! Tipusa, 250-es, 255-ös, vagy 256-os lehet! Nem tud valaki valamit erről buszról? Esetleg képe valakinek nincs róla?
Nekem régebbről még van olyan képem amikor mindene megvolt, mióta súlyosan megrongálták több helyen (lásd az akksi láda ajtaját) azóta van bezárva azonban ez sem akadályoz meg sok embert, hogy rongáljon vagy mint pl ami meg is történt, hogy a kipufogódobot elvigyék ami azóta már valamelyik 200-asban boldogan dolgozik....
Ez így van, fényképezésre csak akkor ha valami váratlan és megismételhetetlen jön szembe. Hiába akárhány megapixeles, az optikája akkor is 0 (fizikailag ez fér el benne.
Amúgy én már szinte nem használom telefonálásra. Netezni.facebookozni, skype-olni, msn-ezni sokkal olcsóbb. Azon kívül GPS, pendrive, ébresztőóra, notesz, dokumentumnézegető (pdf word excel), mp3 lejátszó, sok kütyüt kivált, de a fényképezőt nem fogja.
Mert BéKáVé...................................................................................
Csak annyira érdekli őket a jármű, hogy nem adják el azért mert "múzeumi", de magasról sz@rnak rá, ahogy a 156-ra is és azt se adták el sajnos. Aztán majd valakinek feltűnik ez a roncs, ahogy a 156-os és az MTB is Kőbányán és rálehet mondani hogy ez minek van még itt évek óta, nyugodtan ellehet passzolni ócskavasnak..... o.O O.o
Annak a rohadéknak meg széttördelném a csontjait aki elkezdte bontani és folytatta.
Ha ez tényleg bármennyire is védett jármű, akkor miért pont ide van letéve, ahová bárki bemehet, és ráadásul sokan járnak is ide a tanpályára.. Egyik garázsban kéne tárolni egy zugban, fedett helyen. Vagy akár Szentendrén, ha van még ott hely..
Az a korai nagy ablakos 250-es 1980-as évjáratú, de sajnos már elég rossz állapotban rohad palotán a Végh Busz telephelyén, ami lenn található az Ősi fele vezető úton a vasúti átjáró elötti jobb oldalon , egyébként ott telephelyezik a Tourismo homlokfalas Ikarus 211-es is + AIJ-548-as ami újabb fajta 256-os. :))
Rendszám: BSR-346
Gyártmány: IKARUS
Típus: 280-17
Szin: PIROS
A jármű körözés alatt áll? NEM
A kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás adatai: A Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ) állásfoglalása alapján adat nem adható ki.
Forgalmi adatok: -
Egyéb: A lekérdezett jármű forgalomban van.
Mi is utaztunk így osztálykiránduláson a 90-es években. Volt hogy le is raktak minket mert hangosak voltunk:D Ópusztaszerre gyalog tettük meg az utolsó pár km-t:D
Ahogy írta a másik is,elfogyott a levegő,és még erölteti,hogy vegyen sebességet..............hát,ha szerinted egy busznak egy élvezet,akkor látszik,hogy nektek mást jelent egy busz.
Én fémből hegesztenék vázat (akár az eredeti tervek alapján) és belemezelném. Az lenne a legmasszívabb. Egy modellező kolléga OFF Stuka villamost épített 1:10-es méretarányban.
Gyalázták..? Hát,kinek hogy.Nekem úgy tűnt,élvezi a köröket.Egy egész éves pihenés után szerintem az 562 boldogan szerepelt a versenyen,akárcsak az őt vezető sofőrök.