Az Ikarus hajlamos volt ilyesmi színre fényezni pár protóját, esetleg gyári fényezésként is juthatott buszra (pl. a honvédségi példány). Az Alba Volán valószínűleg ezek alapján dolgozhatta ki a sávos színtervét is...
Tetőről hiányoznak a színes csíkok: javíthatták, rozsda ellen lekenik. Piros csík az alsó sötét sávban: utólagos is lehet, pont az Alba Volán buszaitól való megkülönböztetés céljából.
Szerintem igenis jogos volt a kérdés hogy volt-e Albás.
Sikerült szereznem Ikarusból egy Sirokko 262 01-es kályhát,azt szeretném kérdezni,hogy valaki tudna-e segíteni nekem egy kapcsolási rajzzal?Indítópanel van hozzá,meg trafó is,csak nem tudom a kiosztásokat.
Lehet hogy a tömítések alatt nem de a motor biztos jó étvággyal eszi. :) Az enyém legalábbis amit vezetek az hidegen szép kékes füstöt ereget. Nálam amúgy nemrég volt olajcserés. 20.000km, azóta toltunk bele gyorsan 4000km-t, meg 2L olajat. :) Jó szekér no. Kicsit nyűgös hidegen indításra ezért ilyenkor rákályházok egy kicsit, de amúgy gond nélkül fut. Ritka hogy javítás miatt áll. Ha állt eddig azok csak apróságok, egyedül a terhelés adó miatt állt 3-4 napot két esetben is.
Sziasztok! Szeretnék segítséget és ha lehet egy-két anyagot kérni IKARUS 365-höz ha lehet képek jellegrajzok és egyebek amit a neten nem találok. Bármi jöhe,t köszönöm előre is.
Gondolom, amikor érkezik olaj a garázsba, akkor cserélnek. Azoknál a gépeknél meg, amelyek folyamatosan eszik az olajat, cserélni nem is kell, csak rátölteni...
RÁBA D2156 illetve D10-es motorok esetében 15.000 km a ciklus. (Ezeket viszont általában nem a megtett kilométerek arányában számolják - elromolhat az km óra - , hanem a beletankolt üzemanyag elfogyasztásának arányában, azaz, a üzemanyag-fogyasztás normáját és szorzóját alapul véve kalkulálják ki az adott mennyiségű üzemanyag elfogyasztásával arányosan az olajcsere idejét.)
Amennyiben új vagy felújított a motor, akkor 500 km után, illetve az azt követő 2.500 km után van csere, majd ezután 15.000 km-enként. Ha ennél kevesebbet fut, akkor évente egyszer ajánlott elvégezni az olaj- illetve szűrőcserét.
Zsír, köszi! Eddig nem sikerült megtudnom, hogy hányadik fejezet volt, különben már feltettem volna jútyúbra a buszos részét, amikor még létezett az az ftp-oldal, ahonnét le lehetett tölteni a Szomszédok-összest. :) Ha pár éve tudtam volna, most fent lenne.
Erre, hogy ez a rész a budakeszi vadasparkban játszódott, amúgy gyerekkoromból emléxem. A busz miatt megmaradt. :)
Már a honlapot szerkesztővel meg is csináltam, de röhej a dologba, hogy nem tudok kapcsolódni a szerverre így nem tudok addig tenni semmit amíg a kapcsolat helyre nem áll. Elnézésedet kérem előre is. ciki de sajnos most előállt ez a dolog.
Akkor most szólok, hogy a 405-ös jellegrajzot légyszíves szedd le.
Nem azért, mert tilos lenne bármit is felhasználni a honlapomról, hanem azért, mert a jellegrajz nem pontos, nem mérethelyes, így a jóhiszemű felhasználó/modellező, mivel azt hiheti, hogy gyári rajzról van szó, készpénznek veszi és ez alapján dolgozik.
Vicc az egész. Amit az internetre feltöltesz az onnantól megállíthatatlan. És szerintem ez így normális. Egy elkattintott buszfotó azért tényleg egy kordokumentum, de azért akkora értéket nem képvisel, már csak azért sem mert túl nagy munka sincs belefektetve.
Amúgy te ha meglátdnád valahol egy művedet legyen szó bármiről amit jogtalanul használnak fel nem az lenne az eslő dolog, hogy reklamálnál felhasználó felé?
Egyszerű a dolog. Mert övé a kép. Én ha tőlem lopnának valamit, akkor fogom magam és megkeresem azt mail-ben aki felhasználta az általam készített képet vagy bármi mást, írok neki, hogy ezzel vagy azzal feltétellel használhatod a képet ha nem akkor meg méltóztass levenni.
Amúgy ennek meg az a története az egésznek, hogy évekkel ezelőtt mikor még nem volt otthon netem, amikor forrásokat kerestem könyvtárakba, netkávézókban akkor örültem ha megtalálom akéept és lementettem mert fel akartam használni. Viszont tény az is, hogy akkor kellett volna megjelölni a forrást mint más képnél meg is tettem, meg a társszerkesztőmnek is.
Majd idővel tervezem megújítani a honlapot, de előtte még korrogiálom a hoányosságot.
Viszont ahelyett, hogy beszólsz -jó szándékkal persze- megmondhatnád te is kié a kép máris javítom.
Egy nevet és egy weblap címet kérek, korrigálom a hibát.
Ebből láthatod, hogy nem vagyok egy lopós típus, mert nem törném magam akkor mivel nem érdekelne az egész.
De azt magyarázd már el, hogy ha te lelopod más képét, miért az az illető tegye meg a lépést, hogy mit írj a tőle lopott kép alá... Ez nem fér bele a kobakomba.
Itt amúgy megjegyeztem, hogy a képek többsége saját, de vanak olyan képek is maik nem miénk.
Amúgy ami nem tőlünk számrazik kép készítője nevét feltűntettük. Nézd meg jobban. Buszos jellegrajzoknál fel van tűntetve ha legaljára viszed a honlapot..
Még volt egy oldal busztípusok fw.hu, de ezzel nem tudom mi lett innen is vannak képek engedéllyel. Vigh András képeit használtuk a jelggrajzokhoz!
" A szabályok a következők: a képek, illetve más fájlok szabadon letölthetők, ingyenesek. Ha valaki az itt található témákat saját vagy más honlapra szeretné feltölteni, jó lenne, ha e szándékát e-mailben jelezné!"
Arra várok, de magamat nem ismételem meg, hogy tegyen az illető felém egy megjegyzést akié a kép, hogy figyi ezt tőlem loptad és tegyél már annyit fel a honlapodra, hogy kié a kép. De ez idáig semmi ilyen nem történt. Éveken keresztül fent van az e kép és csak most lett neki érdekes?
Ott van a főoldalaon az elérhetőségem miért nem írt eddig nekem? Direkt ilyenek miatt hagytam fent az e-mail címet ha véeltlen előfordulna ilyen, mert miért ne lehetne. De eddig nem tett semmit ezűgyben feltétlezem nem is olyan fontos ez az illetőnek. Ha akár ide vagy mail-t küld megmondja mit írjak ki megjegyzésben a kép alá bármikor kiteszem állok rendelkezésére.
Ha nem te készítetted, miért rakod föl? Ha nem te készítetted, miért nem tudod, honnan loptad? Ha nem te készítetted, miért nem kértél engedélyt, hogy fölhasználhasd?
Nem vagyunk sem vasazós kisebbségiek, sem tolvajok, viszont tiszteljük a magántulajdont és nem álmodozunk olyan roncsokról, amiket egyébként sem érdemes megmenteni, mint ez. Cigánykodás helyett javaslom követni a példánkat.
Akkor itt az ideje elvinni onnan valamelyikőtöknek :) Ha meg 5éve áll ott, akkor nyílván annak a valakinek se kell nagyon aki oda rakta. Én fognám, kapcsolnék vontatót azt vinném, ha lenne pénzem vontatóra, vagy beindítanám, ha működőképes még.
Na hallod jó régi gép lehet, ha csöcsös gombok, trilex agy, ráncs ajtó, csík fény visszajelzők műszerfalon...vajon mióta állta ott és mi célból...260.02 ?
Nem akarok senkivel sem bunkóskodni és ezért bocsánatot is kérek, de ha már ide megtudja írni a kedves user hogy tőle nyúltam a képet akkor tájékoztathatott volna egy mailben és megtettem volna a szükséges korrekciókat, természtesen így is megteszem csak kell egy weblap vagy készítő neve.
Ha bánt az, hogy le lett nyúlva az oldaladról akkor miért nem a írsz a honlap üzemeletetőjének egy levelet -azaz nekem-, hogy vegye le vagy megjegyzésben tegyem oda, hogy tőled származik a kép. Amúgy mivel bizonyítod, hogy tied a kép? Semmi nincsen rajta amivel lehetne bizonyítani.
Tényleg ha problémád van, hogy megjelent az állítólag te képed az én weblapomom akkor írj egy mail és korrigálom vagy lecserélem.
Azért volt ismerős, mert gimis koromban állandóan láttam ezt a gépet Vácon, egy mellékutcában. Vagy ott állt mindig, vagy a buszállomás tárolóján. 2007 őszén még szerencsére az utóbbi helyen tudtam is fotózni. :)
Aztán 2008 végén Kosdon is láttam a gépet - innét tudtam, hogy odavalósi. Akkor még rajta volt a rendszám.
...és akkor a 416 sztori folytatódik. Nos azt nem tudhatom, hogy a busz Pestig ment-e, de, hogy Füred-Veszprém között naponta többször és ráadásul a falujárós útvonalon. a 80-as évek az is stimmel mert akkor még alsó tagozatos voltam. Ha jött, azonnal kiszaladtam az útra mert látni akartuk az "Amerikai" buszt, mi csak így hívtuk. Tetszett a bordó-vajszín-szürke színezése, az, hogy hátul nem volt ablaka és persze a hangja. Jellegzetes volt, kb a TATRA 815-ösökéhez tudnám hasonlítani (turbós Detroit) Szóval ha tehettem mindig kifutottam megnézni. Csak egyetemi éveim alatt kaptam észbe, hogy mekkora kuriózum volt, mikor a prospektusról eszembe jutott. A szélessége 2590 mm. De nem is beszélek tovább, hanem közkinccsé teszem a típuslapot.
Mindenki aki jármű fanatikus! Nem mindennapi lehetőség évente 4 ilyen alkalom van (aug.20,okt.23,márc15 illetve nov 17) Holnap (Nov.17)-én az összes BKV-s jármű fel lesz lobogozva... Aki nem unja még a "szokásos tujákat,buszokat,héveket" és van ideje annak javaslom,hogy fotóra FEL! :)
Köszönöm,mindenkinek az IK 416-ossal kapcsolatos információkat!
Az egyik BKV-s kollégámtól még annyit tudtam meg,hogy a Balaton Volán utáni korszakát egy maszeknál folytatta a busz de többet sajnos ő sem tudott mondani róla.
A kolléga akkor kezdett dolgozni a Balaton Volánnál,mikor eljött akkor már a 386.01-est vezette folyamatosan.
Hogy a fenébe tűntek el ezek a gépek, annyi volt belőlük az országban, csak úgy felszívódtak minden nyom nélkül vagy ennyire gyors volt a MÉH?...fogadni merek, hogy Magyarországot átkotatva valahol a tanyák mélyén van még pár fellelhető példány.
Köszi a választ, akkor ahogy írtad 74-ben selejtezték,akkor már biztos nem maradhatott fenn kép a Miskolci GA 89-46 -os rendszámu buszról, úgy mint például a GWW 888 ex. GA 89-40 -esről.
Állitólag a GA 89-46 -os,Miskolc és Szírmabesenyő között közlekedett.
OFF Sziasztok! Megfelelő díj ellenébe megválnánk az ex. miskolci Rába Tr3,5-től.Akit érdekel,kérem e-mailben keressen meg és küldök neki képeket a jenlegi állapotáról. Üdv!
Ez a kocsi az 1966 augusztusában készült 10db 55.22-es lux sorozat utolsó darabja.
Ezek zöld-fehér tetőablakos kocsik voltak pilotaülésekkel szerelve.Van egy MTI-is fotó is ahol 6 db látszik belőlük a gyárudvaron.Ez a kocsi Miskolcra került ,selejtezve 1974-ben lett.
Egyébként ha szélesebbek a kocsik a szabálynál, akkor a CLU-469 és az OFF Ziu 5-ösök is csak külön útvonalengedéllyel közlekedhettek? Utóbbiból volt 100 darab, és egy még most is van... Meghát egy városi forgalomban közlekedő kocsinál szerintem kicsit rugalmasabban kell kezelni a kocsikiadást, mint távolságiban.
Igen igazad van, de ha van mit, akkor azt húsz év múlva is össze lehet rakni. De például a 410NE-ből már nem lesz semmi, mivel a fémtechnikai managerek baltával elbontották.
Ha egy filmforgatás során külső helyszín/kitelepülés van, az első dolog amit megterveznek, hogy stáb autói (nem szgk !) hova, hogyan álljanak. Ezen belül is az első lépés, hogy kitalálják, hogy hol fog állni az agregátor...
Vagy ha ez egy öltözőbusz,nehéz lenne megoldani a busz klímájával,hogy egész nap üzemeljen úgy,hogy nem jár a motor.Így meg álló helyzetben rákötik a 220-t,és üzemel.
"Azon nem is, viszont egy mozgó felvonulási épületen minden gond nélkül elfér az ilyesmi."
Ebben egyetérünk, azt hiszem :)
" A filmes buszok speciális kivitelezést igényelnek."
Azért gondolom itt nem az volt az indok, hogy ez a vonatkozó előírás, hanem az, hogy olcsó legyen és a klímától hosszabb lehet a jármű, de magasabb ne legyen. Vagy?
Igazából komolyan és őszintén fogalmam sincs mi a gond. "Veszprém megyei volánok" részlegen is bármiről van szó Ő kritizál, de választ hogy "miért?" senki sem kap. Nemtudok már mit hozzáfűzni a dolgokhoz :/
Komolyan gondoltam. Bár fenntartom a lehetőségét a tévedésemnek. Az biztos, hogy ez sufnituning, és egy utasszállításra használatos autóbuszon ilyet nem csinálnak. Talán még az oroszok sem, pedig.. :)
Csak apróbetű formájában szeretném megkérdezni hogy mégis mi a problémád velem? Körülbelül 3 hónapja vagyok tag a fórumon, és egy büdös szavam nem volt hozzád, mégis kitől vagy mitől hallottál te bármit is? Ugyanis én bárhova irok, te mindenhol ott vagy és kritizálsz :S Nem arra vagyok kiváncsi hogy ki NEM ad képet... bocsánat :)
A fenti listámban szereplő rendszámokról érdeklődnék. Képeket szeretnék összeszedni róluk egy kisebb-nagyobb összeállításba. Ha valakinek van vagy vannak olyan képei a felsoroltak közül, amit elküldene e-mailbe azt megköszönném! Címem: bb23622@windowslive.com
amint látod nagyon régre mentem vissza, csak gondoltam visszanézem mikről maradtam le :D lenne egy kérdésem, ilyen balatonos "régiségeket" lehet kérni mailbe? ( bb23622@windowslive.com ) előre is köszii :)
A 2010.10.23.-i képfeltöltéseid között láttam egy "farost" is. Amennyiben lehetséges, kérem, hogy írd meg hol készült a kép. Ikarus rajongóként szertném megnézni az általd összegyűjtött autóbuszokat.
Talán egyszerűbb egy villanymotorral... 24V-ról...
(Nehogy megsértődjetek, de ti, buszosok, mindent dízelmotorról - vagyis A MOTORról - akartok meghajtani, pedig itt tényleg csak az a lényeg, hogy forogjon!)
Nagyon köszönö, így már ki tudok képről vágni egy kormányt, lekicsinyítem a megfelelő méretre és a kontúrvonalakat megrajzolom, majd elkészítem az alkatrészeit. (a kormány középső részének)
Köszönöm az infót! Az oldalon 256-osnak írják. Kár, hogy nem léátszik, hány csomagtétláda van a két kerék között: abból kiderülne az igazság. Jó korai típus lehet. A Házibuli 2 c. filmhez Bp.-en is forgattak jeleneteket?
Köszi. Csak azért,mert nálunk van Győrben 3,1-es tábla a Városháza mellett. Mondjuk azok a 280-asok is átférnek,amikre utólag szerelték a fülkeklímákat.
Eléggé káosz van a méretezésben,amit tegnap írtam az az "Ikarus évszázados története " című könyvből van. De a magasság az minden esetben a kopoltyúkkal együtt értendő.
Ez a lap http://busport-online.hu/tip/tip_250.html ,pedig megint más adatot ír ki,mondjuk én inkább ennek hiszek,inkább a magasabb értékre lődd be és akkor nem ér meglepi.Mondjuk nem sok olyan hely van,ahol ez nagy szerepet játszik,ha közlekedni akarsz vele, fejből elmondom,hol férsz el és hol nem.
Csak a pontosság kedvéért,a 250.58 -as az 3210,ez a három teli befújós változat.
A 250.59-es az pedig 3080,ez a kettő-kettő oldalanként ( kopoltyús ) változat.
Persze ez változhat a szintezés függvényében is,ha nagyon fel van emelve a gép,értelemszerűen a magasság is emelkedik,nem árt erre is figyelni,mert van egy-két átjáró,ahol kellemetlen meglepik érhetik ez miatt a "madárkát" (pl Mázánál ).
Valójában inkább alacsonyabb érték jön ki egy mai mérésnél,mert a gyári méret megadásakor szinte mindig 1000 vagy 1100-as gumik voltak alatta,manapság pedig a pereseket rakjuk fel, amik pár centivel alacsonyabbak.
Az újszászi helyi járathoz még beírhatod, hogy a helyi lakosok "bizonyos csoportja" nem vesz jegyet, és ha gk.vezető ezt nehezményezi, vagy nem engedné őket felszállni, akkor még ők fenyegetőznek. Amikor végigutaztuk a vonalat, a külső végállomáson jobbnak láttuk inkább nem leszállni a járműről.
Még 2-3 éve valahogy sikerült kideríteni, hogy a Jászkun utolsó 543-asa, az FLX-689 Jászapátiban hol áll. Na, onnan gyorsan el is került, kaptak helyette egy 260-ast. A fordában iskolaidőben szerepel 1-2 reggeli Jászapáti-Jászivány, és annyi. Délután, tanszünetben és[...] Bővebben!Tovább »
Megtudná valaki mondani,hogy egy 250-es milyen magas a tetőbefújó + dobozokkal együtt? Kézikönyvben csak a tetőablakkal együttes magasságot találtam,ami 3080 mm. Ugye,a ventillátorok dobozai sokkal magasabban vannak.
Másik kérdésem pedig, mekkora a 200-as széria kormánykerekének átmérője és a kormány belső részének a szélessége? Ha valaki esetleg le tudja mérni egy kiállás közben.
Azt szeretném kérdezni, hogy a 80-as évek elején a 266-osokba milyen vezetőülést szereltek? Illetve egységes volt az üléstípus a busz típusától függetlenül? Vagy a túristabuszokba elitebb vezetőülés ment?
Van egy 211-es alkatrészkatalógusom 1982-ből, abban elég puritán van, egy jó nagy lengéscsillapító rugóval hátul és csővázon van az ülés. Ellentétben a későbbi 266-osokkal, ahol már levegős üléseket látni. Vagy az is lehet szimplán a Volánok cserélték le jobb vezetőülésekre.
Ez nagyon jóóó!!!! :) Nem szoktam ide sem írogatni, de most mégis megteszem, mert nagyon tetszik ez a plakát, és sokkal nagyobb értékkel bír, mint a mára egyre sűrűbben előforduló, dedós topicrombolás. Én még az orvosi rendelőben, a bejárati ajtón olvasgattam egy 1995ös helyijárati menetrendet, amit a felújításakor eltüntettek, és azon járt az eszem, hogy az -azóta nyugdíjas- buszvezető édesapám még ez szerint dolgozott, én akkoriban még óvodás voltam. Apró örömök az életben. Ezt a plakátot is, vagy egy korabelit olvasa, mi jut eszébe egyből az embernek, ha nem egy Ikarus?...
Érdekességként tettem fel.Kár volt.Maradok a "Régi rendszámosnál".Pár képet/képemet/, már átemelték ide legalább akkor senkinek nem volt semmi gondja.De legalább Te értékelted,kösz.
Ilyenről szó sincs, de az általad feltöltött képnek csak annyi köze van az Ikarushoz, hogy a Curia utcába beballagó álláskeresők nagy valószínűséggel Ikarusokkal dolgoztak a későbbiekben :)
Természetesen! Mindenkinek aki jelezte az igényét rá elküldtem. A topik látogatóitól pedig elnézésüket kérem hogy sok igénybejelentő hsz született, esetleg töröltessem őket?
Csak azért szóltam,hogy senki ne rakja úgy a gyűjteményébe,mint egy eredeti archív képet.Mert a Photoshop-képeknek még sincs helye az eredetik közt,nem igaz? : )
260-as előbb volt kész mint a 280, nyilván fotózták mindkettőt, de amelyik előbb volt arról miért ne lenne kép. A Hősök Terén rengeteg gyári fotó készült. A proto 280 meg nyilván ugyanúgy nézett ki mint a 260.
Valahogy próbálok emlékeimben kutatni, de valahogy nem emlékszem a 180-as Ikarusokra. Pedig 1983-tól muterék Bkv-val szállítottak a bölcsődébe/óvodába...
És nem is értem, hogy a 180-asokból miért maradt ennyire kevés?
Ikarus busz, Ganz mozdony, Rába dízelmotor. Legendás termékek, amelyek nyom nélkül eltűntek. BKV, MÁV, Volán. Nehezen finanszírozható, gyenge szolgáltatást nyújtó közlekedési cégek. Mi a kapcsolat a gyártók és a szolgáltatók között? Mi köze mindennek a jelenhez?
[...] Bővebben!Tovább »
A kísérleti kocsik kb. fele sohasem futott sehol civilben.
Megépítették, kísérleteztek velük.
Majd átépítették, fődarabokat cserebeléltek bennük, azaz kísérleteztek velük, végül pár évig rohadtak hátul a szakmunkásképzőnél, gyerekek szétdobálták őket, majd elbontották.
Másik felük civil de nem magán üzemeltetőkhöz került.
TSZ-ek, KTSZ-ek, községi Tanácsok, iskolák stb.
Mivel egyediek voltak ilyen helyeken csak pár évig futottak hisz semmi se volt hozzájuk a környéken, se szakértelem, se alkatrész, se semmi.
A '80-as évek közepétől az Ikarus akkori főmérnökével való személyes jó barátság okán a Nógrád Volán egyre másra vett át, egyedi, a kísérletezést már befejezett buszokat.
Ezek több kevesebb sikerrel futottak Starjánban vagy környékén.
Fehérváron nem a kísérleti hanem a protótípusokat adták el az Alba Volánnak.
Mindkét Volánnál - ha mód volt rá - előbb vagy utóbb megpróbálták a konstrukció adta lehetőségeken belül egységesíteni az adott protótípus a hozzá legközelebbi rokonságban álló szériás kocsikhoz.
Ha nagyon nem ment, vagy nem érte volna meg a munka, maradt egyedi és úgy futott amíg ment.
Én még utaztam olyan 260-as Ikarus buszon amin rajta volt a nejlon az ülésen. Akkor ment a GC 71 - - sorozat. A piros 17-es járaton és új szaga volt a busznak. De jó is volt.
Tehát Boxbergből eladták Morsbachba. Viszont ahol .11-esnek írják őket az tévedés, a két kocsi 1993-as 415.19-es. Akkor már csak a ZP-R 277 sorsa ismeretlen és az AE-K 532 konkrét VIN száma.A Görögországba került kocsikról lenne jó még fotókat találni.
Biztos nem gyári VW, ők csak olyat gyártanak ami sima LT (Crafter jelenleg) körablakos kaszni, kézi tolóajtóval oldalt, elöl meg normál kétüléses vezetőfülke. Minden más tőlük független átépítők munkája. Itthon is van pl a Jbus Kft ami Sprinterből és Crafterből épít mindenféle buszt, osztrákoknál a Kutsenits, de tényleg millió ilyen cég van.
Igen, ez a moldváv az ex. 526-os. Összeraktam egy összesített német 415-ös táblát az eddigi információkból, már nem sok hiányzik hogy teljes legyen a kép :-)
Bizony. Meg a háromajtós testvéreiben is, bár azok nem bírták olyan sokáig. Viszont az ablaktörlő midhármon szinte azonnal kicserélődött. Lehet, hogy az eredeti csak optikai tuning volt?
Nem igazán sikerült olyan pontos ablakkereteket készíteni, vagy olyan pontosan beilleszteni, hogy ne támadjanak szükségtelenül nagy feszültségek az üvegek rögzítése után.
Gyakorlatilag mégis sikerült, pl a 284.K2-esben teljes pályafutása alatt- közel 20 éven keresztül - megmaradt az osztatlan szélvédő.
Na de hát csak voltak ..! Protók is meg nem is. 200-asok is,korai 400-asok és persze 300-asok egyaránt.
Nyilván sokkal nagyobb kihívás egy kirakatüveg méretű,rázkódó-feszülő üveget egyben tartani,mint a két feleakkora méretű darabját. Az esztétikumot ezért a sorozatgyártású kocsiknál célszerű volt feláldozni a praktikum érdekében - gondolom én.
Osztatlan szélvédő ellen az akkori üzemeltetők is lázadoztak.
Nem igazán sikerült olyan pontos ablakkereteket készíteni, vagy olyan pontosan beilleszteni, hogy ne támadjanak szükségtelenül nagy feszültségek az üvegek rögzítése után.
Az osztatlan szélvédőhöz az ablaktörlőknek egyszerre kell járni (különben elég ronda lenne vagy összeakadna). Ehhez a két kisebb motor helyett egy nagy kellett volna. Az ablaktörlő motorokat Ikladon gyártották. Nagyobb motorhoz nagyobb mágnes kellett volna, amit viszont a KöPorc gyártott (Kőbányai Porcelángyár). Prohászka professzor részt vett abban a fejlesztésben, amiben megpróbáltak nagyobb mágneseket készíteni. Sajnos a sorozatgyártás nem indult be, nagyon sok volt a selejt. Valami olyasmi volt a lényege, hogy az öntvényt erős mágneses térben nagyon egyenletesen kellett lehüteni. Ez nem sikerült, a sarkoknál túl nagy rész nem lett mágneses. Ha jól tudom, a Rába kamionokba eredeti Bosch motor volt, pont emiatt.
Először is, a GAT-378-ban a neten fellelhető képek alapján rohadtul nincs ilyen (nem mellesleg az nem 415, hanem 435), ellenberger nemrégiben az EWS-806ban tutira láttam légbefúvót...
A Gemenc Volánnál is vannak ilyenek. Az EAG-buszokra jellemző egyéni befúvói vannak minden ülés fölött, 2 ülésre 1 jelzőgombbal. Nagyjából így, ahogy egy 1995-ös rajzomon látható:
Ilyen színű Volánbuszos kivitel NEM létezik és NEM létezett, csak én képzeltem el.
Akkor ha jól értem a 1986 és 1988 között készült Ikarus 280 típusú autóbuszok az ország összes volánához Budapestről érkeztek??? Mert én a (BHM-487) rendszámű buszra lenné igazából kiváncsi hogy hol készült! Azt tudom hogy 1987-es és hogy a típusa Ikarus 280.52!
Nehéz egyértelműen elhatárolni, de a sorozatban gyártható 200-asok (211, 250, 256, 255, stb), néhány 300-as (az önhordóak?) általában Székesfehérváron, az egyedi, különleges kocsik (222, stb), a 300-asok nagy része és a 400-asok Pesten készültek.
Én 1985-95 között székesfehérváron dolgoztam a végszereldében,minden fajtát csináltunk
Az Ik-211-től 250,256,260.263,280,283 és a 300-as család különböző típusait,városi és helyközi ,és távolsági buszt,a hazai és külföldi piacra is,csak BKV-nak nem gyártottunk.
Az Ikarus 300-as család szerelmese vagyok. nagyon szép képek vannak róla itt a fórumban, viszont érdekelnénk a műszaki adatai iránt és hihetetlen de neten (google) nem lehet szinte semmit sem találni róluk. Pedig annyi javítási könyv meg minden van fent autókról, de Ikarus buszokról mégcsak egy néhány oldalas kivonat sem mondjuk a kézikönyveiről vagy javításkönyveiről. Hogyan és honnan lehetne ilyen dokumentációkat beszerezni?
Az egyik ilyen férget, akinek köszönhetjük a rendszerváltás utáni "nirvanát" úgy hívják, hogy soros györgy! KISBETŰVEL! Hogy szakadt volna az anyjába a feje!!! A sarlóssal együtt!!!